{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.319 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 269 Hunde: 4 Emner: 547 Svar: 25.375

Hundenavne {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo, at jeg skal have en hvalp lige straks smiley
Stambogsnavnet er fint fint, men jeg tror, jeg vil give hvalpen et andet kaldenavn. Nu er det store spørgsmål så: HVILKET smiley smiley
Jeg har flere, jeg overvejer. Mine kriterier er:

Er det et navn, jeg kan lide lyden af?
Er det til at kalde (dvs. helst to-stavelses)?
Er der ikke "syv millioner" hunde, der hedder det? (Jeg er vild med "Saga", men efter jeg "fandt på" det, har Kenia fået flere hundevenner, der hedder ..................... Saga smiley
Hvis navnet også har en god betydning, er det bonus smiley

Da jeg fik Kenia, brugte jeg et par uger på at finde ud af, hvad hun skulle hedde - kaldenavnet. Hendes stamtavlenavn er Aurora (prøv at kalde AuROraaaaaa smiley ).

Nu kommer jeg til trådens kerne smiley Hvordan nåede I frem til jeres hundes kaldenavne? smiley

- Og Kenias navn er jeg stadig SÅ glad for - ligeså glad som jeg er for hende smiley

Kommentarer på:  Hundenavne
  • #1   27. apr Hvad er stambogsnavnet på den nye?

• #2   27. apr Held og lykke med navnejagten smiley

Vi vidste også på forhånd, at vi ikke kunne bruge hendes stamtavle navn, selvom det er to stavelser ("blue moooon") smiley

Vi tog udgangspunkt i hendes farve (grå/blå) for inspiration og endte på en eller anden måde med at kigge på perler og sten??
    Vi havde Lapis (eller Lazuli) og Akoya at vælge mellem til sidst.

Tror bare Akoya lød bedst? og så viste det sig bare at passe perfekt smiley

Det var også vigtigt for os, at vi ikke endte med et helt almindeligt navn som Fido eller (som jeg ellers er helt vild med) Molly smiley

At finde/vælge navn har skabt lidt diskussioner herhjemme, men vi endte heldigvis med at være enige ????

• #3   27. apr Vaks var der afstemning om i familien, så alle kom med navne til en liste og så stemte vi, det navn der fik flest stemmer blev det. Han hed tarzan da vi fik ham.

Ved lucky ville jeg gerne holde mig til Disney navne, og vi fandt så lucky. Han hed kovu da vi fik ham.

Rosa var igen at jeg gerne ville holde mig til Disney, og så elsker jeg rosa kvarts og følte at kærlighedsstenen måtte være en god ting at opkalde efter, og det passede om nogen på min lille Rosa. Som ofte blev kaldt musse som kælenavn fordi hun var en lille mus smiley

Teemo lavede vi en liste om, det skulle være noget ikke alle hed, gerne noget Disney, men vi kom hele tiden tilbage til Teemo, som er en lille ræve lign. Karakter i et computerspil det hedder league of legends. Så Det kom han til at hedde.
    Han kom til at hedde don't stop believin på stamtavlen, hvilket var både virkelig passende til teemo, men også en god påmindelse midt i den første corona lockdown.

Lillebrors navn er også mere eller mindre valgt, vi har et par ekstra navne i spil, hvis han nu bliver født og vi ikke synes navnet passer. Navnet fandt vi lidt tilfældigt, men da vi fandt det, var vi ikke i tvivl om at det var det han skulle hedde. Det har en betydning for os, passer perfekt til en lille chihuahua, er ikke alt for brugt af hvad jeg ved af, og så er det nemt at kalde og udtale, og passer godt til de andre.
    Vi havde ellers en periode hvor vi overvejede Werner, det startede mest som en joke, fordi der er en kendt tysk fodboldspiller der hedder Timo Werner (Timo udtales på samme måde som Teemo) og jeg fandt det sjovt at skulle kalde på Lucky Teemo Werner smiley

P.S. Jeg kender også en Saga, men det er et pænt navn. Men jeg stemmer stadig for Nia smiley

• #4   27. apr Jeg er bare siper misundelig på du skal have hvalp fra det kuld. Moren mødte jeg i danfoss universe og faren er helbror til vores Zelda, så jeg er sikker på de kun kan være lækre smiley

• #5   27. apr De er opkaldt efter NCIS. Er vild med Ziva, så kendte navnet til min hvalp længe inden jeg fik hende.
    Abby var også meget nem.
    Jeg får problemer med den tredje, men tror det bliver en Caitlin

• #6   27. apr Vi kender også en saga ??

Skal det være med "s"?

Thea hedder Diva på stamtavlen.. Det skulle hun Æ' hedde!
    Min xkæreste havde en hund der hed Mynte, så vi blev enige om at hun også skulle have et bolche navn.
    Så hendes rigtige navn er Althea - til dagligt bare Thea smiley

Baby hedder Fabulous friend på stamtavlen.
    Derfor havde jeg Fabian i tankerne da jeg skulle finde navn til ham (sammen med andre navne)
    Opdrætter havde kaldt alle hvalpene for "babyer" så de ikke skulle være præget på et bestemt navn inden de flyttede hjemmefra...
    Det gav bagslag for os smiley Baby ville nemlig ikke reagere på andet.. Så derfor tog jeg det nemme valg og har nu en snart 9 år gammel Baby smiley

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.111
    #7   27. apr Jeg sagde nogen navne som jeg synes han skulle hedde, men ikke kunne bestemme mig for

Lakrids var det eneste han reagerede på, så det blev det

Passer fint til en sort hund

• #8   27. apr De fleste af mine hunde har jeg jo selv valgt stamtavle navnet til, og jeg har altid brugt navne til hvalpene, som jeg selv ville bruge, hvis jeg beholdt den pågældende hvalp. Så ingen problemer der.

De fleste af dem, jeg har købt har jeg brugt en del af stamtavle navnet eller i hvert fald lænet mig op af det. Min nuværende Oune blev til Ouna. Ikke et navn jeg nogen sinde selv ville have valgt, men jeg kan godt lide at bruge stamtavlenavnet, og Ouna er let brugbart.

Kun med den allerførste lavede jeg navnet fuldstændig om. Drot blev til Sandy. Drot er for mig slet ikke et navn for en pyr. Det er sådan lidt kort og afstumpet og passer bedre til en rottweiler uden hale. Jeg ville have et lyst og venligt navn til min lyse og forhåbentlig venlige hund. At jeg så lige var stoppet med at arbejde ved landbruget, og vi det sidste sted havne en orne, der hed Drot, gav mig bestemt heller ikke mere lyst til at kalde min hund det.

Sherryl de mas de Beauvoisin fra starten kaldt Sherryl (tryk på sidste stavelse), flot navn synes jeg, men det blev ret hurtigt til Rille. Jeg ville aldrig have drømt om at kalde en hund Rille, men det faldt bare helt naturligt. Hun var en Rille. Og sådan er det jo nogen gange, når man lærer dyret at kende, så falder et eller andet navn mere naturligt og starter måske som kælenavn, og bliver så hængende.

• #9   27. apr Jeg havde et billede af Tucker som baggrund på computeren inden jeg hentede ham, så jeg virkelig kunne sidde og stirre og tænke på en maaaasse navne smiley - Da dagen kom og han skulle hentes havde jeg stadig ikke så meget som ét navn der var et måske.

