{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

GE
GE
Tilmeldt:
15. nov 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Dogue de Bordeaux - HALTER ! {{forumTopicSubject}}

Vores DDB på 4 år har halten i 1/2 til 3/4 års tid.
I starten var det meget on/off hele tiden!
Så hver gang vi skulle til at tage til dyrlæge, så stoppede han med at halte. Det var tit bare 1 el. 2 dage af gangen.
Med tiden blev det oftere og oftere og dyrlægen kunne ikke mærke/se noget. Derfor tog vi til osteopat og han fik en behandling efter behov. Det viste sig han var meget stiv i kroppen og skæv, men blev rettet op.
Det hjalp en smule, men han semi-haltede stadig.
Han kommer til at ‘over strække’ sine bagben, altså ligesom hvis mennesker ville strække deres knæ helt ud, så benet er helt lige. Håber det giver mening.
Han har fået scannet ryg, hofter og ben, men der er intet at finde. Ingen gigt, ingen ‘forkerte’ knogler.
Ingen kan fortælle os hvad vi skal gøre.
Pludselig er han stoppet med at halte, uden behandling...
har I oplevet noget lign. eller har et bud på hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dogue de Bordeaux - HALTER !
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #1   3. nov 2021 Der kan være mange grunde til det, men mit bud ville være at jeres hund har haft manglet cellesalt til bindevævet. Normalt får vi alle dækket behovet for cellesalte i vores kost, men flere faktorer kan gøre, at vi kommer i mangel. Når bindevævet og sener mangler cellesalt, kan de have svært ved at trække sig sammen igen.

    Mit bud kommer af, at vores ene hanhund, har haft samme udfordringer, dyrlægen kunne ikke hjælpe. diverse kropsjusteringer behandlere, kunne godt hjælpe på kort sigt, men det hele "skred" igen, lige indtil han fik tilført ekstra cellesalt i en kort periode. Herefter kunne han kropsjusteres og bibeholde justeringen.



  • #2   3. nov 2021 Prøvede det samme med Gaddafi.
    Til sidst blev han CT scannet og det viste sig, at det var en lymfe der sad og trykkede på en nerve.
    Vil anbefale at i får hunden CT scannet.


  • #3   3. nov 2021 'Cellesalte' er jo bare helt almindelige tilskud af fx Natrium-chlorid=køkkensalt smiley
    Eller Natrium sulfat. Det er så e-nummer E514 også kaldet soda. Det hedder så godt nok at det er i en homeopatisk opløsning. Meeeen altså hvis hunden ikke optager de nødvendige salte i sin kost så kommer den heller ikke til at optage dem fra nogle kapsler man putter i hovedet på den; de skal ligesom samme vej ind i kroppen som foderet smiley
    Jeg ville stadig nok lede efter grunden til haltheden og ikke bare i blinde fylde et eller andet helsepræparat i ham. Du siger han har været stiv og det blev rettet, men laver i fx øvelser med ham løbende for at modvirke det ? Halthed kan jo også skyldes muskelsmerter eller meget stive og usmidige muskler. Det kan også komme fra fx ømheder i senetilhæftninger. Halthed kan jo komme andre steder fra end ryg, hofter eller ben. Det der udløser haltheden kan sidde helt oppe i nakken eller det kan være i poterne. Har i fx kigget grundigt på om han fx har en hudirritation under poterne eller en furunkel? Det ville måske heller ikke være helt dumt at forsøge at checke for mavesmerter.
    Det er trælst når ens hund fejler noget lidt diffust som man ikke sådan lige kan sætte fingeren på. Håber i finder ud af det og god bedring med ham smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #4   3. nov 2021 Mette til din orientering findes der 27 forskellige cellesalte og de består ikke af det samme, du finder ingen steder i mit skriv, hvilken cellesalt der bruges til bindevævet ! Ergo har jeg ikke forslået ejer, hvad de bare kunne hælde i deres hund. Jeg har givet et bud.

    Det ville klæde dig, at læse hvad der står og ikke bare tolke !


  • #5   3. nov 2021 Jeg har læst hvad der stod. Og nej du giver ikke konkrete bud. Jeg er tidligere stødt på “cellesalte” og lovprisninget af hvad de kan. Jeg nævner et par ganske få eksempler ud af mange. Fællesnævneren for dem alle er at det et almineligt forekommende salte som findes i mange fødevarer og gødning osv. Som ingen normal hund med et velfungerende tarmsystem på en varieret kost vil mangle. Optages det ikke fra foderet bliver de heller ikke optaget hvis man tilfører dem oralt på anden måde.
    Vil man bruge dem bør man som minimum undersøge hvilke det er hunden måske mangler.


Kommentér på:
Dogue de Bordeaux - HALTER !

Annonce