{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.418 visninger | Oprettet:

Daisys hvalpe {{forumTopicSubject}}

Her kommer endelig en fødsel-/hvalpetråd smiley
I fredags den3/3-23, et par dage før termin fødte Daisy sine hvalpe, et smukt kuld med 4 hanner og 1 tæve.

Jeg havde en svag fornemmelse fredag formiddag, om at Daisy måske så småt var begyndt at blokke op, uden at være 100% sikker. Jeg tager temperatur på mine tæver de sidste dage før forventet fødsel, for når tiden nærmer sig dykker temperaturen til under 37 grader og når den begynder at stige igen, er der fødsel indenfor et døgn, men denne gang har jeg ikke med sikkerhed fanget temperaturfaldet.

Ved 16-tiden var jeg ikke længere i tvivl, Daisy begyndte at halse og skrabe lidt i underlaget og blev tydeligt mere urolig.

Klokken 17.35 blev første hvalp født og så gik det ellers bare derudaf. Da klokken var 19.15 blev sidste hvalp født, fem hvalpe på en time og tre kvarter, det er en hurtig fødsel.

Daisy var hele vejen igennem meget fattet og havde helt styr på, hvad hun skulle gøre, på sidelinjen begrænsede min opgave sig til at sørge for rene tæpper undervejs. Daisy brød selv fosterhinderne, bed navlestrengene over og slikkede hvalpene tørre og rene. Alle var derefter lynhurtigt henne og finde en dievorte.

De første døgn er gået helt som de skal, der er to i kassen, hvalpene vokser og Daisy har stort set ingen efterveer haft og hun har en fin appetit.
Hun passer hvalpene helt som hun skal og viger stort set ikke fra dem.

Det her er mit 8. kuld som opdrætter og oplevelsen er ikke mindre end da jeg fik det første kuld, det er både fascinerende og rørende at opleve små nye hvalpe tage hul på livet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Daisys hvalpe
Kommentér på:
Daisys hvalpe

Annonce