{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Hvornår har du sidst fået aflivet en fordom? {{forumTopicSubject}}

Personligt fik jeg aflivet én i går.
Jeg havde lovet at være afløser på et unghundehold, for en instruktør, der er sygemeldt.
Da jeg tjekkede op på holdlisten, inden jeg kørte hjemmefra, var der en blanding, som jeg virkelig studsede over.
I ved sådan én af dem der, hvor man tænker "Hvem fanden i helvede finder på, at blande de tre racer? Og HVEM er dum nok til at købe den?!!!!"

Og så viste det sig bare at være den sødeste, smukkeste, kvikkeste, gladeste og skønneste unghund, jeg længe har mødt.
Jeg var totalt forelsket efter 5 minutter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår har du sidst fået aflivet en fordom?
  • #1   4. nov 2021 Det er lige præcis derfor, jeg altid trækker lidt på smilebåndet af "aj, den der blanding dur ikke" - som ofte sagt af folk med renracede, og helst dem, der døjer med vejrtrækning, allergi eller anden former for dårligdomme.
    Der findes alt for mange rigtigt lækre blandinger - også en del, som man, som du, tænker "no way".

    Jeg har totalt ændret mening om labrador. Fra at - for mig - at gå fra en halvkedelig ordinær og gumpetung race, har jeg efter "mødet" med en jagtlinietæve hvalp måtte revurdere min opfattelse.


  • #3   4. nov 2021 Jeg har et unghundehold (efter altid at have haft konkurrencehold), og har det virkelig, virkelig sjovt smiley På konkurrenceholdene ser man (i vores regi) nærmest kun de hunde, som har fysik og mentalitet til at nå langt.

    På unghundeholdet har vi alt, både store og små, dygtige og fjollede og alt ind imellem. Vi har bla. en blanding af samojede og islandsk fårehund, som er det yndigste lille væsen smiley Han er fuld af ballade og narrestreger, og ejer kæmper med hans spidshundxspidshund, men han er simpelthen så herlig smiley

    Vi har også en lab på holdet. En slank og fin sort tæve, som bare er så ufattelig kvik. Og hun er smuk smiley Labber er ikke smukke! Men hende her er bare så fin og elegant, og når hun så samtidig bare er så kvik og dygtig, kan jeg ikke andet end være fascineret af hende smiley

    Generelt har jeg fået aflivet virkelig mange fordomme om både hunde og ejere, efter jeg har fået unghundeholdet. De er så skønne at arbejde med, og jeg elsker at både hunde og ejere bare tuller rundt og har det sjovt smiley


  • #4   4. nov 2021 Hæhæ Martine - det her var faktisk en malle-blanding. Hvilket selvfølgelig kan forklare, hvorfor den var både smuk og kvik smiley

  • #5   4. nov 2021 Jeg går til træning med en blanding af Chi og Jack Russell, og da jeg hørte, at damen havde skaffet sig den, tænkte jeg også, at det måtte være en mærkelig blanding. Og jeg havde slet ikke forestillet mig, at det ville være en hund, jeg faldt for. Men det gjorde jeg, han er en vildt charmerende og frisk lille hund. Han er lidt oppe i alderen nu (8 år), og jeg må konstatere, at han har ikke været jordens sundeste hund, og der havde min forventning til en blanding af 2 så små hunde nok været lidt anderledes, men sød i både opførsel og udseende, det er han.

    Og det er jo ikke kun blandinger, hvor man kan have fordomme, som ikke holder stik. Også med racehunde, synes jeg ind i mellem, man lærer en eller flere eksempler af en race at kende, og så viser de sig at være ganske anderledes end forventet.


  • #6   4. nov 2021 Jeg møder ofte en American bully XL og det er godt nok en lækker hund. Jeg er jo ellers kun stødt på de der små handicappede bullyer.

  • #7   4. nov 2021 #4

    Uha malinois indgår i rigtigt mange blandinger. Det er kommet for at blive jo.
    Kender faktisk en hanhunde ejer, hvis hund ved en fejl parre de en golden. Hvalpene kom og blev afsat... Og var åbenbart så fine, at en masse ville ha sådan en.
    De gentog parringen og hvalpene blev revet væk.

    Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene, men hvalpene var åbenbart eftertragtede smiley


  • #8   5. nov 2021 Den her er blandet med to ret forskellige spidshunderacer - og så hopper kæden af for mig, for hvis man ønsker sig en malle, vil man absolut ikke trives med spidshunde-sindet (og omvendt)
    Så jeg kan ikke helt se, hvad det er man ønsker af en hund, når man vælger en blanding, der virkelig kan stikke langt ud i vidt forskellige egenskaber.
    MEN han er fandme lækker!! smiley smiley


  • #9   5. nov 2021 Angående malle blandinger, så sidder der en på et år hos dyrværnet.
    Den arme hund har siddet der i over et halvt år.


Kommentér på:
Hvornår har du sidst fået aflivet en fordom?

Annonce