{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Hunde og deres ejeres aldersgruppe/type {{forumTopicSubject}}

Jeg er egentligt bare nysgerrig.... mest fordi jeg nu (gammel dame) har fået en staffy, og synes at jeg mest ser dem hægtet på den ret unge generation. Er det bare mig, eller er de blevet "moderne" for den aldersgruppe?

Jeg kan også huske dengang jeg var ung og spændstig, der var fx yorkier og pudler stort set kun set med gamle damer *G*

Er der stadig i vore dage hunderacer, hvor der lidt kan generaliseres på hvem der har dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og deres ejeres aldersgruppe/type
  • #1   4. jul 2023 Altså mit indtryk ud fra hvad man ser i bybilledet der hvor jeg færdes er at det ofte er meget unge mennesker, der køber dem slags hundetype som staffen er. Og ofte er det nogen der forsøger at se lidt 'seje' ud.

  • #2   4. jul 2023 så er det ikke kun mig smiley
    Det kan vel i sidste ende blive noget skidt for racen.


  • #3   4. jul 2023 Schæferhunde er sådan en med en typisk midaldrende og let overvægtig ejer, gerne én med dårligt hår og nusset tøj smiley

    Maller er typisk til dem, som er lidt for selvfede - både dem med hvid og med brun hud smiley

    Staff er uden tvivl de der unge mennesker, som skal have en ornlig sej hund, som kan få et bredt læderhalsbånd med pigge på smiley

    Bomuldstotter er ligeligt fordelt mellem gamle damer i praktiske vindfrakker, og unge piger med hang til bling.

    Golden retriever og de lidt yngre, men stadig ældre damer i praktiske vindfrakker, og så ca. 90% af børnefamilier.


  • #4   4. jul 2023 smiley Jeg er så den gamle med vindjakken med mine 7 løver

  • #5   4. jul 2023 Jeg ser faktisk flere og flere børnefamilier med Staffer, de er rigtig gode til børn, og har en energi, der matcher ret godt.

    Min bror og svigerinde havde en Staff indtil for halvandet år siden, Stanley. Man skulle lede længe efter en mere glad hund, han var eminent med ungerne og de var alle så glade for ham. smiley



  • #6   4. jul 2023 Schnauzer er en pensionisthund i DK, hvilket er super ærgeligt, den ville være SÅ god i børnefamilier, en virkelig nem hund som bare gerne vil være med til det der nu foregår smiley

  • #7   4. jul 2023 Yorkien er en "både-og"-race.
    En del damer og herrer lidt oppe i årene har racen, da det jo er en nem lille størrelse, der ikke kræver det store ift aktivering og stimuli.
    En del yngre kvinder med pyntegenstand a la jo mindre yorkie jo bedre.

    ...Og så en lille bitte procentdel (læs: mig), der er midt i mellem og dyrker f.eks. K9 Biathlon og Canicross med yorkier - og har fået web-tæv af de to førstnævnte grupper, da yorkies ikke bør være så aktive. smiley smiley smiley


  • #8   4. jul 2023 A-S det er primært børnefamilier i mit kundekartotek. Bevares der er da også pensionister, men størstedelen er under 40 år smiley

  • #9   4. jul 2023 jeg er vild med Staffen, men må indrømme af respekt for hunden og dens aktivitets niveau vil jeg aldrig i en alder af nu 63 byde den mig som ejer ...

  • #10   4. jul 2023 Westieejere er ofte modne mennesker (som os). Men sjældent får hundene lov at opleve og gå lange ture, for det vil de ikke, siger andre smiley Mine hunde lever livet. De svømmer, de bader i mudder, de er ude i snevejr og regnvejr. De bliver aldrig båret (de har 4 ben af en årsag). Og de kommer, så godt som, aldrig i bad. De bliver bedt om at holde kæft, hvis de skulle finde på at spille op overfor andre hunde.

  • #11   4. jul 2023 Jeg fik staff i en moden alder smiley
    I byen hvor jeg boede med Albert, var jeg den eneste med staff i mange år.
    Nu er der mange og det har været børnefamilier og ældre.

