{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Hvornår kalder du hunde renlig? {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig at høre hvad jeres definition på renlig er?
Er det når hvalpen/hunde ALDRIG har uheld?
Kun sjældent har uheld eller??? Ja hvornår vil i kalde jeres hvalpe for renlige?
Siger nemlig og læser ved nogle der fortæller at deres 12-14 uger gamle hvalp er helt renlig, og bliver jo nysgerrig på om den virkelig aldrig har uheld, eller det kun sker en gang i mellem, gerne hvis ejer ikke har været hurtigt nok til at reagere på hvalpens tegn?
Syntes jo det er vildt at kalde sin 12-14 ugers for helt renlig, for i mit hoved er helt renlig altså uden uheld, hvilket jeg har svært ved at se en 12-14 ugers ikke vil have, bare i ny og næ.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kalder du hunde renlig?
  • #1   24. feb 2014 jeg kalder dem renlige når de aldrig har uheld .. har haft en der blev renlig som 11 uger gammel, og som aldrig senere havde uheld før hun blev syg, så det kan hænde at man er så heldig ...

    de øvrige har været helt renlige hurtigt synes jeg, inden de var 4 måneder, på nær den sidste som var ½ år, men hun havde så også 3 blærebetændelser i rap, så hun havde hårde odds ...


  • #3   24. feb 2014 Når den besørger uden for, og ikke inden for smiley
    Min bordermix var renlig da hun var 13 uger, hun gik ud af hunde lemmen og tissede og besørgede i haven,også når vi ikke var hjemme smiley


  • #4   24. feb 2014 Min gamle Westie var helt renlig som 14 ugers. Nej der skete aldrig uheld. Men nu gik jeg jo altså også hjemme hos hende, så hun fik ikke mange chancer for at gå for længe uden at tisse.
    Jeg vil sige at Calle er helt renlig. Der kan dog godt ske et uheld en sjælden gang om vinteren. Men det er sjældent.
    Belika er stort set renlig, men der sker vel omkring 3 til 4 uheld om ugen. Det tror jeg aldrig helt jeg slipper af med af en eller anden grund.
    Problemet er nok at mine hunde hader kulde og regn. Derfor gør de sig ikke altid færdige når vi er ude.


  • #5   24. feb 2014 Tjaa, mine hunde er ofte omkring 6 måneder før jeg betragter dem som helt renlige. D.v.s. at de kan komme med på besøg hos fremmede og holde sig indtil vi igen er ude af huset.

  • #7   24. feb 2014 Jeg kalder hvalpen renlig, når den stort set ikke har uheld, når de få uheld, der kommer udelukkende skyldes fejl fra mig eller øvrige familie.

    Yota (6 måneder) er i min optik renlig, selv om hun et par gange om ugen bruger bakke med aviser, det sker når vi er på arbejde, eller jeg går for tidligt i seng.
    Hun plejer at blive natluftet ved 2-tiden, men få dage skal jeg op kl. 5 for at nå på arbejde og der går jeg tidligere i seng og står ikke op og natlufter.

    Ghini har været renlig fra hun var 9 uger, hun har tisset på gulvet en gang, det var da hun blev sat på gulvet efter vi havde hentet hende i Sverige.
    Kuldet var allerede hos opdrætter renlige og hylede i kor, når de ville ud smiley


  • #9   24. feb 2014 Jeg betragter en hund som renlig, når de aldrig tisser eller besørger indenfor (selvfølgelig kan de have dårlig mave).
    Min sidste schæferhund var HELT renlig, da hun var 9 uger. Hun havde to uheld indenfor i den første uge, vi havde hende.


  • #10   24. feb 2014 Når hvalpen ikke har uheld længere. Min første tæve var renlig som 10 uger gammel. Lia var så vidt jeg husker omkring 16-18 uger gammel, men havde i de to uger forinden kun haft ca. 1 uheld om ugen.

