{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Cookie
Cookie
Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 384

“Ekspert” vil have forbudt American Bully XL {{forumTopicSubject}}

En københavnsk hundetræner Barbora Sdocova er nu gået forrest mht at prædike for at nu skal der yderligere en race på listen.
Er der nogle der overhovedet ved hvem hun er..?
Jeg håber da så sandelig ikke at der er nogle der er så tudetossede, at endnu en race skal på listen, heller ikke selvom der er både lighed og gener til fælles med Pitbulls.

Der må snart være hunde nok der er taget livet af, uden reelt at have gjort noget andet end at se ud som de gør.

https://www.bt.dk/udland/england-ulovliggoer-muskelhund-danmark-boer-foelge-trop-mener-hundetraener

Kommentarer på:  “Ekspert” vil have forbudt American Bully XL
  • #1   16. sep Den blanding skulle jo aldrig have været “lovlig”, så uanset hvem der nu råber op og vil have den på listen, har min fulde opbakning. Det kan ikke være rimeligt, at man kan lave en designerhund med en ulovlig race i, og så er den trylle-rylle pludselig fjong.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#2   16. sep Det virker også bizart at den overhovedet er kommet hertil.
    Men der burde slet ikke være hunde på den skide liste som bare kan tages fordi nogle lige synes de ligner noget.
    Tag hunde der bider og afliv dem. Også Rottweilere som ikke er på listen. Og alle mulig andre.

• #3   16. sep I England bliver den forbudt efter nytår, grundet flere angreb med døden til følge.

• #4   16. sep Jeg er ikke udpræget for den liste, men hvordan forhindre man ellers fjolser i at anskaffe potente/potentiel farlige hunde? Det er et reelt spørgsmål, for jeg kan ikke selv finde svaret.

• #5   16. sep Lige hvad det angår den race, så synes jeg at den skal på listen, selv om jeg normal ikke er for listen
    De der Bullyer burde aldrig være født.
    De er avlet på dårlige hunde, både af sind og krop.
    Og de bliver sandsynlig nok mere aggressive, fordi de har ondt i deres vanskabte krop.

• #6   16. sep Lige XL' erne er , som oftest, sat ok sammen. De er ikke så deforme som de små bullyer kan være. Hvilket muligvis er med til at gøre dem mere farlige, fordi de netop har fysikken med sig. Hvis det giver mening...?

• #7   16. sep Og hvem er den der " ekspert "?En hurtig Googlesøgning har ikke givet noget resultat.

• #8   16. sep Anne Julie, det er vist kun TS der kalder hundetræneren for “ekspert”. Den ekspert der nævnes i artiklen, får du masser af hits på smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 4 Følgere: 44 Emner: 16 Svar: 168
    #9   16. sep Hendes navn er forkert i artiklen, hun hedder Barbora Stocesova - der dukker lidt mere op når man søger på det smiley

Jeg aner ikke hvem hun er, men jeg kunne ikke lade være med at lege lidt detektiv smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    aug 2023

Følgere: 15 Svar: 309
    #10   16. sep "Anne Julie, det er vist kun TS der kalder hundetræneren for “ekspert”."

BT kalder implicit hundetræneren for ekspert i og med, at hun citeres umiddelbart i forlængelse af følgende: "et velkendt argument i debatten, som giver genklang hos eksperterne."

Ja ja - flueknepperi smiley

Gad vide, hvorfor racen ikke kom på listen i første omgang.

• #11   16. sep Jeg læste - godt nok i EB - at et eksemplar af racen lige havde bidt en mand, så han døde af det.
    Iflg EB har en anden "kamphund" overfaldt en 11-årig pige ..

Tror bare at folk generelt er ved at være trætte af de her hundeoverfald - jeg ved at jeg er ...

Men nej, jeg har ikke løsningen, dog undrer jeg mig MAX over, at rotten har røget under radaren ...

• #12   16. sep Indica : Tak. Det hjælper jo gevaldigt at have det rigtige navn. smiley

• #13   16. sep Isabelle: Jeg tror ikke racen var i DK da raceforbuddet blev indført. Eller også var der bare meget få af dem.

• #14   16. sep Det er rigtig, 'racen" eksisterede ikke da forbudslisten blev lavet

• #15   16. sep # 6
    Jeg er ret sikker på, at du får svært ved at finde en, som ikke har ad/hd......

• #16   16. sep Isabelle: Det gjorde den ikke fordi Rigspolitiet kom til, at gøre den lovlig (med FCI-lignede tavle ...). Han kunne ikke trække den "godkendelse" tilbage, så de uansvarlige listehundeejere hoppede på.
    Og nu har vi så et tiltagende problem igen.

Endnu engang har de uansvarlige gjort en stor indsats for, at bevise hvorfor, vi ikke kan få taget forbudslisten op til revision, med henblik på at få racer AF listen, under skærpet ansvar ... nu kommer der flere PÅ, i stedet for.
    For bullyernes skyld er det nok egentligt en lettelse i sidste ende ... Deres livskvalitet er ikke just i højsædet.

