439 visninger
|
Oprettet:
Nogen der kender denne laser? {{forumTopicSubject}}
https://www.amazon.de/-/en/Therapy-Relief-Arthritis-Dysplasia-Household/dp/B0BFL41SYF/ref=sr_1_4?crid=37E4CY38DUJ9P&keywords=photizo+vetcare&qid=1677087291&sprefix=Photizo%2Caps%2C74&sr=8-4
Jeg havde en Photizo, som jeg solgte da Bella blev aflivet. Nu mangler jeg en, mest til mit knæ
Jeg aner INTET om laser og lysterapi. Kan nogen hjælpe mig? Er den her ok, hvis den “bare” skal bruges på mit knæ og på hundene ved behov?
mar 2009
Følger: 71 Følgere: 123 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 145 Svar: 12.843
Jeg mener at huske, at den kan lyse på flere forskellige niveauer alt efter skade og sted på kroppen man arbejder.
Jeg bruger den på både hunde og mand.
sep 2017
Følgere: 464 Emner: 183 Svar: 8.674
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 355
https://cavaleros.dk/wp-content/uploads/2022/06/Dansk-manual-WAVE-RLT-PEN.pdf
Wawe findes også i en pad og umiddelbart tænker jeg den er smart.
Har selv en Equine LTS (måtte) Og jeg synes det er smart, at man kan behandle et større område ad gangen. Min mand har gigt i begge knæ og han får påsat måtten og hele knæet bliver behandlet på en gang.
https://www.lundemoellen.dk/shop/equine-lts-2-81281p.html
Måske jeg tager fejl men hvis man har en pen laser, så kræver det vel flere behandlinger i området for at være sikker på at man har ramt hele området, der skal behandles ?
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 7.060
sep 2020
Jeg lider af Seneskedebetændelse i håndleddet og første gang jeg blev præsenteret for LTS, var da jeg havde lovet en veninde, at trimme hendes jack russell, kunne mærke at der var ved at komme ny betændelse i håndleddet. Veninden havde LTS måtten og mit håndled fik 5 minutter og jeg trimmede hendes 4 hunde uden, at seneskedebetændelsen gik i udbrud !
Jeg har ellers måtte have skinne på on/off i mange år, men ikke længere og det er ikke fordi jeg bruger måtten i tide/utide på håndleddet
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 906 Svar: 16.356
sep 2020
Lysbehandling findes i stor stil også til mennesker.
sep 2017
Jeg er nået frem til kold laser efter mange, lange timer på google på amerikanske sider om bone bruise. Jeg er jo så “heldig” at døje med det igennem snart 2 år, og det lader til at fortsætte. Og kold laser skulle fremskynde helingen af knoglevævet.
Gad vide om det samme gælder for lysterapi? Eller ér det i virkeligheden det samme?
sep 2020
Jeg har aldrig hørt om kold/varm laser, så hvis du køber den, så håber jeg, at du vil dele din erfaringer.
sep 2020
Hvad er kold laserterapi?
Kold laserterapi er en type behandling, hvor lavintensivt lys påføres din krop, typisk over skadet eller betændt væv. Det lavintensive lys, kaldet "kold laser", menes at forbedre blodgennemstrømningen og mindske smerte og betændelse i skadet væv.
Kold laserterapi bør ikke forveksles med højintensiv laser, som en kirurg kan bruge til at skære gennem væv. De lysemitterende dioder i kold laserterapi er ikke kraftige nok til at skære væv, men de er stærke nok til at trænge ind i din hud og fremme heling efter skade.
Og til dem der er interesseret i hvad man kan bruge lysbehandling/lysterapi til:
Laserterapi til behandling af en række tilstande. Disse kan omfatte, men er ikke begrænset til:
Gigt
Sene betændelse
Karpaltunnelsyndrom
Ledbåndsforstuvninger
Muskelbelastninger
Ledsmerter
Fibromyalgi smerter
Frossen skulder
Bursitis
Bløddelsskader og forbrændinger
Enhver bløddelsskade, der forårsager smerte eller betændelse i din krop, kan drage fordel af brugen.
LTS måtten er i gang flere gange om dagen p.t., da manden har pådraget sig brækket kraveben og 2 brækket ribben
Måske nogen kan/vil fortælle lidt om, hvordan de i praksis bruges, så man får dækket hele området der skal behandles rigtigt ? Et knæ fylder jo også mere end hovedet på en pen/pistol.
sep 2017
Jeg tænker også at det er nemmere at behandle hundene med sådan en fætter, i stedet for at skulle lægge en måtte på dem. Jeg kunne forestille mig at Dorit ville mene at det var tøj, og derfor ville skride ind i sit hus og være sur. Og Ellie ville givetvis æde sådan en måtte
Jeg tror jeg giver den et skud, og hvis det ikke virker, må jeg jo genoverveje. Jeg har bare sådan et naivt håb om, at hvis bare den knogle vil hele, slipper jeg for de fleste smerter. Og den har åbenbart ikke tænkt sig at hele af sig selv
sep 2020
Jeg krydser for, at det gør en forskel for dig og den dumme knogle
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 146 Hunde: 5 Annoncer: 4 Emner: 1.134 Svar: 38.924
sep 2020
Nogen der kender denne laser?