{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Er oksehudsben gode for tænderne? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, så er jeg nysgerrig efter, om "ben" af oksehud og den slags har en tandrensende effekt?

De gnubber jo på tænder og tandkød så jeg kan forestille mig, de må gøre et eller andet godt i den retning, men kan de f.eks. hamle op med de rigtige ben?
Nogen der ved noget om det?

Evt. anbefalelsesværdige produkter, som er gode for bisserne men ikke koster absurd overpris? (Jeg tænker på forebyggelse og vedligeholdelse af i forvejen sunde tænder.)

Der er jo mange ting, der efter sigende (eller iflg. mere eller mindre sandfærdig reklame) er tandrensende og åh så sunde, men det er jo svært at vurdere, når man ikke ved, hvor stor/lille/eksisterende den såkalt tandrensende effekt er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er oksehudsben gode for tænderne?
  • #2   1. nov 2007 Hvad med et bruge ben fra slagteren ?

• #3   1. nov 2007 Jeg tør slet ikke give mine oksehudsben mere.......

Jeg kan ikke lide den måde de "bløder" dem op på for derefter at gnave store flager af de sluger.

Min gamle dyrlæge frarådede dem, for det var dem han oplevede mest som årsag til galt i halsen (sidde fast) og forstoppelse.

• #4   1. nov 2007 Jeg er oss stoppet med oksehudsben, da Axel har været ved at blive kvalt! jeg var bare glad for at jeg var hjemme på det tidspunkt (plejer at give dem ben når jeg tager fra dem), for han kunne ikke selv få det løs fra halsen, jeg måtte have klør 5 ned i hans hals og så få det løs - for dælen han blødte bagefter så afsted til dr. dyr, som sagde at han før havde oplevet at en hund er blevet kvalt i sådan et ben!

• #5   1. nov 2007 En blanding ( lab/ new foundlænder) jeg havde for flere år siden fik også sådan en " knude" af et oksehudsben i halsen...den kunne ikke få luft og blev helt slap og blå...
    Jeg måtte simpelthen løfte den op i bagbenene ...dunke den i ryggen.... og ned i halsen efter det.... og bagefter puste den i munden og næsen , før den trak vejret igen... pyyy haaa ... jeg blev forskrækket sad bare der på gulvet og tudede bagefter..
    ALDRIG mere kommer de ben inden for mine døre igen..

• #6   1. nov 2007 Nu giver jeg mine hunde Gulerødder.... de er gode og renser tænderne lige så godt.... :O)

• #7   1. nov 2007 Jeg giver okseknogler og gulerødder, meget bedre syns både jeg og hundene smiley

• #8   1. nov 2007 Jeg bruger til Bingo de rigtig store oksehudsben der er massive, altså ikke snoede og med knuder. Når der er ca. 6-7 cm tilbage af dem så tager jeg det og smider væk, men forud er også gået mange timer med at få den kortet ned til denne længde. Dem jeg har nu, er ca. 32 cm. lange når jeg køber dem.( 50 kr. pr. stk. 3 for 100 kr.)

• #9   1. nov 2007 Vi er heller ikke fans af oksehudsben - Baloo kan ikke tåle dem med hans Nikkel-allergi...

Vi kører istedet ud til det nærmeste slagtehus og henter en sæk RIGTIGE okseben - altså ferske...
    Forleden var de frossen derfor fik vi dem ret billigt... 12 store ben for 20 kr... :O)

• #10   1. nov 2007 Og nåh ja - de rå ben er altså også rigtig gode for bisserne... ;O)

• #11   1. nov 2007 vores hund for rå suppe ben..
    de er rigtig gode for tænker og tandkød
    og ellers kan man købe lamme ryg, de er bare noget dyere

Kommentér på:
Er oksehudsben gode for tænderne?

Annonce