{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der er blevet lydfølsom
  • #1   16. okt 2022 Mit indtryk var, at de havde sværere ved at høre, og dermed tolke lyden, hvorfor selv tidligere velkendte lyde, triggede en tydelig reaktion.
    Min forrige vov blev pludselig utryg ved torden og generelt ting, der krævede godt syn/god hørelse, som aldrig tidligere havde været et problem.


  • #2   16. okt 2022 Det er desværre almindeligt at lydsensitivitet forværres med alderen. Det kan være utrolig vanskeligt at træne. Især ved lyde som man ikke kan styre. F.eks fyrværkeri og torden.

  • #3   16. okt 2022 er lyd det eneste den har ændret sig på, hvad med pludselige bevægelser, eller større ting der er flyttet osv ..

  • #4   16. okt 2022 Jeg har kun lagt mærke til at det er høje lyde at han reagerer på.

    Han er blevet mere kontaktsøgende, men det har jeg tolket at han er mere udadvendt efter han blev enehund.

    Dog er begge ændringer opstået i løbet af sommeren.


  • #5   16. okt 2022 Jeg har set det i flere tilfælde, et enkelt meget udtalt hvor en tidligere ikke særlig lydfølsom hund blev stigende nervøs ved efterhånden nærmest alle lyde. I det tilfælde behandlede vi med CBD-olie, den her https://nordicoil.dk/products/cbd-olie-5-til-kaeledyr i en periode. Vi havde haft god succes med behandlingen omkring nytår i starten, hvor det ikke var så udtalt og da det så blev værre fik han behandlingen over en længere periode.
    Efterhånden er han blevet mere og mere svagthørende og nu er problemet efterhånden endt ud med kun at være nervøsitet ved nytår og torden, altså kun behandlingskrævende på de tidspunkter..


  • #6   16. okt 2022 Min 9 årig tror han høre noget, hvor den ungen på 4 og jeg ligner et stort sprøgsmåltegn, så om han hørelse har ændret sig så han høre nogle andre lyde fordi nogen er blokket ud. Dog bliver han letter forskrækket smiley

  • #7   16. okt 2022 Min første hund var totalt upåvirket af lyd - torden, fyrværkeri, skyderi - de første knap 9 år af sit liv. Det nytår kort før han fyldte 9, viste han for første gang utryghed ved fyrværkeri, og så blev det ellers bare værre og værre de sidste 2½ år af sit liv.

    Han er ikke den eneste af mine hunde, der har ændret sig på det punkt som ældre, men han er den eneste, hvor det har været så udtalt. Men mit indtryk er, at det er ikke sjældent, at hunde bliver mere lydfølsomme som gamle.


  • #8   16. okt 2022 Er der noget jeg kan gøre?

    Han er ikke nok godbidsfikseret så jeg kan lære ham at høj lyd = godbid


  • #9   17. okt 2022 Jeg har også oplevet det, ved nogle af mine gamle hunde.
    Når de var næsten helt døve, og derfor generelt levede i en meget stille verden, så kom der - naturligt nok - en reaktion, når der indimellem var en lyd, der var så gennemtrængende, at de rent faktisk kunne høre den.
    Men du har ret. Det er virkelig svært at træne på det, fordi man ikke kan starte blidt og øge intensiteten, som man ellers ofte vil gøre. Netop fordi, der skal ret meget til, før de overhovedet kan høre noget.


  • #10   19. okt 2022 Jeg takker for jeres svar smiley

    Jeg har de sidste dage testede hørelse på Ozzy, og så kan høre og så kan han ikke høre, så alt er som normalt smiley

    Jeg har også mærket en ændring i hans adfærd, han stopper mere op og kigger efter ???, så tror han hører/mærker noget, men ikke kan placere det.

    Jeg tænker dog at han kommer forbi dyrlægen, for havde på et tidspunkt en kat som havde samme mønster, det viste sig at ørene var angrebet af polypper (hæng mig ikke hvis det er den forkerte diagnose jeg har skrevet smiley ).

    Katten blev aflivet med det samme efter råd fra dyrlægen, hvilket er en af de få gange jeg har oplevet dyrlægen siger det.

    Så uanset hvad skal han tjekkes at det "bare" er normal.


  • #11   19. okt 2022 Nå ja, det er nok også forkert at sige det er høje lyde, det er nok mere høje toner han reagerer på.

Kommentér på:
Hund der er blevet lydfølsom

Annonce