{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

nyt hjem eller aflivning {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne dejlig blandings hund på 9år. og står i det dilemma at hun ikke kan med min lille datter på snart 7 md. hun er en rigtig dejlig og kælen hund som kan passe sig selv og indfinder sig hurtigt, hun elsker mennesker og større børn. mit spørgsmål er så er det uansvarligt at finde den et nyt hjem eller skal jeg aflive hende har det bare dårligt med at skal aflive en hund der er sund og rask og elsker livet. men samtidig kan jeg også se at det er synd den skal ha et nyt hjem men tænker også at den kunne få det rigtig godt det nye sted. men hva synes i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt hjem eller aflivning
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
    #1   25. okt 2007 Hvis det er en god og fredelig hund skal den da nok få det godt hos en ny familie. Det er ikke synd for en hund at skifte familie hvis det ikke fungerer der hvor den er nu.

• #2   25. okt 2007 Hun kan sagtens finde et godt nyt hjem hvor hun kan nyde sit otium...

Manne nej tre, der var også en ast med skæve hjemmekuperede ører...

• #3   25. okt 2007 Ja jeg vil også mene du skal give din gamle hund en chance.

Min gamle hund overtog jeg da hun var 9 år og hun havde ingen problemer med at skifte hjem.

• #4   25. okt 2007 hvorfor ikke få en adfærdsbehandler ud og se hvad det er der går galt, måske vil en sådan person kunne ændre nogle små ting, og barn/hund vil begge kunne blive i huset.... og hvem var der først smiley
    sørgeligt at hunde skal aflives når de ikke passer til børnetapetet.

• #5   25. okt 2007 man afliver ikke en rsak hund

• #6   25. okt 2007 hallo jeg truer ikke med aflivning og jeg har også tiden til hende og elsker hende men det går bare ikke hun knorre og viser tænder af min datter hva bliver det næste når hun begynder at kravle og vil rive i hende og jeg ikke er ved siden af. for mener da bestemt også hun skulle ha et nyt hjem men nu er jeg ikke det første hjem hun er ved og har også hørt at det ikke er sundt for en hund at skulle flytte hjem for mange gange, og det var kun et spørgsmål om hundens ve og vel så ingen negative bølger. tak

• #7   25. okt 2007 jeg tænkte ca 15 år frem før jeg nogensinde skaffede mig eddie ..

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
    #8   25. okt 2007 Candie: Et barns sikkerhed bør dog altid komme forud for hunden smiley

• #9   25. okt 2007 *Candie & Malou *

Jeg tror det er de færeste der tør stole på hunden igen hvis dern allerede har vist truende adfærd overfor deres børn.

• #10   25. okt 2007 Hvem har et link til historien om hunden, der altid er der for sin ejer gennem tykt og tyndt og så bare bliver aflivet, når den ikke lige passer ind længere? Den kunne vist bruges her.
    Føj, hvad folk kan få sig selv til.

• #11   25. okt 2007 Man kan jo sagtens tænke 15 år frem...

Men skal man så ikke have en hund fordi man også har børn???

• #12   25. okt 2007 du skriver nyt hjem eller avlivning som overskrift

• #13   25. okt 2007 hun kommer i marked annoncen og så håber jeg der er en der vil elske hende så meget som jeg gør.

• #14   25. okt 2007 Julie & Rocco

Skulle hun hellere skille sig af med hendes barn?

• #15   25. okt 2007 skal siges at mit barn var der først ikke hunden. og da den tidlige ejer ikke vidste hvordan hun var med spædbørn tog jeg chancen.

• #16   25. okt 2007 maria k ..
    har du ikke nogen bekendte der kan få hende som du stoler meget på??

• #17   25. okt 2007 jeg vil sku gerne være der for min hund men mit barn kommer i første række. og som hende hunde træneren i hund imellem der var også en der havde en hund som knorre af deres søn hun sagde også at det bedste var at give den et andet hjem da det nok ikke var sidste gang den gjorde det.

• #18   25. okt 2007 Øv.......havde hun kunne med andre hunde gav jeg hende gladeligt et pragtfuldt otium.

• #19   25. okt 2007 leduce. nej desværre for jeg er dyre elskeren i familie og er så uheldig at ha venner som ikke kan li dyr jo dem jeg fik den fra og spurgte og ham om han kunne ta den tilbage eller nogen i hans familie men de vil ikke ha hende. og er ski bare så ked af situationen men er bare så utryg ved at lade dem være sammen for kan jo ikke over dem hele tiden. og jeg afliver hende så absolute ikke hvis der er en der vil ha hende. men i bund og grund jeg har haft hende i 4 måneder og stoler ikke på hende med mit barn når hun har knorret og vist tænder bare ved at hun rørte hende og det er ikke gode tegn i mine øjne

• #20   25. okt 2007 Man skal da ikke aflive en dejlig rask hund...

