{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit skider din (ung)hund om dagen? ;-)
  • #1   29. feb 2012 hvor meget vejer han? og hvor meget får han?
    Alba får også Orijen og skider 1-2 gange dagligt. og hun får mad 3 gange om dagen..


  • #2   29. feb 2012 Han vejer 2,8 kg, og får ca 20-25 g pr måltid.. det er forskelligt om han spiser op eller ej - men for det meste ligger der lige ca 10 "piller" tilbage i skålen..

  • #3   29. feb 2012 han har fået orijen i et halvt år nu, men måske skulle jeg skifte? jeg er bare så glad for det smiley Jeg synes, som menneske, det er et rigtig godt foder når man læser bagpå posen smiley men hunden skal selvfølgelig have hvad der fungerer bedst for hans mave.

  • #4   29. feb 2012 Hvis Floyd blot får sin normale mad (3 gange dagligt), så skider han morgen og aften, der er 10-12 timers mellemrum....

    Får han ben, så æder han mere eller mindre rub og stub og kan så skide 4-8 gange dagen efter, det ryger vist lige igennem


  • #5   29. feb 2012 De skal have ca. 10 gram pr, kg hund om dagen. måske får han for meget?
    Alba vejer 20 kg ca. og hun får så 200 gram om dagen smiley


  • #6   29. feb 2012 bailey får også nogle godbidder i løbet af dagen, det kan være hundekiks, ost, kylling e.l. - hvad vi nu lige hvad smiley

  • #7   29. feb 2012 Mine skider ualmindeligt mange gange om dagen - uanset hvad de får. Gerne 5-7 gange på en dag.
    Jeg har så opdaget at grunden til dette, er at de simpelthen ikke står stille længe nok til at blive færdige. Derfor kan en lort blive til 2-3 stykker for dem...
    Ret fjollet af dem ikke bare at blive færdige!


  • #8   29. feb 2012 okay.. Alba får så overhovedet ikke andet end hendes foder - og får hun godbidder er det også hendes foder. så det kan måske have noget at sige smiley

  • #9   29. feb 2012 det er så skørt - når jeg læser bagpå posen står der at en hund på hans vægt skal have 50 g - det er jo for meget.

    hvor har du den info fra hvor meget de skal have? Og gælder den "regel" også når hunden ikke er fuldvoksen endnu smiley ?


  • #10   29. feb 2012 S.R. haha ja det er da lidt skørt! men det kan evt være fordi de vil markere terretorie? smiley

  • #11   29. feb 2012 Fenris skider normalt to gange om dagen, han får mad tre gange.. Lige nu får han taste of the wild og skider tre gange. Lidt irriterende, så han skal over på orijen når posen er tom.

    Har desuden lagt mærke til at negativ stress får ham til at skide oftere, ala når mennesker kan få dårlig mave af eksamensangst.


  • #12   29. feb 2012 Anne - det fik jeg at vide af min dyrlæge - ved ikke om det også gælder ved din hund - ring evt. til en dyrlæge der forhandler fodret... Hvilket Orijen er det? Alba får 6 fisk.

  • #13   29. feb 2012 Han får hvalpefodderet stadigvæk smiley Orijen Puppy.

    Men det lyder da som en god idé. Tak for rådet, vil ringe til en dyrelæge og høre.


  • #14   29. feb 2012 Da Fenris var på orijen sidst fik han 450 gram om dagen (han vejer 36,5) plus han får diverse godbidder og tyggeting ved siden af. Så jeg stoler overhovedet ikke på angivelsen på pakken..

  • #15   29. feb 2012 nej det gør jeg heller ikke. bailey får ca en håndfuld ved hvert måltid, og jeg har fundet ud af han ca spiser op - levner for det meste.. men hans afføring ser helt normal ud, selv om det er nogle gange om dagen, så tror jeg bliver ved med at holde ham på det lidt endnu.

  • #16   29. feb 2012 Men på hvalpe foder skider de som regel mere end på voksen foder :-). og de skal jo have mere når de er hvalpe smiley

  • #17   29. feb 2012 pakkens angivelse og det gælder alt foder er vejledene

    mærk på hundens sider om man tydelig kan mærke ribbenene, så vejer hunden det den skal

    Hvalpe skal som regel have lidt mere foder end voksne hunde


  • #18   29. feb 2012 kanon! vi kører den her pose færdig, og får over på orijen voksenfodder smiley så må vi se hvordan han skider der. hehe

  • #19   29. feb 2012 Anne: det er helt sikkert ikke fordi de vil markere. Det er bare fordi de har for travlt til at stå stille til de er færdige... border collier i en nøddeskal smiley

  • #20   29. feb 2012 Mine hunde får OLIVERS ADULT....... med revet gulerødder og 1 spsk . kyllingetern...tun...lidt ost....frikadelle... roast beef.... eller hvad jeg nu har

    De spiser 2 gange om dagen......Kl.ca. 10.oo og Kl.ca 20.oo
    De skider 1 gang om dagen....... Kl.ca. 11.oo om formiddagen.......:o)


  • #21   29. feb 2012 Ipsen får lidt af hvert men primært Kingmoor Puppy eller råt, hun fodres 3 gange dagligt og får ikke mange godbidder... hun har afføring 2-3 gange dagligt...

    tænker at jo flere gange de fodres, eller hvis de imellem måltider får mange godbider så er der jo en til stadighed løbende fordøjelses proces og dermed kommer der løbende noget i tarmen, og når så hunden fx går tut og bevæger sig så kommer der vel gang i tarmen og så skal det ud....


  • #22   29. feb 2012 Min får royal canin, han er 1 år og skider 1-2 gange om dagen.
    (der var et tidspunkt hvor jeg var bange for at han var holdt helt op med at lave stort, fordi han aldrig lavede noget når jeg gik med ham, men det var så fordi han gjorde det når kæresten gik med ham) smiley


  • #23   29. feb 2012 Min får RC fra dyrlægen, til small breed, hvalp, han vejer ca 4 kg, er 6 ,5 mdr og får ca 90g om dagen fordelt morgen og aften samt masser af godbidder :-)) Han laver stort ca 3 gange om dagen, 30 min efter morgenmaden, om eftermiddagen og igen ca 30-60 min efter aftensmaden.
    Han er hverken tyk eller tynd.


  • #24   29. feb 2012 Nu er mine ikke unge.
    Men de skider ca. 2 gange i døgnet. Får de ben 3 gange ca.


  • #25   29. feb 2012 Mine unghunde på 6 måneder får foder en gang dagligt - får de tørt skide de 2-3 gange, får de Barf skider de 1-2 gange.
    Hvis jeg fodre tidligt - så når de som regl 2(Barf)-3(tørt) gange på dagen. Fodre jeg sent er det tilsvarende 1-2 gange.


Kommentér på:
Hvor tit skider din (ung)hund om dagen? ;-)

Annonce