{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.232 visninger | Oprettet:

tysk jagtterrier {{forumTopicSubject}}

Hej hej:-)
Skulle bare lige høre om der er nogle her inde der kender til denne race??
Har læst om den nogle steder, men kunne godt tænke mig at høre nogle personlige erfaringer!! Der står de forskellige steder at den er halsgivende når den jeger, betyder det a den også larmer meget i hjemmet?? Og skal den bruges til jagt, eller kan fx agility også bruges som gyldig aktivering??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tysk jagtterrier
  • #1   26. aug 2007 Min morfar har haft sådan en. Den var en helt fantastisk jagthund den gøede dog ikke når den jagede... Så det ved jeg ikke noget om. Den gøede kun når det kom gæster, men stoppede med det når min morfar sagde stop! Mener det er vigtigt at lære dem at gø på komando og kunne stoppe det igen, især hvis racen er kendt for at gå meget. Ellers en fantastisk hund.
    Ved ikke lige noget med agility, så lytter lige med på den.

• #2   26. aug 2007 ups. ikke gå, men gø skulle der stå *s*

• #3   26. aug 2007 nu prøver jeg lige igen. blev smidt af tråden før.

jeg har kun kendt en.
    Dem der købte Sille, havde ikke før haft hund og havde ikke særlig meget tid til hende. Det de ønskede var en lille skødehund, at de så blev opfordret til at købe en tysk jagtterrier, det går over min forstand. men det var jo ikke Silles skyld.
    De aktiverede hende ved at kaste bolde til hende med en ketcher og så nogle alm gåture - slet ikke nok for hende. Hun blev boldskør. kunne bliver ved og ved i timevis.
    fuldstændig fikseret på den bold.

jeg syntes, Sille var en fantastisk hund. men en tysk jagtterrier er ikke nogen begynderhund og man skal tage et højt aktivitetsneveau med i planen. hun var rimelig lydig til trods for at hun ikke havde gået til andet end hvalpemotivation fx kunne hun gå fri ved fod og var dækfast.
    jeg syntes ikke hun var særlig gøende.
    jeg er sikker på at den ville være en aldeles glimrende agilityhund. med den lydighed, energi og hurtighed der var på Sille ville det lige være en sport for hende.

• #4   26. aug 2007 her an du læse om jagtterrier
    (link fjernet)

• #5   26. aug 2007 an=kan

• #6   26. aug 2007 her er en mere
    (link fjernet)

• #7   26. aug 2007 Mange tak alle sammen:-)
    Vil prøve at gå videre med at undersøge det:-)
    Jeg ønsker mig en agility hund jeg kan komme langt med, den skal have krudt bag i, og stadig være styrbar:-) Det lyder umildbart som om denne race kunne være et godt bud på det!! Ind til nu er mit bedste bud en jack russel, det er nemlig også en fantastisk hund:-) og er ret sikker på den passer til min personlighed:-)

• #8   26. aug 2007 en jrt er også en meget aktiv hund, men knap så skarp som en tysk jagtterrier.
    en jack russell skal have meget motion og beskæftigelse ellers finder den selv på narrestreger, og det er ikke altid noget ejeren vil synes om
    den er rigtig god til agility og lydighed, den kan apportere næsten ligeså godt som en retriever, så ja et oplagt emne til dig, men sæt dig grundigt ind i racen

• #10   26. aug 2007 Jeg har så mødt en der var helt modsat, den var sød og rar og kunne med alle hunde

• #11   26. aug 2007 jeg tror temperamentet afhænger af aktivitetsneveau.
    en tysk jagtterrier er ikke en skødehund
    men med den rette aktivering er det en skøn hund

• #12   26. aug 2007
    Hej.

En tysk Jagtterrier er ikke beregnet til familie og hygge brug, såfremt den ikke aktiveres og bruges til jagt.
    Denne race er en af de få racer, der egentlig kun burde ejes af jægere eller folk som vil bruge til i forbindelse med jagt-træning, for de er skarpe og de kræver en fast og udfordrende omgang, men de er skønne og venlige hunde smiley

Vores Idun går på hals efter rådyr og ræve, men hun gøer ikke mere end nødvendigt i hundegården og generelt er hun ikke larmende. Hun kan også skælne mellem køer, heste og katte og hun ved, hvilke dyr der skal "jæges".

Der er netop blevet afholdt et stævne, hvor jeg var fotograf på Kennel Klitgaard, så hvis du vil kende mere til racen, så besøg gerne www.den-tyske-jagtterrier.dk og se gerne vores profil :_-)

• #13   26. aug 2007 Vi havde tysk jagtterrier da jeg var barn. Fantastisk race som i mine øjne kun bør holdes af folk der bruger dem til jagt. Min var gik på jagt, men den dag han blev nødt til at stoppe blev hundene solgt. Det havde ikke været fair overfor dem at holde dem som alm. familiehunde.

Men synes at du skal tage kontakt til nogle forskellige kenneler og høre deres mening.

Kommentér på:
tysk jagtterrier

Annonce