{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Flot hund ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en race, som bestemt ikke - hvis man spørger schæferhundefolket, så det vælger jeg at lade være med - er ret pæn smiley

Jeg er gammel hestepige og synes at sådan en hingst, som Cathrine Dufour (staves hun sådan?) er begyndt at ride på er VANVITTIG smuk ! I alle ender og kanter er det bare en skønhed uden sidestykke.

Så selvom jeg elsker hunde langt mere end heste, så kan jeg på ingen måde komme i tanke om en hund, der er i nærheden af en hest, som den CD har fået i sin stald.

Hvad tænker I om det ?
Findes "flotte hunde", altså hunde, som er så smukke, så man "næsten ikke kan få luft" egentlig ?

Bare en i bund og grund helt og aldeles ligegyldig tråd ... men der ikke rigtigt noget i TV og jeg er lige blevet færdig med en virkelig god bog, som jeg lige skal "tænke igennem", inden jeg starter på en ny smiley


Kommentarer på:  Flot hund ???
  • #1   11. nov 2022 Jeg kan ikke huske hvad brugeren hedder, men hun er lige flyttet til Sverige, hvor hun gerne må have en form for ulvehund..

    Den hund hun har er bare SÅ gude smuk

    Jeg syntes det mere handler om individ end race smiley


  • #2   11. nov 2022 Og Hundehvalp var nu også en ret smuk herre

  • #3   11. nov 2022 Jeg synes bestemt, der findes smukke hunde. Hvilke der er smukke og hvilke, der ikke er, er så smag og behag, men jeg er enig for så vidt, at selv de smukkeste hunde kan ikke måle sig med de smukkeste heste.

    For øvrigt kan jeg ikke se andet, end at en malinois er en pæn funktionelt bygget hund. Men igen smag og behag.


  • #4   11. nov 2022 Præcis er smag og behag forskellig smiley

    Jeg fik bare et sug og et WAUW, da jeg så den sorte hingst og ingen hund, har givet mig den fornemmelse smiley


  • #5   11. nov 2022 Den hingst er SÅ lækker smiley Måske ender han med at nå på højde med Glamourdale, som Charlotte Fry rider.

    Hunde… Afghanske mynder kan være vanvittigt smukke, synes jeg. Og selvom jeg er “schæferfolk”, synes jeg at sådan en godt muskuleret malle er virkelig lækker! Weimaranere kan også noget for mig - og det er ikke farven, der gør det. Og så en rigtig husky. Ikke den pelsede, brede udstillingsmodel, men sådan én der er foran en slæde smiley


  • #6   11. nov 2022 jeg kan huske da julekalenderen Jul på slottet var der ... da kongen kommer ind flankeret af to Irske Ulvehunde, da fik jeg et hunde wauv ....

  • #7   11. nov 2022 Hvor meget jeg end holder af hunde, må jeg indrømme, at jeg har fået større wauw oplevelser med heste end med hunde. Ikke alle heste selvfølgelig, men en virkelig flot hest har bare det ekstra, som jeg ikke har set hos en hund.

  • #8   11. nov 2022 #7

    Helt og aldeles enig.

    Klart, der er hunde der er pænere end andre - men ... ingen i nærheden af en lækker hest smiley

    Jeg synes iøvrigt at en Pointer er møglækker smiley


  • #9   11. nov 2022 Jeg synes at Borzoi har den der "wow-faktor" og også Salukien.

    Og så er jeg enig i det med hestene.


  • #10   12. nov 2022 jeg synes Kirstens Alfred er gudesmuk....afgansk mynde.

  • #11   12. nov 2022 Smag og behag i allerhøjeste grad, men jeg synes personligt, at en pharaoh er noget af det smukkeste, jeg kan hvile mine øjne på. Jeg får totalt wauw, når jeg ser sådan en velkonstrueret pharaoh-krop.

    Det kan godt være, at vi ikke skal have en pharaoh igen, men den er uden tvivl den smukkeste for mig.


    profilbillede
  • #12   12. nov 2022 Danielle: Hvordan kan det være i ikke skal have sådan en igen? Håber det er ok jeg spørger. smiley

  • #13   12. nov 2022 Anne Julie: det er helt okay smiley

    Der er flere årsager.