  • #11   24. feb 2014 Sjovt med den lille forskel der er iblandt meningerne. smiley Altid rart at høre andres meninger.

  • #12   25. feb 2014 Når jeg "stoler" på den og ikke længere behøver holde øje. Min den ene var 11 uger. Nummer 2 var næsten 6 mdr

  • #13   25. feb 2014 Når hunden selv kan sige til, og ikke tisser/sk... Indenfor.
    år den har luret pointen.
    at man så ikke kan forvente, at en 12 ugers kan holde sig så længe er noget andet.


  • #14   25. feb 2014 Vores hvalpe har - i begge kuld - været stort set renlige, da de flyttede som 8-9 ugers. I min optik betyder renlig at hunden har forstået, at den skal besørge udenfor og ikke i huset. Hvis man vedligeholder det og holder godt øje med hvalpen, er den helt renlig indenfor 1-2 uger efter at den er flyttet hjemmefra. Jeg tror så også, at min race ER meget renlig af natur.

  • #15   25. feb 2014 Charlie var renlig da han var 8 uger. Næsten. Jeg var ikke ude med ham om natten. Og han lavede ikke noget om natten. Fire gange inden for de første to uger tissede han på gulvet i et uopmærksomt øjeblik. Så han var faktisk HELT renlig da han var ti uger. Han har aldrig lavet hverken det ene eller det andet på gulvet siden.

  • #16   25. feb 2014 Renlig er for mig, når der ikke er flere uheld. Det magiske øjeblik "plejer" at være, når hvalpen vågner om natten, og helt selv går ud af hundelemmen for at tisse, og kommer ind igen og sover videre. Når det først er sket én gang, så plejer der aldrig at være uheld inde mere.

    Qimmit var renlig på 48 timer - i de to døgn tror jeg han havde 2-3 uheld, hvor han tissede inde, og han har aldrig lavet stort inde. Aqui var længere om det. Hver gang vi troede at nu var den der, så havde han et uheld. Men han var helt renlig efter 4-5 uger. Dvs omkring da han var 3 mdr. gammel.

    Der er jo meget stor forskel på, om hvalpen ikke prøver at holde sig - eller ikke kan holde sig. Det er tit det, der går galt. At hvalpen faktisk er alene hjemme i længere tid, end den kan holde sig. Og det er nok derfor, det går ekseptionelt hurtigt med renligheden, hvis der er hundelem smiley


  • #17   25. feb 2014 Eddie var renlig da vi fik ham hjem fra opdrætter smiley så det kan altså godt lade sig gøre at få dem renlige i en tidlig alder.

  • #18   25. feb 2014 Jeg havde en hvalp der stort set var renlig som 6 ugers. Han hylede og skreg hver morgen (meget tidlig morgen) fordi han ville ud af kravlegården og HELT ud for at morgen tisse. Trak så naturligt resten af kuldet med, men ikke alle nåede helt ud før de tissede.
    Han havde INGEN uheld hos nye ejer.


  • #19   25. feb 2014 Hunden er renlig, når den aldrig har uheld indenfor.
    Min Collie Cato var renlig, da han var 13 uger gammel.
    Min Newfoundlænder var renlig, da han var 16 uger gammel.
    Min lille nye Colliehvalp på 10 uger er endnu ikke renlig, men godt på vej til at blive det.
    Tænker at det handler om at du konstant er opmærksom på signalerne og husker at hvalpen skal ud og tisse, når den har sovet om det så kun er 10-15 min, når den har leget og når den har spist.
    På den måde lærer du hurtigere hvalpen hvor den skal besørge henne.
    Men jo mere opmærksom du er jo hurtigere er din hvalp renlig smiley


  • #21   25. feb 2014 I mine øjne er hunden renlig når der ikke er uheld mere....

    Begge mine var helt renlige da de var mellem 3-4 mdr smiley


Kommentér på:
Hvornår kalder du hunde renlig?

Annonce