1.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

er det bare løbetid? tisseproblem er det bare løbetid? tisseproblem

Imorges var der intet, og ingen tegn på at Trilles løbetid ville starte idag. (dog passer tidspunktet meget godt, for hun gik i løbe lidt før nytår) Men på turen ligger jeg først mærke til at hun går imens hun tisser. Trille sidder altid stille. Hun går og går, og jeg ser helt ærligt intet urin. Nu da jeg er opmærksom går vi en længere tur, og Trille territorier tisser, hun tisser normalt næsten mere end min gamle hanhund gjorde på turene. Hun er frisk, har ikke feber og er ved sit gode gamle jeg. Jeg synes ikke jeg ser at hun tisser nogen af gangene og så meget urin burde hun ikke have "mistet" på de 2 tisseture før hun begyndte at gå. Det er så her jeg samtidig opdager blod. Så "meget" at det har løbet ned af benene. (Okay, det lyder værre end det er, men man kan tydeligt se at det er ned af benene) Igen, hun er frisk, spiser, drikker, ingen feber, ved godt mod, og der var intet imorges.
Er det bare fordi hun er kulret af løbetiden eller er det en evt blærebetændelse?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det bare løbetid? tisseproblem
  • #1   9. maj 2016 Hvor gammel er hun?

• #2   9. maj 2016 Hun er fra 2008

• #3   9. maj 2016 Jeg kan ikke rigtig finde ud af, er problemet at hun gik imens hun tissede eller at hun ikke tissede?

• #4   9. maj 2016 At hun umiddelbart ikke tissede.
    At hun gik imens er også unormalt. Der var godt nok børn i nærheden og en hund bag en busk, dog plejer hun at sidde helt stille og tisse "færdig" Men her var det som om hun ikke kunne, og gik imens. også var det som om på resten af turen at hun ikke ville tisse. Dog skal det siges at hun er ret kortbenet og de gange hun sad i lidt højt græs var det yderst svært at se men jeg er næsten 100% at hun ikke tissede nogen af gangene

Det er lidt svært at beskrive

• #6   9. maj 2016 Altså er du det mindste i tvivl omkring om noget er galt, så ring til dyrlægen smiley
    Det ville jeg selv gøre ved markante ændringer i adfærd.

• #7   9. maj 2016 Nej jeg er godt klar over i ikke kan stille diagonoser smiley
    Det var mere om det var normalt. Hun har 7/9/13 ikke haft blæreproblemer før, og jeg har ikke oplevet det før, med nogen hunde.
    Så var interesseret i at hører om det kunne ligge op til løbetiden. Jeg er jo selvfølgelig obs, og hun kommer til dyrlæge hvis det bliver nødvendig smiley

• #8   9. maj 2016 Min tæve startede også i løb før nytår, men jeg ved hun har 6 mdr imellem hver løb, så hun begynder da ikke løb nu hér...Jeg ville få tjekket hende ved dyrlæge bare for at være sikker.

• #9   9. maj 2016 synes ikke det lyder som blærebetændelse , så vil hun næppe kunne holde sig længe af gangen, altså hun vil nok tisse indenfor også .... lyder jo mere som om hun har en følelse af tryk dernede, så hun tror hun skal tisse ....om det er noget der evt. skal vendes med en dyrlæge ved jeg ikke, når der kommer blod er er jo ikke noget " indkapslet " ... men man skal jo altid være obs på at en del intakte tæver med alderen risikerer en livmoderbetændelse, og den kan vise sig på forskellige måder ....

• #10   9. maj 2016 Ghini er i løbetid pt. og er til at få pip af, hun tisser 1-2 dråber for hver 5 meter og er der sten eller træstubbe stiller hun bagbenene på dem og markerer så højt hun kan. Når hun har lavet stort, går der lang tid med at skrabe bagud.

