{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Stor hunde, større behov {{forumTopicSubject}}

Vi snakker hund herhjemme. Vi skal ikke “forsøge” igen før om et par år.
Min mand snakker lidt om en større hund end de små pels-totter jeg elsker.
Jeg synes mange af de store racer er dejlige men nu fx en labrador kræver mere end fx en mops/pekingeser.
Men findes der en større selskabshund?
Jeg ved godt mange små selskabshunde også har brug for en del aktivering osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor hunde, større behov
  • #1   7. jun jeg bliver sikkert skudt ned, men der er nogle ret store racer som er mit indtryk ikke har brug for fx så megen aktivering som fx labradoren ..

    har kendt nogle fx Berner Sennen, de virker egentlig ret lade, Broholmeren mener jeg heller ikke er så krævende ...
    Talte en gang med en med en Irsk Ulv, den gad ikke gå lange ture ..


  • #2   7. jun Hvid Schweizisk Hyrdehund, alt efter linjer. Den opfører sig ret meget som en selskabshund hvorfor alenehjemmetræning skal trænes fra dag 2. Den skal selvf. aktiveres, men tænd/slukfunktionen er super, og den tilpasser sig meget nemt sine omgivelser, og sine mennesker.
    Den kan som de fleste hyrdehunde være strid i lømmelalderen, men det er arbejdet værd.


  • #3   7. jun Eurasier smiley

    Men ja, en hvid schweizisk kunne også være en mulighed. Dem jeg møder er nok lige rigeligt til den sensitive side, så man skal i hvert fald være OBS når man har børn (som forventeligt får kammerater på besøg). Den er jo teknisk set en brugshund, så i teorien kræver den en del aktivering. Reelt er der langt imellem de driftige og aktive hvide, så lidt hygge-hjemmetræning og gode gåture, så burde den være glad og tilfreds. Hvis man finder en opdrætter der vægter et robust sind, men uden at der avles på drift, så kunne den være et rigtig godt bud smiley

    Eurasieren kan også have issues med fremmede, men mere i form af at den er reserveret og går sin vej. Så den vil næppe være en god legekammerat til ungernes venner. Den er ikke super trænbar, men gider godt lidt tricks og lange gåture.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #4   7. jun Jeg tænker også, at eurasieren kan være et godt bud.
    De er ikke verdens klogeste, når det gælder tricks, men lidt kan de da godt lære smiley
    Lange ture, fodersøg og små opgaver elsker de - mine gør ihvertfald.
    Fremmede mennesker holder de, lidt atypisk, vældig meget af, men heldigvis ikke så meget, at det er besværligt smiley


  • #5   7. jun Vi fik på et tidspunkt en mand og hans eurasierhvalp på hvalpehold. Han fortalte hvem hans far er; en super dygtig, passioneret og meget vindende hundefører. Han fortalte at de bevidst havde valgt en eurasier, så hans far ikke fik ideer om at hunden skulle trænes i lydighed smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #6   7. jun He he, Anne. Klog mand - ham med eurasierhvalpen smiley

  • #7   7. jun Mine venners Broholmer er ikke typen der gider alt for meget aktivering. Han vil gerne være med i hvad de foretager sig på gården, men træning gad han ikke ('det bliver et nej, tak herfra') og gåture er da fine, meeeeen de behøves ikke være superlange og strabadserende. Det er aktive mennesker, der går på jagt. De har labrador med på jagt. Broholmeren blev delvist købt til sønnen og den passer fint med en sløv teenager, der sidder og spiller computer med hunden som fodskammel smiley
    Mange mynder er heller ikke sådan ligefrem aktivitetsfreaks. En af mine gamle venner har Greyhounds; de vil allerhelst tilbringe det meste af livet i sofaen er mit indtryk. Og så liiiiige ud og få en tur på væddeløbsbanen en gang imellem smiley En gymnasieveninden havde Irske Ulvehunde (som jo også er en mynde). De var heller ikke typerne vi tog med på løbeture og den slags. Her var min Foxterrier lidt mere velegnet smiley Ulvene fylder altså bare uhyggelig meget i seng og sofa smiley


  • #8   7. jun Stort set de større vogter racer er ikke aktive og kræver ikke særlig meget aktivering. De er avlet til mere eller mindre at ligge stille og holde øje med verden og gider ikke lange gåture eller træning.

