{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Lade to tæver mødes eller ej...? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min familie skal samles om 14 dage og spise and. Det foregår i mine forældres sommerhus og både min søster og jeg har hund. Min søster har en ung, sød og ret vild golden retriver og jeg har en 6 år gammel engelsk bulldog. Min hund kan ikke med andre hunde og særligt ikke hunde af samme køn.
Jeg har gjort det helt klart fra starten at Hera og Daisy (søsters hund) ikke skal mødes, fordi Hera er som hun er. Jeg vil simpelthen ikke risikere skambid.

Normal vis lader jeg Hera blive hjemme så Daisy kan komme med, når familien samles. Men denne gang tænker jeg at tage Hera med i sommerhus og blive til næste dag, fordi jeg ikke er glad for at køre langt om aftenen. Det er første gang, mens min søster har haft hund, at jeg har planlagt at tage min hund med. Så jeg synes faktisk ikke jeg er unfair.
Nu spørger min søster så (igen) om vi ikke skal lade hundene mødes. Jeg holder på mit og siger nej, for jeg vil simpelthen ikke risikere hverken Daisys helbred eller Heras liv ( skambidsparagraffen er jo stadig en ting).

Så altså synes i jeg er for stejl? Ville i lade hundene mødes og krydse fingre for at det går godt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade to tæver mødes eller ej...?
  • #3   6. nov 2022 Vi har nemlig ikke mulighed for at gå en tur og se hvordan det går, for sommerhuset ligger på Bogø, min søster bor i Slagelse og jeg i Valby.

  • #4   6. nov 2022 Ærgerligt at du bor så langt væk, ellers kunne Hera være hos mig. smiley

    Jeg ville hellere ikke satse på at det vil gå godt med hundene, så jeg ville få en af dem passet
    Nej hvis jeg var dig, så ville jeg mødes mes søsteren med jævne mellemrum og gå tur sammen.
    Måske hunne Hera lære at akseptere søsterens hund.
    Man kunne også lære dem at være i bur, hvor de så må skiftes at være når i er på familiebesøg.


  • #5   6. nov 2022 Hera er en hidsig børste. Min kæreste og jeg har gået ture jævnligt, de sidste 2 år med, hans to (nu en) Jack Russels og Hera, og det er først nu, hvor Hubert er gået over regnbuebroen at vi sådan rigtig tør prøve at sammenføre Conrad og Hera . Og de to er ellers fine venner (på neutral grund).

    Pointen er at jeg simpelthen ikke tror det bliver en succes med Hera og Daisy. Eller som minimum skal Daisy blive rigtig voksen og Hera skal blive så gammel at hun ikke gider forsøge at tæve nogen. smiley



  • #6   6. nov 2022 Jeg synes simpelthen ikke at jeg kan sætte sætninger sammen idag. *lol*

    Og Anni, jeg er sikkert på Hera ville elske at blive passet af dig. smiley


  • #7   6. nov 2022 Aldrig et frontalt møde i den situation. Men I kan prøve at gå en tur paranelt med hinanden(med rigtig god afstand i starten) og hvis Hera kan rumme det, så kan du mindske afstanden til den anden hund. Men i og med at den anden hund er en ung og vild golden, så ville jeg ikke forvente, at I vil komme særligt tæt på hinanden de første mange gange.
    Det ville være fint hvis goldenen har været ude og gå en tur og brændt det værste krudt af.


  • #8   6. nov 2022 Nej, den ene hund i bilen eller med adskilt dør i mellem i sommerhuset, så fx den ene bliver i bryggerset eller også skal den ene ikke med.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #9   6. nov 2022 Hvor stort er sommerhuset og hvordan er det indrettet ? Måske det var muligt at have begge hunde med, men samtidig adskilt, så de ikke kunne komme tæt på hinanden ?
    Men stadig med mulighed for at de begge kunne følge med i hvad der skete, så de heller ikke var lukket inde bag en lukket dør ?

    Det kræver selvfølgelig, at de kan affinde sig med at være bag hegn.





