{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.710 visninger | Oprettet:

Flotte hunde jeg aldrig kommer til at eje {{forumTopicSubject}}

Er der racer, som I synes er flotte - bare helt igennem møgflotte - men som I aldrig kommer til at eje ?

Jeg er på _øven over den Engelske Setter. Den er imo SÅ flot, men eftersom jeg ikke er jæger, eller har interesse for "markarbejde", så må jeg nøjes med at nyde den på afstand.

Har I også racer, som er out of reach, men er guf for øjnene ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flotte hunde jeg aldrig kommer til at eje
  • #1   24. mar 2023 Malle og saluki.. 2 yderligheder. Elsker at se en malle arbejde. Den power de udstråler er så fed.

    Salukien synes jeg bare svæver.. De har noget næsten flyvende over sig..


    profilbillede
  • #2   24. mar 2023 Afghansk Mynde - wow hvor de nærmest flyver hen over jorden i bevægelse.
    Men al den pelspleje kan jeg bare slet ikke med i hverdagen.


  • #3   24. mar 2023 En afghansk mynde er en drøm, men pelsplejen er et mareridt.
    Desuden skal den have mulighed for at strække ud, det er ikke en "gå tur i snor hund".
    Racen bliver ofte beskrevet som værende dum, hvilket jeg ikke er enig i. Det er en meget selvstændig hund, og den gider typisk ikke at lave det samme 10 gange ??
    Mit kendskab til racen begrænser sig til, at jeg har boet i et hjem, hvor der også boede en afghansk mynde.

    Salukien er også en fantastisk smuk race. Jeg havde en, da jeg i mine unge dage boede i Iran.

    Der er adskillige racer, som jeg gerne ville eje, men pga mine allergier, er jeg nødt til at vælge med fornuften.


  • #4   24. mar 2023 Thai Ridgeback, super smukke og fascinerende hunde, men ikke i en boldgade jeg kan håndtere... det samme med azawakh.
    Huskies er også smukke, men der er jeg for doven...


  • #5   24. mar 2023 Ork der er masser...!Men fx Dogo Argentino, der både er for meget og for ulovlig.

    profilbillede
  • #6   24. mar 2023 Jeg er i øvrigt også på "malle-holdet".

  • #7   24. mar 2023 Mallerne vokser også på mig.... de er virkelig smukke. Men igen, jeg har ikke røv i bukserne til dem.
    Ej heller sådan en knaldsort cane corso med ravgule øjne... smiley



  • #9   24. mar 2023 En cane corso er også en smuk hund. Jeg overvejede på et tidspunkt racen, men sundheden er vist ikke imponerende (så vidt jeg husker).

  • #10   24. mar 2023 Tjekkoslovakisk ulvehund smiley

  • #11   24. mar 2023 En husky, af den type Malene har. De er både utroligt flotte og så elsker jeg bare hendes flok. smiley det kommer desværre aldrig til at ske. For udover at jeg overhovedet ikke har livet til en husky, så er der så meget med racen at jeg ikke ville turde. Men man kan jo altid drømme.

    På billedet er et par af Malenes piger smiley


    profilbillede
  • #12   24. mar 2023 Jeg vil have en Kangal, der skal registreres som en østbengalsk fjordhest.

    profilbillede
  • #13   24. mar 2023 #12 ... Søren U .... Mon ikke du kan få en Kangal som servicehund ? .... Trænger du ikke til at blive hjulpet en gang imellem ?

  • #14   24. mar 2023 Azawakh, umiddelbart ekstrem i sit ydre, men i den grad bygget til at arbejde i det miljø, den stammer fra og jeg må erkende, at den af sind er for speciel til mig og ikke mindst min familie.

    Jeg er også ret fascineret af den kirgisiske Taigan, som ligner de afghanske mynder, der kom til Europa for 100 år siden, den er så ekstrem en jæger, at den intet har at gøre som familiehund i Europa. Den bruges blandt andet til ulvejagt.


    profilbillede
  • #15   24. mar 2023 Nittib
    Nu skal du passe på, at nogle af de sædvanlige ikke begynder at forsvare mig.


  • #16   24. mar 2023 wow den er flot Kirsten smiley smiley

  • #19   25. mar 2023 Dogo Argentina
    American Staffordshire Terrier


    profilbillede
  • #20   25. mar 2023 Blå Australien Cattel Dog

    profilbillede
  • #21   25. mar 2023 Staffordshire bull terrier (har haft amstaff krydset med staff), men vi er for gamle og ikke raske nok til at starte forfra igen. smiley

    profilbillede
  • #22   25. mar 2023 Azawakh. De er helt afsindigt smukke, men for komplicerede i sindet til os smiley


  • #23   25. mar 2023 Jeg elsker salukien i sort/sølv. Smuk graciøs hund men den kommer aldrig til at bo her.
    Jeg kigger på american wolfdogs, for dælen da de er vanvittigt smukke.
    Slet ikke at forveksle med tjekken.


    profilbillede
  • #24   25. mar 2023 En hund jeg gerne vil eje men som nok aldrig bliver lovlig er sarplaninac og kaukaseren.
    Store bamser med kant.


    profilbillede
  • #25   25. mar 2023 Jeg synes synes både tjekkisk ulvehund og sarloos wolfhound er smukke, men så absolut ikke nogen der skal bo hos mig.

    Generelt kan jeg udseendesmæssigt godt lide så "naturligt" udseende som muligt - altså ingen ekstremer i hverken næselængde, vinkler, pels eller andet.


  • #26   25. mar 2023 Anne Julie

    Vi havde to corsoer - den ene fik et traume i benet som hvalp, og ham sagde vi farvel til da han var 8½ .. han havde iøvrigt A og 0 og aldrig en sygedag.
    Tæven blev 12, havde A og 0 og aldrig en sygedag.

    Som i de fleste tilfælde, tror jeg bare at man skal kigge sig godt for, og fodre med et godt foder. Hvis jeg skulle have corso igen, ville jeg kigge nordpå, til Sverige smiley


  • #27   25. mar 2023 Den irske setter er også vanvittig smuk, men kun i jagtudgaven.
    Fuldblodsjagthund der løber solen sort, og slet ikke noget for mig


    profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 750
    #29   25. mar 2023 Jeg synes Fila Brasileiro er en vanvittigt lækker hund...

    Jeg kunne ikke lige google mig til et godt billede, for de er åbenbart også udviklet sig i retning af fede hunde med for meget hud.

    Synd for ellers en "fed" hund.


  • #30   25. mar 2023 Dorte; en fila SKAL have for meget hud.Den er skabt til jagt på bla jaguar og skal derfor kunne bevæge sig igennen tyk underskov og krat. Det kræver en elastisk hud.
    Der skal på udstillinger vises at de har meget hud, det gøres ved at handler hiver op i ryghuden hele vejen ned til halen. Det er en af 2 racer en dommer ALDRIG selv rører ved. Den anden er kaukaseren.


  • #31   25. mar 2023 Fuldstændig klassisk Fila Bras som de skal se ud. Man kan diskutere om det er en pæn hund, med dens lidt aparte fremtoning med meget hud, højere bagpart, nærmest blodhundeansigt osv. men det er en fed hund som jeg godt ville have i en ren udgave hvis muligt. Krumme var halv Fila Bras

    profilbillede
  • #32   25. mar 2023 Her er endnu en

    profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 750
    #33   25. mar 2023 Cookie, jeg ved godt de skal have løs hud.. Men den skal ikke hænge og slaske som den gjorde på flere af de billede jeg så...

