{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Det værste nogensinde! x'( {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fået sundet mig nok til at kunne skrive det.. Jeg tænker på det hele tiden.. Øjeblikket hvor jeg stod over min hund og panikslagen, mens jeg højtskrigende, hev i min hunds kæber.. Jeg ryster ved tanken og jeg er lige ved at tude..

Det var her i dag.. Tidligere, ved halv 5 tiden.. Jeg havde gået tur med Bella og Molly, og kom hjem uden min søster, som ellers have gået med, for hun skulle i netto og købe noget.. På min vej stødte jeg på en Labrador, ejeren sagde at den ikke kunne lide andre hund.. Jeg gik videre og da jeg kom ind af min havelåge, gøede naboens hunde, som altid.. Jeg slap hundene, velvidende om at de ville gø lige så snart jeg lukkede dem ind i baghaven.. Men så langt kom jeg ikke. Bella Sprang ind igennem hækken i forhaven og ind til naboens hunde. Hun løb straks efter deres Chihuahua og lød meget rasende. Jeg løb efter hende mens jeg råbt, men da jeg fik fat i hende have hun Chihuahuaen i hendes kæber og ruskede den rundt, som et tøjdyr.. Jeg Skreg og rev hårdt i bella men hun slap ikke. Jeg blev ved med at skrige, højere end den lille hund faktisk. Jeg tog mine fingre panikslagen ind i bellas mund og rev alt hvad jeg kunne, kæberne fra hinanden. Der gik lidt tid før jeg fik dem op og i den tid skreg både jeg og den lille hund. Da jeg endelig fik bellas kæber lukket op, stod hundeejeren fra før ved naboens låge, og spurgte med det samme da jeg kom ud, om jeg var okay. Jeg sagde bare ja, selvom jeg begyndte at tude, og min genbo som var ude for at fange sin hund, kom også over og jeg gik ind til mig selv igen. Men hun slap ud af mit greb og strøj ind til naboen igen. Men genbo løb efter den, og jeg skreg og råbte, på hende at hun skulle skynde sig! Hun fik dog bella væk før hun nåede at fange chihuahuaen..
Naboen som intet have hørt før nu, kom ud og sagde at nu måtte vi også se at få styr på den hund. Uvidende om at hans lille hund for lidt tid siden have ligget i kæberne på bella.. Jeg græd og græd, og det gjorde jeg længe.. Jeg var i panik.. Min mor ringede til dyrlægen og hun syntes det ville være smart at aflive bella.. Vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre.. Min moster kunne evt. overtage hende hvis hun altså gider, for hun bor på lolland i en stor præstebolig og hendes hund, som er søster til molly, mangler lidt en legekammerat.. Men vi ved virkelig ikke hvad vi skal..

Det var virkelig den mest forfærdelige oplevelse! Jeg havde aldrig i min fantasi troet at jeg kunne skrige så højt, og så længe! Men det gjorde jeg! For jeg var virkelig i panik, og det er sikkert ikke alle der ville åbne hundens kæber, men jeg ville ikke kunne se mig selv i spejlet mere, hvis min hund slog naboens ihjel! De er jo mindst lige så glade for deres hunde som vi er for vores! Heldigvis bed bella ikke hul på mine fingre, de blev bare røde og var ømme, af de spidse tænder..

Vi har selvfølgelig også ringet til naboen og fortalt hvad der skete og at vi ikke ved hvad vi vil.. Vi vil også snakke med min overbo som også er dyrlæge..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det værste nogensinde! x'(
  • #1   20. feb 2008 Puha, det kan jeg da godt forstå. Bare man kunne spørge Bella hvad der var årsagen til at hun tog sådan på vej. Har hun nogensinde gjort noget lignende før. Plejer hun at kunne med andre hunde og være sød og rar.

    Hvis det er første gang, så kan der være mange årsager til hvorfor har gjort det. Jeg ville nok overveje at sende hende til Lolland og se om det hjælper.

    Hvis hun har vist den adfærd før, så er jeg bange for at det ikke ændrer sig. Så ville jeg nok overveje om hun skal have lov til at få mulighed for at gøre det igen. Har de først fået "smag" for det, så kan det være svært at stoppe.

    Men da jeg ikke ved om det er første gang, så kan jeg ikke lige sige hvad jeg ville gøre.