Hentet blev han og i bilen på vej hjem, sad daværende kæreste og jeg så bare og skiftedes til at nævne et navn - ikke nødvendigvis nogle vi kunne lide, bare en masse navne. En af os nævnte "Tucker" og hvert navn efterfølgende kunne bare ikke hamle op med det. Så efter en times køretur, kunne vi præsentere ham som "Tucker" overfor familien smiley

• #10   27. apr Navnet Penny er kommet på følgende måde:
    Det skulle være med P.
    Det måtte ikke være et navn, hvor der kunne være tvivl om udtalen; Det er så åndsvagt at stå til en konkurrence til resultat-oplæsningen og så kan folk ikke sige navnet (de sker smiley ).
    Det måtte ikke være et fjollet eller 'latterligt' navn.
    Det skal ikke være et navn som man møder mange mennesker i DK der hedder.
    Fandt en masse navne med P og så lavede vi en liste. Prøvede at sige navnene og overvejede om vores gamle ikke engelsk kyndig mødre også kunne sige det.
    Vi endte med en liste på ca 10 navne med to favoritter: Polly og Penny. Det viste sig at der allerede var en der ville have sin hvalp til at hedde Polly på stamtavlen. Så var valget ret nemt. Penny har vist sig at fungere fint smiley Det er nemt at kalde - også totalt lyst og fjollet så dyret kommer benende storsmilende (jeps - hun smiler smiley ) med logrende hale. Af kælenavne er det indtil videre er det kun 'pense' hun hedder ud over Penny smiley Nå, ja og så 'Miss MiniPenny'.

• Isabelle

#11   27. apr Tak for jeres historier. Det er hyggeligt og sjovt at høre om, hvordan I har fundet navnene smiley

"Hvad er stambogsnavnet på den nye?"

Nishigan smiley

Lige nu er Sia og Silja de navne, jeg hælder mest til.

• #12   27. apr #6, Krøllet, jeg må indrømme, at jeg har undret mig lidt over navnet Baby, men så er det jo fint med en forklaring smiley .

Jeg har prøvet noget, der minder om det. Min første tæve blev købt som deletæve med Sandy's opdrætter. Opdrætteren, hendes datter og jeg kørte sammen til Belgien for at hente hvalpen, som skulle bo hos mig. Hun skulle hedde noget med K, og det viste sig, at opdrætteren og datteren havde forskellig smag i navne, så de håbede, at jeg var enig med den ene af dem. Desværre havde jeg bare en helt 3. smag i navne smiley , så der var noget at diskutere på vejen derned. Vi endte dog med et kompromis Kayley eller noget i den stil, jeg kan ikke helt huske det. Ingen var 100 % begejstrede, men alle kunne acceptere det.

Det viste sig så på vejen hjem, at navnet fungerede ikke for mig, og jeg skulle jo altså leve med hunden. Men opdrætteren havde kaldt alle sine hunde enten Coco eller Fifi som kælenavn, og det hang i ørene på mig, så enden blev, at det blev ændret til Koko på stamtavlen, men altså udtalt som Coco i Coco Chanel.

• #13   27. apr #12 nej det går ikke altid som man havde regnet med smiley
    Vi får også rigtig mange kommentarer på det navn - især fra børn smiley

Koko er da også fint! Det vigtigste er jo, at det er et navn man kan forholde sig til. Nogle gange vil skæbnen bare, at navnet slet ikke er et man normalt ville vælge smiley

• #14   27. apr Bindi .... ( betyder " lille pige " )
    Bindy .... ( betyder " Renhjertet pige " )
    Sally .......( betyder " prinsesse " )
    Stella ......( "betyder " stjerne " )
    Sallie ,,,,,, ( " betyder også "prinsesse " )

• Isabelle

#16   27. apr Jeg er lige lidt forvirret over dit indlæg, Nittib. Har du haft en hund, der hed Bindi/Bindy eller hvordan? smiley

• #17   27. apr Birna?
    Birka?

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 76 Følgere: 79 Emner: 83 Svar: 2.873
    #18   27. apr Min første tanke var Nisha.. Synes det lyder mig cute smiley
    Men ellers er jeg helt vild med at browse navne på behindthename.com

• Isabelle

#19   27. apr Jeg bliver også ved at vende tilbage til Sia, C B.
    Navnet betyder "den der bringer glæde", "hjælper" og "gnist" smiley

"Seiko" er et både stærkt og blidt navn i mine ører smiley

• #20   27. apr #16 Isabelle ... næææ ... jeg kan bare godt lide navnet .....
    Jeg er mere til navne med dobbelt konsonanter ........ Feks. ... Lasse ... Nanna ... Sally .... Lilly ... osv .

• Isabelle

#21   27. apr Jeg tror ikke, jeg er til B-navne, Hippie. ANER ikke hvorfor smiley smiley

Nisha er rigtig sødt smiley

• #22   27. apr Isabelle ...... Sia ----> er altså ikke med 2 stavelser ... hmmm ... smiley

• Isabelle

#23   27. apr Nåhhhh så'n - Nittib smiley

Sally har jeg faktisk overvejet.

• #24   27. apr Stella er da smukt .... = Stjerne .... smiley

Får jeg nogensinde en mops mere .... tror jeg den kommer til at hedde Stella .... Meeen jeg tror jeg har nok i Lilly .... ha ha

• Isabelle

#25   27. apr "Sia ----> er altså ikke med 2 stavelser"

Jo, det er det altså. Si-a.

• #26   27. apr Umi skulle have heddet Umine (et pænt japansk navn jeg er stødt på flere gange) - men ligesom dig afprøvede jeg kaldenavnet og det gik altså bare slet ikke. Så det blev til Umi, hvilket også er meget passende, da det betyder "hav" på japansk og jeg elsker havet smiley

Det er så svært med de kaldenavne, og man er nogle gange nødt til at gå en masse igennem og sige dem højt før man finder ud af, at det man troede man skulle vælge, egentlig føles latterligt...

Og ofte kommer det man ender med jo til at passe hunden perfekt alligevel. Jeg synes Sia er et virkelig pænt navn, men Saga virker bedre til en eurasier - held og lykke med navnejagten smiley

• Isabelle

#28   27. apr Stella har jeg også overvejet. Men en af mine allerførste hvalpekøbere hedder Stella - skøn og dejlig quinde - men det er HENDES navn, så det kan hvalpen ikke få smiley

• #29   27. apr #25 Isabelle .... ha ha ha .... ja...jeg ved det .... men ikke når man siger det ...eller kalder.

• #30   27. apr Ja okay, det er så også fair nok Isabelle. Jeg håber du finder det helt rigtige navn! Om ikke andet kan du altid gå med "Siri". Det skal alle nok blive forvirrede over smiley

• Isabelle

#31   27. apr OGSÅ når man siger og kalder det, Nittib - medmindre man siger "Sja" og ikke "Si-a" smiley

• Isabelle

#32   27. apr Jeg HAR faktisk tænkt på Siri, Hippie - og droppet det, da en af sønnerne talte til sin telefon-Siri smiley smiley

• #33   27. apr Rose som i tornerose

• #34   27. apr Min første hvalp hed Sportshund Cheska på tavlen og det blev til Zenta.
    Næste hund, hed Ulveskovens Ofelia på tavlen men hed allerede Laika i daglig tale, da jeg overtog hende og det holdte ved.
    Kisas Wodin hed Wodin og det lavede jeg om til Woody.
    Sportshund Gipsi hed Gipsi i daglig tale (udtales "Djipsi") og det fortsatte hun med at hedde.
    Bayogi Queen var og er svær at finde navn til, havde bestemt mig for Enya og er også det hun hedder som det er nu, men synes det er svært at finde navnet på en hund man skal have i mange år. Derfor er jeg faktisk lidt i tvivl stadig.

• Isabelle

#35   27. apr Enya er et dejligt navn, Janni - det hedder et af mine børnebørn, og en af min kennels hvalpe fik det smukke navn smiley

Bayogi Queen KUNNE man jo kalde Yogi (udtalt "jougi"). Det er faktisk et lækkert navn, synes jeg.