    Men måske har jeg bare været uheldig

    De 2 du viser er pæne eksemplarer (måske den ene er lidt til den småbuttede side)

    Men da jeg googlede kom der virkelig nogle misfostre frem. Da jeg ikke kan et pip spansk kunne jeg dog ikke læse mig til om de var race-ægte.

    Men det er en så fed race... Men den er ikke for alle, for den elsker sin familie "flok", men hader alt og alle andre..

    Så jeg synes det er okay at den er blevet forbudt i DK, landet hvor: "alle-hunde-kan-med-alle-og-selvfølgelig-skal-slippes-løs-i-hundeskove-for-det-er-bare-et-spørgsmål-om-nok-klap-og-kik"


  • #35   25. mar 2023 Den øverste er da ikke buttet. De 2 var da nogle af de første jeg googlede frem.
    Men løs hud er et must.ellers vil de simpelthen blive flået i stykker også i nærkamp med vildsvin. Det er en hund beregnet til storvildtjagt. Fed fed hund.


  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 750
    #36   25. mar 2023 Cookie jeg har også rettet min kommentar for den øverste er rigtig fin...

    Sjovt som vi får forskellige billeder når man googler...

    Jeg fandt en video med nogle og en fin beskrivelse af dem:

    https://www.youtube.com/watch?v=3x2sa0dTgsE


  • #37   25. mar 2023 Cookie -

    Ret mig, hvis jeg tager fejl, men Argentino´en er da også til at kæmpe med vildgrise ? Den har ikke den der enormt løse hud, tænker jeg ?


  • #38   25. mar 2023 Martine: nej men den jager på en anden måde. Argentinoerne bruges hyppigst i flok som cur hunde, hvor Filaen primært blev brugt i jungle og tæt skov osv.
    Den er lavet på bla blodhund og mastiff.


  • #39   25. mar 2023 Jeg forestiller mig ikke, at en fila skulle kunne kæmpe med en jaguar - sådan én til én. Det ville gå så hurtigt, at du ikke ville nå at åbne cola'en. Kattedyr er af en anden verden mht våben.

  • #40   25. mar 2023 Dorthe: må se det hele lidt senere, men kan se at han netop viser det med skindet. Men lækre hunde, også selvom jeg ikke synes de er flotte. smiley
    En blanding mellem Bullmastiff og Fila Bras gad jeg godt eje igen.
    Her et billede af Krumme. Super smuk hund i mine øjne smiley


    profilbillede
  • #41   25. mar 2023 Cookie

    "Cur" hunde ?

    Hvad jager en Fila i grunden i junglerne ?


  • #42   25. mar 2023 Søren den vil ikke blive brugt som cur hund. Den vil jo skulle opstøve jaguaren og have en skytte med.

  • #43   25. mar 2023 Curhunde bruges i flok hvor de ved jagt går på dyret i flok og holder eller endda nedlægger det til jægeren kommer.

    Filaen er som sagt skabt til jagt på jaguar. Hvad den bruges til idag, FISK. jeg går ikke ud fra man må jage jaguar i Brasilien, men vildsvin kan den også bruges til og andre store dyr.


  • #44   25. mar 2023 Det er det, jeg mener. En irsk terrier ville også kunne finde en jaguar, men den ville nok skulle have lidt assistance til selve nedlægningen. Ikke meget, hvis man spørger Conor smiley

  • #45   25. mar 2023 Søren smiley smiley smiley
    En Terrier er sgu ikke at kimse af. Meeeeeen der er lidt lang vej til den nok ville give sig i nærkamp med en jaguar, puma eller andet. Det gør Fila, eller gjorde ihvertfald. Den holder fast..

    Idag er den nok primært vagthund som mange af de andre vogtende racer. Jeg ved faktisk ikke om den er populær som lifestock guardian, som kaukaser, alabai, bucovina, kangal, pyreneer osv fungerer som.
    Det er lang tid siden jeg har luret Filaer, men der var det ikke det jeg sådan hæftede mig ved.
    Filaen blev også brugt som Boerboelen, til at opstøve og indfange undvegne slaver.

    Netop deres store løse halshud er jo en ekstrem god beskyyttelse imod bid fra jaguar. Ligesom Kangals, Kaukaser, Bucovina osv også har en stor krave med ret løst skind. Når katkræet tygger sammen har den primært fat i skindet.


  • #46   25. mar 2023 En fila(eller anden race) får aldrig fysisk fat i en levende jaguar. Det er jeg sikker på.

  • #47   25. mar 2023 Ridgeback'en er også oprindeligt storvildts jæger, den har så på ingen måde løst hud. smiley

    Det er sjovt så forskellige hunderacer er smiley


    profilbillede
  • #48   25. mar 2023 Jeg elsker Thai Ridgeback'en, jeg har været heldig og møde et par stykker.
    Sam går til Lure coursing med en tæve som fik hvalpe for 3 år siden, nøj hvor gad jeg godt have haft en tæve hvalp fra hende, men det passede bare slet ikke ind i planerne.

    Deres specielle sind, vagtsomhed, høje jagt instinkt og adræthed passer godt til mig og minder nemlig hen af Rhodesian smiley


    profilbillede
  • #49   25. mar 2023 Mathilde, den er lavet til løvejagt ja, men iflok og ikke til nærkamp. De indkredser og holder byttet ved skinangreb. Men decideret kamp der dør de. De er dog ikke pivskider på trods af det.

  • #50   25. mar 2023 Altså, ham her, Cash 2.0 har da gjort mig ret forelsket i Grand Danois (som jeg dog aldrig kommer til at eje, det alt for stor en klods at have i min lille 2 værelses). smiley
    Jeg ellers aldrig rigtig kunne lide racen, men hold nu k'ft, jeg synes ham her fin smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=xY-cPuVaj2w

    - At ejeren så er en klaphat og har en syg trang til at fremvise kræet, uden hensyn til om hunden bryder sig om det eller ej, er så en anden sag smiley


  • #51   25. mar 2023 #30, Cookie, kaukasieren bliver da håndteret af dommeren på udstilling.

    Vi delte ring og dommer med kaukasierne på verdensudstillingen i Stockholm. 30 + kaukasiere er ikke et syn, man ser hver dag, så det var spændende. De var før os, så jeg så dem alle. Jeg synes også, at det er en smuk race. Men de blev da alle håndteret, og de fleste tog det fint. Et par unge tæver virkede usikre på det, men ingen gjorde udfald mod dommeren. Jeg ved til gengæld at dommeren, var lidt utryg ved det, for en kaukasier havde sendt en dommer på hospitalet kort forinden i hendes hjemland.

    Hundene der kom i overvejende grad fra Sverige, Finland og Østeuropa. Og de har selvfølgelig været trænet udstillingshunde. Der var noget ballade hannerne imellem, men de blev bedømt som alle andre racer, og deres opførsel skilte sig heller ikke specielt ud.


  • #52   25. mar 2023 Jeg synes, der er mange smukke racer. F.eks. mange af specielt de store spidshunde synes jeg er flotte. Men det er ikke hunde, jeg kunne tænke mig at have.

    Afghanske mynder med velplejet pels og med deres jordvindende bevægelser og stolte holdning, er da et smukt syn. Jeg har haft en desværre nu afdød veninde i mange år, der konstant havde 4-5 afghanere, og der var da nogle dejlige hunde i mellem, men hold da op et arbejde med at holde pelsen. Slet ikke en hund for mig, men det var da dejligt at kunne nyde hendes.

    Pudler kan også være rigtig smukke, så længe de ikke er i alt for groteske klipninger. En setter i fuld fart over en mark, det er da også et smukt syn. Border collien synes jeg også er attraktiv.

    Heldigvis synes jeg også min egen race er smuk, for jeg får nok aldrig andet. Men derfor kan jeg godt nyde at se mange andre lækre hunde.