    Myrna er min one of a kind sjælehund. Jeg er meget bevidst om, at jeg aldrig nogensinde kommer til at få en hund som hende igen. Jeg knuselsker hver en fiber af den hund, og jeg er ikke sikker på, at jeg ville være i stand til at købe og elske en anden pharaoh, når hun engang ikke er mere. Den hund bor under huden på mig smiley

    Dertil er pharaohen... Intens smiley på myndeudstillingerne plejer de andre raceejere at ryste overbærende på hovedet over deres larm og deres gemyt, mens de ikke lægger skjul på, at "sådan en skulle de godt nok aldrig eje" smiley og det er jo ikke helt forkert. Jeg elsker deres fandenivoldskhed, men jeg erkender også, at vi i årene fremover nok har mere brug for en laid back race i vores lille familie, og der er det mere hensigtsmæssigt at fortsætte ad andre veje - og jeg kan jo ikke få lige præcis Myrna igen. Kunne jeg bare det smiley


  • #14   12. nov 2022 Mange tak for svar, det giver mening. smiley

  • #15   13. nov 2022 Jeg synes sådan en stor rødbrun langhåret schæfer er noget af det smukkeste. Har oplevet at udbryde wauw

  • #16   13. nov 2022 jeg synes generelt mynder er flotte!

    Salukien har bare et helt særligt sted i mit hjerte smiley


  • #18   14. nov 2022 Altså jeg må tilstå at jeg også synes at selv smukke hunde altså bare ikke helt er det samme som smukke heste. At se fx en araber danse rundt og vise sig frem. Jamen det er altså bare chocolade for øjnene.
    Jeg har selv en hunderace som mange kalder smuk; Dobermann. Og jo, de er da smukke hvis de er i flot form med muskler de rigtige steder, lange ben og et fint mejslet hoved for enden af en lang hals, der 'vender den rigtig vej'. Og de har elegante og fjedrende bevægelser. Men altså det kommer stadig ikke helt i nærheden af min venindes frisere når de rigtigt viser sig frem på folden smiley
    I hundeverdenen synes jeg at den race der har størtst WAUW-factor er Borzoi.


  • #19   14. nov 2022 Ja, jeg syntes faktisk at hunde kan være smukke på samme måde som heste.
    Det er selvfølgelig to meget forskellige typer dyr.
    Hvor mange hunde måske har mere nuttetheds faktor og heste mere majestætiske.


  • #20   14. nov 2022 Meget sjovt at læse folks forskellige svar smiley

    Hvis jeg skal smide noget mere i puljen over wauw effekt - for mig - må det være en tiger. Sådan en er imo bare fantastisk også. UDSTRÅLING, den der power der er i ethvert stykke af dens krop - blikket .. nope, den render altså også forbi hunden imo smiley



  • #21   14. nov 2022 Intet slår en smuk sort hingst der danser.. så er det sådan set ligegyldigt om det er en Shire, Percheron, Frieser, Araber eller varmblod.
    Men en af de hunde jeg godt kan få ståpels over, foruden min egen tæve da hun levede, er en sort fuldkuperet Cane Corso eller Boxer.
    Corsoen her er også helt katteagtig, hvor jeg også kan finde mange smukke eksemplarer. Kattedyr har bare råstyrke i hele dens krop.


    profilbillede
  • #22   16. nov 2022 Jeg elsker denne gruppe
    https://www.facebook.com/groups/dogs.photography/?ref=share

    Der er mange vildt flotte billeder af hunde


  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 303
    #23   16. nov 2022 En ædel hest, er det flotteste dyr der findes. Der findes intet smukkere. De giver mig en wauw oplevelse. Der findes intet mere ædelt og smukt.

  • #24   17. nov 2022 Heeeelt enig!
    Jeg var inde og se Appasionata, da de var i Royal Arena her for nylig, og man sidder jo bare konstant og nærmest holder vejret i beundring, når den ene smukke hest efter den anden, kommer dansende ind.
    Den følelse får jeg altså (heller) ikke med hunde. De kan være pæne, flotte, søde, kære, dygtige osv - men ikke åndeløst smukke smiley


  • #25   19. nov 2022 Nej, er helt enig. En flot hest er et helt særligt syn smiley

    Dufours hingst er rigtig flot. Jeg har dog altid været mere til araberhestene end varmblod. Eller evt. nogle af de racer med lidt mere krop men hvor man stadig tydeligt kan se araberens påvirkning såsom nogle Andalusier, Welsh mv. Jeg kunne dog ikke lige umiddelbart finde en rigtig flot araber på Google.


  • #26   19. nov 2022 Jeg har også eller måske snarere har haft en forkærlighed for arabere, men desværre synes, jeg at nogen af dem er blevet for ekstreme i hovederne. Det er desværre ikke kun ved hunde, at nogen opdrættere går amok.

