Tævens første løbetid...?? Tævens første løbetid...??
Vores Chili er nu 11 mdr. og for nøjagtigt 4 uger siden fandt vi ud af at hun var kommet i løbetid for første gang..!! Hun er en stor hund på 32-35 kg, så selvfølgelig vil hun bløde en del, men jeg synes det har været meget voldsomt..
Hun har blødt rigtig meget, og nogle morgener har det nærmest set ud som om der er sket et mord i hendes kurv, og hendes numse/ben har også været smurt ind i det.. Hun er jo hvid, så de ses meget tydeligt..
Og nu er det så 4 uger siden det startede, og hun bløder stadig..!! Jeg ved de bløder 21 dage, så hvorfor er det ikke stoppet sidste lørdag..??
Har selv haft en gravhund før Chili, og hende kunne man nærmest stille uret efter mht. hendes løbetid, så jeg har ingen erfaringer med hvor meget store hunde bløder og hvor meget forskel der er på det..
Hvad siger I???
//Stine
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg ville tjekket det op med en dyrlæge.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 69
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
aya har lige været i løb det tog faktisk 5 uger hvor der var 3 dages pause, men hun blødte så meget på et tidspunkt at der lå blod efter hende i en lang stribe, resten af tiden gik hun bare og dryppede, hendes dyne i kurven er blevet smidt ud efter løb da den var smurt ind trod det at vi vaskede den i hendes løb,
vores dyrelæge forklarede det med at den første gang er meget underlig og meget forskellig,
men blev vi urolige og stoppede hun ikke efter 6 uger med at bløde skulle vi kontakte hende igen
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 69
Hun gør ikke rigtig rent efter sig selv, hun slikker nogle gange sig selv, men viser ellers ikke interesse for det.. Og det har været nøjagtigt som du beskriver, som at der ligger en lang stribe efter hende nogle gange.. Og andre gange er det bare dråber..
Tævens første løbetid...??