  • #10   6. nov 2022 Jeg ville aldrig lade dem mødes, slet ikke, når du har så dårlig en fornemmelse.

    Jeg ville heller ikke lade dem være adskilt i sommerhuset, tænk hvis nogen ved en fejl fik åbnet den forkerte dør, jeg ville slet ikke kunne slappe af under middagen.

    Som Anni siger, er det en skam, at I bor så langt væk - Hera var også velkommen her. smiley


  • #11   6. nov 2022 I princippet kunne vi godt adskille dem i sommerhuset, men det tror jeg simpelthen vil blive for stressende og min søster har mulighed for at få deres hund passet. smiley Hvilket jeg i øvrigt ikke har.

  • #12   6. nov 2022 Jeg må indrømme at jeg altid har syntes at det er en uskik at slæbe hunde med i byen;) når det så er sagt så må det i min lille verden være den som har problemet som lader hunden blive hjemme, dvs dig hvis man går ud fra at søsterens hund ikke er et problem i forhold til andre hunde;)
    Som gæst ville jeg nok aldrig gå ud fra at andre gider mine hunde, dvs er de med så er de i bilen smiley


  • #13   6. nov 2022 Vi havde altid Anton med, hvis vi kunne slippe afsted med det. smiley Men nu er vores omgangskreds alle enten tidligere eller nuværende hundeejere, og de elskede alle, når han var med.

    Var vi ude at spise om sommeren, var han også med, når vi kunne sidde udenfor. Det var max hyggeligt, andre gæster nussede og snakkede med ham og Anton elskede at komme med nye (og gamle) steder.

    Kunne vi ikke have ham med, lå han ofte i bilen, fx til konfirmation sidste år. smiley

    Så jeg synes nu ikke, at det er en uskik, hvis det er OK med alle parter.

    Men jeg ville aldrig tage ham med hjem til nogle med en anden hund, med mindre hundene havde mødt og godkendt hinanden flere gange, at være på den ene hunds hjemmebane kan hurtigt ændre dynamikken mellem hundene.


  • #15   6. nov 2022 Jeg ville undgå et direkte møde.
    Men mener som sådan at I begge burde kunne have hundene med.
    Bare luk dem væk på skift, have dem i bur eller bag gitter eller lukket helt væk, alt efter hvad der fungere. Evt lad dem være i bilen på skift.


  • #16   6. nov 2022 Jeg ville heller ikke turde lade dem mødes på den måde. Jeg kan godt forstå, at du begynder at tvivle, når din søster sådan bliver ved med at presse på, men jeg tror, at din mavefornemmelse er den helt rigtige.
    Og så er sådan en ung golden ofte pisseirriterende for andre hunde, hvis de prøver på at lege vild retriever-leg smiley .

    Jeg ville godt kunne overveje at mødes til gåture, hvis det var mig, men ikke mere end det.


  • #17   6. nov 2022 Altså.. Skambidsparagraffen kommer jo først i brug hvis nogen anmelder noget, og ikke mellem to mennesker, som har indvilget i at lade hundene hilse eller lege.
    Politiet sidder ikke og holder øje med om familier lader hunde hilse...
    Så der er ingens liv på spil i denne sag.

    Du og din søster bor så I sagtens kan mødes forud for turen og se om hundene kan gå en tur sammen.
    Ellers er det vel bare at én hund er på værelset eller i bilen, mens den anden er inde. Alternativt at man sætter gitter mellem dem.
    Der er mange muligheder.


  • #18   6. nov 2022 Nej. Jeg ville acceptere min hund som den er. Plus du kender hende bedst.

    Synes din søster skal lade dig tage din hund med denne gang. Måske I kan skiftes og det lyder som om du skal køre længst og ofte ikke tager din med - så din tur : )



  • #19   6. nov 2022 Egentlig et jeg ikke i tvivl, nogen gange er det bare meget rart at høre andres meninger.

    I min familie er det normen at tage hund med til diverse ting. Det plejer dog at være Daisy der kommer med og min kærestes gamle hund. Hvilket naturligvis skyldes at det er Hera der er "problemet".

