{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Både det værste og bedste? {{forumTopicSubject}}

Beklager den dårlige overskrift, men jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde tråden.

Jeg ved egentligt ikke hvad jeg vil med den, udover at dele nogle tanker, og hører andres erfaringer, og måske bare føle at jeg ikke er alene med de tanker og følelser jeg har.?

Jeg venter jo på en hvalp, efter jeg for snart 6 måneder siden mistede min elskede Rosa. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke savner hende, men jeg er også ved at være et sted, hvor jeg faktisk føler mig klar til at åbne op for en ny, og glæder mig til det.

Men med alt det, kommer der selvfølgelig en masse tanker. Tanker som har fyldt siden vi begyndte at snakke ny hvalp. For vi har jo selvfølgelig skulle finde ud af, hvad det er vi ønsker os i den nye.
Og her er "problemet" så. Det er reelt ikke et problem, men det er alligevel tanker der fylder og noget der får følelserne frem.

Inderst inde ville jeg jo vælge Rosa hvis jeg kunne. Det ved jeg at jeg ikke kan, men der er mange af de kvaliteter som hun havde, som jeg virkelig ønsker og håber at få i den næste, men samtidig ville jeg ønske at det var NU jeg købte en Teemo, fordi han er så meget anderledes, så det ikke minder mig om Rosa, men det er ikke en Teemo mere jeg har brug for, det er jo alt det jeg mangler fra Rosa jeg har brug for at få lidt af igen. Det af det jeg nu engang kan i en anden hund.

Samtidig har jeg fundet ud af at der er chance for at få Black and tan, i i hvert fald et af de kuld jeg står skrevet op til. Det er en af mine absolut favorit farver, selvom jeg ikke kommer til at vælge på farve. Men fordi Rosa jo var den farve, er det samtidig bare den farve jeg allermindst vil have lige nu.

Det er sådan meget modstridende følelser jeg har lige nu, omkring hvad jeg egentligt håber på at få, for det allerbedste er også det værste.

Jeg ved jo godt logisk set, at hvalpen ikke er Rosa, at selvom jeg får nogle af de kvaliteter som Rosa havde, eller en hund i samme farve, at det så stadig er et helt andet individ, som jeg lære at kende og kommer til at elske præcis for den han er, men jeg kan alligevel ikke helt slippe følelserne.

Jeg synes det er svært at stå i, for på den ene side er jeg bare helt klar til at komme videre nu, til det liv jeg drømmer om med ny hvalp i flokken osv. og på den anden side er jeg bange for at få en hvalp der minder mig for meget om Rosa. Måske mest af alt selvfølgelig fordi jeg savner Rosa, men nok ligeså meget fordi jeg er bange for at sammenligne og at hvalpen så ikke kan leve op til mine forventninger, fordi den pludselig skal leve op til at være Rosa og ikke at være den, og det ønsker jeg ikke.

Min hvalp bliver tidligst født til sommer, så det er ikke fordi jeg på nogen måde skynder på mig selv. Det er bare svært at skulle finde en efterfølger til en hund der har efterladt så dybe spor. smiley

Hvis der er nogen, der selv har prøvet at have den der hund der bare lige satte et ekstra stort aftryk, og så har fået en ny, hvordan har det så været? hvilke tanker var der inden købet, og hvordan gik det med at se den nye som den hund den var, og ikke som den gamle osv.? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Både det værste og bedste?
  • #2   6. mar 2022 Jeg har jo haft en del hunde, og alle af samme race. En del har været tæt beslægtet, fordi de har været eget opdræt, og har derfor lignet hinanden en del.

    Jeg har også haft hunde, der kom til at betyde mere for mig end andre. Et par stykker er kommet virkelig langt ind under huden på mig. Hvis det kun havde været en, ville jeg også have kaldt det hunden i mit liv, men nu har der altså været et par stykker, der har været helt specielle. Jeg er egentlig kommet til, at det er ok, at de er forskellige, og at jeg har forskellig forhold til dem, og altså også har favoritter, så længe jeg behandler alle ordentligt.
    Udseendet betyder noget for mig, men om de har fysisk lignet "favorithundene" mere eller mindre, har ikke været afgørende for mit forhold til dem.