  • #53   25. mar 2023 # 48
    Mathilde, vi havde en opdrætter af Thai her i Kolding ikke ret langt fra hvor jeg boede.
    Jeg var fast gæst når der var hvalpe. smiley
    Sådan en Thai har virkelig røv i bukserne.
    Vi havde talt om at jeg skulle have en udstationeret, men det blev aldrig til noget, da hun stoppede med opdrættet fordi det nærmest var umulig at komme af med hvalpene.



  • #56   25. mar 2023 Synes også at American Akita er smuk

    profilbillede
  • #57   25. mar 2023 Lene: jeg har også set kaukaseren håndteret af dommer. Men det trækker ikke ned. Det kan dog være ændret siden 2010-2012, da jeg husker Marianne med Filaerne dengang snakkede om at der var tale om at avlen skulle ændres så de ikke var så skarpe. Mener faktisk det stod/står i standarden at ejer selv må vise tænder og testikler.

  • #60   25. mar 2023 Synes også, at Mexicansk nøgenhund er smuk

    profilbillede
  • #61   25. mar 2023 Afghansk Mynde ... og Irsk Ulvehund ... jeg har altid været vild med Ulvehunden, men den er bare for stor ..



    profilbillede
  • #62   25. mar 2023 Denne her er iøvrigt den imo omtrent ultimativt fedeste af terrierne - tyskeren .. kæft, en hund !!!!

    Men igen, jeg er ikke jæger, så sådan en bliver det heller ikke smiley


    profilbillede
  • #63   25. mar 2023 Se på den .. jeg er SÅ fan !!

    profilbillede
  • #64   25. mar 2023 Martine, enig! En ruhåret tysk jagtterrier.... Fantastisk hund. Men én af de få jeg synes er for meget terrier for mig. smiley

  • #65   25. mar 2023 #64

    Vel for meget for de fleste smiley

    Men kæft, en køter !!! Mødte en til Roskilde Dyrskue - en tæve - som jeg fik lov til at hilse på. Hun var som granit at røre ved, et lille muskelbundt.
    Venlig men på den der "hvis du finder en anden at tørre hænder i, Dame, så er det OK med mig" måde smiley smiley smiley smiley smiley


  • #67   25. mar 2023 Cookie, verdensudstillingen i Stockholm ligger endnu længere tilbage. Jeg tror til en vis grad, at de forskellige kennelklubber sætter deres egne krav om, hvordan hundene må opføre sig på deres udstillinger, så der kan da godt være nogen lande, hvor man accepterer, at de ikke kan røres. Jeg har nok lidt svært ved at se det blive accepteret i de Skandinaviske lande.
    I Danmark har de jo været forbudt og dermed heller ikke kunne udstilles de sidste 12 år. Men det virker ikke usandsynligt, at man har forsøgt at dæmpe skarpheden i racerne. Det sker vel mere eller mindre bevidst, når først racer begynder også at blive brugt som familiehunde.

    Beklager at jeg kører det lidt ud af en tangent her i forhold til emnet.


  • #68   25. mar 2023 Den med løs hud er jeg altså lidt skeptisk ved - ja ja, oprindeligt har der sikkert været en fornuftig tanke bag, ar man ønskede (lidt) løs hud - men når der går udstilling i den, så kan man jo kigge på neapolitansk mastiff som skræmneeksempel på, hvad der kan ske.
    Jeg har rigtig svært ved at se, at en overflid af løs hud skulle hjælpe i kamp.

    Martine - tyskeren er fantastisk. Sådan en lille "jeg er pisseligeglad med hvad nogen siger og mener" agtig hund smiley


  • #69   25. mar 2023 Lene: man kan jo ikke smide en disk på de hunde der stadsrdmæssigt SKAL være stærkt reserverede og ikke altid lader sig røre. De kan give den en ringere præmiering hvis det er, som f.eks en farvefejl eller andet. Men når ikke det er en fejl standardmæssigt at være agressiv så må hunden være det. Nok derfor den også røg med da hundeloven blev lavet i 2010 med forbudsracer.
    Filaerne jeg så i Tyskland var så kun skygger af sig selv og nærmest krøb rundt. De var ikke reserverede men direkte sky. Det sker jo så når man avler skidtet den anden vej til at skulle passe Hr og Frau Leberwurst..

    Det tog Maranne dengang konsekvensen af og flyttede til Spanien hvor hun huserer endnu. Ved dog ikke om hun opdrætter filaer længere


  • #71   25. mar 2023 Elvira det samme kunne jeg. Jeg vil bare have den i hvid.
    Det er også en mums race at se på


    profilbillede
  • #72   25. mar 2023 Elviras er godt nok grim.

  • #73   25. mar 2023 Anni, jeg synes også ham jeg har lagt op er væsentlig pænere smiley

  • #75   25. mar 2023 Settere (irsk og engelsk), saluki og afghansk mynde kan jeg helt miste pusten af at se smiley Fælles er at de er langlemmede og ekstremt elegante, når de bevæger sig. Siger hende der har en corgi smiley

    Jeg gik i “legestue” med en tysk terrier da Ellie var hvalp, og den var mange ting, men ikke smuk smiley Pisse sjov lille sag, og en ejer der var sådan lidt “ja, hun ér vitterligt så sindssyg altid” smiley

    Jeg forstår godt at man kan være fascineret af de store vogtere, men for hundenes skyld synes jeg det er glimrende, at de fleste er forbudte. Det er da muligt at hr og fru Jensen synes det er pisse fedt at have sådan et lokum, men sikke et lorteliv for sådan en hund, at skulle forholde sig til villaveje og naboer konstant smiley


  • #76   25. mar 2023 Beklager at jeg kører det lidt ud af en tangent her i forhold til emnet.

    Kør bare - vi har allerede bevæget os lidt væk smiley


  • #77   25. mar 2023 Er det "flotte hunde" eller "de sejeste hunde, der kan dræbe ti løver plus et par næsehorn", Martine m.fl? smiley


    Det bestemmer du helt selv - begge dele kan også være en mulighed, som du kan se smiley


  • #78   25. mar 2023 Elvira - Jeg synes nu bedst om "din" smiley

    Cookies ser sådan lidt bøvedum "jegfatterstadigintet" ud i fjæset smiley

    Men smag og behag smiley


  • #79   25. mar 2023 Martine - tyskeren er fantastisk. Sådan en lille "jeg er pisseligeglad med hvad nogen siger og mener" agtig hund smiley


    Præcis - hund som ejer .. jeg MÅ ha sådan en en dag smiley smiley smiley


  • #80   25. mar 2023 Martine - der bor en heromkring. Ejeren har den og så en ruhåret. Behøver jeg sige hvem der bestemmer over gåturen smiley
    Den lille er faktisk fantastisk, også når der kommer uindviterede løse hunde o.l. den er iskold, hele dens attitude er bare "smut pomfrit". Jeg gar aldrig set den hverken knurre, rejse børster eller andet selv overfor flabede unghunde, den går bare sin tur, og så flytter selv den største hilsetosse eller humpehund sig. Det er fandme overlegenhed der vil noget smiley

    Skal aldrig selv have sådan en, men den er sgu ret fed.