    Her hvor jeg bor nu har de få jeg har set, været yngre mennesker


  • #12   4. jul 2023 Jeg må jo så være en typisk gammel kone med nu kun en malteser smiley
    Jeg gider ikke at være mainstream, derfor skal min næste hund være en portugisisk vandhund:-) smiley


  • #13   4. jul 2023 # vores nabo er westie ejer ... da de fik den var de vel start 40´erne med hjemmeboende teenage børn ... de er ret aktive og går meget, men hunden er ikke en begejstret vandrer ..
    blandt skotter er det også delt, en del er på Stå tur, mens andre er på Gå tur .. jeg har haft begge varianter .. endda på en gang ... dvs når de var i snor gik jeg med en arm strakt frem og en strakt tilbage smiley


  • #14   4. jul 2023 her er vi to tudsegamle mennesker hundene skal være små for at vi kan "klare" dem så papilion og to pomeranian er der her nu, og de er af ældre dato lige som os selv..
    Collie er en fjern drøm, kan ikke håndtere dem mere.


  • #15   5. jul 2023 @2: Ja, det kan blive noget skidt. Men jeg synes det har været sådan i mange mange år - siden amstafferne blev forbudte og der er vel ikke rigtig sket noget.

    Jeg har også en race, der af nogen købes som 'potensforlænger'. Den var voldsomt populær i '80-erne og lider stadig lidt under dårligt temperament (usikker og nervøs) som den fik med i købet. Det største problem for racen er dog ikke de få, der skaffer den som potensforlænger, men at rigtig mange opdrættere kun tænker eksteriør når de vælger avlshunde. Sundhed og mentalitet er mange opdrættere ret ligeglade med; bare den kan slæbe rosetter og titler med hjem fra udstillinger så pyt med at den dør som 6-7 årig af DCM.


  • #16   6. jul 2023 Louise C: dejligt at høre, det er dog ikke hvad der tales om i schnauzer regi. Der bliver der snakket om at der bliver færre og færre opdrættere, fordi folk bliver gamle og ingen nye melder sig på banen (det kan jeg så godt forstå med det fjendske miljø, man som ny i den verden bliver mødt med), at det er svært at få en hvalp, fordi der laves færre og de sælges til folk der kender folk inden osv..

    Men kun godt hvis der også er mange unge, der vælger dem smiley De er virkelig gode familiehunde!


  • #17   6. jul 2023 A-S sådan er det jo også i mine 2 racer. Primært folk 60+ år der køber, men heldigvis er der ofte 1-2 "unge" familier imellem. Jeg tror bare ikke at "skægget" hunde appellerer til unge mennesker. Det er muskelhunde eller små pelshunde. "Flade" hoveder er åbenbart mere tiltrækkende.


  • #18   6. jul 2023 Jeg har mødt mange som synes skægget er enormt uhygiejnisk..

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 760
    #19   6. jul 2023 Griffonerne, alle 3 varianter - har ejere i en bred aldersgruppe smiley

    De helt unge, der skal have deres første hund, familier og pensionister.

    Når der holdes griffontræf herhjemme går alderen fra babyer til 80 år smiley I de populære griffon fb grupper, ligger alderen også fra 19 til i starten af 80'erne smiley


  • #20   6. jul 2023 AgS det har jeg aldrig spekuleret over. Nok fordi vores dypper hele skægget i vandskålen, så det bliver drivvådt og vasket hver gang smiley

  • #21   6. jul 2023 Jeg tænker absolut blandt andet det med våde skæg er en stor faktor i det uhygiejniske skæg smiley

  • #22   6. jul 2023 Haha de er da helt rene og gulvet vasket ligeså. Win-win smiley

  • #23   7. jul 2023 Hvad skæggede racer angår, vil jeg da lige give mit besyv med, nu snakken faldt på det smiley

    Jeg kan faktisk som udgangspunkt rigtig godt lide flere af de skæggede racer - sådan virkelig. Men netop skægget gør, at jeg ikke gider eje dem. Jeg orker ikke vandsjaskeriet, og jeg indrømmer blankt, at skægget, for mig, kan komme til at se lidt nusset og beskidt ud. Især på lysere hunde, hvor det ofte bliver misfarvet af blandt andet enzymer fra spyt. Rent logisk ved jeg jo godt, at det ikke er mere beskidt end så meget andet på en hund, men det kan jeg alligevel ikke rigtigt se ud over. Og så er der det der med at nusse en skægrace, der lige har været henne og drikke vand og så kører det der fugtige pels hen over armen på en. Jeg kan det virkelig ikke ret godt, selvom mange af racerne er utroligt dejlige.

    Så ja, jeg tror helt sikkert, at skægget er en faktor, der får nogle til at vælge racerne fra smiley


  • #24   7. jul 2023 For 10 år siden, oplevede jeg at det var rigtig meget helt unge piger der havde chihuahua, fordi Paris hilton havde en der altid sad på armen, så sådan en måtte alle de unge piger jo også have til deres tasker.
    I dag synes jeg det er meget spredt ud, både unge og gamle, børnefamilier, de meget aktive og de ikke aktive. De der dyrker sport med dem og de der ikke gør.
    Jeg ser flere og flere med psykiske lidelser få chihuahua, fordi de er så gode til at skabe en tryghed og være med alle vegne.