"Rose" passer ikke til hvalpen, Frk. Jensen - spørg mig ikke hvorfor smiley

• #36   27. apr Nellie .....eller Nelly ...... ( betyder begge ....." skinnende lys " .... " den smukkeste kvinde " ..... eller bare .... " den smukke " ..

• #37   27. apr Den nye skal da hedde Ghana! Kenia og Ghana smiley

• Isabelle

#38   27. apr Ghana har jeg OGSÅ tænkt på, Salla smiley

Mht. Nellie: Da jeg fik plaget mig til at få lov til at købe en hundehvalp som barn (10-11 år) - og tog toget til nabobyen og købte en labrador/puddel blanding formedelst 125 kr. ville jeg kalde hende Nellie. Min diktatoriske storesøster meddelte, at hvis hunden fik det navn, ville hun kalde den HUND!!!! Jeg måtte bøje mig - og min Nellie kom til at hedde Nuser, fordi det passede min søster, der var vild med Radiserne. Fnys fnys og smiley

• #39   27. apr #38 ...Isabelle ..... så er det da godt du ikke skal rette dig efter din storesøster i dag ........ ALTSÅ .... skal din nye hvalp hedde NELLIE .....( dit yndlingsnavn ) .... smiley ..... BUM ...

• #40   27. apr Det er et dejligt navn, altså Enya, jeg har bare svært ved at vænne mig til at kalde hende det.
    Det bliver gerne sådan noget med "Kom her Gipsi! Øh Aika .. Øh .."
    Men men det har nok ikke noget med navnet Enya at gøre. Det er måske bare noget man skal vænne sig til.
    Og så gik det lige op for mig at jeg glemte at skrive Aika før.
    Hun hed Almebos Rimmie på tavlen, hed Laica da jeg overtog hende og det blev så til Aika.
    Min kæreste synes hun skal hedde Gipsi.
    Men det skal hun ikke.
    Der er kun en Gipsi for mig. Og en Zenta, en Laika, en Aika osv.

Min kæreste har et øgenavn eller kælenavn blandt dem han kender, nemlig Jogi. smiley smiley

• #41   27. apr Jeg synes både Sia og Silja er pæne og nemt brugbare, så jeg ville da bare tage et af dem.

• #42   27. apr Lego er den eneste hund vi selv har valgt navn til- han var sådan typisk hvalpeklodset, så derfor blev det Lego(klods)
    De to andre havde navn da vi fik dem, og så har vi bare beholdt det

• #43   27. apr Hvad kan man vinde? smiley

Jeg er også til sjældne navne og gider ikke at min hund hedder det samme som mange andre.
    Mine er jo altid opkaldt efter terrorister eller indianerstamme, men det er du vist ikke til smiley

Hvad synes du om FLOKI?
    Synes at det passer til sådan en hund med masser af pels.

Eller CAPRI, en dejlig ø.

Så der der Jazz, ikke den værste musik.

Eller TANGO, så kan i danse sammen

Kommer nok i tanker om flere

• #44   27. apr Ghana synes jeg også er godt, det passer godt sammen med Kenia.

Ikke Nellie, det er mange heste der hedder Nellie, samt min nieces ældste datter.

• #45   27. apr Manfred hedder Notsobs Quattro og min mand have bestemt han skulle hedde Manfred fordi jeg have bedste navnene på mine første hunde.

Esther heder microgårdens Susie Q og da mor hedder susie kunne hun ikke hedde det og da manden oldemødre hede Edith og Olga, synes jeg Esther faldt godt.

Morris hedder Et meget meget langt navn. Og da han skulle have været en tæve og skulle hedde Bodil, skulle jeg i tænke boks, og jeg har altid Drømt om at få en Morris Mascot, så hvorfor ikke Morris smiley

Sia synes jeg er sååå fint et navn ellers er der også Niah

• #46   27. apr Min Indi-Bob hed faktisk også Quattro, men vi bestemte hurtigt, at det var pndssvagt at udtale, så vi faldt på Indi-Bob i stedet for smiley

• #47   27. apr Hvad med Naya?

• #48   27. apr Den gamle hed Diesel - det var oplagt. Den gang brugte vi utrolig meget tid til biltræf rundt omkring. Manden havde en "racerbil".
    Han var vores da han var 24 timer, så hans stambogsnavn blev faktisk præget af hans kaldenavn.
    Han kom til at hedde Aasteds Always add Bubbly Blue - det kom sig af et additiv til Diesel brændstof hed adblue og deres slogan var Always Adblue.

Den nye hedder Nitro ??
    Det skulle passe lidt til Diesel, være unikt, gøre sig godt internationalt, altså navnet (hans far er amerikaner).
    På stamtavlen hedder han Vistruphus Ozzie - havde det nu været Ozzy var det nok blevet ved det. Men Ozzie staves i mit hoved ikke med ie ???? så det kunne jeg ikke arbejde med.

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#50   27. apr Hvad med Zambia hvis Ghana ikke føles rigtigt? smiley

• #51   27. apr mine hundes navne har jeg ikke valgt andre end Rødtops Kevin var stor hvalp/unghund så han var døbt Kewin....Ide-fix og frøken Tippe var begge 10 år da de kom her og det kunne jo ikke ændres, men når de indkaldes fra haven toner der sig gallere og en stramtandet frøken Tippe (fra knold og Tot) op.

profilbillede
  • #52   27. apr Jeg har desværre ikke umiddelbart nogle gode bud, men synes at Nishi lyder sødt smiley

Iroh er fra en tegneserie som mig og min eks så på det tidspunkt omkring at hvalpene blev født, og det er fra et univers vi godt kunne lide. Og så er det rimelig unikt, hvilket jeg godt kan lide.

Når jeg engang skal have en hund igen, så tænker jeg at den skal opkaldes efter et grundstof smiley

• #53   27. apr Min første hund skulle have heddet Polo smiley På daværende tidspunkt havde min ældste datter der hed Kadetzski, i dagligtale Kadet. Så en Kadet og en Polo. Men han var en stor hund ( bullmastiff og DDB ), og en kollega synes ikke at Polo passede til sådan en klippert. Så det blev Harley smiley

Albert hed Dressed To Impress, og det kunne jeg ikke rigtig bruge. Jeg har altid været lidt vild med alm søde navne til en hund, og jeg synes han lignede en Albert smiley smiley
    Jeg havde lige Gilbert oppe og vende 5 min, og så tilbage til Albert smiley

Forslag til dig Isabelle, er nok et af dine favoritter, Sia. Synes det passer smukt med Kenia smiley

• #54   27. apr Jeg har det faktisk sådan at mine hundes navne kommer lidt af sig selv, jeg kan godt have en plan om hvad hvalpen skal hedde, fx vores Bisse som faktisk hed Choko de første dage, men af ret åbenlyse grunde blev det hurtigt til Bisse smiley og det har hun heddet siden smiley

• #55   27. apr Jeg kan ikke med "nuttede" hundenavne. Jeg havde store kvaler med at Lulu allerede hed Lulu, da vi købte hende, men sådan var det jo smiley har det også til dels svært med at Ea hedder Ea, men hun bliver også kaldt alt muligt andet mystisk, så det går.
    Myrnas navn er helt perfekt i mine øjne smiley
    Den næste bliver formentlig en Ulla

• #56   27. apr Marley hed det da jeg overtog ham. Jeg havde ham på prøve i en måned hvor han jo altså bare hed det. Derefter kunne han ikke hedde andet. Overvejede Anton men nej.. han var en Marley. Det hedder han også på stamtavlen.

