{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Hente hvalp i tyskland - regler ? {{forumTopicSubject}}

Det jo næsten 11 år siden jeg hentede hund i tyskland. Og dengang husker jeg det som værende et værre rod.
Jeg skulle have specielle papirer, som skulle ind til fødevarestyrelsen og godkendes, hvilket kunne tage flere uger.

Men når jeg undersøger lidt om det i dag, virker det til at det blevet mere simpelt ?
Nogen der for nylig har hentet hund i tyskland som kan svarer mig på det ?

som jeg ser det, skal man med en hund under 12 uger, ikke rabies vaccineret.
have et eu hundepas, hunden skal være almindeligt vaccineret.
- og chippet selvfølgelig
og du skal udskrive en enkelt simpel blanket og skrive, som blot skal følge hunden over grænsen.

har jeg forstået det korrekt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente hvalp i tyskland - regler ?
  • #1   1. jun 2022 Din hvalp, som er mellem 8 og 12 uger, skal være chippet og have eu-pas. Du skal medbringe en underskrevet hvalpe/killingeerklæring som du finder lige her:
    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Blanketter/Sider/Hvalpe-Killinge-erklaering-privat.aspx?Indgang=Animal&Indgangsemne=Travelling+with+pet+animals&

    Er din hvalp blevet 12 uger skal den være rabiesvaccineret. Du må dog stadig, frem til hvalpen er 15 uger, hente hvalpen uden at de obligatoriske 21 dage er gået.
    Er din hvalp blevet 15 uger skal den være vaccineret for rabies min. 21 dage inden du henter hvalpen.

    Alm vaccination er ikke et krav for kunne tage sin hvalp med hjem til DK


  • #2   1. jun 2022 #1

    tak for svar Lise smiley
    er det virkelig blevet så nemt at hente en hund i dag. det var da dejligt, ikke at skulle det kæmpe bøvl igennem igen.


    så blanketten skal bare udfyldes med hunden chip nummer og hundepas nummer ?


  • #3   1. jun 2022 Korrekt - og underskrives :o)

    Ja, det er dejligt nemt når man kan køre direkte til DK uden at skulle gennem andre lande


  • #4   1. jun 2022 Jeg hentede en 8-ugers hvalp i Tyskland i November. Det var nemt. Og nej, de skal ikke være vaccinerede bare have pas og erklæringen.
    Min hvalp havde så fået sin første vaccine af opdrætter som også er dyrlæge.


  • #5   1. jun 2022 Vi har desværre lige måtte sige farvel til vores dejlige Keiko i søndags.
    Han fik en meget pludselig blodprop eller akut diskus i ryggen. og kunne bare ude af den blå luft pludselig ikke gå korrekt på sine bagben, og væltede rundt.

    Keiko var en dejlig hund, men havde været meget igennem i sit liv med sin allergi. så selvom det var pisse hårdt. så valgte vi at sige farvel til ham, mens han stadig var glad.
    Jeg kunne slet ikke have med mig selv jeg skulle tage ham hjem på smertestillende, som et forsøg. blot for han måske skulle aflives 3 dage senere.
    og de sidste dage i hans liv skulle være hvor han ikke kunne gå.

    Der er gabende tomt.. om end vi har Aika. men hun er en meget stille hund.
    så hullet efter Keiko er stort.

    Så derfor lå mine overvejelser i, at få en ny hvalp fra samme avler som Keiko.
    men jeg magtede simpelthen ikke det kæmpe bøvl, jeg havde for at importere Keiko for snart 11 år siden.
    men det kan jeg så heldigvis se, er blevet meget nemmere.



    profilbillede
  • #6   1. jun 2022 Det gør mig ondt at du har mistet Keiko smiley

  • #7   1. jun 2022 Hvil i fred Keiko. smiley


    Ja, det er heldigvis blevet ret nemt at importere en hvalp fra Tyskland. Vi har selv hentet Balder hos en tysk opdrætter. smiley


Kommentér på:
Hente hvalp i tyskland - regler ?

Annonce