    Staffen ser jeg også rigtig mange unge mennesker have. Hvilket jo er fint, hvis de bare giver dem det liv de har fortjent og ikke bare bruger dem for at se smarte ud. For Staffen er jo en aktiv race, og møg lækker.


  • #25   7. jul 2023 Danielle: de første mange år havde jeg en af de der skåle med flydere man bruger i biler, så de ikke spiller, til Coco (altså indenfor i huset), flyderen gjorde at hendes skæg blev minimalt vådt. Men med årene blev jeg også mere hardcore og ligeglad smiley
    Mange i min omgangskreds lagde dog absolut mærke til det, da skålen med flyder røg ud smiley


  • #26   7. jul 2023 Danielle og et vådt kys det får man hahaha. Det ender med at blive en daglig argh-oplevelse, når især Airedalene har drukket, og kommer hen og slikker på benene. Det ender med at blive en charme. Vores den ene kan ikke se bar hud, uden at skulle dyppe skægget og komme hen og dutte. Jeg er enig i at lyst skæg nemt kan se nusset ud, men Terriers er generelt lidt nussede. De er nogle svin og jeg elsker det smiley

  • #27   8. jul 2023 Jeg har mødt mange som synes skægget er enormt uhygiejnisk..

    Jeg ved ikke om jeg synes det er enormt uhygiejnisk - jeg synes derimod at det er p ... ubehageligt, når sådan en gang gennemvådt skæg bliver smidt op i skødet på mig, eller når jeg lige bliver sjasket til at en forbigående hund, mens jeg sidder i sofaen.
    Er det tørt, synes jeg ikke det er et problem smiley

    Jeg har i grunden ikke tænkt på racer til bestemte mennesker, men meget sjovt at læse jeres indlæg.

    Personligt har jeg i mine snart 20 år med min race oplevet, at ejerene af den bliver støt mere og mere "så svær er den ikke og jeg vil ha en fordi ..." ja, hvorfor ligger altid hen i det uvisse.
    Så tror at mallen - ihvertfald herhjemme - kan skrive sig ind i rækken med 101 dalmatiner, Lassie, Hooch, .. ihvertfald i en overskuelig fremtid.

    Datede iøvrigt - i min skumle fortid - en stor, hærdebred og høj som et hus, gut, med tusser over hele kroppen (dengang var det kun badass fyrene, der havde tatoveringer) og en Harley Davidson.
    Han havde en lille yorkie, der hed Tarzan smiley



  • #28   8. jul 2023 Kvinder med staff'er har amagernummerplader - som minimum. Der er andre kendetegn, som bedst tåler at forblive ufortalte. Mænd med staff'er handler med og/eller bruger stoffer.
    Det samme gjaldt for den amerikanske bulldog. Jeg blev kun ejer pga en blanding af dispensation og bestikkelse.


  • #29   8. jul 2023 Jeg har haft Pekingesere siden starten af 90'erne. Det er stadig - så mange år efter - helt umuligt at slippe for kommentarer om, at det da kun er gamle damer med lilla hår, der har sådan en race, og de er ALTID nogle hidsige sataner smiley Milas har dog fået rettet op på ret mange menneskers syn på Pekingesere, for han elsker alle mennesker, og har det skønneste temperament smiley

    Griffonerne har ikke rigtig nogen målgruppe, de er lidt for alle typer og aldre.


  • #30   8. jul 2023 Nu er Bowie godt nok en blanding men hun er mest aussie - også i sind og udseende. Tror egentlig jeg falder meget godt ind i aussie ejer kategorien, ung (31) kvinde uden børn som ikke går op i andet end sin hund haha

  • #32   9. jul 2023 Isabelle,

    Jeg kan huske at jeg var til en eurasier udstilling på Fyn for måske 17-18 år siden. Dengang så man sjældent racen men i dag støder jeg ofte på dem smiley Jeg var så forelsket i mine tidlige teenage år og plagede min mor SÅ meget om en eurasier men vi fik aldrig nogen hund.


  • #34   10. jul 2023 Jeg har en genbo på over de 70 år som har en staff.
    Jeg har selv 3 Bichon Frise, som er for alle aldre.


Kommentér på:
Hunde og deres ejeres aldersgruppe/type

Annonce