Til din vil jeg foreslå Alva og Cajsa

• #57   27. apr Uuhh opkaldt efter et grundstof, dén kan jeg godt lide! Så mange unikke og fede muligheder.
    Eller pokemons, hvis man er til sådan noget: Eevee er stadig på min liste over fremtidige navne. Det er ret sødt. Og Ponyo samt Jiji (fra Ghibli universet), men det kan folk bare ikke udtale smiley

• #58   27. apr Sia er meget sødt. Seiko minder mig om Psycho smiley

Jeg ville kalde vores hund Salsa, men husbonden var ikke med på idéen. Så blev det en fodboldspiller ved navn Ávila, men vi synes det lød lidt fimset, så det blev istedet til Avicii efter nogle måneders tid. (Avicii er en DJ/musiker).

Jessie var jeg alene om at bestemme smiley men vi kalder hende mest Lalo (kort for “la loca”, fordi hun er lidt crazy på den sjove måde).

Tillykke med hvalpen smiley

• Isabelle

#59   27. apr "Jeg kan ikke med "nuttede" hundenavne."

Og det er lidt sjovt - for hvilke navne er nuttede? Lulu er fx ikke spor nuttet i mit univers. Det minder mig om Lulu Ziegler - en småkommunistisk jazzsangerinde smiley

https://www.youtube.com/watch?v=WftN7G3MctU

• #60   27. apr Har altid været fascineret af nordisk mytologi så min blev til en Edda (navn på den bog hvori størstedelen af vores nuværende viden om nordisk mytologi stammer fra) pg har endnu ikke fundet en hund med samme navn, selvom det nok findes derude smiley
    Havde også overvejet Mimi, men det hedder et familie medlem så det går nok ikke

• #61   28. apr Sia står også på min liste over mulige navne i fremtiden, når jeg nu ikke har fået en datter, som kan hedde det smiley Ghana kan jeg også godt lide.

Her en længere udredning over min nuværende floks navne:

(lambor)Ghini: Vores første whippets havde kaldenavne udledt af bilmærker, den allerførste hed Lotus også på stamtavlen. Jeg elsker stadig navnet Ghini og hun kan ikke hedde andet. Jeg har aldrig mødt andre hunde med samme navn.

Ghinis 2. kuld hvalpe blev født under afslutningen til Tour de France og da store dele af familien er cykelgale, med en forkærlighed for specielt italienske cykelmærker, blev det kuldets tema, Bianchi blev min keeper fra det kuld og hun har samme navn både som kalde- og stamtavlenavn.

Efter Bianchi har jeg beholdt en tæve fra begge hendes kuld. Tilla hedder egentlig Aria Twist på stamtavlen (kuldets tema Bianchi cykelmodeller med et Twist, som er farens navn) og min plan var egentlig at hun skulle hedde Aria, men jeg blev nedstemt, familien syntes det lød som et prinsessenavn fra en dårlig Disney film smiley Istedet blev hun opkaldt efter den plante, som var den første hun rykkede op af en af mine krukker, en Kobjælde som hedder Pulsatilla på latin.

Daisy er ligetil, hendes far hedder Oscar, kuldets tema, Oscarvindende film, hun hedder på stamtavlen Driving Miss Daisy

Tilla fik sit første kuld hvalpe sidste år og fra det har jeg beholdt to tævehvalpe, Akka og Selma. Det er en længere historie, at de begge blev, jeg har altid sagt aldrig to fra samme kuld, men aldrig er et farligt ord at bruge smiley

Temaet for det kuld er navne på smykke-/halvædelsten som også er fundet i Sverige. Ejer til hanhundens datter på 4 år kom og stak en sten i hånden på mig midt under parringen og sagde, at den skulle jeg passe godt på og da jeg tidligere har været selvstændig og blandt andet handlet med smykkesten, var temaet oplagt.

Ingen af de to har så beholdt deres stamtavlenavn som kaldenavn, Akka hedder Agate, Selma hedder Rose Quartz.
    Akka er delehund med min yngste søn og han kunne ikke forlige sig med navnet Agate og kaldte hende derfor Akka, hvad han ikke vidste var, at navnet optræder i en af min barndoms yndlingsbøger, Nils Holgersens forunderlige rejse gennem Sverige, skrevet af Selma Lagerlöf. Akka er førergåsen i den vilde gåseflok Nils H rejser med.

Da jeg ikke ville have en Rose eller Rosa (nogle af de mest almindelige tævenavne blandt whippets) lå det lige for at hun blev navngivet efter forfatteren til bogen hvori Akka figurerer smiley

• #62   28. apr Cujo hedder egentlig Toto på papiret, men allerede da jeg vidste jeg skulle have en yorkie, blev vi enige om, at den skulle hedde Cujo. Et "stort" navn til en lille hund.
    Og det passer egentlig meget godt til den lille frygtløse hund, selvom han oftest bliver kaldt "Musse" til daglig.
    Det kommer sig af at han også fra hvalp blev kaldt Cudde -> Cuddemus -> Musse.

Theo og Håkon hed deres navne, da vi adopterede dem for snart 5 (!!!) år siden og dem har de bare beholdt.
    Theo bliver mest kaldt "Raksen" og Håkon bliver kaldt "Bukse".
    Theo -> Theodorakis -> Rakis -> Raksen
    Håkon -> Håksebukse -> Bukse

Jeg stemmer på Sia, det er et godt hundenavne ift lyd og stavelser. smiley

• #63   28. apr Min kæreste og jeg kunne ikke blive enige om navnet, men da han så nævnte Sam, gav det bare mening, Sam er bare vores alle sammens Sam (engelsk udtale), det passer perfekt til ham, Sam hedder på stamtavlen Galactic Cosmos smiley

Næste Ridgeback bliver en tæve, og kommer nok til at hedde Aya eller Maisey.
    Næste hanhund skal nok hedde Archie smiley

• #64   28. apr Jeg synes også, at både Sia og Ghana er fine navne, der vil passe godt til Kenia.
    Eller Silje (fra Isfolkets Saga)?
    Det irriterer mig egentlig lidt, at Apple har tstjålet navnet Siri - for mig vil det altid være fra bøgerne om Vølvens Datter, og det har faktisk været et navn, jeg har haft på min hunde-navne-ønskeliste tidligere smiley

Mine hundes navne..
    Tjaaaah, Luf hed faktisk Zeven de første par år.
    Han er min syvende hund som voksen, og jeg fik lov til at få 7-tallet med i hans stamtavlenavn (Mesmocans 7 cities of gold)
    Men da flere uafhængigt af hinanden nævnte, at han "burde" hedde noget andet, blev det til Lufkaz (Lille Ulv Formerly Know as Zeven)
    Det skulle egentlig være midlertidigt, til at fandt på det helt rigtige, men nu hænger det fast smiley

Sheena var næsten 4,5 år da jeg overtog hende.
    Dengang hed hun Betty (Mesmocans Black Betty) Men det kunne jeg slet ikke arbejde med.
    Der var flere navne oppe at vende, men i sidste ende blev det til Sheena efter mit barndoms idol Sheena Easton.

Nimbus hedder "TrueColors Shining Busy Billy Bob" på stamtavlen, men jeg ville aldrig gå med hverken Billy eller Bob.
    Min plan var egentlig, at han skulle hedde Magnus, men jeg spurgte pænt min veninde, om hun ville have noget imod det, fordi hendes søn hedder Magnus.
    Det havde hun ikke, for ham kalder de altid alt muligt andet, men hun nævnte så henkastet, at jeg da også kunne kalde ham Nimbus.
    Og det virkede bare helt rigtigt!
    Dels synes jeg, det er virkelig sødt, og dels kørte min far på Nimbus-MC, da han var MP´er i sine unge dage, så det blev også en fin måde, at mindes ham på.
    Det betyder også, at han er den af mine hunde, min mor hurtigst har lært navnet på

• #65   28. apr Hvis du kan lide Saga, hvad med Sif eller Edda?