    Synd for dig at du skulle have den oplevelse, og jeg tror også jeg ville tude hvis det var mig der var i samme situation. Man bliver jo så forskrækket og bange, når man ikke kan få den til at holde op.

    Hvordan går det med den lille Chihuahua - kom den slemt til skade?


  • #2   20. feb 2008 Hej Ulrikke.
    Jeg kan se på Bella,at der er MEGET Terri i hende,og lige præci sdenne races kæber,ja,de låser,ved bid og jagt.
    Jeg ville IKKE kunne give hende videre-for problemet,gives jo også bare videre. I kan ALDRIG lade hende komme løs,sammen med mindre hunde.
    Og da i jo ikke ved,hvad der helt præcis,er hvad der trikkede hende,ja så kan det desværre ske igen.
    I har et stort ansvar,over for andre,ved at give hende vidrere. selv kunne jeg ikke gøre det.
    Skulle det ske igen,så løft den hund,som bider,inde ved låret, og hi vden op,,der er de så tyndhudet,og de slipper omgående.
    godt der ikke skete mere,end der gjorde,men er det tjekket,at den lille ikke er i chok.???????
    Pu-ha,kan godt forstå at du er rystet,det er da en MEGET grim oplevelse.
    Men tænk jer nu godt om,inden i evt. giver hende videre.


  • #3   20. feb 2008 Hej søde mennesker. Det er meget roligere herinde end i min tråd.. Chihuahuaen er ok, men skal til dyrlægen og tjekkes fordi den fik et hul af en hjørnetand. Bella kommer måske til lolland, for min moster vil gerne tage hende på prøve, og vi skal derned næste weekend, så det kan være hun får den på prøve dér og til næste gang vi kommer..

  • #4   20. feb 2008 Viv, tak for rådet med at hive i inderlåret. Mine to tøser tager en tur en gang imellem - den lille prøver at tage teten, men den store brokker sig. Det sker heldigvis ikke så tit, men det er da rart at vide at det er det man skal gøre.

    Undskyld Ulrikke, det var lige en sidebemærkning.

    Jeg håber I finder en løsning, og det er måske godt at sove på det. Rart at høre at den lille Chi ikke er så slemt skadet.


  • #5   20. feb 2008 Gør intet med sidebemærkninger smiley
    Tjaeh, lad mig bare sige, at hvis dét skulle være noget skulle du tage et kig forbi min tråd! Den er blevet til en antændt bombe!


  • #6   20. feb 2008 Ja,det er da kammet,bare lidt over.
    Jeg syne s f.eks også,du skulle ringe til en adfærdskonsulent,INDEN Bella,kommer nogen andre steder,for hun kan desværre ,have fået,en sucesoplevelse,over dette slagsmål. Men hold hende nu i snor,når hun skla ud i haven igen. Det kan jo være,at Bella,ikke synes,at det slagsmål,er afgjort,endnu.
    Men der er altå MEGET terrie i hende,og de er altså langt skrappere,end en gårdhund. Sådan er det bare.
    Uanset,hvad i vælger,så rigtig meget held og lykke,også for naboens hund-de har det jo heller ikke godt,bare ved tanken,om Bella igen kommer ind i dere have.

    Gitte. Ja,på Samsø,var der to Rottweiller,som sloges,deres kæber låser også,den løftede vi en meters penge,der i lysken,og så slipper de heldigvis,promte.Og de kan IKKE vende om og bide en selv.


  • #7   20. feb 2008 Forstår ikk helt hvordan man skal tage fat?

  • #8   20. feb 2008 Når du står bagved din hund,tager du fat,lige inde under maven,lige før bagbenene,der er de meget tyndhudet,(lysken) så det altså lidt ondt-men det er jo ligemeget,når bare de slipper,med det sammen.
    Viv.


  • #9   21. feb 2008 Skal jeg tage fat i den tynde hud, eller bare løfte op? xD

  • #10   21. feb 2008 hvordan har den lille l det?

  • #11   21. feb 2008 Den har det ok, de skulle til dr dyr, men den i dag, og ellers havde den "Kun" fået et hul af en hjørnetand..

  • #12   21. feb 2008 Du har forhåbentlig forsikring..

  • #13   21. feb 2008 Ja self! Og vi betaler self det, det koster!

Kommentér på:
Det værste nogensinde! x'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce