{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

fremmedes holdninger til jeres hunde {{forumTopicSubject}}

hej allesammen det her er mest bare en tråd for hyggens skyld og så for at høre om i også bliver udsat for det samme som mig. oplever i også at folk har nogen mærkelige for jer meninger og holdninger til jeres hunde enten på grund af racen eller måden den opføre sig på. så kom gerne med jeres historier her.


da vi var ude at gå aftenturen mødte vi en mand og hans hund(labrador) hvor manden havde en meget tydelig holdning til kato og hans race. ifølge han har han selv haft border collie men havde ikke mere fordi den ikke kunne holde kæft. fair nok at hans ikke kunne men det kom ud af at kato gåede en gang fordi han ikke havde set hunden. Kato gør normalt aldrig af folk der bare går med deres hunde.

Jeg oplever også tit at folk mener at kato er uopdragen fordi han er bange for cykler og derfor 9 ud at 10 gange reagerer ret voldsomt på dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fremmedes holdninger til jeres hunde
  • #2   26. jun 2022 Ja mange gange. Når man har haft " muskelbasser" må man ligge øre til meget lort. Utroligt folk ikke bare holder mund, eller bliver klogere smiley

  • #3   26. jun 2022 Jeg oplever ofte henvendelser, når jeg er ude blandt andre mennesker med mine hunde.
    De fleste gange er det den klassiske "Nå, de skal da have meget motion...", som om jeg ikke vidste hvad jeg har mellem hænderne. Det er vældigt trættende. Men mange mennesker ved jo reelt ikke, at mental aktivering og stimulering er præcis lige så vigtigt som motion for benene.

    Jeg bruger ofte forskellige miljøer til at træne tricks i, fordi det er fantastisk med forstyrrelserne, og det får mange til at stoppe op og kigge - ofte med stor beundring - nok fordi det er så anderledes end hvad de fleste hunde bliver brugt til. Jeg fortæller gerne hvad vi laver, hvis der spørges. Så lærer folk lidt nyt den dag.


  • #4   26. jun 2022 Når man vælger at have Chihuahua, vælger man også at rigtig mange mennesker har meninger, kommentarer, dårlige jokes og fordomme. Jeg kan for det meste ryste lidt på hovedet af det og gå videre.
    Jeg tror den mest klassiske, især efter jeg har fået Teemo, er at de ikke er rigtige hunde.
    Det er også en kommentar jeg får fra folk, som jeg faktisk kender. Og det gør faktisk lidt ondt, for de kan præcis det samme som alle andre, de er bare mindre.
    Heldigvis er der også mange der har rigtig meget godt at sige, så dem prøver jeg at fokusere på.

    Teemo er meget sensitiv, reaktiv og let til stres, hvilket ofte betyder gø show, vi træner det meget intensivt og gør virkelig vores bedste, både for at Teemo får gode oplevelser, men også at vi viser hensyn til andre. Men jeg tror egentligt ikke jeg får ret mange andre kommentarer om ham end sådan er papilloner bare (som om at jeg træner fuldstændig forgæves).


  • #5   26. jun 2022 Næ jeg har ikke oplevet, noget af det i andre har. Jeg har aldrig fået negative kommentar. Folk der ikke gider hunde, går bare forbi, når vi kommer gående. Har kun fået positive kommentar, som hvor er de smukke og hvor er de velopdragne. nok fordi mine hunde ikke farer hen til andre hunde, selvom de går løse. Der er flere små nervøse hunde, det gerne vil hilse på mine hunde. Men møder de en stor hund og der skal leges, så er Laurids med på den værste og det går vildt for sig.

  • #6   27. jun 2022 Næææ...Folk er mest imponeret over at Hera kan trække vejret, og så synes de fleste hun er nuttet. smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #7   27. jun 2022 Med brachychephale race, så får man mange fordomme højlydt fortalt om man har bedt om dem eller ej smiley Alt efter humør bliver kommentarerne ignoreret eller jeg beder folk om, at kigge ordentlig på dem og lytte om de kan høre dem trække vejret. Tror mine naboer indimellem ville ønske, at de måske ikke kunne trække vejret, når f.eks. svaleungerne træner flyvning for så er der naturlig coursing i haven og det foregår også med jagthyl smiley

    Og ellers er den mest almindelige kommentar, at folk stiller sig op og tæller flokken for, at finde ud af hvor mange der er smiley


  • #8   27. jun 2022 Næeh - selvom jeg ret tit får kommentarer (som i stort set altid, når jeg møder nogen), så er det aldrig negativt. Det er som regel noget i stil med "Hold da op, der er noget at holde styr på", eller "Så mangler du bare slæden" - men altid sagt med et smil.
    Og langt langt langt de fleste, kommer bare med en kommentar om, hvor smukke hundene er og spørger til racen - selvom spørgsmålet så ofte bliver til noget a la "Er det rigtige grønlændere - og trives border collien godt sammen med dem?"
    Men så tager vi en hyggelig sludder, og det er så det smiley


  • #9   27. jun 2022 Vi får hovedsageligt pæne kommentarer som især går på mine hundes udseende: "ej, hvor er de smukke, hvad er det for nogen" eller "hold da op nogen skønne bamser".

    Negative kommentarer får jeg kun fra andre hundeejere, som synes det er noget pjat at mine hunde ikke skal hilse på eller måske lege deres, trods mine på ingen måder indbyder til hverken det ene eller det andet


  • #10   27. jun 2022 Med Clinton har man ikke rigtigt den slags oplevelser. De fleste aner ikke hvad han er for en og synes bare han ligner en nuttet teddybamse smiley De skulle bare vide hvilken hidsig lille djævel, der også gemmer sig under det charmerende 'nutte-lurvede' udseende smiley
    Med Penny er der li'som tre slags standard-holdninger/kommentarer man render ind i (ganske som jeg oplevede med Perle):
    1. Dem der ikke ved at Dobermann ikke fødes med stritører og derfor spørger om det er en labradorblanding smiley Da Perle var 9 uger gammel mødte vi et ægtepar, der faldt helt i svime over den søde hvalp og nussede og pussede den. De spurgte hvad hun dog var for en sød lille en. Da jeg sagde hun er en Dobermann trak de fingrene til sig og så var hun pludselig farlig og burde være forbudt smiley
    Jeg har også mødt en der insiterede på at jeg var blevet snydt; Dobere havde stritører og dermed basta smiley
    2. Den anden reaktion er dem, der synes det er en vildt smuk hund og derfor gerne vil kæle den.
    3. Den sidste reaktion er folk, der forsvinder over på det modsatte fortorv. Nogen af dem har ligefrem behov for at fortælle mig at min hund er så farlig at jeg ikke burde medbringe den nogen steder.

    Jeg har for længst lært at overhører alle de negative kommentarer; jeg ved jo at min hund er venlig overfor andre mennesker og hunde. Istedet forsøger jeg at være en god ambassadør for racen ved at have en hund, der ikke opfører sig dumt, og at tale pænt til folk.


  • #13   27. jun 2022 Jeg får klart flest positive kommentarer til mine gående både på udseendet og opførsel. En del spørger ind til racen, som mange jo ikke kender til, og jeg fortæller da gerne lidt om dem. Og apropos racen har jeg en enkelt gang mødt en mand, der ikke troede på det. Han var overbevist om, at det var en fejlfarvet newfoundlænder, og at jeg var blevet snydt. Jeg kan næppe tro, at han havde helt så meget kendskab til newfoundlændere, som han selv troede, for ingen af mine har lignet en newf.

    Jeg får da også de klassiske spørgsmål: "spiser de et helt rugbrød hver om dagen ?" eller "hold da op, der må være meget pelspleje" eller "sådan nogle hvide hunde må da blive frygtelig snavsede" Som om hvide hunde bliver mere snavsede end andre farver hunde. Og så kan det da godt være, at det er spørgsmål eller bemærkninger, jeg har hørt utallige gange før, men det er jo pænt ment, så jeg svarer altid pænt på det. Måske får vi en hyggelig lille sludder, måske er det bare den ene bemærkning, før vi hver især går videre.

    Mange mennesker vil gerne hilse på dem, og de fleste af mine hunde har også gerne ville hilse, så det er så fint. Måske ville jeg føle det lidt anderledes, hvis jeg boede og gik ture mere befolkede områder, men her tager det ikke overhånd.

    Ind i mellem møder jeg folk, der cykler forbi, her hvor jeg bor, og de kan godt være lidt overraskede over, hvor stille og venlige de er, når de møder os på tur, for de får et møgfald, når de cykler forbi, så de forestiller sig, at hundene er voldsomt aggresive. Men når de er bag hegn, så vogter de. Haven er så ikke hegnet ned til vejen, så de er ikke tæt på folk, der cykler eller går forbi. Men det er da meget rart at møde de folk, så de kan se, at det er ikke glubske uhyrer, jeg har.
    Omvendt hører jeg også ofte, at jeg behøver da ikke være bange for indbrud, og det synes da er helt fint. Det er aldrig testet af, så hvordan det ville gå ved jeg ikke, men det er da rart at føle, at de har en vis afskrækkende virkning, eftersom jeg bor alene uden naboer lige op af.


  • #14   27. jun 2022 Jeg har altid kun fået positive kommentar om min hund, folk har synes hun var smuk og har flere gange oplevet folk der stoppede og fotograferede hende.
    De fleste kender ikke racen og slet ikke når hun er rød.
    Da jeg boede i en ghetto i Århus v var de unge fyre meget imponeret over hendes fint aftegnet muskulatur og de kunne komme med spørgsmål og lave lidt sjov med hinanden omkring at hun var en farlig muskel hund, men altid med et smil og høflighed overfor mig.


  • #15   27. jun 2022 Med Tweed (brun border, med stritøre), har jeg flere gange fået at vide at jeg er blevet snydt, for en border er sort/hvid. Har også en enkelt gang blevet belært om at han er en kelpie-blanding smiley



  • #16   27. jun 2022 Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har fået en negativ bemærkning. Men de positive kommer ret ofte - primært på at Tucker er virkelig flot eller kær. For ikke så længe siden var der også en kvinde der var SÅ imponeret over, hvordan Tucker bare sad pænt ude foran butikken mens jeg var væk - som regel hylede og gøede hundene jo smiley
    Ellers bliver vi spurgt til hans race.

    Men en af de mere fjollede negative jeg har fået, var en dag vi på tur mødte en hund som før har overfaldet Tucker - et par gange faktisk. Tucker gøede da han fik øje på den anden, som så også begyndte at gø og ejer spørger så "behøver den at være så sur hele tiden?!" Jeg svarede jo blot at nu havde hendes hund jo flere gange overfaldet min, så jeg forstod egentlig godt han var lidt utryg og ejer svarede blot "derfor behøver den jo ikke være så sur!"
    Efterfølgende når vi har mødt hende, har hendes hund gøet og knurret helt vildt af Tucker - som ikke længere reagerer det mindste.. Jeg er "desværre" for godt opdraget til at komme med en spydig kommentar til ejeren smiley


  • #17   27. jun 2022 Da jeg fik min første whippet var kommentarerne meget blandede, ca. halvdelen syntes hun var smuk, den anden halvdel, at hun var noget af det grimmeste de nogensinde havde set.

    Jeg var ligeglad med de negative kommentrer, når jeg selv gik med hende, men det gjorde ondt, når voksne mennesker absolut skulle fortælle min dengang 6-7 årige søn, at han havde en ualmindelig grim hund. Nogle gange ignorerede jeg andre gange, sagde jeg til folk, at hvis de ikke havde noget pænt at sige, burde de være kloge nok til at holde mund.

    Gennem årene er det stort ellers de samme spørgsmål, der går igen. Er det en greyhound? Skal den ikke have meget motion? Hvor hurtigt kan den løbe?
    Mange bliver desuden meget overraskede over, hvor silkebløde whipperne er at røre ved, selv om de er korthårede smiley

    I dag får jeg stort set ingen negative kommentarer længere, de fleste er positive og synes det er smukke hunde. Går jeg med alle 6 kommer der mange kommentarer om, hvor velopdragne de er, for de går alle ret pænt i snor. Jeg takker bare og tænker at de skulle vide, hvor uopdragne de er på hjemmebane smiley

    Har jeg hele flokken med, er mange også fascinerede over, at det er fire generationer i lige linje jeg har.


    profilbillede
  • #19   27. jun 2022 Jeg oplever mest, at folk forventer, at Atlas gerne vil hilse på enten dem, deres børn eller deres hunde, fordi han jo er en nuttet golden retriever. "Desværre" er han ret asocial og vil helst passe sig selv på turen, så det kan nogen godt blive ret forundrede eller sure over.

    Ellers får jeg mest ros for at han er velopdragen og sød, når jeg har ham med ude.

    Men igennem tiden har jeg da fået en del kommentarer og "gode" råd med på vejen. Jeg ved ikke, om det skyldtes, at jeg var 24 år (men lignede en på 18), da jeg fik Atlas, så mange tænkte, at den lille pige da ikke kunne vide noget om hundeopdragelse smiley .


  • #20   27. jun 2022 Da min borzoi var yngre (og ikke nær så behåret), blev jeg engang overfuset af en kvinde om at han da var AAAALT for tynd og det var dyreplageri ovs... Han var ligesom han skulle være for en 1 års borzoi lømmel, men det vidste hun ikke noget om.

    Med ulvehundene har der ikke rigtig været noget endnu, mest bare folk på nettet der lige skal fyre den bemærkning af med at "ååååh sådan nogen hunde er jo meget krævende og har du nu sat dig ind i det at have sådan en ovs??". Ja, det har jeg da selvfølgelig inden jeg fik dem smiley Selvfølgelig kommer de kommentarer fra et godt sted, men det bliver lidt trættende i længden, når man hører den der mange gange og folk bare automatisk regner med at man slet ikke aner hvad det er man har købt. smiley


  • #21   27. jun 2022 Vi fik da en del negative kommentarer ift mine amerikanske bulldogs, men ikke noget der ikke kunne rubriceres under uvidenhed. Den slags blomster også smukt på denne side.
    Min irer, som i virkeligheden er mere badass, mødes oftere af beundring og lyde, der måtte forventes at passe til en barnedåb.
    Men ingen af mine hunde har nogensinde forårsaget skader på noget menneske.


  • #22   27. jun 2022 Folk kommenterer tit, om Dorit har løbet benene helt væk smiley Hun er typen som er MEGET social, og hvis folk kigger på hende og siger så meget som en lyd, kaster hun sin evige kærlighed på dem, og kræver nus og opmærksomhed smiley Generelt får jeg kun positive kommentarer om hende, både i forhold til hendes sind og hendes opdragelse. Og så vil folk meget gerne vide mere om racen (og flashe hvis de allerede ved, at hun er en corgi).

    Når vi møder folk med hund, smutter hun 9 ud af 10 gange selv ind og går fint på plads. Og folk med gøende og udfarende hunde plejer at rose Dorit, og kommentere hvor skøn og velopdragen hun er, når hun går så fint smiley Sandheden er jo, at hun ved der falder mad af, og at hun i udgangspunktet ikke gider fremmede hunde, så når hun vælger at gå ind på plads, er det bare for at slippe for de andre hunde.

    De sjoveste kommentarer kommer når hun tuller rundt med sin bande. Banden består, ud over Dorit, af en dværggravhund og 2 cairnterriere, og omtales som “lavbensbanden” smiley De løber rundt og leger, hygger, tuller, jager fugle, jager (min) kat og hvad bander nu ellers laver smiley

    Med Bella fik jeg som regel ros for at hun var så venlig og rolig. Når altså hun var det. For der kunne være situationer hvor hun var sur på en bestemt hund, eller utryg ved nogle mennesker, og så var hun bare helt typisk sur schæfer. Men hvis vi stoppede for at snakke med nogen, lagde hun sig ned efter kort tid, og lå bare tålmodigt og ventede på at vi skulle videre. Og så kommenterede folk altid at hun var smuk, og havde en fin lige ryg. Det sidste kommer jeg jo også til at opleve med hvalpen, når den vokser til. Og så har jeg altid brugt lejligheden til at fortælle om forskellen på højavl og rigtig schæfer smiley

    Mine to smiley


    profilbillede
  • #23   27. jun 2022 “Hun er godt nok yndig”.. smiley

    Eller også får han af vide at han ser sur ud. Ikke nemt at være Marley

    Men jeg får oftest bare af vide at han godt nok er sød og rolig


    profilbillede
  • #24   27. jun 2022 Kommentarer som Nåååå du er nok sur, hører vi tit, fordi Eddie gør af folk der uden videre henvender sig til ham. Så må jeg forklare at nej, han er ikke sur, men usikker efter at ha haft for mange grimme oplevelser med mennesker det første år af hans liv.