Eller….Laika, Siggi, Fenja, Ronja? Eiga?

• #66   28. apr Nishigan - kunne vel også blive til 'Nishi' (eller 'Nisse' smiley ). Sia er et godt navn.
    Jeg ved ikke om det bare er mig men jeg kløjs lidt i 'lj' i både Silja og Silje.
    Sisse ? Det hed min første Fox-terrier. Det var et godt navn i 'brug'.

• #67   28. apr Lufkaz er et godt navn, har ikke hørt det hos andre hunde. smiley

• #68   28. apr 52# mig og Fünke snakkede faktisk om... Hvordan pokker udtaler du Iroh?

Med fremtidige hunde har Jeg også list ønsker til navne smiley
    Hvis den næste hund bliver en italiener, skal hun nok hedde Robin. Jeg elsker navnet! Og det er ikke et man ser hver dag.

Hvis det bliver en storpuddel har jeg 2 navne i tankerne.
    Hvis jeg får en tæve, skal hun hedde Ingeborg. En hvis storpuddel, i elegant pels, med det navn, kan kun vække opsigt smiley navnet er fra Busters verden, hvor hans lillesøster hedder Ingeborg.

Jeg har siden jeg var lille, haft en drøm om en schæfer hanhund, der skulle hedde John! Opkaldt efter John fra Silver Fang.
    Men jeg må nok erkende, at jeg hælder mere til pudlen... Så John til sådan en lækker, sort stor puddel kan da også noget!

• #69   28. apr 52# mig og Fünke snakkede faktisk om... Hvordan pokker udtaler du Iroh?

Med fremtidige hunde har Jeg også list ønsker til navne smiley
    Hvis den næste hund bliver en italiener, skal hun nok hedde Robin. Jeg elsker navnet! Og det er ikke et man ser hver dag.

Hvis det bliver en storpuddel har jeg 2 navne i tankerne.
    Hvis jeg får en tæve, skal hun hedde Ingeborg. En hvis storpuddel, i elegant pels, med det navn, kan kun vække opsigt smiley navnet er fra Busters verden, hvor hans lillesøster hedder Ingeborg.

Jeg har siden jeg var lille, haft en drøm om en schæfer hanhund, der skulle hedde John! Opkaldt efter John fra Silver Fang.
    Men jeg må nok erkende, at jeg hælder mere til pudlen... Så John til sådan en lækker, sort stor puddel kan da også noget!

• #70   28. apr Hvad med Cilla egentlig? smiley

• #71   28. apr Jeg håber på en Masondatter en dag smiley Hun skal hedde Sprout, fordi hun forhåbentlig bliver stamtæven til mit opdræt - så det virker bare passende smiley

• Isabelle

#72   28. apr Tak for flere gode historier om jeres hundenavne smiley

Jeg tror, jeg er landet på "Sia" - tror smiley for der er kommet flere gode bud. Siggi og Eiga fx.
    Cilla minder for meget om Cilie, som jeg kalder min datter Cecilie. Nishi er et super fint navn, men jeg kløjs lidt i sh-lyden. Laika er jeg vild med, men det er Linas mors navn, så jeg ved ikke helt, om jeg kan finde ud af, at min hvalp også skal hedde det. Her er Laika og lille Lina smiley

profilbillede
  • *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#73   28. apr Ciri er også virkelig cute eller Kira smiley

• Isabelle

#74   28. apr Jeg har en veninde, hvis datter hedder Kira. Dermed udelukket smiley

Ciri - eller Siri er super sødt. Men det hedder den der telefonassistent på Iphones....... smiley

• #75   28. apr Hvad med Sigga? Det er da specielt smiley

• Isabelle

#76   28. apr Sigga har jeg haft i tankerne længe - det og Sia smiley

• #77   28. apr EsmaraldatusneldavonMandel. ???? .... ja ... hvorfor ikke ??? smiley

PS: .... Så hellere Sigga end Sia ..... Kenia og Sigga .-... lyder bedre end Kenia og Sia .

Siggi ?????

• Isabelle

#78   28. apr Jeg tror, jeg må vente, til Sia, Sigga, EsmeraldatusneldavonMandel flytter hjem til mig med at tage den enedelige beslutning

• #79   28. apr Den "enedelige " beslutning ???? ,,, nu er du vist forvirret Ha ha

PS. .... Køb en hanhund ... og lad os starte forfra ..... Kaj ... Åge ... osv. ... FniiiS

• #80   28. apr Der er en del hunde der hedder Sia.

• Isabelle

#81   28. apr Jeg har aldrig mødt én smiley

• #82   28. apr De 35 mest populære hundenavne i DK. til tæver .... ( her iblandt Sia )
    https://xn--populre-navne-7fb.dk/dyr/hundenavne/#liste-med-populaere-navne-til-hunhunde

• #83   28. apr Sigga er en hest - det dur altså ikke smiley smiley

• #84   28. apr Sif.
    Navnet kan måske i perioder lede tankerne hen på Sisyfos, men sådan er det jo med hundehvalpe smiley
    Fuck det med to stavelser eller udtal det på bredt sjællandsk:"Si-if"

• #85   28. apr Funke: Den hedder altså Sigge ikke Sigga smiley

• #86   28. apr Jeg ved ikke, hvad jeg mener med nuttet. Det er en følelse. Det er for pænt og ordentligt på en eller anden måde smiley det må gerne være lidt fjollet eller sjovt. Noget man ikke forventer, at et dyr hedder, men jeg kommer også fra en familie, hvor dyrene blandt de nærmeste hedder alt fra Holger til Palle og Preben til Karla og Ingeborg. Vores kat hedder Don Domingo. Snogen hedder Arnold. Der er ikke ret mange regulære dyrenavne i min familie smiley

• #87   28. apr Well, hvis min søsters kanin kunne hedde Snickers, så kan man vel kalde sit dyr alt smiley

• #88   28. apr Hippie, min søsters kanin hedder Dr. Oetcker smiley

• #89   28. apr Jeg voksede op med en Sigga. Hun var naboens golden, og sammen med den ruhårede gravhund, Stine, lærte jeg at hunde var de bedste venner smiley

Bella hed egentlig Ulla Bella smiley Min mor og moster havde en schæfer der hed Ulla, da de var børn. Og Bella kom, fordi alle de voksne omplaceringstæver vi havde overvejet, da vi stadig havde vores gamle hanhund, Malde, hed Bella. Så selvfølgelig skulle hun opkaldes efter alle Maldes potentielle søstre smiley

Dorit skulle hedde noget med D, og vi vaklede mellem Diva og Dorit. Jeg hældte til Dorit, og da opdrætter en morgen skrev at hvalpene var født, skrev hun at alle vejede 300 g, bortset fra en Fede Dorit, der vejede 400 g, var valget taget smiley

Min schæfer, som lige nu ligger og vokser sig stor og stærk i sim mors mave, skal hedde Elvira. Eller egentlig Elvira Marie. Hun skal hedde noget med K på stamtavlen, men deres navne er sjældent egnede til kaldenavne smiley Jeg håber dog at hun kommer itl at hedde Kost, Kælling eller Kratlusker smiley Jeg tænker at hun kommer til at blive kaldt Ellie det meste af tiden smiley

Den næste corgi skal hedde Åse smiley Før min mors hjerne tabte kampen til alzheimers, snakkede vi navne til mine kommende hunde, og hun foreslog at opkalde dem efter min mormor. Hun hed Åse Elvira Marie smiley

• #90   28. apr Åh Gud nej, Krøllet! smiley

• #91   28. apr Krøllet: jeg er vild med det!

