{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Dækken til lille hund. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo Schæferejer igennem mange mange år, og jeg har aldrig brugt det at pakke mine hunde ind. Hverken udenfor eller i bilen.
Jeg har 2 røde Hurtta dækner, som blev købt til Zenta og Laika i sin tid, alene af den grund at de begge blev et par gamle damer og Laika havde Spondylose.
De blev sjældent brugt, bare de dage med flest frostgrader, ikke for en tissetår i haven, men på gåture eller leg i haven.
Nu er jeg så i modsatte grøft, med Hundeprut, DSG på 2,5 år.
Hun er hyperaktiv, præcis som Schæferhunden, og jeg har faktisk ikke den tanke at hun fryser. Hun er altid i bevægelse udenfor. Hun er typen der løber, fremfor at gå. MEN hun er jo kortpelset, har ikke underuld som en Schæferhund og samtidig er hun altid spinkel. En masse fremtrædende muskler, men ingen fedt. Så et eller andet sted, er jo hun jo lige præcis en form for kandidat til et dækken.
Jeg vil helst undgå at pakke hende ind i diverse dækner, hals, stropper, spænder og meget andet, hun skal stadig have sin fulde bevægelighed. Og så skal det ikke være noget overdrevet varmt, det må næsten være lige så slemt at fryse, som at svede, når man drøner sådan rundt.
Jeg havde faktisk ofte tanken om det var for varmt for mine Schæferhunde, med Hurtta dækner. Gipsi brugte dem også.
Jeg tænker så om en trøje ville være en idé? Hvad tænker I med små hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til lille hund.
  • #1   29. nov 2023 Mine maltesere har haft både købedækkener og hjemmestrikkede trøjer.
    Trøjerne har været et hit. Men en strikket trøje er hverken vind eller vandtæt

    Mine er bare strikket lidt som en strømpe uden hæl, med hul i begge ender, og lidt længere på ryggen i forhold til maven.

    Hvis du vælger at strikke et dækken, så brug uld eller uldblanding. Syntetisk garn holder faconen bedre, men må være ubehageligt for hunden.


  • #2   29. nov 2023 Norbert havde en fleecetrøje fra pomppa, som han egentlig klarede de fleste vintre i. Når det var meget koldt eller dårligt vejr havde han et andet dækken udover, for han var meget kuldskær, men det kom oftest af når han gav udtryk for at han ikke ville have det på mere... Fleecetrøjen ænsede han ikke. Synes efterhånden der er flere, der laver lignende trøjer, og det er nok det jeg selv ville hælde til.

    profilbillede
  • #3   29. nov 2023 Jeg har en Boston terrier og han har hurtta Extreme warm fordi de fylder ikke det vilde (er ikke tykt) lukker i halsen så
    Sneen ikke kommer ind og så der god bevægelighed i det, og det er det eneste hvor han ikke er kold på ryggen hvor hans skade er, efter en gåtur/løbe tur. Tror ikke hun vil få det for varmt i det. Min den unge som er svedeprins, han overhede ikke i det, selv om han jorde rundt


  • #4   29. nov 2023 Mine har dem her, holder lidt vand ude, er rimelig vindtætte og sidder rigtig godt på hundene, ikke for varme og slasker ikke omkring dem når de leger smiley
    https://skinnydogs.dk/vare/outdoor-fleecetop-plum/


  • SC
    SC Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 14
    #5   29. nov 2023 Mine har disse. God bevægelighed, vandafvisende.
    https://www.equafleece.co.uk/products/dogs/dog-jumper


  • #6   29. nov 2023 Jeg bruger hurtta og non stop dogwear. smiley

  • #7   29. nov 2023 Jeg tænker netop at det vigtigste må være at det sidder tæt på hende og ikke slasker og at der ikke er diverse spænder, stropper, hals osv.
    Tænker derfor noget der sidder "slim" og følger hendes slanke krop, samt sidder tæt.
    Tak for jeres bud indtil videre, kigger dem alle igennem. smiley


  • #8   29. nov 2023 For bedst bevægelighed og ikke for varmt vil jeg klart anbefale en trøje fremfor dækken, uanset materiale (næsten). Og det skal være dem helt uden ben i. Det lyder til det ville være et godt match til din pige.

  • #9   29. nov 2023 Hvis det skal være en trøje og ikke decideret dækken, har jeg hørt rigtig meget godt om Hurtta midlayer, og bruger selv Goldpaws til Lucky, kan købes hos chewchew og hooked4pets

  • #10   29. nov 2023 Zenta - Kontakt Skinnydog, som Bodil nævner, hun er vanvittig sød til at hjælpe og har så meget styr på sit sortiment, og hun har en del ting, der kan bruges af andre racer end mynder.