    Og så er jeg for øvrigt enig med flere af jer andre, C. Dufours sorte hingst er billedskøn.


  • #27   19. nov 2022 Jeg synes en Lusitano hingst er noget af det smukkeste, og hvis den også har romernæse, er det helt perfekt. smiley

  • #28   19. nov 2022 #26

    HELT enig !!

    Fuldblodsaraberne er det stukket helt af for - de ligner søheste efterhånden smiley

    Da jeg red, var jeg en overgang på et shagya araber heste stutteri. En af avlshingstene hed Shagal - han blev som den første araber nogensinde, kåret i DV, tror det var i start 80, måske 82 ? Kan huske de kørte ham til Herning og han blev afbilledet senere i Hippodromen.

    Jeg red ham som min egen i et lille års tid - fantastisk hingst, super godt væsen og smuk som flere onde år smiley

    Nutidens arabere, er jeg bare ikke helt så meget fan af - synes at mange af shagyerne er blevet for store og grove.

    Jeg svømmer nok mest hen over en DV hingst .. der er et eller andet over dem smiley


  • #29   19. nov 2022 Shagal? Var det ham den hvide araber, som "arbejdede" i Tivoli i en periode? I....hmmm...82? 83? Eller deromkring? Som gik forrest i paraden foran Tivoli-garden?

  • #30   19. nov 2022 Karina -

    Nope, det var Koheilan - en omkring 30 årig gammel hingst, som boede i naboboksen smiley

    Han blev transporteret 3 gange om ugen, og så kørte vi lige omkring og hentede to Øxenholm connemara´er, som trak kareten smiley


  • #31   19. nov 2022 https://arabiansporthorsealliance.org/upcoming-inspection-tour-for-shagya-arabian-breeding-approval/

    Her er han .. fra DVs hingstekåring i .. ja, 82 mener jeg. Jeg var ihvertfald 16 dengang smiley


  • #32   19. nov 2022 Her er han også.

    165 cm var han - stor efter datidens standard.

    Jeg kom i kontakt med to kvinder der havde hver deres hoppe - oldebørn fra ham.
    De var begge opstaldet på Ørholm Ryttergård, hvor jeg red ham dengang.
    Og begge hopper var over 170 cm.
    Vildt som moden ændrer sig ..

    Koheilan, Tivolihesten, var kun omkring 155 iøvrigt smiley


    profilbillede
  • #33   19. nov 2022 Aj, hvor er det bare sjovt. Jeg var på ridelejr på Ørholm der i begyndelsen af 80'erne. Og den dag vi var ankommet, blev vi alle fuldstændig betaget, da han sent på aftenen kom hjem fra Tivoli - og kom dansende ind, som om han ejede stedet.
    Jeg har helt sikkert også et foto eller to af han fra dengang - og muligvis også af Shagal (kan godt huske nu, at den anden hed Koheilan)

    Jeg red selv den smukkeste røde hoppe med bred hvid blis, der hed Cargo. Lidt skræmmende, at man stadig kan huske det her efter 40 år smiley smiley


  • #35   20. nov 2022 Hold da op - det er en lille verden.

    Jeg hjalp til på de ridelejre, der blev afholdt dengang smiley

    Cargo var fuldblod for “sådan en skulle man ha” sagde Ulla Nyegaard, som ejede stutteriet som, som sagt var shagya arabere.

    Cargo kom til stedet, sammen med to shagya-hopper, Puszta og Arabesk. De havde alle tre deltaget i Karolinerløbet i Sverige.

    Og ja - utroligt at jeg stadig husker navnene på heste fra så lang tid siden.

    Hvis du har billeder af Shagal, må du rigtigt gerne poste dem - en psykopatisk ekskæreste, som ikke kunne ramme mig, fandt tilsidst en måde, som desværre inkluderede at knække min pladesamling der var på ca 250 LP’er og … samtlige mine billeder smiley


  • #36   20. nov 2022 Edit

    Cargo var fuldblodsaraber .. ikke fuldblod smiley


  • #37   20. nov 2022 Cargo, brun fuldblodsaraber fra Barthahus, står nok for mig som den smukkeste hest, jeg har set.

    En del af araberne fik de samme navne og så med numre på, det kunne godt være lidt forvirrende.

    Og så for lige at understrege den lille verden, jeg har arbejdet på Ørholm Ryttergård i en kort periode. Jeg husker ikke årstallet, men det var lige da Steffen Mønbo overtog det. Det har nok været i midten af 70'erne.