• #92   28. apr Ha ha Hipie og Krøllet, jeg elsker sådanne navne. smiley

Jeg kender et par Rottweilere der hedder Bøf og Bacon

• #93   28. apr NITTIB: Der er dælme mange gentagelser i listen over hunhunde navne xD

• #94   28. apr Anni: Bøf, bøf, bacon, bacon, ost, ost, bacon, bacon. Kender du den reklame? De mangler bare en hund der hedder "ost", så kører vi! smiley

• #95   28. apr Og ikke nok med det, så er Dr. Oetcker meget lille og døv. Han havde en kæreste, Karen Volf men hun bankede ham, og måtte have et nyt hjem smiley

• #96   28. apr Elsker fjollede navne smiley
    Blev også helt begejstret, da vi pludselig fik en hund der hed Fister smiley

Selv havde min kæreste og jeg en aftale om, at når vi skulle have to katte, skulle de hedde Ronny og Mark.
    Så kan man selv gætte hvorfor det skulle være sjovt smiley

Ærgerligt kæresten fandt ud af, at han har katteallergi!

• #97   28. apr Of course, Krøllet. Of course! smiley

• #98   28. apr Min søster og hendes børn havde engang en kanin det hed Snegl. smiley
    Efter det, skal der en del til for at overraske mig.

Jeg ville gerne have en Bumle/Dumle eller Puppy, men det vil manden i huset ikke. Vi har faktisk været så uenige om navne, at vi begyndte at overveje at kalde den næste for Veto

• #99   28. apr Jeg kendte engang 2 hunde der hed Asger og Tage..
    Da jeg spurgte hvorfor Asger hed som den gjorde var svaret "da vi fin ham, hed han Sebastian, og det kan man jo ikke kalde en hund" smiley

• #100   28. apr Haha, Veto ville dælme være sjovt at råbe i parken smiley

• #101   28. apr #93 ..... Hippie .... Jeg så det godt ... det er derfor jeg skrev 35 navne ..... ( der var egentlig 50 ) ... smiley

• #102   28. apr NITTIB: Aha, så forstår jeg meget bedre smiley

• #103   28. apr #89 .... Anne med Tykke ........ Hvis din nye hvalp vil blive kaldt Ellie ........ Hvorfor så ikke sætte et ... K ... foran .... så bliver det Kellie ----> så passer det med stamtavlen . smiley
    Du kan jo bare stadig kalde hende ...Ellie der hjemme .

• #104   28. apr Hippie: Nå ja forsøren... jamen Sigga minder for meget om en hest, så smiley

Jeg elsker fjollede og underlige navne! Jeg tror bare ikke jeg gider dem på mine egne hunde, af en eller anden årsag. Det vildeste vi har haft er en kat der hed Piv.

Men sådan noget som Giffel, eller Gris, eller Cheddar (hvis nogen har set Brooklyn 99!) det ville da være sødt nok..

• #105   28. apr NITTIB, den bliver måske lidt kringlet, men….. Jeg er 42 år. Det vil sige at jeg var ung-ung da Beverly Hills 90210 var the shit. I BH er der Kelly. Og så var der den serie med Al Bundy, hvor datteren hed Kelly. Begge Kelly’er var blonde. Jeg boede i Sønderjylland, hvor hele sommeren foregik på tysk, og i mange år var der sådan en standardsætning der hed “blond, blau und blöd”, baseret på de 2 Kellyer. Så Kelly er i mit hoved blond, blå øjne og dum smiley Og uden at afsløre for meget, så er jeg blond og har blå (ish) øjne smiley

Det bliver Elvira, helt uden tvivl - det har været besluttet i 8 år smiley

• #106   28. apr #105 .... Anne med Tykke ...... ja.... DET kan jeg godt se bliver noget shit .... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• Isabelle

#107   29. apr "Jeg elsker navne der .................." skriver folk - og så er det jo lige DET, folks hunde skal hedde - det ejerne elsker. Mange vil helst have helt helt særlige navne. Dette er meget oppe i tiden. Både vi og vores hunde skal være meget særlige og helt helt specielle. Oh at hedde citronmånepandekage eller rygeost smiley
    Jeg kan også godt lide særlige navne, men jeg lander gerne på nogle ikke særligt særlige - og så er det vist stille og roligt dét, mine hunde skal hedde smiley

• Mathias M
    Mathias M Online Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 328
    #108   29. apr A - Hun kunne hedde Kække Elvira smiley

• Isabelle

#109   29. apr #82

Skør liste. Hvordan mon forfatteren har fundet frem til navnene? smiley smiley
    Fie er med på listen - to gange. Det samme er Bella og Karla. Mon listemageren slet ikke kunne FINDE 35 hundenave og derfor måtte gentage nogle af dem, h*n fandt på? smiley

"Hunden lærer ret hurtigt at genkende sit navn. Derfor må du holde fast i det navn, som du giver den og ikke begynde at bruge forskellige kælenavne til den."

smiley smiley

• Isabelle

#110   29. apr Min hvalp KUNNE også hedde Aifa smiley

• #111   29. apr Eller Effie smiley

• Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 47
    #112   29. apr Min hundepige hedder kort og enkelt Hera på stamtavlen. Hun er ud af et "gude-kuld" - hvor alle hvalpe fik navne efter græske guder. Da Hera er nemt og enkelt i dagligdagen, og hun faktisk er blevet kaldt det siden hun blev født - tja, så beholdt vi det.

• #113   29. apr @87 og 88: Altså min kaniner hedder som regel også noget lidt mere 'sært'. Min nuværende hankanin hedder 'Stiga' og ja, han slår græs smiley Så har jeg en 'Miss Moustache'; 'sommerfuglen' er hos hendes desværre kommet til at minde mere om en moustache smiley Min anden hunkanin har ikke noget navn endnu: Det vil ikke rigtig kommet til mig. Hun er en sort shecketegnet Tysk Kæmpeschecke, som ikke gør meget væsen af sig og som er lidt svær at få gjort ordentlig tam. De plejer ellers at have ret meget personlighed og være ret meget 'in your face' kaniner.

• #114   29. apr @109: Ja, det er en ret sær liste smiley Jeg har godt nok aldrig mødt en hund der hed 'Snutte' smiley smiley smiley og har da immervæk mødt nogle stykker gennem et efterhånden halvlangt liv i hundeverdenen smiley
    Tror det er en eller anden form for google-translate forsøgt ændret til danske forhold smiley
    Men altså Anton, Oscar, Buddy, Max, Rocky, Pepsi, Bamse, Buller, Bella, Mille, Kira, Sille og Molly har jeg godt nok mødt mange af. Jeg har faktisk selv haft en Molly - som på stamtavlen hed Honeyfox Nanette. Hun var bare sådan en virkelig bulderbasse tomboy-agtig tævehvalp. Molly var bare det navn der poppede op da jeg langt om længe skulle hente hende, Jeg havde egentlig havde tænkt at Nanette nok kunne blive til Nanet eller Nanna inden jeg hentede hende. Det passede bare slet ikke på hende da jeg hentede hende. Nanet eller Nanna ville have været kommet til at virke som en joke til den hund. Som også endte med at være en meget maskulin grov foxterriertæve med en skulderhøjde på 42 cm (laaangt over selv det størst tilladelige for en hanhund smiley ).
    Jeg har også engang egentlig tænkt mig at bruge stambogsnavnet Anie. Det forekom fint nok og ikke mange hunde hedder Anie. Hun kom af uransagelig årsger til at hedde Qenya, da jeg så hentede hende. Og blev egentlig oftest kaldt 'kutte'.