  • #81   25. mar 2023 Den lille er faktisk fantastisk, også når der kommer uindviterede løse hunde o.l. den er iskold, hele dens attitude er bare "smut pomfrit". Jeg gar aldrig set den hverken knurre, rejse børster eller andet selv overfor flabede unghunde, den går bare sin tur, og så flytter selv den største hilsetosse eller humpehund sig. Det er fandme overlegenhed der vil noget

    Jeg får da ikke mindre lyst til at eje en smiley smiley smiley


  • #82   25. mar 2023 Altså detr er også negative ting, hvis det kan hjælpe - den kommer i hundeskov dagligt. Der er en fælles parkeringsplads med legeplads, hubdeskov og "almindelig" skov - man er aldrig i tvivl om, at nu er tyskeren ankommet til hundeskoven, uanset hvor langt ude i skoven man befinder sig. Den kommer ud af bilen med 200 km/t og så SKRIGEgør den i 10 min alt imens den sørger for at enhver form for vildt, der måtte have nærmet sig hundeskoven er væk. Åbenbart er det en del af deres jagtadfærd - altså at de giver kontinuerlig hals mens da jerner efter vildtet. Ejer har fortalt, at ved gravjagt har de simpelthen "hundefangere" stående til at fange hunden, når den kommer ud af graven efter ræven, fordi den ellers ikke kommer med hjem igen (og så har den GPS på).

    Jeg aner ikke en klap om den slags jagt, så måske er han bare super dårlig jæger med super dårlige jagtkammerater, men en kammerat der jævnligt er i Polen på jagt fortæller, at de tyskere der er med der gør det samme - når de får fært af noget, så er det bare hovedkulds efter det med lyd på.
    - så uden at vide det tænker jeg, den måske ikke er helt lydløs hjemme heller?


  • #83   25. mar 2023 Jeg har godt hørt det der med deres skrigeri .. men .. mon man ikke kunne "vænne" sig til det smiley

    Aj, jeg får vist lidt tunnelsyn, når talen falder på den lille tysker smiley


  • #85   25. mar 2023 Cookie, jeg kan jo ikke vide det, men jeg ved, at man tidligere har tilpasset standarder til DKK forhold netop i forbindelse med temperament.

    Det er mange år siden, og tingene kan være anderledes nu. Men jeg havde en veninde, der startede et lille opdræt af pyrenæiske hyrdehunde, hun var den første med racen i DKK, og da hun var franskkyndig, var hun også den, der oversatte standarden. Der indgik bl.a. at en pyr hyrde skulle være mistroisk overfor fremmede og fuld af nervøs energi. De to udtryk blev simpelthen fjernet, fordi en DKK hund skulle ikke være nervøs eller mistroisk, og den skulle kunne berøres af en dommer på en udstilling.

    Umiddelbart er aggression jo diskvalificeringsgrund, og jeg ser ikke nogen undtagelser nævnt i udstillingsreglementet. Men der kan jo være grader af aggression, og dommerne dømmer måske også den slags forskelligt. Om de lader racens baggrund tælle med, når de vælger mellem diskvalifikation eller trække en præmiegrad, tja mon ikke det er forskelligt.


  • #86   25. mar 2023 "Filaerne jeg så i Tyskland var så kun skygger af sig selv og nærmest krøb rundt. De var ikke reserverede men direkte sky. Det sker jo så når man avler skidtet den anden vej til at skulle passe Hr og Frau Leberwurst.."

    Det er trist.


  • #87   25. mar 2023 Lene det giver faktisk god mening det du skriver i #85

    Det er megatrist. Jeg ved ham der havde grosser Sennen hund og broholmer, mener han hed Martin, herindefra for nogle år siden, havde samme oplevelse med Filaerne.


  • #88   25. mar 2023 Cookie, nu du siger det, så husker også godt, at Martin nævnte det samme om fila'er, han havde mødt på udstilling.

  • #89   25. mar 2023 Martine - første gang jeg hørte det holdt jeg på parkeringspladsen og var ved at putte hund i bilen. Jeg troede seriøst, at nu var der sgu en hund i hundeskoven der var blevet pelset... men nej, det var bare en tysker der var ankommet smiley

    Når nu du ikke længere skal have møller engang, så kunne du da overveje, om ikke jagt var noget for dig. . Det kan umuligt være så fysisk krævende som IGP. Og en tysker er lige til at tage under armen... siger det bare smiley


  • #90   25. mar 2023 For mig vil den ultimativt smukkeste hund som jeg ikke kommer til at eje altid være en kuperet Boxer smiley

    profilbillede
  • #91   25. mar 2023 Jeg foretrækker absolut stritører, men kan slet ikke med kuperede ører - de er jo skåret over, og det er så tydeligt synligt, at de "mangler kanten".

    Men naturligt opretstående ører, ja tak smiley



  • #92   25. mar 2023 Der er rigtig mange.

    Nogle af dem er:

    Amerikansk Staffordshire Terrier (ulovlig)
    Grand Danois (For stor)
    Irsk Ulvehund (For stor)
    Diverse hyrdehunde (For aktive)


  • #93   25. mar 2023 Jeg kommer aldrig til at forstå behovet for at skamfere en hund smiley Jeg kan forstå at visse racer skal have kuperet halen af hensyn til deres arbejde, men ører fatter jeg ikke en skid af.

    Smider lige langhåret gravhund i puljen af smukke racer. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg ikke kan stå for dem. Der er noget med den lange, slanke snude, de bløde ører og de små ben smiley

    Billede nappet fra DKK.


    profilbillede
  • #94   25. mar 2023 altså hvis man er ude efter en "jeg er ligeglad med hvad andre tænker" og " ok dame, du må godt tørre din hænder af i en anden" så kan man altså nøjes med en skotte.. smiley

  • #95   25. mar 2023 Sådan en irsk setter er jeg også med på, når det kommer til udseendet.

    De der kæmpestore (godmodige) kæmper som mastiffer, broholmere og irske ulvehunde kan også noget.

    Boxere har også altid fascineret mig meget.


  • #96   25. mar 2023 Anne - Jeg er helt med på gravhundene, bortset fra at jeg har ejet dem og jeg vil heller ikke afvise, at der sniger sig en ind i husstanden igen på et tidspunkt smiley

    Den absolut smukkeste af slagsen, som jeg har mødt, var faren til Xingu, Thors gravhund, smukkere udtryk skal man lede længe efter smiley


    profilbillede
  • #98   25. mar 2023 Synes også, at Pointer er en smuk hund.
    Desværre ser man dem næsten ikke mere.
    Gad vide, hvor mange der bliver født om året nu til dags.


    profilbillede
  • #99   25. mar 2023 Anni - Enig, det er en smuk hund.
    Da vi boede i Hinnerup havde whipperne et par stykker som legekammerater smiley

    Ejer og hendes far opdrættede racen og hun sagde at det i en del år havde ligget på omkring 100 hvalpe om året, men var faldet til det halve, her er vi et par år tilbage i forhold til nu


  • #100   26. mar 2023 Jeg passede og gik tur med en da jeg var omkring 10 - 11 år.
    Det var så synd for den.. Den boede i garagen med porten lukket ned, kom kun et par minutter i haven for at gøre sig ren og hvis ejeren gik på jagt.


  • #101   26. mar 2023 Anni: helt enig mht pointeren. Man glemmer den eksisterer nærmest da man meget meget sjældent ser den. I 22 blev der registreret 53 hvalpe, i 21 55, og i coronaåret 2020 58 hvalpe. Så de ligger nok ret stødt der.
    Der bliver dog importeret mellem 15 og 25 hunde om året af racen oveni.


  • #102   26. mar 2023 Jeg er også med på pointeren. Smuk hund.

