{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Hund og kat. {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaring med sammenføring med hund og kat?
Har fået den sødeste killing, men Gaia bliver helt elektrisk så snart hun ser den. Indtil videre holder vi dem adskilt og tager katten ind i stuen i sin taske for at vænne hunden til at den er der. Med elektrisk mener jeg, at hun simpelthen er alt for ivrig og nysgeerrig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kat.
  • #2   28. okt 2007 inden vi fik kat var vores helt ekset med katte. så da de skulle vænnes til hinanden kom katte på loftet og hunden i under etagen da hunden aldrig vover sig oven på ved ikke helt hvorfor men hun er ikke vild med trapper inden for. så katten fik lov til at gå neden uder af fri vilje så han kunne stikke af ovenpå hvis hunden blev for vild. men det gik helt vildt godt og nu bruger de hinanden helt vildt meget.

  • #3   28. okt 2007 Hun bliver et år d. 7-11. Killingen hvæser af hende, hvis hun kommer for tæt på. Slap i dem bare løs sammen?


  • #4   28. okt 2007 Tror at det at i holder dem adskilt gør at Gaia bliver endnu mere elektrisk. For hun kan garanteret lugte og høre killingen...

    Prøv at sætte dem sammen og så lad Gaia få snuset og hilst rigtigt på den...
    Killingen går ikke i stykker af at blive tumlet lidt.. ( alt med måde selvfølgelig )
    Og så 'sæt Gaia på plads' hvis hun går for vidt..
    Men synes helt klart at hun skal ha' lov at få styret sine lyster, så længe killingen ikke tager skade eller bliver direkte bange...

    Har selv 2 katte, men fik Laura som nr 3, så har ikke prøvet din situation, men ville gøre det på denne måde smiley


  • #5   28. okt 2007 Det er blevet lidt bedre, men hun er stadig ikke i ro, når katten er i stuen. Har før haft hund og kat sammen uden problemer...

  • #6   28. okt 2007 Helle - Hvis killingen hvæser er det jo godt. Så siger den selv fra..
    Hvis den så lige giver Gaia en klo på tuden en enkelt eller to gange, så burde den selv ha' løst problemet og Gaia lærer at det gør ondt at tumle for tæt på.... smiley


  • #7   28. okt 2007 Måske killingen bliver mere agressiv af at være lukket inde?

  • #8   28. okt 2007 ja katten var dog lidt ældre og det gik som smurt da katten kom fra en familie med 2 mega hunde. og var ikke spor bange for hunden selv om den er mega voldsom.


  • #9   28. okt 2007 Den her er jo kun et bette pus på 12 uger og ikke vant til hund.

  • #11   28. okt 2007 Stine P: Rottweilere kan godt være lidt tykpandede, så man kan ikke altid regne med, de smutter bare fordi det gør ondt *s* Men måske jeg bare skulle åbne tasken og se om den vil ud.

  • #12   28. okt 2007 hold godt øje i starten og hav nogle steder hunden ikke kan komme. fx under sofa. hvis der dog er plads.*S*


  • #13   28. okt 2007 Der er plads under sofaen *s* Ihvertfald til katten. GG

  • #14   28. okt 2007 Tak for svarene *S* Vil prøve og se hvad der sker.

  • #15   28. okt 2007 Helle -
    Da jeg begyndte at tage min brors Rottweilerhan med hjem, med det formål at han skulle bo hos mig i perioder - Kunne han ha' slået mine katte ihjel...
    Han kom fra landet hvor kattene drillede ham på den anden side af hegnet..

    Men jeg fik vænnet ham til at katte er ikke noget man æder, men noget man respekterer....
    Det sidste lærte kattene ham selv. Når han kom lidt for tæt på så fik han lige en lussing....
    Han var helt stiv når han kom tæt på dem.. Ørene sad HELT oppe på hovedet af ham og han pev og sitrede, men han beherskede sig alligevel....

    Så hvis HAN kunne blive vænnet til katte så kan ALLE hunde smiley


  • #16   28. okt 2007 Har lige hadt den ude med Gaia i snor. Hun gøede ret meget. Slappede lidt af, da jeg tog den op. Men halser meget. Tror hun er lidt usikker.

  • #18   28. okt 2007 Stine P: Min forrige Rotte mente han skulle hyrde vores hest, som er vant til hunde. Trods adskillige spark/flyveture + megen ømhed i dagene derefter, lærte han aldrig, at heste var for store at lege med.

  • #19   28. okt 2007 MeToMiCa: Hun har lige ligget ved den i sofaen, men ligger nu under bordet og holder øje med katten (som er i sikkerhed i sin taske). smiley

  • #20   28. okt 2007 <i> Jeg har selv 4 katte og så min nye Ozzy. Vi startede med at have Ozzy i snor og så bar gå rundt med den mellem kattene i de rum de nu befandt sig, og dernæst sætte maden tæt på hinanden, ellers sid med hunden og så lad katten komme op i sofaen til dig så de kan snuse til hinanden ?
    Det hjalp ved mig, Ozzy og mine katte ligger da sammen nu smiley


Kommentér på:
Hund og kat.

Annonce