Hun plejer normalt at markere en del gange på en gåtur, men ikke så ofte, hun plejer heller ikke at skrabe bagud. Tænker hun forsøger at sende duft til sin udkårne nær Stockholm smiley

• #12   9. maj 2016 Nå men på trods af at jeg troede det var løbetid, så passede det meget godt med mine observationer.
    Trille fik løbetidsbukser på da vi kom ind efter den sidste tur, da jeg tog dem af, så hendes "kone" pæn og ren ud, der var ingen indikation om at hun skulle være i løbe tid. Ud over hun smider halen til siden..
    Vi gik en kort tur, og hun tissede igen, denne gang observede jeg dog "urin". Men lige bag efter var hun helt blodig igen. Og ved anden "tis" tår - et par dråber - der var urinen helt rød og igen løb det ned af hendes ben.
    Så vi skal afsted til dyrlægen her om 20 min. For at få det undersøgt, hun skal jo ikke tisse blod smiley
    (grafisk billede)

profilbillede
  • #13   9. maj 2016 Godt du tager afsted, det kan være det bare er løbetid, men det er ikke til at vide.

• #14   9. maj 2016 nej det har du ret i, tisse blod skal hun ikke ... opdater gerne hvad dyrlægen siger ...

• #15   9. maj 2016 min tisser blod, efter nogle tissetår. Jo flere gange hun tisser, des mere blod. Hun har gjort det i en måneds tid. Først kom hun på penicilin, det hjalp ikke. I sidste uge fik jeg endelig en urinprøve ( rent held, efter mange mislykkedes forsøg) og svaret kom idag. Hun har krystaller i urinen, og skal på specialfoder for at nedbryde dem. Hun har på intet tidspunkt været syg af det, spiser og og lige så inaktiv som hun altid har været. Om et par måneder skal hun have taget ny urinprøve, for at se om der er flere krystaller

• #17   9. maj 2016 Isabelle- inaktiv, fordi hun er typen der hyggelunter på tur, og har travlt med at snuse og tisse. Hun vil gerne løbe efter pind eller bold, men først når hun har læst dagens avis, og kun i kort tid smiley hvis man tager i betragtning af at der er bordercollie i hende er hun ikke særlig aktiv smiley katte gider hun heller ikke rende efter, nærmere rende væk fra, så der er heller ikke meget jagthund i hende trods hun er halv labrador. Hun er hyggehund med stort H. Det er også derfor hun er svært at få til at tabe sig, for man skal dælme gå mange kilometer, hvis hun skal forbrænde noget i hendes hyggetempo smiley

• #18   10. maj 2016 Vi venter på svar fra dyrkningen af hendes urin. Man føler sig som en dårlig hundeejer når man skal få sin hund til at tisse 10ml og der kun kommer få dråber blod ud smiley nu må vi se. Hun havde ikke feber

• #20   10. maj 2016 Så kom svaret.
    Hendes surhedsgrad i ruinen var 8, burde være 6.
    Forhøjet nyretal
    En meget klar infektion, og en masse blod smiley

• #22   10. maj 2016 Nu ved jeg ikke om de ting hænger sammen eller kan hænge sammen, men hav en begyndede livmoderbetændelse i baghovedet.

• #23   10. maj 2016 Ville hun så ikke have feber? For hendes temperatur var normal.

• #24   10. maj 2016 Åh det husker jeg faktisk ikke, altså om de ALTID har feber under en livmoderbetændelse. Men man skal være obs., for nogle hunde viser tegn og er dødssyge og andre står med en livmoderbetændelse og viser ingen tegn.
    Den Labrador jeg voksede op med, som blev ramt, eneste tegn var at hun kastede op og var nedtrykt.

Heller ingen der siger at det er det, men hav det i baghovedet smiley

• #25   10. maj 2016 er den begyndende mener jeg ikke der nødvendigvis er feber ..... men hvis hun får antibiotika nu, så slår det vel det hele ned ....god bedring med hende ...

• #26   10. maj 2016 En anden ting, ville i gå korte ture, så hun ikke skal tisse mere end højst nødvendigt? går ud fra det må gøre ondt smiley (hvis jeg samligner med en menneske blærebetændelse)
    Eller ville i bare gå normale ture

• #32   18. maj 2016 Trille er tilbage til sit gode jeg smiley tisser og opfører sig normalt. Dog er der kommet en stor knude mellem skuldrene tænker det er der hvor han sprøjtende antibiotika ind?

Kommentér på:
er det bare løbetid? tisseproblem

Annonce