  • #103   26. mar 2023 Der er mange racer jeg synes er smukke men som jeg ikke kommer til at leve sammen med nogensinde:
    Xoloitzcuintli, den mexicanske hårløse synes jeg er utrolig charmerende og smuk at kigge på
    Border collie af arbejdende linjer, smuk smuk hund men alt for intens til mig og jeg ville ikke være i stand til at opfylde dens behov for arbejde
    Gul Grand Danoise er flot at kigge på men deres savl og den korte pels, som giver mig knopper på armene er ikke tiltalende. Der er lidt for meget "Fedtmule" over dem til mig.
    Barbett, den er dragende men kræver en del pelspleje og så er det en jagthund
    Basenji, flot urhund som jeg synes er sindssygt smuk. Jeg tror dog den er lige en smule for aktiv for mig... er vild med deres lyd ;O)
    Komondor, men de kan lugte og pelsen kræver en del vedligehold
    Thai Bangkaew synes jeg er en uimodståelig lille pelstot
    Sort russisk terrier har min veninde og den er fantastisk. For krævende til mig


  • #104   26. mar 2023 Rhodesian ridgeback har jeg også et soft spot for, når det gælder udseende.

    Og så er der også et eller andet udefinerbart disney-nuttet over en Porcelaine smiley


    profilbillede
  • #105   26. mar 2023 Foxhounds synes jeg faktisk også er tiltalende - ikke smukke som sådan, men charme ala beagle og så bare SÅ meget mere atletisk og elegant smiley

  • #107   26. mar 2023 Jeg har altid haft et plødt punkt for Groenendaal smiley jeg har faktisk haft en, og var jeg bare lidt mere rask så havde jeg flere af dem

    profilbillede
  • #108   26. mar 2023 Jeg tror, jeg har verdens kedeligste smag i hunde smiley Udover arbejdelinje BCer med stritører, så er en lab af jagtlinjer imo noget af det smukkeste smiley
    Jeg skal ikke have en, men synes de er vanvittigt smukke.


    profilbillede
  • #109   26. mar 2023 Jeg synes også den amerikanske pit bull terrier kan noget.


    profilbillede
  • #111   26. mar 2023 Ja ørene er ikke kønne, men resten er ret lækker. Eller rettere hvis ørerne så sådan ud fra naturens hånd ville det være ok.

  • #112   26. mar 2023 Men naturlige stritører havde jo givet et helt andet (og formentligt mildere) udtryk, de sidder jo helt anderledes og har en anden facon - så synes man det udseende er super smukt, så er det jo udseendet inkl kuperingen der er smuk og ikke bare "hvis de nu havde stritører"
    - eller det er i hvert fald hvad jeg tænker.

    Det er slet ikke min hundetype, men jeg synes faktisk de kan være ret charmerende med flapører smiley


  • #113   26. mar 2023 De er sødest med ører smiley

    profilbillede
  • #114   26. mar 2023 Akitaen er en af de smukkeste racer synes jeg. Er generelt vild med alle de japanske i Nihon ken "familien". Lige pånær shibaen, måske fordi den er blevet for almindelig smiley

    profilbillede
  • #115   26. mar 2023 jaa min yndling er stadigvæk Kirstens Alfred afghansk mynde sådan en lys sag er da gudesmuk....får aldrig sådan en for meget pelspleje og for meget motion.

  • #116   26. mar 2023 Dalmatineren er også virkelig smuk!

    profilbillede
  • #117   26. mar 2023 Tak Rødtop. smiley
    Du får lige det seneste billede af ham, fra i dag.

    Jeg har en stor pudel på min “ønskeliste” og så skal pelsen laves i dreadlocks. Cordet pudler ser så lækre ud. smiley

    Men for øjeblikket, så drømmer jeg om endnu en afghaner… smiley For det er i mine øjne, den smukkeste hund. smiley


    profilbillede
  • #118   26. mar 2023 Han minder om troldmanden Gandalf fra Ringenes Herre ... meget statelig

  • #119   26. mar 2023 Min nevø har en sort formel 1 ung labrador. Hunden bliver brugt til jagt og bliver holdt slank, flot pels og muskuløs. Dæleme smuk hund udover den er godt trænet og mega sød

  • #120   26. mar 2023 Og nåth ja dalmatineren.. går i baglås når jeg ser en. Så smukke!

  • #121   27. mar 2023 Altså en velfriseret afghaner der svæver rundt synes jeg er virkelig virkelig smuk. Meeen jeg kommer aldrig til at have en hund med sådan en pels; så glad er jeg ganske enkelt ikke for at vaske og børste smiley Desuden ville jeg ikke rigtigt vide hvad jeg skulle bruge den til.
    Og så gibber det altså stadig lidt i mig hver gang jeg ser en Ruhåret Foxterrier. Jeg synes de er sådan nogle kønne små hunde og jeg elsker at se dem bevæge sig. Jeg er vokset op med dem og havde en med da jeg flyttede hjemmefra så jeg ved godt at jeg ikke skal købe sådan en igen. De er simpelthen for maniske til mit temperament og jeg gider ikke det cirkus igen med at en åben havelåge er lig med at hunden er stukket af på jagt (nok er irerne nogle hidsige bæster og rimelig heftige rovdyr. Men de holder sig altså tæt på deres flok).
    Billede af en lækker fox tyvstjålet fra nettet smiley


    profilbillede
  • #122   27. mar 2023 Åh, jeg er enig med flere her i tråden, kan jeg se. Akita´en har jeg set nogle fantastisk flotte eksemplarer af, men den har alt for meget pondus til mig smiley
    En storpudel, der bare kommer svævende henover græsset ER der også bare noget over. De der graciøse bevægelser.
    Fila´en, Cane Corso, Dogo osv., er virkelig også smukke muskuløse hunde (som jeg af gode grunde heller ikke kommer til at eje)

    Hvis jeg skal smide noget helt nyt på banen, så bliver det Podengoen.
    Helst den store i ruhåret, men en medium glathåret er heller ikke helt dum smiley



    profilbillede
  • #123   27. mar 2023 Ja, og så er der jo altså Malinois. Synes et 'enkelt', flot og funktionelt design er smukt smiley
    Men jeg kommer aldrig til at eje sådan en. Jeg passer træningsmæssigt langt bedre sammen med min dobermann. Jeg kender et par brugsmodel maller hos træningskammerater og nok er det fristende i svage øjeblikke. Men jeg ved også godt at det ikke ville blive nogen lykkelig kombination, så jeg nøjes med at nyde dem til træning.
    Billede stjålet fra gammel bekendts (opdrætter af racen - ved faktisk ikke om de stadig opdrætter) side. Vi boede i samme lille by og mødtes jo derfor jævnligt og havde en fælles god veninde. Jeg synes deres hunde var så kønne smiley


    profilbillede
  • #124   27. mar 2023 Og så er der flotte hunde jeg KOMMER til at eje smiley



    profilbillede
  • #125   27. mar 2023 DET må kræve en helt ny tråd smiley

  • #126   27. mar 2023 Jeg var også lige ved at finde et billede af mallen. Gude smuk hund smiley

    Jeg er selvfølgelig vild med den rette type for mig i staffordshire Bull terrier. Ja jeg har ejet, men kommer aldrig til det igen, om jeg så var rask nok til det.

    Bullmastiff
    Storpudlen
    Og sådan en som ft springer spaniel synes jeg er smuk. Specielt når den pisker rundt en mark med snuden i jorden og halen køre som et piskeris smiley

    Jeg synes der er så mange smukke racer, på hver sin måde


    profilbillede
  • #127   27. mar 2023 Karina - den på det øverste billede synes jeg er rigtig fin. Hvad bliver de brugt til?

