{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Lille menneske, stor hund {{forumTopicSubject}}

Altså.. nu er det ikke fordi vi skal have en bullmastif o.l. Men vi tænker over om det kunne være vi skulle udvide spektret med en større hund end de små selskabshunde. Har altid haft de helt små. Min mand er en høj stærk fyr så intet problem med det men jeg er 150 cm. Er det muligt at have en stor hund fysisk? Og hvordan med små børn? Findes der større hunde der ikke har et stort aktivitets-behov? Nu tager vi selvfølgelig hensyn til om der er tid/overskud nok til en hund overhovedet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille menneske, stor hund
  • #1   22. feb 2023 Hvor stor er stor?
    Har man en hubd der er større, end at man fysisk er i stand til at holde den, så er man jo ekstra forpligtet til at opdrage og træne den godt.

    Men ja, der er masser af "mellemaktive" større hunde. Spørgsmålet er jo bare, hvad du ellers har af kriterier ud over størrelse og ikke for aktiv?


  • #2   22. feb 2023 Det er da absolut muligt at have både store og gigantracer selvom man er lille.
    De store synes jeg faktisk er nemmere at gå med mange gange, nok fordi man virkelig lægger meget arbejde i at gå pænt mens de er små, og de lidt større og tungere racer ikke glemmer det så hurtigt.
    Min rumæner er væsentlig nemmere end Boxerne. Det samme var Krumme som var et Fila Bras mix.
    En Mastiff og en Broholmer er en stor rolig hund som regel. Det samme med Newfoundlænder, Landseer og leonbergere hvis du er til pels. Jeg synes ikke der er nogle lige umiddelbart der passer i labradorstørrelse, hvis det var tanken. Der ville jeg selv absolut vælge en gigant fra FCI gruppe 2


  • #3   22. feb 2023 Hvis hunden aldrig får muligheden for at trække af med dig så kan man sagtens have store hunde, jeg kunne ikke fysisk holde min Tervueren, det viste hun bare ikke så der var aldrig problemer;) det kræver naturligvis træning fra starten og det kræver i min verden halsbånd ikke sele;) med halsbånd kan du dreje hunden hvis den skulle forsøge at trække i unghunde perioden

  • #4   22. feb 2023 Enig, Bodil. Sele er totalt no go. Der kan man da først virkelig blive trukket på røv og albuer med sådan en på. smiley


  • #5   22. feb 2023 Min første hund var en amerikansk bulldog på 45 kg og det vejede jeg selv på det tidspunkt. Kunne jeg få hende igen gjorde jeg det uden at blinke smiley



  • #6   22. feb 2023 MIn bedste veninde har en broholmer. Han var forholdsvist aktiv som ung, men absolut ikke noget der bare kom i nærheden af hvad man vil kalde en aktiv race. Nu er han voksen og kan vist bedste beskrives som 'rolig grænsende til lad'. Det der med alt for meget fysisk aktivitet er ikke lige helt hans favorit. Laaange gå-ture, træning og den slags gider han ikke. Han vil sådan set hellere ligge på sofaen og spille computer med teen-ageren smiley Han er en meget hyggelig hund smiley

  • #7   22. feb 2023 Jeg har følger en pige som må være på alder med mig som har en ulvehund. Og så har hun også to små hunde som må være nogle terrier. Men hun går selv med den der ulvehund som går hende og til skulderen næsten. Og det er bare en Alm hundesnor som er hel slap når de går tur.

  • #8   22. feb 2023 Hvis du tænker stor og ret rolig, men dog ikke kæmpestor, så er Berner Sennen muligvis et bud, men racen har jo desværre en del sundhedsproblemer.
    Min nabos berner tæve var en vældig stilfærdig, nem hund, sød og venlig med et øjensynlig ret begrænset motionsbehov, men ville gerne f.eks. spille bold eller lege med legetøj, hvad der måske er en positiv ting i en børnefamilie. Hun var ikke meget større end en lab. han.