  • #9   7. jun Jeg kender faktisk en del ganske aktive Bernersennen - hvis de holdes sunde og slanke er de ikke nødvendigvis sofakartofler.

    Når du siger stor, mener du så sådan en god mellemstørrelse ala labrador eller taler vi gigantracer?

    I mellemstørrelserne tænker jeg også eurasier, som allerede er nævnt - vi går en del ture med sådan en og tidligere med ejerens gamle eurasier. Den gamle var sådan på grænsen til doven - gik gerne ture, men i dens tempo. Meget reserveret overfor fremmede, men god til både mennesker og hunde hun kendte. Den "nye" (3 år tror jeg) er mere venlig/interesserer i alle, men også noget mere aktiv (dog ikke mere end hvad jeg ser blandt mange mindre selskabsracer).

    Derudover tænker jeg at nogen collielinjer måske kunne fungere - vi havde en som barn, som var indbegrebet af gårdhund. Glad for en gåtur, men ellers tilfreds, bare gan måtte futte rundt sammen med os og lå gerne rundt omkring, hvor han kunne have overblik og tage imod hvis der kom nogen.

    Chow chow tænker jeg heller ikke er specielt aktiv, men der er vist en del helbredsmæssigt at være opmærksom på.


  • #10   7. jun Vi snakker mellemstr til lille af de store smiley

    Max 35 kg. Så fx en lille labrador tæve, fuldt udvokset men hun vejede 28

    Det skal ikke være en vogtende race.


  • #11   7. jun kan se at broholmer tæver kan veje mlm40 og 60 kg .. vores nabos må være en af dem på 40 for hun er ikke større end en stor labrador ..

  • #12   7. jun Eurasier smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 45 Svar: 250
    #13   7. jun Tænk dig nu godt om Pernille.

    Synes det er tidligt allerede og begynde at overveje hund igen også selvom det først er om et par år.
    Du næsten lige kommet af med en igen.
    Og hvis du vælger en større race så vælg en race som er let at omplacere.
    Måske det er bedre at passe hunde for nogle i Randers / omegn som mangler hjælp hvis de skal noget i weekenderne / ferie.




  • #14   8. jun Miles mor, forstår dig smiley som sagt venter vi også, vi snakker om det om et par år. Det skal være ordentligt og vi har altså ikke tænkt at få en som skal omplaceres. Vi vil selvfølgelig forsøge bedst muligt at finde det rette match. Synes ikke der sker noget ved for sjov at snakke racer

  • #15   8. jun Jeg er ikke meget herinde mere. Men har du ikke hund nu? Du skriver i april måned om løbetid hos din tæve?

    Labradoren kræver altså mere end folk tror for at trives optimalt.


  • #16   8. jun Nej hende måtte vi desværre omplacere.

  • #17   9. jun Jeg tænker også en Eurasier vil passe rigtig godt til jer smiley

  • #18   9. jun Jeg tænker at en Bassethund, måske kunne være en ide. Det er en stor hund på lave ben. De har dog en tendens til at blive for tykke. Dem jeg kender til er meget madglade. Så er i til en hyggehund, der gerne går små ture. Men nok mere elsker at hygge med sine mennesker. Det er ikke en hund, der elsker at træne. Den er stædig og lidt doven og gør helst kun det den selv vil. Så hvis i er til en hund, der har nok i, at være midtpunkt i sin familie, ha så tror jeg den vil passe til jer. Og i får både en stor og en lille hund i en hund. Win win for dig og din mand. P

Kommentér på:
Stor hunde, større behov

Annonce