  • #11   30. nov 2023 Herhjemme er både min og hundens favoritdækken "Hugo" fra Back on track. Det sidder tæt, er vand og vindtæt samt holdbart. https://back-on-track.dk/products/hugo-vinterdaekken-1

  • #12   2. dec 2023 Buster bruger altid dækken om vinteren.
    Pomppa Perus sidder utrolig godt på ham og har kun et spænde. Det er vand og vindtæt.


    profilbillede
  • #13   2. dec 2023 Han har også et canalana ulddækken. Mest til når han er i bilen.
    Der bruger han terrier modellen hvor halen kan stritte smiley


    profilbillede
  • #14   2. dec 2023 Det er sjovt så forskelligt man ser på tingene:) Jeg ville fx ikke sige at det dækken på dit første billede sidder godt på den hund, AG.
    Jeg synes det er for langt og for stort i bringen.
    Det er jo ikke vigtigt, hvis hunden har det fint i dækkenet, men det er pudsigt som noget de fleste nok vil mene der kun er ét svar på faktisk er yderst subjektivt smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #15   2. dec 2023 Ja, det er måske subjektivt A-S, for jeg synes det sidder godt, det er hverken for langt eller for stort i bringen efter min mening.

    En trøje eller dækken skal ikke sidde for tæt, men løst uden, at give vind adgang. Tøj der sidder for tæt, varmer ikke lige så godt. Et dækken på hund skal være langt, så en vind ikke rejser dækken og efterlader hundens bagparti frit. Med hensyn til bringen, så ser det ud til, at kraven kan slås op og dække bringen mere (?)


  • #16   2. dec 2023 Og sådan er man forskellig, og det er jo vigtigt at tænke over, når man efterspørger anbefalinger:)

    Jeg er enig i at et dækken ikke skal sidde som en stram trøje. Men udover det er vi ikke enige.
    Det kommer jo an på hunden, den her hund er ligeglad med at dækkenet er så langt, antager jeg, men fx min hund ville absolut ikke trives med et dækken, der gik ud over halen. For min skal halen have fri bevægelse, og plads til at folde op mod ryggen.
    Ift bringen så ville min tanke, hvis det var min hund, være at dækkenet gik ned og påvirkede hendes bevægelser, udover at det ville slide hendes pels, når kanten af dækkenet ligger der, hvor der er bevægelse.

    Derfor ville jeg gå efter noget andet, som sad bedre på min hund. Og fordi det er mit udgangspunkt (hvad der sidder godt på min), så ville jeg konkludere, at det dækken der ikke sidder super godt på hunden.


  • #17   2. dec 2023 A-S
    Du må heldigvis mene hvad du vil.
    Hunden mener det sidder helt perfekt. Og det er ham der skal bruge det. Han er utrolig sart med hensyn til dækken, det må ikke stramme eller genere nogen steder.
    Han er så tilpas i det dækken ( at han nu har tre ens)
    Han har haft flere andre typer dækkener vil han ikke bevæge sig i. F.eks BOT vinterdækken.


  • #18   3. dec 2023 Præcis min pointe, AG smiley

  • #20   8. jan Jeg var i Maxizoo efter at have lavet denne tråd, der var totalt udsolgt i hendes størrelse. Ikke et eneste havde de hjemme.
    Har været der igen i dag, stadig ikke noget stort udvalg, slet ikke når jeg samtidig har krav som at det ikke må begrænse hende og at hun ikke skal pakkes ind fra top til tå.
    Fandt et, det begrænser hende ikke, det er ikke tykt og hun kan lide at have det på. Det er sådan lidt, lidt men godt.
    Det skulle nok have været en størrelse større, ihvertfald i længden, men det var der ikke.
    Jeg må prøve at kigge online, det har jeg ellers bare undgået, fordi jeg ikke vil risikere at købe noget der ikke passer hende.


    profilbillede
  • #21   8. jan har du en Harald Nyborg i nærheden, de har et enkelt ..

  • #22   8. jan Ja men sidst jeg kiggede havde de ikke i størrelse lille. Men kan prøve at kigge igen. smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #24   8. jan Og hooks har en fysisk forretning i Mega center i Næstved

  • #25   8. jan Jeg ved ikke lige hvor du bor og jeg er ikke særlig god til geografien på sjælland, så undskyld hvis det bare er mega langt fra dig.
    ChewChew har en fysisk butik i 2791 Dragør, de har hurtta op til str 35 og nogle lækre fleece trøjer fra Goldpaw (jeg har 2 til Lucky, og han bruger dem konstant om vinteren, så lækre og varme og sidder bare godt)

    Hooked4pets har et godt udvalg og butik i 4200 Slagelse smiley


  • #26   8. jan Jeg bor i Ringsted. smiley Det der er vist 35 cm. Det kunne godt have været et par cm længere. Desværre.

Kommentér på:
Dækken til lille hund.

Annonce