    Nu er der jo noget tid til, at du skal have hvalp igen, kan jeg forstå. Jeg tror, når først du står med et kuld hvalpe og skal vælge, så vil ligheden til Rosa være mindre vigtig, end den føles nu, hvor det stadig er på teori niveauet. Hvis du til den tid vælger med både hjerte og hjerne, så er der ingen grund til, at du ikke skal blive superglad for en ny hvalp. I hvert fald så længe du ikke ser på den som en afløser, men som en ny hvalp, du gerne vil dele dit liv med. Og så for øvrigt er opmærksom på, at man jo ikke har det samme forhold til en hvalp som til en hund, man har haft i årevis. Forholdet skal først bygges op.


  • #3   6. mar 2022 Der vil altid være én Rosa. Den nye kan måske ligne men den vil jo også være sin egen. Ligesom Lucky og Teemo er smiley

    Marley er nok den hund jeg har haft mest hjerte ved. Jeg var bange for om jeg kunne knytte mig til en ny efter at have mistet.


  • #4   6. mar 2022 Hippie, det er kun 90% sikkert at det er en han, for vi står egentligt til begge køn, men de fleste der står på listen vil have tæver, og da vi jo har to hanner i forvejen, er en han øverst på listen, men hvis opdrætter giver mig en tæve, så får jeg en tæve smiley Jeg tror dog der skal ske en del for at det er en tæve der er i kortene, det er i hvert fald ikke det der er planlagt, men Rosa skulle også være en han, så... smiley
    Jeg er ikke i tvivl om at jeg har valgt det helt rigtige, det er bare lige det der med at Rosa er Rosa og ny hvalp er ny hvalp.

    Lene jeg har et helt særligt forhold til alle mine hunde, men Rosa var bare i sin helt egen kategori. Ikke fordi jeg elskede hende højere end de andre, eller at hun blev favoriseret, der var bare et særligt bånd imellem os, som jeg aldrig får til en anden. Der kommer helt sikkert særlige hunde og særlige bånd, men ikke en Rosa. smiley
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg har valgt helt rigtigt med både opdrætter og de kombinationer jeg står på venteliste til, der er bare lidt ventetid, og vi ved jo så ikke hvilket kuld vi får fra.
    Der hvor vi skal have hvalp fra, er det opdrætter der fordeler hvalpene, så det er ikke sikkert jeg har noget at vælge imellem, jeg kan selvfølgelig altid vælge at sige nej tak, hvis ikke den hvalp jeg får tilbudt føles rigtig, men det bliver ikke så jeg sidder med et helt kuld hvalpe og bare kan udpege en smiley


    Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg kommer til at elske hvalpen, og at vi får et fantastisk liv sammen. Jeg er bare bange for at sammenligne, selvom jeg jo godt ved at det ikke er Rosa.


    Pernille Lige præcis, og den skal have lov til at være sin egen, og jeg vil bare så gerne se den som det og ikke mindst elske den for alt det dén er, og ikke alt det som den måske kunne være. Lucky og Rosa var jo nær familie, men Lucky er jo Lucky og Rosa var Rosa.


  • #5   6. mar 2022 Det du beskriver Solvej, er præcis mange af de samme tanker der pt. ryger igennem mit hoved. Du beskriver det så godt.

    Jeg sagde farvel til min corgi for 1.5 måned siden, til dels planlagt og til dels meget uventet.
    Og nu går jeg og venter på ny hundehvalp, som vi henter om lidt over 6 uger.

    Jeg har bevidst valgt nogle helt andre linier og en helt anden farve.
    Selvom jeg ville dø for at få noget af Diesels linier igen, så er jeg bange for at jeg vil sammenligne for meget - forvente at den ville blive lige som ham.
    Og alligevel er jeg lidt bange for at forvente det samme af den nye.
    Jeg prøver at huske mig selv på det hele tiden - at der altid kun vil være ÉN Diesel.
    Men en del af mig ønsker jo også at den nye bliver lidt lige som ham - bare en lille bitte smule...


