Er det løbetid eller varmen? Er det løbetid eller varmen?
De sidste tre nætter har jeg sovet ekstremt dårligt, primært fordi Umi er lidt af en pestilens...
Har I andre mon mærket til lignende adfærd ved løbetid?
Hun starter ud med at vandre rundt idet vi lægger os til at sove, men okay vi bor i en lille 1-værelses der bliver ulideligt varm om sommeren. Derefter vækker hun mig så midt om natten ved at vandre rundt og småbrumme. Hvilket sagtens kan stå på i en time, eller bare lidt on/off gennem hele natten. I dag blev jeg allerede vækket 00:45 fordi hun gravede i sengen og derefter begyndte at brumme og gø - og hvis jeg åbner til entreen for lidt mere luftcirkulation, så "hører" hun noget og begynder et hysterisk gø-show..
Desuden har vi været oppe 5:30 for at gå morgentur, og normalt plejer jeg at kunne trække den længere, men i de her dage er hun tosset insisterende.
Det lægger til gengæld lidt en dæmper på tingene, at hun kommer ud på tur og får lidt morgenmad.
Der er intet om dagen - hun slapper fint af, er ikke på hanhunde-jagt, virker tilfreds osv. Men det her kan jeg da ikke holde ud i længden, hvis det er pga. løbetid - kun fordi jeg går ledig og ikke skal noget om dagen
Har I oplevet at jeres hunde bliver virkelig rastløse og trælse om natten?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.378
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
Men det kommer an på om hun er generet af varmen? Men har ikke hørt løbetid gør sådan
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Første løbetid kan godt være lidt belastende og tæven kan være en del anderledes
Mine er rimelige normale i løbetiden borter fra deres noget ensidige tankegang når de er højløbske
Det kan vel lige så godt være varmen der driller?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Jeg har faktisk tænkt på det samme som dig, Ziva - om vi måske laver for lidt om dagen og hun så eksploderer lidt i hovedet om natten? Men vi både går ture på over en time, vi træner, vi leger, vi går til holdtræning osv.. men vi bruger da uden tvivl mere tid på at "dase den" selvom jeg virkelig føler jeg prøver at fylde dagen ud alligevel.
Det er sådan lidt både og... hun kan indimellem vise hun har brug for pauser i skyggen på tur, men går ellers frejdigt og glad med på længere ture både morgen, middag og aften uanset vejret
apr 2008
apr 2008
Jeg håber også, det bare er fordi det er den første løbetid og kombineret med al den her varme. For det er virkelig sært.. og ikke særlig holdbart
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 108 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 591
Det var faktisk værst natten til fredag, påtrods af at vi havde fået brugt kroppen og hovedet godt. Hun var simpelthen dybt anstrengende, og vandrede. Da hun endelig faldt i søvn, så vækkede hun mig ved 5 tiden og meddelte mig at hun ville ud og tisse. Da vi så gik tilbage i seng efterfølgende, så lagde hun og pev, og blev ved med at vandre rundt i soveværelset. Det samme her til morgen. Jeg kan leve med det når jeg skal op og på arbejde, men når det endelig er weekend og jeg må sove længe, så bliver jeg sgu så træt.
Menja har ellers intet problem normalvis med at følge min søvnrytme, hvilket vil sige at hun som regel først står op, når jeg står op. I weekenderne har det været sådan at Menja og jeg er stået op ved 9 tiden, og Joakim står op ved 6-7 tiden. Menja har altid foretrukket at stå op sammen med mig.. Så jeg kender godt til irritationen
apr 2008
Hvis hun absolut skal være urolig over varmen, så måtte det altså gerne have fordelt sig lidt mere ligeligt
Haha åh nej Liva, jeg håber virkelig ikke det varer så længe. Og jeg ELSKER varmen så den vil jeg også gerne beholde
Men rart at høre, at andre også opfører sig sådan lidt.. underligt.. så krydser jeg bare fingre for, at det er en kort overgang uanset årsag
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 619 Svar: 3.616
apr 2008
apr 2008
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.813
Sam ville også have en ulidelig nat hvor han konstant er vågen, hvis ikke jeg har åbnet alle vinduer ovenpå, så vi har god luft cirkulation igennem natten. Det kræver lige et par dage hvor han skal vænne sig til lydene udenfor, men det er bestemt det vær
apr 2008
Er det løbetid eller varmen?