    Jeg faldt for et års tid siden over en engelsk opdrætter af brugslinje bearded collier. Dem synes faktisk også rigtig godt om.


    profilbillede
  • #128   27. mar 2023 Slet ikke så pelset og massiv som FCI-udgaven smiley

    profilbillede
  • #129   27. mar 2023 #127,128, det er da min nye drømmehund smiley nøj den er fin

  • #130   27. mar 2023 Michelle - Podengoen hører under myndegruppen, og er eminente jægerer. Vist med "speciale" i kaninjagt smiley

  • #131   27. mar 2023 Bodil - de er ikke nemme at få fat i desværre, og der er meget lidt kontrol med avlen, så "risikoen" for, st man render på en BC-"et eller andet fluffy" blanding er vist relativt høj - og oveni er det et vidt begreb hvad folk putter i kategorien "working" bearded.
    Men ja, kunne jeg få en god en af dem, så ville jeg gerne prøve sådan en smiley

    Karina - ok. Så er den slet ikke for mig kan jeg høre, men fin er den smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 372
    #132   27. mar 2023 Langhåret gravhund kan jeg sket ikke stå for!! smiley

    Rhodesian ridgeback er også bare smuk.


  • #133   27. mar 2023 der er jeg mere til den ruhårede ...


    profilbillede
  • #134   27. mar 2023 Min Wilma ( Berner Sennen ) ----> jeg havde for mange år siden... synes jeg var flot og smuk. smiley

    Min Lilly ... ( Mops ) -----> jeg har i dag ... er da også flot og smuk. ( bare lidt ... ik' ????? ) smiley


    profilbillede
  • #135   27. mar 2023 I øvrigt synes jeg også at Kirstens J 's ... Afghanske Mynde Alfred .. er super flot og smuk .... Men en Afghansk Mynde får jeg aldrig ... desværre.

  • #136   27. mar 2023 Irsk ulvehund. Den er bare så fascinerende. Men alt for stor for mig.

  • #138   27. mar 2023 En rød (evt. langhåret) schæfer (med LIGE ryg!)

    En schæferhund med lige ryg, findes ikke smiley


  • #140   27. mar 2023 #139

    LigeRE .. så er jeg med igen smiley

    Men jo, jeg var da med - det andet var bare sjovere smiley


  • #142   27. mar 2023 Plejer man ikke at skrive et r også ??

    Masserer ??? Det gør min ekskæreste - men det er altså ikke derfor, at vi ikke er sammen mere smiley

    Mere lige så ..


  • #143   27. mar 2023 Cattle dog. mine knæ siger nej pga gigt, men jeg synes det er verdens værste bedste hund smiley

    profilbillede
  • #145   27. mar 2023 Læs #142 igen smiley

  • #146   27. mar 2023 Hende her er meget tæt på at være firkantet smiley Jeg er sikker på at jeg godt kan træne at stille hende, så hun skråner bagtil, men der er så mange andre ting jeg hellere vil lave smiley

    profilbillede
  • #147   27. mar 2023 Jeg er sikker på at jeg godt kan træne at stille hende, så hun skråner bagtil

    Præcis - de er ikke lige i ryggen smiley


  • #148   27. mar 2023 Ja ja, ingen bad om det, men her er det alligevel. I en snusesituation (ikke arbejde, men snuse-tisse) synes jeg at man fint ser hendes bygning. Ja, hun skråner over krydset, men det skal de jo. Hun skråner næppe nok ift standarden, men til gengæld exer hendes bagben ikke smiley

    profilbillede
  • #149   27. mar 2023 Præcis - de er ikke lige i ryggen smiley

    Nej, lidt schæfer skal der trods alt være i en schæfer smiley


  • #150   27. mar 2023 Nej, lidt schæfer skal der trods alt være i en schæfer smiley

    Der er så kommet "lidt" mere schæfer i dem, end der var engang smiley


  • #151   28. mar 2023 Personligt syntes jeg at Irsk ulvehund, foxterrier og whippet er de smukkeste hunde i verden. Og var det op til mig havde jeg mindst en af dem, men er bange for at jeg ikke kunne tilbyde dem nok aktivering. Så får jeg hund igen bliver det nok en gårdhund igen

  • #152   28. mar 2023 Karen Marie - Whippet kræver ikke mere aktivering end en dansk/svensk, men du skal have adgang til et areal, hvor den kan få lov til at strække ud nogle gange om ugen.







    profilbillede
  • #153   28. mar 2023 Kirsten det lyder dejligt. Bor ca 2 km fra indhegnet hundeområde, så det var da en mulighed smiley

  • #154   28. mar 2023 Den irske ulv kræver nu heller ikke det vilde.
    Nogle gode ture og mulighed for at løbe frit, samt tæt kontakt til familien.
    Det er en umådelig rar og dyb kammerat.

    Jeg synes ikke generelt at de er super smukke, men charmerende.
    Dog synes jeg ham her er ganske sporty af en pony at være


    profilbillede
  • #155   28. mar 2023 Er der nogen der kender Skotsk Hjortehund?

    profilbillede
  • #156   28. mar 2023 Skotsk hjortehund! Ikke at jeg kender den, men har virkelig kigget på mange billeder smiley Får jeg en dag den der herregård, skal jeg helt sikkert have et par af dem smiley

    Derudover Kerry Blue Terrier - kommer jeg dog nok aldrig til at eje dog.. Det samme gælder bedlington terrier. Som jeg har forstået det, har de ikke sind som fungerer i bymiljøer, så det ville ikke gå.

    Skifter jeg væk fra dværgschnauzer bliver det nok en sort stor eller mellem pudel smiley


  • #157   28. mar 2023 155, Ja Anni.

    Virkelig en dejlig hund, men jeg vil måske ikke ligefrem kalde den smuk.


  • #159   29. mar 2023 Jeg synes den er virkelig flot, Lene:)

  • #160   30. mar 2023 Øj øj en lille lækkermås smiley
    Tror Iden bliver mere lovlig af at vi kalder den en Alabai smiley
    For satan da hvor ville jeg gerne hente den hjem smiley


    profilbillede
  • #162   30. mar 2023 Hvad er det for en hund, den sorte der ???

  • #164   30. mar 2023 Den sorte er en centralasiatisk ovcharka, også kaldet alabai

  • #165   30. mar 2023 Tak smiley

  • #166   30. mar 2023 @ MLA .. jeg synes nu den statelighed der er over Ulvehunden gør den smuk, og dens øjne .. jeg er ikke bange for aktiveringen men det str i hjemmet kan jeg slet ikke overskue ..
    Jeg har drømt om en siden Jul på Slottet og tog engang mlm 1986-1988 ud og besøgte en kennel udenfor Aarhus (kan huske de for havde kun min ældste datter dengang) .. men ja det er aldrig blevet, det er helt sikkert en af de ting jeg har fortrudt aldrig at prøve ..


  • #167   30. mar 2023 Det er helt rigtigt en CAO smiley
    Isabelle: han er da lille ihvertfald lidt endnu smiley


  • #168   30. mar 2023 Jeg havde en kurdisk kollega for nogle år siden. Han beskrev sådan lidt malerisk en alabei for en fætter BR kangal. Kangalen er meget mere adræt og besidder langt større power.
    Det synspunkt kan måske være egnsbestemt.


  • #169   30. mar 2023 Søren: hmm. Det er der nok delte meninger om. Ingen tvivl om at kangalen er mere adræt qua dens mindre vægt trods dens højde, Alabaien er mere massiv og stærkere.
    Kangal er den race med højeste bidtryk målt siges der.
    En Kangal gøer af helvede til, det gør Alabaien ikke.

    Man kan se denne video for mere
    https://www.youtube.com/watch?v=eN5CGWUZ8HQ


  • #170   30. mar 2023 En kangal er måske mindre aggressiv, men tag ikke fejl. Den bevæger sig som en irer - bare fem gange større smiley
    Min ex-kollega var i al fald ikke i tvivl, og han var ikke "part" i det. Altså han har ingen hund. Han bor jo i DK, hvor den slags slet ikke er tilladt.