    Faktisk er han sød, glad og klog, når bare han føler sig på sikker grund.


    profilbillede
  • #26   27. jun 2022 Jeg får altid at vide at jeg ikke har en rigtig hund. Eller han er en tæppetisser. Primært af folk, som synes de er rigtig sjove.
    Dog får han rigtig tit ros, da han går fint på plads, når vi er ude og gå blandt mennesker og han ikke er en "hidsig lille hund, for det plejer de"



  • #27   27. jun 2022 Jeg hører tit disse om Sam "Han er sur, for han har rejste børster" (hans ridge)
    "Se en løve hund, det er sådan en der dræber løver"
    "Er det en broholmer"
    "Sikke en smuk Ridgeback"




  • #28   28. jun 2022 De fleste tror, at Balder er en Schæfer blanding og er farlig. Så de skifter automatisk fortov. De færreste tror på, at han er renracet. Men farlig er han helt sikkert med de ører. smiley

  • #29   28. jun 2022 Jeg bor ret tæt på et gartneri, som har mange østeuropæiske medarbejdere. De bor i “barakker” ned langs drivhusene, og vi møder dem ret tit når vi går tur ind gennem området. I dag blev jeg kontaktet af en ung fyr, som på engelsk spurgte, om jeg mon kunne gøre ham en kæmpe tjeneste. Hans kæreste elsker corgier, og hun ville elske at hilse på Dorit. Jeg fulgte efter den unge mand, og kæresten blev simpelthen så lykkelig. Dorit elskede hvert sekund, og lod sig med glæde beundre smiley

    Jeg har lovet at komme forbi når Elvira lander. Tænk at sådan et par poter kan bringe så stor glæde smiley


  • #31   29. jun 2022 Mest "det er da ikke en helt ægte schæfer, er det" smiley smiley smiley

  • #32   30. jun 2022 Luffe bliver typisk kommenteret på for sit smukke udseende, ofte efterfulgt af et "hvad er det for en blanding".
    Mere irriterende er det når folk genkender ham som en Hovewart og lige skal belære mig om hvor fæl han i virkeligheden er, ikke mindst over for andre hunde.
    En sjov episode var, da en "ekspert" kunne se at der var noget collie i ham. Da jeg så fortalte at det altså var en hovawart, var det lidt overlegne svar at "de jo også kommer et sted fra". Det var så der Luffe pissede op ad hans cykel...


  • #33   4. jul 2022 Åååhhh jøsses - jeg har en italiensk mynde, så jeg får MANGE og meget forskelligartede kommentarer på min hund stort set dagligt smiley

    Nogle synes, det er den smukkeste hund, de nogensinde har set, de fleste synes, han er sjov og spøjs - og en del synes nok, det er en af de grimmeste hunde, de nogensinde har mødt …

    De kommentarer, der går mest igen, er sådan nogle som: “Husker du at fodre ham?”, “Hold da op der skal noget motion til” og “kan han ikke løbe vildt hurtigt?”

    Svarene er ja til første spørgsmål smiley Han er overhovedet ikke mere motionskrævende end andre mere almindelige racer og jo - han kan løbe vildt hurtigt smiley

    Derudover får jeg mange positive kommentarer om hans gode humør og væsen. Og at han ikke er bange for store hunde og aldrig nogensinde gør af andre hunde eller er sure på dem. “Er det en whippet?” er også en hyppig genganger. Nååår ja og “fryser han ikke?”

    Jeg synes, de fleste er søde, men jeg har oplevet nogle sige “flot rotte” eller “flot kanin”, hvilket jeg synes var ret tarveligt og irriterende. Jeg må indrømme, at jeg engang blev ret ked af det, da jeg kom gående med ham, og en gruppe yngre fyre passerer. Den ene siger til de andre “Nåår se den hund” smiley Og så siger en anden i gruppen “ej ad den er fucking klam”. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg blev faktisk ret ked af det over den kommentar - selvom det var fra en komplet fremmed smiley

    Mange uden hunde-kendskab eller som er ejere af mere almindelige og udbredte racer er meget forundrede over HVORFOR jeg har valgt lige netop den race. Men generelt er folk altid rigtig søde og nysgerrige på min hund smiley

    I får da også lige et billede af vidunderet i fuld figur smiley smiley


    profilbillede
Kommentér på:
fremmedes holdninger til jeres hunde

Annonce