  • #6   6. mar 2022 Malene, det er lige præcis sådan jeg har det.
    Jeg ved at det er Rosa, men nogle af de kvaliteter hun havde, er jo det jeg ønsker at få igen, selvom hunden jo vil være en anden.
    Det er også helt andre linjer her, større hunde, anden type osv. Opdrætter avler ikke efter farve, så jeg kan godt bede om IKKE at få en i den farve, men jeg vil jo heller ikke udelukke den hvalp som opdrætter mener passer til mig, fordi den måske er den farve. Det er slet ikke sikkert det overhovedet bliver et problem, for udover at det jo ikke er sikkert at der kommer en i den farve, så er det heller ikke sikkert at jeg overhovedet får fra det kuld, det kan ligeså godt være jeg får en lys korthåret.
    Men min hjerne fungere bare sådan at jeg overtænker og overbekymre mig om sådan ca. alting.

    Jeg overvejede i et sekund lige efter vi havde mistet hende, om vi skulle have en papillon mere, men det føles ikke rigtigt. Det føles helt rigtigt at få en chihuahua fra den opdrætter, så jeg ved jo godt at det er det rigtige jeg gør, og at det alt sammen er noget der bare er i mit hoved og som jeg lige skal overvinde, jeg ville bare blive så ked af, hvis jeg fik sat forventningerne alt for skyhøjt til at hvalpen kan leve op til det, og at det måske endda kunne overskygge alt det hvalpen har at byde på. Men der er jo kun mig til at huske på at hvalpen er hvalpen og ikke Rosa, selvom den måske har nogle af de samme træk.


  • #7   6. mar 2022 Tror det for nogles vedkommende (vores) er helt normalt at gå med de tanker.

    Inden Diesel blev syg, snakkede vi meget om, om vi skulle prøve en hel anden race næste gang, der blev snakket meget om Whippet fordi jeg jo Coursede med Diesel, det ville jo blive ude langt ude i fremtiden, troede vi.
    Og da han så pludselig får tilbage fald, så var jeg ikke i tvivl om at vi skulle have en corgi igen!
    Og jeg er heller ikke i tvivl om at det er den rigtige opdrætter og de rigtige linier, men tankerne flyver stadig igennem hovedet.


  • #9   6. mar 2022 Der har været nogle hunde gennem mit liv, og jeg har elsket alle sammen.
    Jeg har haft to hunde som havde en helt speciel plads i mit hjerte, nemlig Al Qaeda, min gamle Malle og Taliban.
    Taliban borede sig ind i et hjørne af mit hjerte, hvor ingen andre har været.
    Hun har nu været død i 3 år, og jeg græder stadig når der dukker minder op om hende.
    Da hun døde turde jeg ikke få en Dværg Pinscher igen, fordi jeg var bange for at sammenligne med Taliban, så jeg fik Gaddafi i stedet for, hvilket var en stor fejl. Ikke at jeg ikke holdt af ham, men jeg kom konstant til at sammenligne.
    Jeg er sikker på, hvis jeg havde fået en Dværg Pinscher igen, så havde jeg ikke sammenlignet så meget, for så havde jeg trods alt haft nogle af de samme racetræk.
    Jeg slipper så for alle tanker man kan have når man anskaffer sig hund, for Gaddafi var min sidste hund.
    Skal jeg have hund igen, så bliver det en voksen problemhund hund jeg kan bevare for en aflivning og arbejde med.

    Solvej, jeg forstår godt dine tanker, men synes ikke at du skal tænke så meget over det.
    Besøg nogle kuld der kunne være interessant for dig, og lad være med at vælge en, fordi den ligner Rosa for meget eller for lidt, slip de tanker og vælg den der varmer dit hjerte mest.


  • #10   6. mar 2022 Malene, hos os kom det jo utrolig pludseligt og uventet, men det var en af grundene til at vi fik teemo da vi gjorde. At jeg ikke ville stå midt i sorgen og skulle skynde mig at finde en ny, fordi en pludselig var alene, jeg havde bare regnet med at det først var om en del år, lucky er lige blevet 9 og rosa ville være 7 nu hvis hun levede, teemo er lige blevet 2.