  • #171   30. mar 2023 Cookie -

    Nu fik jeg set hele videoen og et spørgsmål trænger sig på.
    Hvorfor vil du gerne have sådan en hund ?

    Jeg spørger af oprigtig interesse, så håber du vil modtage spørgsmålet i den ånd, det er sendt smiley

    For mig at se, ville jeg ikke ane hvad jeg skulle med den - men hvis jeg boede i Alaska med 300 km til nærmeste nabo og VIDSTE at ingen derfor "bare lige kom forbi" ville jeg kunne se ideen.
    Eller hvis jeg var fåreejer og havde mine får til at opholde sig i ulveland.
    Der ville den også være genial.

    Men ellers ?? Nej, det kan jeg ikke rigtigt se ?


  • #172   30. mar 2023 Nu spørger du Cookie og ikke undertegnede, men det har aldrig afholdt mig.
    Jeg købte mine amerikanske bullere, fordi vi bor på landet, og området på det tidspunkt var lidt plaget af hjemmerøverier. Jeg var tryg ved, at de kunne passe på eksen og vores to små snotnæser. Vel kan man skyde hundene, men det kunne også være, at skiderikkerne valgte at prøve lykken andetsteds. Vi havde klart glas i yderdøren, så man skulle foretage et oplyst valg, hvis man ville prøve kræfter med 80-90kg råt kød. JA, hundene vejede omtrent det samme smiley


  • #173   30. mar 2023 Martine: vi bor et sted hvor ingen lige kommer forbi. Vi har besøg af kloakmand og skorstensfejer på matriklen en gang årligt og det det. Og så kommer her foder ca 1 gang om måneden og vi ved altid hvad dag.
    Så lige der er der ikke rigtig noget, men ja. Hvad bruger man den til ellers…? Vi har ikke lifestock af nogen art, ihvertfald ikke endnu, så en sådan hund, og Cookie og evt en mere af slagsen skulle være familiehunde og kunne snildt holde ræven væk.
    Og ikke at forglemme skræmmefaktoren når der alligevel dukker en uventet “gæst” op. De fleste der ser Cookie har ikke lige lyst til at blive budt indenfor til en start.
    Men det giver sig jo selv at jeg ikke skal have en, da de er ulovlige. Dog kunne man da håbe at de i ulveland kunne få sat ulvehegn op og placeret hund i indhegningerne, så får, kvæg og ponyer ikke er madpakker længere.


  • #174   30. mar 2023 Søren -

    Ambull og de der to på videoen kan jeg ikke helt se sammenhængen i ?

    Jeg har set Ambulls der konkurrerer i nogle af de ting de har i USA - kan ikke huske hvad det hedder, men det findes ikke herhjemme endnu OG i IGP ..
    Det indikerer samarbejdsvilje - det fornemmer jeg ikke der er i de to fra videoen i helt samme omfang ?

    Plus at jeg tror - TROR - at de er langt mere "enkeltrettede" i deres avlsprogram og har langt større instinkter end Ambull, som ved rette påvirkning kan være mere allrounder. De andre virker kun til at være enormt effektiv forsvarer overfor en fåreflok / familie / etc ..

    Ambull kan lidt mere end det, fortæller min ikke ret store erfaring med alle tre racer mig smiley


  • #175   30. mar 2023 Det er faktisk lidt trist at tænke på at flere hesteejere i ulveland bl.a ikke tør lade deres heste gå ude i døgndrift om sommeren, selv tæt på deres beboelse.
    Min veninde opdrætter DV og deres hopper med føl ryger ind om natten da de til tider hører ulvehyl. Jeg har prøvet at overtale hende til at hente en Rumæner hjem som har gået med får, men hun vil kun have en fra mit opdræt hvis det bliver til noget en dag, da hun er lidt bange for at få et bæst hjem.
    Jeg havde sgu bare hentet et bæst af en hund og ladet den gå i indhegningen med heste, så kunne den ulv bare prøve. Der skal trods alt noget til før den ville vælge en fold med hund, fremfor at besøge naboen der ikke har hund og hegn. Ulve er jo ikke idioter.


  • #176   30. mar 2023 Og ikke at forglemme skræmmefaktoren når der alligevel dukker en uventet “gæst” op. De fleste der ser Cookie har ikke lige lyst til at blive budt indenfor til en start.

    Ikke at jeg på NOGEN måde vil underkende din hunds evner på det område men .. folk stiger altså heller ikke ud herude på bøhlandet hvor vi bor .. hvis Tjab er udenfor.
    Jeg har også betalt regning for ridser og buler på kølerhjelme, forruder inkl vinduesviskere og venstre sidedøre et par gange ..
    Han er voldsom - kun 35 kg, men det er rigeligt lige her til at folk bliver siddende inde, indtil jeg får kaldt ham væk og smidt ham i hundegård smiley

    Men smid ham ud i en fåreflok og han vil stille sig ved lågen og vente på at blive hentet ind igen smiley


  • #177   30. mar 2023 Der er også forskel på en Range Rover og en Porsche, men de kan begge køre dig i Rema smiley
    Men du jar ret. Bulleren er samarbejdsvillig - det var mere mig, der ikke var. De kunne ikke så meget, men de har aldrig sat tænder i noget menneske. Heller ikke da Victor 8år forsøgte at stoppe en intern "magtkamp". Han var og er en modig knejt.


  • #178   30. mar 2023 Martine: nu ved jeg ikke med CAO og Kangals, men Rumæneren er faktisk rimelig samarbejdsvillig, selvom det siges at den skulle være stædig. Bevares, hvis han aner sne og frost er det lidt op af bakke at få ham til andet end at rulle rundt, men ellers vil han faktisk gerne trænes. Han går lidt småspor og kan han få lov at gå i vildtets spor, så er han på. Overvejede schweiss med ham på et tidspunkt også.
    Da vi gik til træning var han okay med, selvom vi trænede med voksne hunde. Der er faktisk lidt charme ved at træne en hund man VED aldrig bliver en lydighedschampion smiley

    Jeg kunne ikke drømme om at hente en Malle til at skulle passe på hjemmet. Den ville slet slet ikke få opfyldt bare i nærheden af dens fysiske behov. Den ville simpelthen splitte alt ad er jeg sikker på, bare for at komme ud og lave noget.
    De her hunde er jo ganske rolige. De ligger faktisk og “sover” det meste af dagen. De er dog altid på vagt og de reagerer på nærmest alt og ingenting.


  • #180   30. mar 2023 Mallen er mine øjne en MG A. Yderst velkørende, hvis man bruger sine aftner og weekender på at vedligeholde og tilpasse. Ambullen er en Toyota smiley
    Hvorfor helvede forbyder man Toyota?


  • #181   30. mar 2023 Cookie

    Det var slet ikke for at fremhæve mallen i den retning, blot for at fortælle at Tjab er rigelig voldsom til at folk ikke kommer ud af bilerne smiley
    Esh er helt anderledes - han er sådan "hvad fanden - hvem kommer der - jeg må gø - og rejser lige min pels også - hov, han kom ud af bilen og sagde "hej lille hund" .. han er min nye BEDSTE ven" smiley :D smiley

    Komplet uegnet som vagthund smiley


  • #182   30. mar 2023 Altså med denne her er jeg sådan lidt 'jeg er faktisk ikke helt sikker på at jeg aldrig kommer til at eje sådan en'. Engang vil jeg gerne have en af de store mynder. jeg hælder mest til den Skotske Hjortehund. Meeeen altså Borzoi har jeg altid synes var så smukke og jeg faldt liiiiiiidt for dem til væddeløb i Sverige for nogle år siden smiley
    Billed stjålet på myndeklubben.dk


    profilbillede
  • #183   30. mar 2023 Mallen er mine øjne en MG A.