  • #38   20. nov 2022 #37

    Ja, de hed O´bajan mange af dem - både hingste og hopper smiley

    Jeg startede på Ørholm mens Mønbo havde det. Jeg var 6, så det var i 72. Vildt at tænke på.

    Jeg red på en lille brun pony med hvid blis, der hed Sputnik .. og så husker jeg en brun, halvsur hoppe, der hed Sika.

    Og så Mønbo´s evindelige "pisken, pisken" .... godt at vi er kommet videre siden dengang smiley


  • #39   20. nov 2022 Sjov tråd ------> FLOT HUND ???

    Der er kun 7 svar + et par enkelte der er hunde indblandet i.

    Resten handler om HESTE .... smiley smiley smiley smiley smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #40   20. nov 2022 Koheilan var dælme flot

    Jeg var mega stolt over at have klappet ham

    Jeg er ellers slet ikke til araber

    Jeg var springrytter

    Intet slår en holstener eller celle francais ( staves?)


  • #41   20. nov 2022 Jeg var der kun et par måneder, mens jeg ventede på at starte på noget andet, så jeg husker ikke rigtig mange af hverken hestene eller ponyerne.

    Og ja gudskelov da, at ridning ligeså vel som hundetræning har ændret sig en del siden den gang.


  • #42   20. nov 2022 #40

    Koheilan var en smuk, ældre herre, men min favorit var Shagal smiley

    Koheilan lavede dog et føl på ... vistnok O´bajan, en mørk, næsten sort, hoppe. Der kom en hingst ud af den kombination - Kamil hed den - og den havde nok noget nær det smukkeste hovede. Han var dog for lille og "ubetydelig", så han endte som vallak .. men det hovede altså smiley smiley
    Koheilan var også far til en sortskimmel - også hingst - som hed Khayal. Smuk som bare - ejet af en rig dame, som ikke havde ret meget tid, så jeg "fik ham" som min egen (stort set) og havde ham i ½ år inden damen sattte ham til salg. Jeg tiggede og tiggede min far for at få ham, men min far var ubøjelig. Khayal blev solgt til Sanne Salomonsen (true story), som ikke er møjnem at genkende, når hun ikke er iført makeup smiley
    - men sød og rar, og hun købte Khayal.


  • #43   20. nov 2022 Og ja gudskelov da, at ridning ligeså vel som hundetræning har ændret sig en del siden den gang.


    Åh gud ja da !!!!!!


  • #44   20. nov 2022 Kan det passe, at Cargo hed Cargo 16?

    Jeg får lige fundet albummet fra dengang. Jeg er ret sikker på, at der er adskillige fotos.
    Jeanette O - du må da også have nogle, ikk?


  • #45   20. nov 2022 Hmmm, jeg har kun meget få fotos fra den tur, kan jeg se. Det her er vist Koheilan..

    profilbillede
  • #46   20. nov 2022 Og så har jeg nogle stykker af Cargo.

    profilbillede
  • #47   20. nov 2022 Jeg ved ik om hun hed Cargo 16 ? Men det er da hende på billedet ihvertfald smiley

    Og ja, det ligner Koheilan i sin box med udsigt til gårdspladsen .. hvor var det dog en fantastisk tid og hvor er det bare lang tid siden.
    Tak for kigget smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #48   21. nov 2022 #44 -tror ikke jeg har dem mere

  • #49   22. nov 2022 Hunde kan altså også noget

    profilbillede
  • #50   22. nov 2022

    profilbillede
  • #51   22. nov 2022

    profilbillede
  • #52   23. nov 2022 AG, jovist, der findes da mange smukke hunde. Jeg synes faktisk selv, jeg har nogle af dem smiley . Det ændrer ikke på, at jeg synes, at de smukkeste heste har noget ekstra, som jeg ikke ser hos hunde, heller ikke hverken på de billeder, du har sat ind eller mine egne smukke hunde

  • #53   23. nov 2022 Kunne ikke være mere enig Lene. Jeg synes jo også, at mine hunde er helt ufatteligt smukke - men de kan altså ikke leve op til fx. en friser, der kommer dansende gennem sne smiley


  • #54   23. nov 2022 Lene
    Jeg forsøger altså heller ikke at omvende dig smiley
    Jeg smed blot nogle fede hundebilleder ind i tråden.


  • #55   23. nov 2022 AG og det er også helt fint. smiley

Kommentér på:
Flot hund ???

Annonce