{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Hjælp - Hvalp piver med sele på {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Indtil nu har vores lille chihuahua hvalp Armani fået lov at rende rundt uden nogen form for snor eller sele både grundet at vi ikke bor et sted hvor der kommer biler eller lign, men også fordi vi ikke har kunnet få noget der var småt nok til ham.

Nu er han så 10 uger gammel og vi har fået en hvalpe sele til ham. Men lige så snart han får den på begynder han at pive. Sætter man linen i og prøver at gå med han lyder det næsten som om han skriger og han bliver ved i rigtig lang tid. Selen sidder slet ikke stramt og vi har prøvet at løsne den. Hvad kan der være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Hvalp piver med sele på
  • #1   23. sep 2007 Mange tak for svarene - Vi vil prøve at få forbundet selen med noget godt smiley

  • #3   23. sep 2007 Hvis jeg var jer ville jeg starte med et lille halsbånd og så lade hunden vænne sig til det. En sele kan godt virke voldsom på en lille hund som er vant til at gå "nøgen".......og han skriger og hyler fordi han bliver utryg ved situationen.
    Når han så har accepteret halsbåndet så kan i stille og rolig forsøge med selen igen.........husk ....det handler om at han ikke får dårlige oplevelser med det.....så bliver det endnu sværer at få ham til at apceptere det.


  • #4   23. sep 2007 Hejsa

    Jeg vil give de andre ret i at gå lige så stille frem -giv ham den på 2 min af gangen uden at gøre andet (leg evt. med ham) og øg tiden lige så stille.

    Min Vega vil ikke have sele på, selv om vi har prøvet mange forskellige. Jeg brugte den meget i starten også til træning - til sidst kulminerede det med at jeg slet ikke kunne få kontakt til hende under træningen!! Da jeg tog den af hende en træningsaften sagde det bare "vupti" og så var det en helt anderledes hund at træne med. Nu er der så gået 9 mdr. siden jeg tog den af hende og jeg prøvede at købe en lækker blød fleecesele til hende, men nej.... hun kryber langs væggene med den på.

    Derfor er mit råd være at prøv at træne ham i at bruge den, men lad være med at gøre det for længe - der er altså nogle hunde som ikke kan lide det!!

    MVH Rikke


Kommentér på:
Hjælp - Hvalp piver med sele på

Annonce