    Hvad er en MGA ?


  • #184   30. mar 2023 MG A

    profilbillede
  • #185   30. mar 2023 Martine: Min ene Boxer er præcis som Esh smiley Den lille sorte kaster sig i armene på alt der bare lugter lidt af godbid og klap smiley Men hun siger ikke en lyd om så der render en hel bande rundt ude i haven smiley
    De er sgu ikke meget bevendt, medmindre Cookie starter, så er de backup.


  • #186   30. mar 2023 Og lige for at komme næste spørgsmål i forkøbet

    profilbillede
  • #187   30. mar 2023 smiley smiley



  • #188   30. mar 2023 Jeg vil nu sige at mallen er sådan en her i Martines udgaver.

    profilbillede
  • #190   30. mar 2023 Mht vagthunde så bor jeg jo langt ude på landet nede af en lang grusvej. Vores ejendom ligge helt for sig selv. Og det hænder da engang imellem at der dukke nogen op der ikke har et ærinde. Jeg har så endnu ikke oplevet at det ikke bare var nogen der var faret vild. jeg er egentlig glad for at mine hunde ikke æder folk til mellemmad fordi de er nødt til at stå ud af bilen og gå ind og spørge, hvor i alverden de er havnet.
    Men det er måske anderledes i andre egne af DK?


  • #191   30. mar 2023 Mette -

    Det er da tusind gange nemmere med Esh, for jeg behøver ikke at være så meget på vagt overfor ham. Han er bare en glad dreng, der elsker selskab.
    Men Tjab er Tjab og et eller andet sted, så beundrer jeg ham da grænseløst for han helt igennem kompromisløse sind - han er en ener smiley


  • #193   30. mar 2023 Ud fra alle Jeres sammenligninger ... .så må denne her være min lille LILLY ... smiley


    profilbillede
  • #194   30. mar 2023 Folk ville ikke blive ædt af en Bucovina, ej heller hvis de brød ind. Der skal trusler til er jeg sikker på, de er ikke agressive og stærkt territoriale i forhold til mennesker.
    De er heller ikke blodtørstige bæster, som jeg faktisk tænker INGEN af de racer er, medmindre man ikke respekterer deres advarsel om at gå. De bakker ikke for dyr uanset størrelse. Kaukaseren er nok den jeg tænker har det største og hurtigste forsvar af revir uanset om det er et hjem eller en mark med dyr på. Men de æder ikke bare folk.


  • #195   30. mar 2023 Jeg har faktisk altid tænkt, at synet af min flok, ville afholde folk, fra at gå ind af lågen.
    Det fik jeg så bevis for i forgårs, at det IKKE gør, Midt i at jeg sad på gårdspladsen og drak kaffe med tømreren, kom mureren ind af porten, og kom slentrende over til os, omgivet af gøende, hoppende hunde... Det skal lige siges, at han altså ikke har mødt dem før.
    Jeg synes egentlig, at han er en lidt modig mand smiley


  • #196   30. mar 2023 Karina: jeg ville ikke have issues ved at gå ind til de fleste racer. Heller ikke flere af de lidt større hunde som Schæfer, Dobermann og Boxere, ja faktisk de fleste gruppe 1 og 2 hunde. Rotten stoler jeg ikke på i den sammenhæng, da jeg lidt for ofte har oplevet nogle pænt ustabile eksemplarer.
    Så jeg forstår godt han “bare” gik ind, selvom det er ubehøvlet lige umiddelbart. smiley


  • #198   30. mar 2023 #197 ... Isabelle ... Lilly har snude nok .... og hun kan til enhver tid indhente en whippet i fuld fart ...... ( hvis whippet'en har et lille stykke ost bundet fast i halen ) ... smiley smiley smiley

  • #200   31. mar 2023 @196: Med Dobermann er der heller ikke så stor risiko for andet end pladder på tøjet (det der med at lære ikke at hoppe op falder ikke hoppedopperne ret nemt smiley ) og en masse våde kys lige midt i fjæset smiley

  • #201   31. mar 2023 Mette: det samme med Boxerne smiley det var kun min spanske han man ikke skulle gå ind til. Men han var også plaget afsin tarmsygdom og deraf en sur skid.

  • #202   31. mar 2023 Tænk, hvis man bare valgte hund efter hvad man kan tilbyde den, og ikke hvad man synes er fedt, afskrækkende, ser farligt ud eller alt mulig andet smiley

    Med mindre man altså rent faktisk HAR noget, der skal beskyttes af en sur og farlig hund.


  • #203   31. mar 2023 Spændende!
    Hvilke racer ville du så have valgt da? smiley


  • #204   31. mar 2023 Der er efterhånden lagt i kakkelovnen til et par nye tråde smiley
    1. Hvis din hund var en bil hvad var den så for en model?
    2. Hvis du skulle have en badass motherfu*** hund hvad skulle det så være for en?
    smiley smiley smiley


  • #205   31. mar 2023 Mette
    Vi kan vist kun deltage i den med bilen. Mht den anden, så er vi i mål smiley


  • #207   25. apr 2023 Skønt at se, at flere nævner mynder. For 15 år siden var konsensus at mynder var tynde og grimme, men der er virkelig sket noget.

    Azawakh er den ultimative skønhed og tja dem har jeg jo smiley Nu har jeg også en saluki som jeg synes er smuk - og sindsmæssigt MEGET nemmere smiley

    Min Azawakh, Herbert:


    profilbillede
  • #209   26. apr 2023 #207
    Må vi ikke se et billede af din Saluki?


  • #210   26. apr 2023 #207
    Må vi ikke se et billede af din saluki?
    I mine unge dage boede jeg en overgang i Iran, og der boede også en saluki i huset. Jeg var helt vild med den smiley
    På et andet tidspunkt boede jeg sammen med en afghansk mynde, det var en unghund, og noget af en mundfuld smiley


  • #211   26. apr 2023 C.G.: han er så smuk smiley

  • #212   26. apr 2023 Saluki foto nu!

    elsker mynder og en flabet Greyhound har mit hjerte pt.


  • #213   26. apr 2023 Jeg har været fuldstændig forelsket i azawakh, siden jeg for nogle år siden, mødte en dame til en udstilling der havde nogle stykker.

    Det bliver nok ved drømmen, men nøj jeg syntes det er en smuk hund med en helt fantastisk udstråling!


  • #214   26. apr 2023 Jeg har også et blødt punkt for greyhonds - magen til blide kæmper med det mildeste udtryk skal man godt nok lede længe efter.



  • #215   26. apr 2023 Lise-Lotte og Lens jo da smiley

    profilbillede
  • #216   26. apr 2023 Sådan en azawakh ligner noget, som Emil har lavet i snickerboa den dag, hvor der ikke var mere sandpapir. Men stadig en lækker vaps.

  • #217   26. apr 2023 Sikke en smuk saluki!

  • #219   28. apr 2023 Jeg har lært at elske mynderne, efter at have kendt dem i mange år, så jeg har fået én selv smiley
    Jeg er vild med borzoi og afghansk mynde, men får aldrig sådan én pga. pelsplejen.
    Azawakh har jeg endnu ikke helt lært at elske, den er for kort i kroppen, samt højbenet smiley smiley Men jeg øver mig i at blive fan smiley
    Min greyhound, Billy


    profilbillede
Kommentér på:
Flotte hunde jeg aldrig kommer til at eje

Annonce