{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Kastration af gammel hund. {{forumTopicSubject}}

Vi er desværre nået til et punkt hvor vores gamle hund Luffe nok bliver nødt til at blive kastreret.

Ud over risikoen ved selve indgrebet, er der så noget man skal være specielt obs. på, når der er tale om en gammel (10½ år) hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af gammel hund.
  • #1   2. sep 2023 Der er flere tæver i den højere alder der får sterilisation akut pga livmoderen.

    Med en dygtig dyrlæge og en hanhund bør det kunne gå, blot du kender til din hunds tilstand m hjerte, nyrer lever mm før. En blodprøve et naturligvis et must - også ved unge dyr iøvrigt

    Nu kender jeg ikke årsagen men jeg ved at man ved nogle kræftsygdomme fx gør det og jeg har ikke set problemer

    Få en god snak med dyrlægen


  • #2   2. sep 2023 Anton blev kastreret som 9-årig pga. testikelcancer og det var helt uproblematisk for ham. Som Lens skriver skal der naturligvis tages blodprøver først, men så længe hunden er i god form (for alderen) burde det ikke være problematisk.

    Anton var en hund, der var hvilede meget i sig selv, ganske selvsikker, så hans sind ændrede sig ikke. smiley


  • #3   4. sep 2023 Min veninde har lige fået kastreret en hanhund på 10 år grundet testikelkræft. Det gik helt udramatisk smiley

Kommentér på:
Kastration af gammel hund.

Annonce