    Vi har jo så også en "flok" vi skal tage hensyn til og tænke på skal fungere, og jo en papillon mere kunne godt gå, men en Chihuahua passer bare godt ind i både hunde flokken og til det jeg gerne vil have. Men det var da svært lige i starten at tænke på at skulle have en ny af samme race, og jeg havde mange snakke med både opdrætter, og andre af mine nærmeste, min mand selvfølgelig også, det er jo også hans hund. smiley

    CB, jeg er så glad på dine vegne, for at du er landet det rette sted med hundene, han ser så skøn ud din nye smiley men ja savnet forsvinder jo ikke bare lige.

    Jeg synes heldigvis at jeg sådan overordnet set er et godt sted i forhold til rosa, men der er da helt sikkert stadig noget der skal bearbejdes.
    Jeg er sikker på at det hele nok skal blive godt, når først min hvalp er født og jeg begynder at lære den at kende, men der er helt sikkert nogle tanker og følelser jeg skal arbejde med indtil.


  • #11   6. mar 2022 Tak Anni, jeg er allerede skrevet op til hvalp hos en fantastisk opdrætter, så jeg ved allerede hvor jeg skal have fra, så det er bare at vente på at der kommer en hvalp til mig smiley

    Det er da en fantastisk ting, at kunne hjælpe en problemhund.
    Kan godt følge hvad du mener med at det ikke hjælper at tage noget helt andet, for det er jo lige præcis race trækkende man gerne vil have. smiley


  • #12   6. mar 2022 "Der kommer helt sikkert særlige hunde og særlige bånd, men ikke en Rosa. smiley"

    Præcis. Uanset om man elsker alle sine hunde, så er forholdet ikke det samme til hver af dem. Og det er du jo bevidst om. Så vil det gøre den store forskel, om hvalpen kommer til at have samme farve som Rosa ? Det er jo ikke sikkert, at den kommer til at ligne hende på anden vis udseendemæssigt.

    Men tror du virkelig, at du vil opleve en hvalp i samme farve som et problem, når du først står med en lækker ny hvalp, du skal lære at kende? Det var vel ikke farven, der gjorde Rosa det hun var for dig. Uanset farve vil det jo være en ny hvalp, hvor der skal opbygges et nyt særligt forhold.

    Jeg forsøger ikke at nedgøre dine bekymringer eller minimere din sorg over tabet af Rosa, den kan vi vist alle forstå. Men jeg synes, det er trist at du går og bekymrer dig over noget, der muligvis aldrig vil blive et problem i stedet for at glæde dig til en ny dejlig hvalp, som uanset farve gerne skulle være en ny glæde, et nyt fantastisk bånd.


  • #13   6. mar 2022 Lene, jeg tror desværre det er en ting jeg aldrig slipper af med, da det lægger til den diagnose jeg har, at jeg Overtænker og overbekymre mig. Ikke kun om hundene men med alt. Jeg planlægger også rigtig rigtig meget, for jeg kan ikke lide ikke at være i 100% kontrol. Og det kan ingen være hele tiden, men det gør det bare nogle gange en smule svært at være mig. Jeg får heldigvis hjælp til det, så jeg forhåbentlig kan blive bedre til at leve med det og håndtere det.

    Når det er sagt, så forstår jeg godt hvad du siger. Jeg glæder mig dog overordnet set helt vildt, og ser rigtig meget frem til at lære min hvalp at kende uanset køn og farve, og uanset om det er fra sommerkuld eller vinterkuld, for jeg har mødt opdrætters hunde og ved at jeg ville elske en mini en af dem alle sammen, ja faktisk ville jeg bare stjæle de voksne hvis hun ikke ville opdage det. Jeg ved jo logisk set godt, at alting bliver fint, at jeg lære den at kende ligesom jeg har gjort ved de andre hunde. Jeg har planlagt at besøge den så meget jeg kan inden vi henter den, så jeg kan følge den tæt helt fra starten.
    Og det kan da sagtens være, og forhåbentlig er det sådan, at jeg slet ikke sammenligner og at jeg finder ro i det ligeså snart den kommer til verden.