    Jeg er ikke specielt stor, men dog større end dig, og jeg kan fint gå tur med 3 pyreneerhunde i snor. Det kræver selvfølgelig, at hundene bliver trænet som unge. Min oplevelse gennem mange år med racen har dog været, at hundene har været har været ret forskellige på det punkt. En enkelt har nærmest kunne gå i en sytråd fra dag et af, andre har krævet en del mere træning, og et par af de første blev aldrig rigtig nemme i snor. Ingen tvivl om, at min træning på det punkt er blevet bedre, men der har også været individuelle forskelle.

    Og så er jeg ellers fuldstændig enig med Bodil og Cookie, jeg kunne ikke drømme om at gå med mine hunde i sele, selv om de nuværende er nemme. Jeg har trods alt bedre kontrol over dem i halsbånd.


  • #9   22. feb 2023 Broholmer. Åh jeg elsker dem!

    Jeg ville gå uden om Sankt Bernhard. Men det kan skyldes at jeg har været uheldig. Jeg synes bare der er en del med race efterhånden... ret mig gerne... men jeg svært ved at genkende den race jeg kendte som barn....

    der er helt klart nævnt mange skønne racer her.


  • #10   22. feb 2023 Kom til at tænke på det foto her

    profilbillede
  • #11   22. feb 2023 Jeg er 163 og har flere gange gået tur med store hunde, for mig handler det mere om at hunden er opdraget til at mennesket er en "blyklods" som man ikke bare skal trække afsted med smiley

  • #12   22. feb 2023 Nemlig Lens. A propos hest, så er det jo det samme. Ville de trække afsted med os, så var det jo ikke en større opgave. Det er et spørgsmål om opdragelse/træning. Det samme med hundene. Jeg kender flere med Mastiffer. De kan sagtens styre deres hunde.

  • #14   23. feb 2023 Ved heste har jeg oftere blevet trukket, så der har jeg mere respekt for ikke at gå med mere end 1 der har et hovede der rager over mit (altså ikke stanghøjde), da jeg ofte nok har stået på "jetski" bag en fjordhest fordi den syntes der enten var noget farligt eller mere spændende smiley

    Shetlændere har jeg ofte gået med 2-3 af gangen, de er lidt nemmere at holde tilbage smiley

    Plus jeg også mindes engang i England hvor jeg var i praktik at jeg fik skæld ud for at gå med 4 heste (store ponyer/små heste) i hver deres træktov mens jeg havde en hest (tinker/irish Cob-agtig) kun med grime rundt om halsen (dens hovede var for stor til nogen af de grimer dem der skulle lære os tingene havde taget med ud på folden)

    Jeg vidste ikke bedre og gik bare tilbage, heldigvis var "grødhovedet" lige så god og mild som den var stor, og heldigvis opførte de 4 andre sig ordenligt..

    Det var en mandlig beridder der først skældte ud og så hjalp med at binde de 4 andre og finde den rigtige grime, så den store kunne blive bundet også..

    Jeg er SÅ glad for der ikke skete noget smiley


  • #16   23. feb 2023 @10: Min søsters ruh. foxterrier kunne man 'binde' bare ved at lægge snoren på jorden. Den kunne gø, hoppe frem af glæde osv når den fx ventede på sin tur på ag-banen. Men den kom ALDRIG ud i stram line. En af mine gamle irerhanner kunne jeg binde til en græstot. Så snart han mærkede den mindste smule stram line så stoppede han.

  • #17   23. feb 2023 Udover det som allerede er nævnt her i tråden, så handler det også om teknik. At vide hvordan de fordeler din egen vægt, så du kan stå imod, hvordan du kan dreje hunden af osv. Selvom det da klart er nemmest at opdrage hunden ordentligt fra starten af.
    Vi får jævnligt store, stærke og uopdragne hunde ind på internatet, tilføj stress oveni og så har du en god cocktail smiley Jeg er 163 og vejer omkring 53 kg, så jeg har ikke meget at stå imod med, men jeg kan nogenlunde styre de her hunde, som jo ellers sagtens kan trække af sted med store mænd.


Kommentér på:
Lille menneske, stor hund

Annonce