• #21   25. okt 2007 så ville jeg råde dig til at finde en ny ejer og få rettigheden til at besøge hende uanmeldt nogen gange for at tjekke dem ad.......

• #22   25. okt 2007 undskyld charlotte men kan ikke være mere uenige..man skylder hunden at finde et godt hjem til den ..
    ogsom jeg skriver før få lov til at komme og tjekke ..

• #23   25. okt 2007 Nårh....det er jo Muddi...mon ikke der findes et godt hjem til hende....hun er jo ikke så stor ;O)

• #24   25. okt 2007 fistermedister jeg har skrevet en besked ved dog ikke om jeg har gjort det rigtig da jeg ikke har prøvet det før giver du en melding hvis du har modtaget den?

• #25   25. okt 2007 julie og rocco: er det dette link du har efterspurgt?
    (link fjernet)

• #26   25. okt 2007 Det er altid nemt at vide liiiige hvad man skal gøre... når man ikke selv står i samme situation.
    Jeg synes bestemt ikke man skal have dårlig samvittighed , hvis man vælger aflivning i denne situation.... hellere det end give bolden videre og så det går galt et andet sted...(.og som sagt af charlotte..). ..Det gør ikke ondt på hunden.. kun på ejeren.

• #27   25. okt 2007 personligt skal min hund aldrig fra mig og kan slet ikke forholde mig til at finde et nyt hjem til min hund ...meeen nu har jeg heller ikke stået i den situation som vi snakker om her ..
    synes bare at en rask hund aldrig skal aflives pga folks fejl..livet er alt ..død er intet ..

jeg ville bare ikke give op men prøve at give hunden en sidste chance ..indenfor ja træning eller et nyt hjem hos et dejligt sind og en der kunne elske den ...

• #28   25. okt 2007 Hvis ikke jeg havde haft et lille barn, havde jeg helt sikkert også anskaffet mig en genbrugshund. Helst fra internat..
    Men ville aldrig ha' turde at tage chancen efter vi fik vores søn..
    Man ved aldrig hvilke oplevelser hunden har haft tidligere...

Jeg ville aldrig tøve med at skille mig hurtigt af med hunden hvis den knurrede og snappede 'uden grund' .. Og med det mener jeg ikke at ungen bare får lov at hive og slide i hunden og i det sekund den siger stop - Så er det ud af vagten.. Nej ikke sådan...
    Men vil til hver en tid sætte mit barn højere end et dyr..
    Men selvfølgelig elsker vi jo vores hund og vores katte og det er da helt klart planen at vi alle skal blive gamle sammen smiley

Når det er sagt så kan jeg godt forstå at du ikke tør at stole på hunden. Specielt når den er 'en ældre årgang' og du ikke ved hvad den har oplevet i sit liv..
    Du gjorde måske hunden en tjeneste da du anskaffede den og tænkte at det går jo nok....
    Jeg synes at det er rigtigt godt at du går af med den....
    Hvis der ikke er nogen der reagerer på af give den et nyt hjem, kan du jo overveje at aflevere den på et internat. Men kunne forstille mig at det ikke er der de ældre hunde bliver valgt først...

Jeg synes også at du skal kigge på hundens psyke.. Men igen så er det jo svært når du kun har haft den i et par måneder og ikke ved om den kan klare et nyt familieskift....

Jeg kan godt forstå at det er svært at tænke at aflive en ellers sund og frisk hund. Men hunden har jo haft et langt liv........
    Og igen. Dit barn kommer først.. ( som du jo selv giver udtryk for )

• #29   26. okt 2007 ja jeg tog chancen med en alaskan husky paa 8 aar for snart 4 aar siden. Han fik desvaerre em dag pludselig en 2-4 hjernebloedninger og maatte aflives da vi havde haft ham i ca. 1 aar, men han var ogsaa en hund med mange problemer(voldsom allergi, agression over for fremmede hanhunde og katte m.m.) og han fik et godt otium hos os.
    Saa det kan lade sig goere og da vores "Luksus" doede havde han ikke nogen agressionsproblemer overhovdet og allergien var holdt skarpt i ave. Saa man kan godt kaste sig ud i det. Jeg ville gerne overveje muddi men har 2 hunde saa det gaar jo nok ikke.

Kommentér på:
nyt hjem eller aflivning

Annonce