    Hos mig udelukker det at tænke og bekymre mig ikke at jeg også kan glæde mig, være spændt og se frem til det. smiley jeg har allerede købt det første ind til hvalpen, for opdrætter laver selv tæpper og legetøj, og hun havde det sødeste stof med flodheste, som jeg simpelthen måtte eje. Og så tager jeg pt på alle de udstillinger jeg kan for at se opdrætter og hendes hunde.

    Jeg tror bare det er fordi min hjerne og mit hjerte ikke helt kan finde ud af hvordan jeg skal tackle det, fordi hvalpen jo ikke er der endnu, så der er så mange uvisheder. Da rosa kom hjem var hun jo heller ikke lucky, selvom hun lignede ham, teemo var hverken Rosa eller Lucky da han kom hjem. Så mon ikke det hele løser sig helt af sig selv, når jeg først står i det.


  • #14   6. mar 2022 Der gik lang tid efter Kia døde, før jeg var sikker på, at jeg skulle have hund igen.
    Jeg var meget meget obs. på, at ingen hund ville kunne leve op til hende, og at jeg skulle gøre alt for, at forebygge, at sætte den nye vov i den situation. Den skulle have lov til at være unik.
    Så ikke samme race, dog jo tæt på, på nogle punkter, men generelt langt fra ... ikke samme drive og deraf adfærd, farver etc.
    Jeg ved, at det kan tage mig meget lang tid, at knytte mig ordentligt, til en ny hund, så jeg skulle være klar.

    Skye er MEGET anderledes end Kia, på godt og ondt. Jeg savner mange af Kias kvaliteter, men Skye er nøje udvalgt ud fra hvad vi kan tilbyde hinanden, som mit liv er nu. Og jeg elsker hende for det der er unikt ved hende.
    En anden slags kærlighed (vi har så heller ikke kendt hinanden så længe), men stadig en ubetinget kærlighed.
    Men jeg tror det er det rigtige for os begge, at jeg ikke valgte en vov, der lignede Kia for meget i adfærd og farver.


  • #15   6. mar 2022 Jeg har ledt siden 2015 efter et individ der kunne indtage en plads i hjertet på lige fod med nova, walle, Funky og Juice. Og jeg var nået frem til jeg ledte efter en springer med en solid tavle, øjenlyste og fotograferede forældre, en tæve af den lette type, gerne sort/hvid og hvalp så den kom uden lig i lasten.
    Og her står jeg så 7 år senere med det fuldkomne perfekte match.
    Forkert race, forkert køn, forkert farve, tavle ingen ved om den reelt findes, 1 år gammel, for tidligt kastreret og en både håndsky, adfærdsvanskelig kæmpe (for sin race) hund som jeg og alle der møder ham, knus elsker.

    Nogen gange skal man bare lade skæbnen sende den rigtige appelsin ned i ens turban uanset hvor lang tid det tager. ??

    Billedet af min elskepels


    profilbillede
  • #16   7. mar 2022 Donk, det er så fantastisk, når det bare falder i hak. Og i dit tilfælde jo fantastisk for jer begge. smiley