    Min kæreste og jeg er i øvrigt gået i gang med at sammenføre Hera og Conrad. I dag var de oppe i lejligheden 5 min, hvor Conrad fik lov at snuse rundt og Hera var i snor. Hun synes det var underligt, og blev lidt stram i betrækket 2 gange, men kunne afledes med kiks. Så jeg håber det kan lade sig gøre. Så Hera på sigt kan komme med hen til min kæreste og han kan have Conrad med hjem til mig. Naturligvis med små bitte skridt af gangen, og lykkes det ikke er der jo ikke noget at gøre ved det.


  • #20   6. nov 2022 Håber at det lykkedes med Hera og Conrad, det ville jo gøre jeres forhold meget nemmere.

  • #21   6. nov 2022 Nej... Bare nej.
    Man skal aldrig lade sig presse ud i situationer, som man på forhånd ikke er tryg ved. smiley


  • #22   6. nov 2022 Det ville (måske) være noget andet, hvis der var tale om at mødes til en gåtur e.l. min oplevelse er i hvert fald, at eventuelle gnidninger bliver mindre når der både er plads og bevægelse med i billedet. Et indendørs møde af længere varighed er, i mine øjne, at bede om problemer.

    Jeg forstår så heller ikke, at din søster er villig til at risikere, at hendes hund bliver skadet, hvis ikke fysisk, så mentalt.



  • #23   6. nov 2022 Jeg forstår virkelig heller ikke at min søster, nu flere gange, faktisk har været villig til at løbe den risiko at hendes hund kommer til skade.
    Hera ville formodentlig være i stand til at lave Daisy til fars, selv om Daisy klart er størst.

    Men jeg tror simpelthen ikke at min søster har forstået alvoren.


  • #24   6. nov 2022 Hvis din søster er vant til søde og omgængelige hunde, så kan det være svært at forestille sig at nogle hunde ikke er sådan.
    Så der er nok ikke andet at gøre end at forklare hende alvoren igen og igen


  • #25   7. nov 2022 Jeg kan sagtens forstå hvorfor i egentlig gerne ville have at det skulle kunne lade sig gøre at have hundene sammen. Men jeg tror ikke jeg ville turde. Jeg har haft en tæve der hadede alle andre tæver og de fleste hanhunde. Der har altid været mange hunde i begge vores familier. Vores var en den eneste der var problemet og til de fleste familiesammenkomster er hundene nødt til at komme med; familietamtam med fx min søster indebære overnatning, da vi bor 350 km fra hinanden og i min mands familie skal man regne med at fx 'brunch' også indebære aftensmad. Vi har mødt forståelse fra familien og diverse hunde har på skifte siddet i bilerne eller været lukket væk i andre rum så vores sure bisse også lige har kunet komme ind og hilse på og hygge lidt.
    Jeg er så glad for at de hunde vi har nu er totalt fredelige og omgænggelige overfor resten af familiens hunde. Det er nu engang nemmere.
    Jeg tror ikke jeg ville lade Hera og din søsters mødes første gang i et sommerhus, men på en gåtur. Du er ved at sammenføre hende med en hund allerede. Hun har ikke brug for at blive presset og evt få ødelagt det spirende OK forhold hun har til den hund.


  • #26   7. nov 2022 Du har allerede fået mange gode svar, så selve mødet vil jeg ikke kommentere på.

    Men hvis du/i vælger at lade dem mødes, så brug de 14 dage inden på at træne din hund til at bære mundkurv. Det er en god sikkerhedsforanstaltning at have med i tankerne.


  • #27   7. nov 2022 Jeg ville ikke. Især når der er mange mennesker og et nyt sted.

    Jeg havde Lucca som ikke kunne med mange andre små tæver. Min moster havde en lille tæve med uden jeg vidste det. Understregede at de ikke skulle hilse! Mens jeg var på toilet lod de hundene hilse og det endte galt.


Kommentér på:
Lade to tæver mødes eller ej...?

Annonce