{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.496 visninger | Oprettet:

Hjælp, hævet ved endetarm..?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set at Bella er hævet omme ved endetarmen.
Det er nederst nede, der er det nærmest en åre der er fuldstændig hævet, så hullet næsten ikke er synligt.
Det ser ikke ud til at gøre ondt. Jeg har lige fået lov til at duppe med klorhexidin deromme uden hun sagde noget.

Kan det være en hæmoride, eller hvad tror I? Hun blødte også deromme og ser lidt rød og en smule blodig ud deromme (ikke meget blod, men der sidder lidt deromme).. Nogen der har set noget lign?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, hævet ved endetarm..??
  • #1   5. okt 2007 Tror du ikk at det fordi analkirtlerne
    evt. skal tømmes ?
    Lugter det?


  • #2   5. okt 2007 ved ikke som de kan få hæmorider, men det lyder som en - analkirtlerne sidder som kl 10 og 14, hvis du tænker på numsen som et ur - så det er over numsen og nok ikke dem det er galt med

  • #3   5. okt 2007 kunne godt være analkirtlerne. du må en gang til dyrlæge.

  • #4   5. okt 2007 Det burde ikke være det.. Det er ikke særlig længe siden jeg fik dem tjekket hos dyrlægen og der var absolut ingenting..
    Hun har haft temmelig fyldte analkirtler én gang og der var hun meget synligt generet af det og hendes endetarm så slet ikke sådan ud..

    Det her ser ikke ud til at genere hende nu, men er som sagt bare blodigt og hævet.. hun er ellers frisk og frejdig.. Da hendes analkirtler var fyldte begyndte hun at løfte det ene bagben hele tiden fordi hun var øm.. Sådan noget er der slet ikke noget af nu..

    Men plejer fyldte analkirtler kun at hæve op et enkelt lille sted ved endetarmen?


  • #5   5. okt 2007 Platugler: Lige præcis.. Og det her er det nederste stykke af endetarmen og det er også derfor jeg ikke kan forestille mig at det er analkirtlerne der driller..

  • #6   5. okt 2007 Det er vist kun dr. Dyr der kan stille en diagnose, så I må afsted. Men det kan være invendige udposninger på tarmen, måske pga en betændelsestilstand. Men det kan også være der er gået betændelse i selve anakirtlerne.

    Håber det er noget dr. Dyr kan fikse hurtigt.



  • #7   5. okt 2007 Men hvis det var en betændelsestilstand, ville hun så ikke være synligt generet af det? Det må da gøre lidt ondt?
    Vores hvalp napper hende tit bagi.. Kan han ikke evt. have fået givet hende et lille nap som har forårsaget en hævelse?
    Tror lige jeg kontakter dr. dyr i morgen tidlig og spørger hvad de mener det kan være..


  • #8   5. okt 2007 Det lyder som en hæmoride, som hunde selvfølgelig også kan få..

    Deres røvhul er jo ikke så meget anderledes end menneskers (undskyld mit sprog.)

    men gå til dyrlægen med det


  • #9   5. okt 2007 Vores havde noget lignende og diagnosen der blev stillet var at det var pga analkirtlerne var fyldte!

    Men ved selvfølgelig ik om det er det din hund har smiley

    /Anne


  • #10   5. okt 2007 Anne V: Var det også kun det lille stykke af den nederste del der var hævet?

Kommentér på:
Hjælp, hævet ved endetarm..??

Annonce