  • #17   7. mar 2022 Jeg har som Lene efterhånden haft en del hunde. Jeg har altid fået en ny så hurtigt jeg kunne (hvilket nogen gang alligevel har været lig med et år efter den gamle døde, da jeg er lidt 'kræsen' smiley ). Jeg har haft tætte bånd til alle mine hunde og har elsket dem alle lige højt sådan føles det. Alligevel har der gennem tiden været 3 som af en eller anden grund har efterladt et større aftryk i mit hjerte: Daffy og Stormy.
    Daffy var en virkelig besværlig hund set udefra; fuldstændigt altoverdøvende jagtinstinkt, møgaggressiv overfor andre hunde af begge køn, møgaggressiv overfor fremmede mennesker. Jeg fik hende da hun var 6 mdr og opgivet af de oprindelige købere. Jeg faldt pladask for hende og havde 13 gode år sammen med hende. 13 år med alle mulige forbehold for at hun ikke skulle komme til at bide hverken mennesker, hunde eller andre dyr. Jeg savner hende stadig lidt hver dag smiley
    Stormy var min 'once-in-a-life-time'-hund. Voksen da jeg fik ham og det var kærlighed ved første blik - eller slik nærmere smiley Oprdætter beskrev ham som lidt reserveret og en en-mandshund så vi skulle lige se om det ville gå eller om han skulle blive hos hende. Jeg mødte ham og det sagde bare 'klik' og så var han min hund. En oplevelse jeg ikke har haft hverken før eller siden på den måde. Og han var i sandhed en enmandshund; det var kun mig i hans verden.
    Jeg knuselsker dem jeg har nu og har knuselsket alle de andre også. Jeg er heller ikke bleg for at indrømme at to af de hunde jeg gennem tiden har været fejlcastede: Qenya, som havde virkelig dårlige afreaktioner (det var lidt et issue i vores hverdag og krævede konstant opmærksomhed og omtanke) og så Carlson, som bare ikke besad noget der lignede drive. Superflink og rar gyngehest, men drønkedelig at arbejde med. Men for pokker hvor jeg lærte meget af de to. Og jeg holdt akurat lige så meget af dem som af alle de andre smiley
    Penny får jeg tit kaldt Perle. Samme race og begge navne med P. Men så hører ligheden da også op. Perle var megakærlig og altid hyperglad for alt og alle. Penny er en strid 'lille' selvstændig finke. Men hun er fed at arbejde med og jeg elsker hende højt smiley


  • #18   7. mar 2022 Lene : 10000 % og hvad skal man så med Lotto millioner smiley

  • #19   7. mar 2022 Sanne, det må også være dejligt at få noget der er helt anderledes, men som man stadig ønsker. Den mulighed har jeg ikke, for jeg vil have den race og de træk der er i den. Dog er det jo helt andre linjer, muligvis helt anden farve og pelslag og så bliver den forhåbentligt markant større.
    Så jeg går ikke bevidst efter at få en der minder om Rosa, udover nogle af de træk hun havde, men jeg kan jo kun gå efter racetrækkende og ikke personligheden, for en hvalp skal jo først udvikle sin personlighed.

    Donk, det er virkelig også bare en ren eventyr slutning på din søgen, han er så skøn. Hvis ikke jeg havde drømme om udstilling og måske avl, så ville jeg nok også være mere åben for at den rigtige hund bare dumpede ind på et tidspunkt.
    Så jeg bliver nødt til selv at hjælpe næste drømmehund lidt på vej. Jeg ved dog at det er fantastiske hunde opdrætter laver og at jeg ikke er i tvivl når hvalpen er der. Jeg har endnu ikke haft en hund som ikke var en meant to be hund. Så jeg er sikker på, at selvom jeg har krav til hvalpen, og besluttet mig for at vente på én opdrætters kuld, så kommer der en meant to be hvalp på et eller andet tidspunkt.

    Der er så også en lille historie som gør at jeg tror på at det er meant to be, at jeg skal have fra dén opdrætter. I slut 2019 tog jeg kontakt til opdrætter med henblik på at blive skrevet op til en hvalp, som vi ønskede i 2021-2022, vi blev skrevet op og alt var fint. I starten af 2020 blev jeg så fyret fra mit arbejde, og jeg besluttede at jeg om sommeren ville begynde på fjernundervisning igen, og pludselig var der bare rigtig god tid til en hvalp i 2020, samtidig var jeg blevet virkelig glad for at træne, og vi besluttede at kigge lidt rundt på andre racer, og så fandt vi papillon og hurtigt fandt vi ud af at det var en virkelig interessant race. Og ved lidt af et tilfælde fik vi kontaktet Mia dagen før hun annoncerede på Facebook at hun havde fået hvalpe, og sådan fik vi teemo.
    Jeg holdt kontakten med Chihuahua opdrætteren, og da rosa døde skrev hun med det samme at hun var der, hvis jeg havde brug for ar snakke smiley
    Så da vi besluttede at vi måtte have en Chihuahua igen, var der kun én opdrætter jeg havde i tankerne, og selvom det ikke var sådan her jeg planlagde det, så passede det jo pludselig at jeg fra start havde bedt om en hvalp i 2022. Så måske er der bare en meant to be hvalp, som hele tiden har vist at den skulle hjem til mig i 2022, men som jeg jo ikke regnede med efter vi fik teemo.

