1.283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er det løbetid eller varmen? Er det løbetid eller varmen?

De sidste tre nætter har jeg sovet ekstremt dårligt, primært fordi Umi er lidt af en pestilens...
Har I andre mon mærket til lignende adfærd ved løbetid?

Hun starter ud med at vandre rundt idet vi lægger os til at sove, men okay vi bor i en lille 1-værelses der bliver ulideligt varm om sommeren. Derefter vækker hun mig så midt om natten ved at vandre rundt og småbrumme. Hvilket sagtens kan stå på i en time, eller bare lidt on/off gennem hele natten. I dag blev jeg allerede vækket 00:45 fordi hun gravede i sengen og derefter begyndte at brumme og gø - og hvis jeg åbner til entreen for lidt mere luftcirkulation, så "hører" hun noget og begynder et hysterisk gø-show..
Desuden har vi været oppe 5:30 for at gå morgentur, og normalt plejer jeg at kunne trække den længere, men i de her dage er hun tosset insisterende.
Det lægger til gengæld lidt en dæmper på tingene, at hun kommer ud på tur og får lidt morgenmad.

Der er intet om dagen - hun slapper fint af, er ikke på hanhunde-jagt, virker tilfreds osv. Men det her kan jeg da ikke holde ud i længden, hvis det er pga. løbetid - kun fordi jeg går ledig og ikke skal noget om dagen smiley

Har I oplevet at jeres hunde bliver virkelig rastløse og trælse om natten?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det løbetid eller varmen?
  • #1   12. jun 2021 Nej det synes jeg faktisk ikke vores gør. Jeg tror det er varmen/de lyse nætter. Har du mørklægningsgardiner? Det hjalp helt utrolig meget, da vi fik købt.

• #2   12. jun 2021 Ziva har været en mega pestilens som teenager om sommeren fordi vi var tidligt oppe og gå langt, så hvilede hun hele dagen i varmen og først om aftenen gik vi igen fx ned og bade men uanset hvad jeg gjorde om aftenen, var hun træls og restløs om natten. Vi endte med at indføre onsdags karantæne for jeg simpelthen var nød til at lukke døren til soveværelset, for at få en ordentlig nattesøvn midt på ugen og ellers har manden og jeg byttet til at sove på sofaen.

Men det kommer an på om hun er generet af varmen? Men har ikke hørt løbetid gør sådan

• #3   12. jun 2021 Er det første løbetid?
    Første løbetid kan godt være lidt belastende og tæven kan være en del anderledes
    Mine er rimelige normale i løbetiden borter fra deres noget ensidige tankegang når de er højløbske
    Det kan vel lige så godt være varmen der driller?

• #4   12. jun 2021 Jeg har mørklægningsgardiner, og det er først de sidste tre nætter hun har været sådan her. Ellers har hun ikke haft problemer hverken med at sove eller de her lyse aftener smiley

Jeg har faktisk tænkt på det samme som dig, Ziva - om vi måske laver for lidt om dagen og hun så eksploderer lidt i hovedet om natten? Men vi både går ture på over en time, vi træner, vi leger, vi går til holdtræning osv.. men vi bruger da uden tvivl mere tid på at "dase den" selvom jeg virkelig føler jeg prøver at fylde dagen ud alligevel.

Det er sådan lidt både og... hun kan indimellem vise hun har brug for pauser i skyggen på tur, men går ellers frejdigt og glad med på længere ture både morgen, middag og aften uanset vejret smiley

• #5   12. jun 2021 Ja det er lige præcis første løbetid, Lise. Jeg havde tænkt på om det måske var en uheldig kombination af begge ting..

• #7   12. jun 2021 Haha ej wauw jeg håber ikke det varer hele løbetiden, så bliver jeg da skingrende sindssyg inden hun bliver færdig smiley smiley

Jeg håber også, det bare er fordi det er den første løbetid og kombineret med al den her varme. For det er virkelig sært.. og ikke særlig holdbart smiley

• #9   12. jun 2021 Menja har været ligesådan her de sidste par nætter - og hun er stadigvæk i løb lidt endnu.

Det var faktisk værst natten til fredag, påtrods af at vi havde fået brugt kroppen og hovedet godt. Hun var simpelthen dybt anstrengende, og vandrede. Da hun endelig faldt i søvn, så vækkede hun mig ved 5 tiden og meddelte mig at hun ville ud og tisse. Da vi så gik tilbage i seng efterfølgende, så lagde hun og pev, og blev ved med at vandre rundt i soveværelset. Det samme her til morgen. Jeg kan leve med det når jeg skal op og på arbejde, men når det endelig er weekend og jeg må sove længe, så bliver jeg sgu så træt.

Menja har ellers intet problem normalvis med at følge min søvnrytme, hvilket vil sige at hun som regel først står op, når jeg står op. I weekenderne har det været sådan at Menja og jeg er stået op ved 9 tiden, og Joakim står op ved 6-7 tiden. Menja har altid foretrukket at stå op sammen med mig.. Så jeg kender godt til irritationen smiley

• #11   12. jun 2021 Det er bare sjovt - eller det er måske mig der er undrende - at det så dukker mest op om natten? Umi opfører sig ikke sådan uroligt om dagen, hun går gerne lidt frem og tilbage mellem at ligge i solen og ligge på gulvet inde i lejligheden, og virker ikke til at være voldsomt generet.
    Hvis hun absolut skal være urolig over varmen, så måtte det altså gerne have fordelt sig lidt mere ligeligt smiley

Haha åh nej Liva, jeg håber virkelig ikke det varer så længe. Og jeg ELSKER varmen så den vil jeg også gerne beholde smiley Umi har altid været lidt af en A-hund, hun skal helst op ved 7-tiden og weekend er åbenbart ikke noget der eksisterer..

Men rart at høre, at andre også opfører sig sådan lidt.. underligt.. så krydser jeg bare fingre for, at det er en kort overgang uanset årsag smiley

• #12   12. jun 2021 Ellie's anden løbetid vågnede jeg om natten fordi hun bare stod og stirrede på mig. Gik jeg ud med hende lavede hun ikke noget og gik vi i seng vågnede jeg en time senere til samme show

• #13   12. jun 2021 Ej haha dén er godt nok også streng smiley det kunne sagtens være Umi...

• #14   13. jun 2021 Juhuu succes! Hun vækkede mig godt nok stadig før 5:30 i dag, men vi har ikke været ude i Den Store Nattevandring smiley Dagen i går var selvfølgelig også køligere, blæsende og overskyet, men jeg håber da vi har lagt nattevandreriet bag os...

• #15   13. jun 2021 Jeg håber det for dig, men der er teknisk set mange varme nætter foran os endnu

• #16   13. jun 2021 Mon ikke det er varmen?

Sam ville også have en ulidelig nat hvor han konstant er vågen, hvis ikke jeg har åbnet alle vinduer ovenpå, så vi har god luft cirkulation igennem natten. Det kræver lige et par dage hvor han skal vænne sig til lydene udenfor, men det er bestemt det vær smiley

• #17   13. jun 2021 Oh damn, det kan være jeg skal tage det seje træk og få vænnet Umi til lydene, for der bliver stinkevarmt men den lille gø-hystade er så vagtsom hele tiden smiley Nu flytter vi til gengæld om en uge, jeg håber det bliver liidt bedre med varmen, men hun skal helt sikkert vænnes til de forskellige lyde fra dag et!

Kommentér på:
Er det løbetid eller varmen?

Annonce