• #115   29. apr Effie smiley Jeg ELSKER det navn!

Der er i øvrigt en chodsky pes, der hedder Veto. Hans ejer tager de lækreste billeder, og han skulle være at finde på Instagram smiley

• #116   29. apr Vito er nu også et meget sødt navn smiley

• #117   29. apr Til kaninhop stævner kommer der jævnligt en pige med hendes kanin, Trusse Theis smiley

Edit
    Og jeg har døbt hanen i stalden Gokkefrans, da han ynder at bestige sine høner på de mest ubelejloge tidspunkter

• #118   30. apr jeg har det lidt som dig med kriterier .. og har haft svært ved at finde navnene ..

1. skotte blev til Zleva ... kom fra UllerSlev på Fyn så det kom deraf

2. skotte kunne vi bare ikke finde, en dag sad vi og legede med hende og kom til at se på nogle hovedtelefoner vi havde de hed UniSound, så hun blev til Uni

3. skotte tog længst tid, endte med et leksikon og hun kom til at hedde Daphne

4. skotte kom til os af lidt omveje og efter en periode med meget sorg over at nr 3 døde på en træls måde, så hun blev til Nova, et stjerne navn der betyder ny begyndelse

5. skotte viste hurtigt sine talenter indenfor drama, og derfor efter Bodil ibsen blev hun til Ipsen ..

• #119   30. apr Mine barndoms hunde hed Muggi og Jackie. Henholdsvis puddel og irsk terrie. Da jeg fik min første hund, som voksen, blev den opkaldt efter min svigermor. Den hed Andersen. Den næste hed Pleace Pleace Me på stamtavlen. Men det kan man ikke kalde en hund. Hvad ville folk ikke tænke, hvis jeg havde gået rundt og råbt Pleace Pleace Me. Jeg var blevet lukket inde på den lukkede og nøglen smidt væk. Det var en god venindes datter, der syntes, at Oskar bare var det bedste hundenavn, så sådan blev det. Victor hed Bobby Valentino på stamtavlen. Her var det manden der kom med ideen Victor og det var bare navnet. Walther var et kompromis, manden og jeg kunne ikke blive enig. På stamtavlen har han navn efter en antihelt. Det er noget med Deash, kan ikke lige huske det. Laurids hed Laurids, da vi fik ham og han er en Laurids. Han hedder ACE of Space på stamtavlen.
    Hvis jeg engang skulle have en tæve, skulle hun hedde Viola, Sonja eller Bodil. Men jeg kan også godt lide navnet Gaia, der betyder Moder jord Nova, Sia, Ellie, Saga kan jeg også lide og sikkert mange flere.
    Men lige meget hvilket navn du vælger, så bliver hun bare en ...... og hun kan ikke hedde andet. Stort tillykke med din kommende hvalp smiley

• #120   30. apr Min søster havde engang en kat der hed Album.

• #121   1. maj Jeg gik tur den anden dag og mødte en hund der hed Weise, den var opkaldt efter Hr Weise i Badehotellet, de andre i kuldet hed Grev Ditmar, Grosserer Madsen, Fru Fjeldsø osv smiley

Du kan da kalde din lille nye stjerne for Fru Madsen eller Alice Frigh smiley ..... eller Alma efter Alma Molin i serien - hvis du da er Badehotelfan!

• Isabelle

#122   1. maj Jeg er Badehotelfan - og Grev Ditmar og kone købte min mors hus, mit barndomshjem, for tre år siden smiley Min lille KAN jo hedde Fru Andersen, som er min yndlings. Men det er lidt svært at kalde smiley

Jeg spurgte børn og børnebørn i dag til, hvad DE synes, hvalpen skal hedde. De fik valgmulighederne Nishi, Sia og Sigga. Der var flertal for Sia. Da mit ældste barnebarn, som spillede fodbold på græsset, mens jeg lavede min lille undersøgelse, hørte navnene, sagde han prompte: De er grimme alle tre!!! Hmmmm. "Hvad synes DU så, hun skal hedde?" var mit næste spørgsmål. Efter en kort tænkepause: "Kaia" (Kaja, Kaya).
    Det er et godt navn faktisk - og bringer tanken til Bob Marleys Kaya. En euforiserende lille hund? smiley

https://www.youtube.com/watch?v=7JUm_Y0R6Og

• #123   1. maj Cocos opdrætter spurgte mig om hvad hun skulle hedde hos mig og så lavede vi en kombi så hun blev til et I-kuld:)
    Så hun hedder Sváva's I'm Coco Chanel på stamtavlen:)

• *Bumle*
    *Bumle* Online Tilmeldt:
    apr 2008

#124   2. maj Min mors træner har en fransk bulldog ved navn Velcro.. det er altså et ret sjovt navn, især til en hund som er en kælepot smiley

• #125   3. maj Jeg er med dit ældste barnebarn smiley

• Isabelle

#126   3. maj Æv, Anni smiley Jeg er egentlig glad for Sia, men HELT sikker er jeg ikke - må vente, til hvalpen flytter ind og fortæller mig, hvad hun føler for at hedde smiley

• #127   3. maj fru Andersen fra badehotellet hedder Molly til fornavn ...

• #128   3. maj De store problemer her i livet smiley

Men du kan jo glæde dig over, at det er dig og dig alene, der skal være tilfreds med valget. Så hvis du synes, at Sia eller et andet navn er det helt rigtige, så er det jo ret lige meget, hvad andre synes. Det er dig, der skal bruge navnet. Men selvfølgelig hvis hvalpen så kommer med et helt tredje, fjerde eller femte forslag, ja, så er du på den. smiley

• Isabelle

#129   4. maj Det er nemmere at forholde sig til de små hyggeproblemer, Lene - og så lade de store ligge lidt smiley

Molly er sødt - men måske lidt for sødt og derudover allerede "taget" af én af mine yndlingskolleger smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Hunde: 1 Svar: 131
    #130   4. maj Sookie smiley

• Isabelle

#131   4. maj Vilma!!!

På vej hjem fra opdrætter dukkede navnet op, og jeg tror faktisk, at det er dét, jeg ender med at kalde denne lækre lille hvalp smiley

profilbillede
  • #132   4. maj Fiiint navn ------> Vilma smiley ..... Det hed min Berner Sennen også .... smiley

profilbillede
  • #133   4. maj Vilma er skønt smiley

• #134   4. maj Vilma er da helt perfekt. Stort tillykke med hende, hvor er hun dog bare nuttet og fin smiley

• Isabelle

#135   4. maj Jeg har næsten fuldstændig glemt, hvordan en hvalp nu er smiley
    Vilma har pevet noget indimellem. Det kan jeg ikke huske, at de to ikke hjemmelavede hvalpe gjorde, så jeg har lige været lidt urolig mht, om jeg gjorde noget forkert.
    Hun har også været totalt vildbasset og modig - drønet rundt i hus og have og fået styr på hundelemmen. Hun har guflet hakket oksekød, gulvtæppe og tyggeting. Hun er aldeles vidunderlig smiley

profilbillede
  • #136   4. maj Stort tillykke smiley hun ser virkelig dejlig ud

• #137   4. maj Stort tillykke med hende. smiley
    Og ønsker jer mange gode år sammen. smiley

• #138   4. maj Stort tillykke med hende, hvor er hun dog skøn smiley smiley Er vild med hendes navn smiley smiley

• #139   4. maj Hun er godt nok også charmerende. En herlig pelsbunke smiley

• #140   4. maj tillykke, VilDma ... skal nok holde dig i gang smiley

• #141   4. maj Stort tillykke med hende. Hvor er hun lækker og navnet er også skønt

• #142   5. maj Åh nej, hvor er Vilma bare fuldstændig helt og aldeles bedårende!! smiley

• #143   5. maj Hun er pragtfuld!! Og skønt navn, du endte på smiley

• #144   5. maj Det er helt vildt som hun ligner Zelda da vi fik hende hjem smiley

• #145   6. maj Hvor er hun fin smiley Stort tillykke med Vilma smiley

• Isabelle

#146   6. maj Jeg tjekkede lige din billeder af Zelda, Ditte - og ja, de to hvalpe ligner hinanden RET meget - inkl. den fine mørke kant omkring ørerne smiley

• #147   6. maj Tillykke med at have fået din lille Vilma hjem smiley Dejligt navn til en dejlig pelstot smiley

• Isabelle

#148   6. maj Mange tak til alle smiley

Kenia og Vilma er så super søde sammen smiley

profilbillede
  • #149   6. maj hvor gammel er det Kenia er ?