De ansvarlige af listehundeejerne vil ikke støtte sådan noget skodavl, så de måtte skifte race i stedet.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 4 Følgere: 44 Emner: 16 Svar: 168
    #17   16. sep Anne Julie - det må man sige smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#18   17. sep Martine: 4-500 DKK registreringer årligt, var nok grunden til Rotten ikke røg med. Det var DKK der skulle lave listen dengang.

• #19   17. sep #18

smiley smiley

• #20   17. sep Selvfølgelig skal den da på listen. Faktisk burde de tage alle størrelser med. De små er jo helt deforme.
    Rottweileren undgik listen fordi raceklubben gjorde et kæmpe arbejde og man mentaltester m.m. siges der.
    Problemet er måske mest alle de tavleløse der stadig avles på. Hvor der jo ikke testes.

Tænker ikke at alle Bullies XL skal aflives inden nytår. Men at der ikke må avles flere og at de nulevende muligvis skal bære mundkurv i offentlig rum.
    Men er det meldt ud?

• #21   17. sep Jeg tænker heller ikke XL' erne i England bliver aflivet. Der må nok bare ikke avles eller sælges flere efter nytår.

• #22   17. sep men håndhæves listen ? altså jeg mener når ikke en hund fra listen har gjort noget ..

hvis jeg skal dømme udfra at jeg stadig ser hunde der grangiveligt ligner Pitts på gaden i visse kvarterer i Aarhus ...

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#23   17. sep Hanne: ja listen håndhæves. Så sent som i sidste uge blev en hund ved navn Amber hentet af politiet og er stadig i deres varetægt. I og med det er en blandingshund så kan man jo intet gøre medmindre der er DNA test på forældredyrene.
    Det groteske er jo så at hunden ikke har været indblandet i noget som helst, men blit spottet af en strisser.
    Det er sgu trist også selvom man jo ved loven er der. Men for fanden altså. Når 2 labber kan rende rundt i en landsby i årevis og angribe dyr og mennesker og der ikke sker en skid ved det, hvad er rimeligheden i det. Fair at tage hunde der bider, men tage hunde bare fordi man nu lige synes den ligner noget der er på listen, det er sgu uretfærdigt et eller andet sted.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#24   17. sep AG: lur mig om ikke de 4-500 registreringer ikke havde en væsentlig rolle at gøre med de ikke kom på listen uagtet at Rottweilerklubben tog ansvar.
    Med tanke på hvordan DKK alle dage har ageret overfor dem der lægger mange penge i kassen for hvalperegistreringer.

Her er Ambers sag

profilbillede
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#25   17. sep

profilbillede
  • #26   17. sep Armenforhelvededa, så STOP sgu da med at købe BLANDINGER der ligner listehunde!!!! Man skal jo være retarderet, for ikke at vide, at det kan ende sådan smiley Stakkels hund, men den eneste der er skyld i det, er jo ejeren.

• #27   17. sep enig Anne ... så længe der købes hunde med hovedet oppe i røven, eller under armen, så betaler hundene prisen ... både de stakkels tæver der ligger krop til og hvalpene der risikerer at betale med deres liv ... om det så er listehunde, eller hvalpe fra udlandet der er taget alt for tidligt fra tæven ...

når idioter efterspørger enforbudt/uhensgtsmæssig vare er der altid kynikere der vil tjene penge ...

• #28   17. sep Og hvad skulle pointen være i at blande en boxer, SBT og schæfer (hvis det er dét pigebarnet forsøger at stave til i sit opslag)? Altså ud over at forsøge at lave noget, der ligner en listehund, og som passer til pigebarnets forestilling om det billede, hun gerne vil fremstille af sig selv. Hvis man keder sig, kan man tjekke hendes fb - hun er glad for at vise billeder af sig selv, og jeg tror sådan en wannabe-listehund er lige dét hun har ledt efter.

Øv! Jeg bliver så træt af dumme duller og pumpede typer, som køber den slags hunde for at være seje. Og ja, de bliver jo sikkert glade for deres hunde, men de ligger som de har redt.

• #29   17. sep Der er så få boxere i Danmark at det ville undre mig rigtig meget om racen var indblandet i alle de krydsninger!

• #30   17. sep Amber ligner ikke rigtig en liste hunderace.
    Det virker mærkeligt at hun blev konfiskeret.

• #31   17. sep AG: Hun ligner da mega meget en listehundeblanding.
    Uanset hvad, så er det her ejers skyld, hun ville have en hund der ligner en listehund (og sikkert er det), og piver nu over konsekvenserne.
    Det er hunden (der skal rådne op på et internat, til den aflives), og børnene, der betaler prisen.
    En dejlig vov, der ikke har gjort andet, end at blive født.

• #32   17. sep Jeg håber for hunden, at hun får den aflivet straks, frem for at den skal sidde på internat månedsvis eller årevis.
    Men fair dog kommer nok og blander sig og så kommer det arme dyr til at sidde på Internat rigtig længe. smiley

• #33   17. sep Anni, Fair Dog er allerede i fuld gang med den sag, så de kan sørge for at den stakkels gamle hund kan lide ekstra meget, inden den endelig får fred smiley

• #34   17. sep Fair Dog burde forbydes smiley

Kommentér på:
“Ekspert” vil have forbudt American Bully XL

Annonce