    Et andet lidt sjovt sammentræf, alle mine hunde er født i lige år, og på tværs er der lige langt imellem dem. Det er en længere forklaring, men jeg har haft hunde fra 2004, 2012, 2014 og 2020, så hvis hvalpen kommer i år, kommer den til at passe helt perfekt ind i ligningen.
    Der er ingen af mine hunde der var planlagt til at komme lige det år hvor de kom, det skete bare.


    Mette det lyder godt nok også skønt. Lucky er også en omplacering, han var dog kun omkring 4 mdr, og han var også min hund i det sekund han så mig, og jeg vidste han var min hund i det sekund jeg så hans annonce, jeg ved ikke hvad det var, der var bare noget inde i mig der sagde at dét var min hund, og det er han virkelig smiley


  • #20   7. mar 2022 "Jeg ved ikke hvad det var, der var bare noget inde i mig der sagde at dét var min hund". Det var også sådan jeg havde det. Det kan ikke rigtigt forklares. Jeg vidste bare da Stormy kom løbende hen til mig og gav mig en 'krammer' og slikkede mig i øret at han var min hund. Opdrætter havde faktisk virkelig været i tvivl om hvorvidt Stormy ville kunne falde til hos andre eller om han skulle blive hos hende (og det er ikke fordi hun ikke har sendt 'pensionerede' avlshunde ud til andre hjem før - det gør hun ofte smiley . Den tvivl forsvandt som dug for solen og jeg tog ham med hjem til Danmark. Og det føltes somom jeg havde kendt ham altid. Stormy blev min lille røde 'væbner', der ville gå igennem ild og vand for mig. Han var min røde kanonkugle og nogen gange føles det somom han stadig er her smiley

  • #21   7. mar 2022 Nu har jeg en race hvor oftes kan folk ikke se forskel fordi er så ens, min sjæle ven er Manfred, han er mit et og alt og ved også der ikke er mange år i ham endnu. Men Morris er bare såååå meget en anden hund, en Manfred og jeg får ALDRIG en Manfred igen, kan slet ikke få de linjer mere. Men kan få en kopi af Morris og ja vi får Boston igen, har dog overvejet en anden race, men igen, det bare ikke en Boston. Så tænker ikke farven kommer til at gøre du tænker Rosa. For men måske er der lidt Rosa i den, hvis det er de linjer, og kunne det ikke også være rart??

  • #22   7. mar 2022 Ansofie, rosa linjer findes der ikke mere af, hvilket desværre også er for det bedste, for sunde var de ikke smiley rosa var nr 3 i rækken, af hunde jeg har hørt om fra den linje, der er død alt for ung. Lucky blev hjertescannet efterfølgende, heldigvis havde han et sundt og rask hjerte.
    De er også uden tavle, så generelt ikke noget jeg i dag ville støtte.
    Jeg får en dkk hvalp denne gang, men af linjer jeg har fulgt længe, så jeg ved at det er nogle virkelig skønne hunde at få fra.
    Jeg var på besøg hos opdrætter i februar, hvor jeg sad i 3 timer på gulvet, så jeg kunne snakke med dem alle sammen, og de var bare fantastiske hver og en, der var ikke én som jeg ikke havde lyst til at tage under jakken og stjæle medhjem smiley
    De har netop en masse kvaliteter jeg gerne vil have fra rosa og Lucky, men har også deres helt egne personligheder. Men ingen af hendes ligner fysisk Rosa, så jeg ved faktisk ikke hvordan jeg vil reagere på en hund der ligner hende.

    Mette det er så fantastisk når det sker.


Kommentér på:
Både det værste og bedste?

Annonce