• Isabelle

#150   6. maj Hun fylder tre den 27. juli.

• #151   6. maj Ja det er ret vildt smiley åh hvor ser det hyggeligt ud med de to, jeg vil også have en eurasier mere smiley

• Isabelle

#152   6. maj Hvis man først har haft mere end én hund, ER det altså svært ikke at have flere, synes jeg.

• #153   6. maj Helt enig Isabelle - jeg kunne slet ikke forestille mig, kun at have én enkelt hund. smiley

• #154   6. maj Stort tillykke med Vilma, skøn hvalp og navn!

• #155   6. maj Helt enig, vi har dog en til, men det er ikke en rigtig hund smiley

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    maj 2022

Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 46
    #156   6. maj Viktoria hed Viktoria fordi hun var næsten dødfødt, men vi fik liv i hende - så Viktoria for victory.

Linus er bare en rigtig Linus, jeg havde overvejet Mogens efter min morfar, men jeg endte med at Mogens mere er et navn til en Cardigan end en Pembroke, så Linus blev det.
    Hans stamtavlenavn er Kingdom of Love Agate Winner.

• Isabelle

#157   6. maj Linus er sådan et lækkert navn - til både mennesker og hunde smiley

Jeg "havde" engang en haveræv. Hun manglede en del af sit ene bagben, men klarede sig tilsyneladende fint fint. Derfor kaldte jeg hende ............ Victoria smiley

profilbillede
  • #158   12. maj Vores pige hedder….. Saga smiley
    Og så har vi Benzon. Navnene fandt vi allerede inden de kom hjem.

• Isabelle

#159   12. maj Jeg havde også besluttet mig for Saga - indtil jeg begyndte at møde en del hunde, der hed det. Den femte Saga i skoven følte jeg ikke for at have.
    I går mødte jeg så en sød vildbasset dalmatiner ved navn Vilma - og op til flere flinke folk har fortalt, at guuuuuuud, deres nabo har da også en Vilma. Æv smiley

• #160   12. maj Isabelle, du kan jo bare ændre navn.

• #161   12. maj Min hedder Hundeprut, indtil videre har jeg ikke mødt andre der hedder det. smiley

• #162   12. maj #159 ... Isabelle .... Hvis din hund absolut ikke må hedde noget en anden hund hedder .... Så er der ikke andet for at den bliver NØDT til at hedde mit bud længere oppe .. smiley smiley

ALTSÅ ... skal den hedde ----> .... EsmaraldatusneldavonMandel ....... DET er der garanteret IKKE andre der hedder . smiley

Ellers kald den Fise-Lise ... eller Bøvse-Marie ..... FniiiiS

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    maj 2022

Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 46
    #163   12. maj Isabelle - jeg elsker navnet Linus < 3
    Og så lyder det godt både på dansk, engelsk og svensk. Der er også allerede kommet et par kælenavne ud af det.

I daglig tale hedder han Little Linus (sagt på tykt britisk) : D

Min Viktoria blev jo (imod alle odds) 14 år, så de er nogle overlevere de Viktoria'er.

• Isabelle

#164   12. maj "Isabelle, du kan jo bare ændre navn."

Det kan jeg - men navnet PASSER så godt til hende, og jeg har vænnet mig til det og var så glad, da det kom susende ind i hovedet på mig på vej hjem fra opdrætter - så jeg må leve med at være uoriginal smiley smiley I øvrigt kalder jeg hende Kenia temmelig ofte smiley

profilbillede
  • #165   12. maj Lille vuf da smiley

• #166   12. maj Vilma er da et fantastisk navn smiley og jeg må indrømme at jeg endnu ikke har mødt en hund der hedder det, har dog mødt mange Valder/Walder (som jeg synes minder meget om).

• Isabelle

#167   12. maj TAK Julia smiley

Selv havde jeg faktisk heller ikke mødt en eneste Vilma, før ................ MIN Vilma smiley

Som barn drømte jeg om at hedde et af de pigenavne, de ANDRE hed. Jeg var virkelig ked af at hedde noget så underligt som Isabelle. Måske er det et skjult traume, der får mig til at vælge uoriginale hundenavne smiley smiley smiley

• #168   12. maj Haha, hvis du var min årgang Isabelle, så havde dit navn været ret gennemsnitligt! Der var mange på min skole, som hed Isabelle, da jeg gik i folkeskole xD

Men slet ikke i forhold til hvor mange der hed Amanda. Jeg har også altid ville hedde noget andet smiley

Tror det er meget normalt egentlig, at man gerne vil hedde noget andet end det man hedder. Jeg har altid gerne ville hedde Therese, men på det seneste er Kira blevet mere tiltrækkende for mig xD

• Isabelle

#169   12. maj HED de Isabelle - eller hed de Isabella, Hippie? Jeg gætter på det sidste.

For sjov søgte jeg lige på de to navne. I 2021 var der 396 i Danmark, der hed Isabelle - og 9370, der hed IsabellA.

Men IsabellA var der nu heller ikke nogen (jeg kendte), der hed, da jeg var barn smiley

• #170   12. maj Måske passer det ikke ind i denne tråd .... men jeg sætter det ind alligevel ... smiley smiley smiley
    Sådan bare for sjov ... smiley

profilbillede
  • Isabelle

#171   12. maj Åh søde Bitten - jeg bliver så rørt og lidt fuld af savn men også kærlighed til min Lina, min Kela og min Fie smiley smiley smiley smiley

• #172   12. maj Det kan der måske være noget om. Jeg må dog indrømme, at jeg kendte piger, som hed begge dele smiley

• Isabelle

#173   13. maj Det ER da helt sikkert blevet et mere almindeligt navn, siden jeg var barn og ung smiley

På mit arbejde er en fransk Isabelle. Hun og jeg holder så vældigt af at sige GODMORGEN (alternativt godaften smiley ) ISABELLE til hinanden - fordi vi ikke kender andre end os to, der hedder Isabelle smiley

• #174   13. maj #173 ... Isabelle .... Din mor var bare anderledes ... smiley .... Har du ikke en søster , hvis navn slutter på ... A ... i stedet for det mere normale ... E ... ??? smiley

• Isabelle

#175   13. maj Ja - og nej, Nittib. Min søster hedder Charlotte med e - og på mit arbejde har jeg 4-5 kolleger med det navn smiley

• #176   13. maj Jeg har en elev der hedder Isabelle og ingen der hedder IsabellA, så helt ualmindeligt er det nu ikke:)

• #177   13. maj #176 ... A-S .... Jooo ... Isabelle ER ualmindeligt .... Der er kun 411 der hedder det her i 2022 .

Og 9600 hedder Isabella ... smiley