{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvalp - Tisseri - hjælp? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ha jo lige fået mig en dejlig baby... Hun var til at starte på rigtig god til at give lyd fra sig når hun skulle tisse, så kom hun ud og tissede med det samme... Men nu her hvor jeg har haft hende i næsten 2 uger synes jeg ikke hun giver lyd fra sig mere... Hun er lukket i køkkenet når jeg ikke er hjemme og når jeg kommer hjem er der tis overalt på gulvet på tråds af at jeg har lagt en avis. Hun kan også have været ude på en gåtur på 30 min, så komme ind og gå hen på avisen og sætte sig... Jamen hvorfor da ikke gøre det ude som hun gjorde i starten?? Hun gjorde det jo til start.. Kunne godt bruge lidt råd på vejen da jeg ikke selv har haft hvalp før mens jeg har kunnet huske hvad vi gjorde... Min sidste hund fik jeg da han var 10 mdr og han var renlig...

Tisser hun inde skælder jeg ikke ud, men tager jeg hende i at sætte sig, skynder jeg med hen og siger roligt nej nej nej og løsfter hende op og ud med det samme, og når hun så tisser ude roser jeg hende til skyerne og giver godbider... Nogle der kan hjælpe mig lidt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp - Tisseri - hjælp?
  • #1   17. nov 2007 Hvor gammel er hun??

• #2   17. nov 2007 Hun er 10 uger på søndag, så ikke så gammel endnu...

• #3   17. nov 2007 Har lige kigget.....Herregud, hun er ikke mere end 10 uger.. Hun er jo kun en lille baby endnu.. Og måske i en usikkerhedsfase, så hun tisser på gulvet. Så skal du måske holde øje med hende, så snart I kommer hjem fra en tur. Så snart hun gør antydning af at ville sætte sig, vender du hende om på ryggen og bærer hende udenfor, hvor du sætter hende ned og beder hende om at tisse. Når hun har gjort det, er det masser af ros. Men at have så lille en hvalp er et fuldtidsjob:-))

• #4   17. nov 2007 Channie...

Sådan er det at have hvalp smiley Jeg har Pyt og det er en kamp uden lige... Men ud med hende efter hun har sovet, leget og spist...

En anden ting, du må ikke gå så langt med hende hvis hun ikke er ældre... (mener jeg) smiley

• #5   17. nov 2007 Altså er jo godt klar over hun ikke er renlig og at der går noget tid... Men synes da bare ikke det er rart at det går tilbage med hende... Og det at der er tis overalt gør mig ikke noget, for det var jeg jo klar over fra start... Undrer mig bare over hvorfor hun kke tisser ude på en gåtur på 30 min, når hun så vælger at sætte sig 2 min efter vi er kommet ind - på avisen, som hun ikke bruger når hun er alene...

• #6   17. nov 2007 Jeg er enig med Dorte. Jeg har heller aldrig brugt aviser. De splitter dem bare og DET er et værre svineri end bare at tørre op efter dem. Ud med hende på mange små ture. Du skal være opmærksom på at hun efter al sandsynlighed ikke vil tisse på fliser eller fortov. De kan nemlig ikke lide at det sprøjter på deres ben..

• #7   17. nov 2007 Men når jeg så er væk i fx de max 5 timer jeg arbejder, så forventer jeg ikke at hun ikke har tisset, men den ene dag var det i hendes egen kurv?? Går med hende lige inden arbejde og med det samme jeg kommer hjem og i denne uge hvor jeg har arbejdet to gange dagligt i stedet for 1 lang gang, så igen inden jega tager på arbejde igen og så når jeg kommer hjem og igen inden vi går i seng...

Det virker som om hun bare ikke vil tisse ude... Når jeg finder snoren og rasler emd den, så stikker hun af fra mig, som om hun ikke vil med... Men når hun er ude hygger hun og leger og hvad der nu ellers sker...

• #9   17. nov 2007 Mette H - går både på fliser, grus og græs så der er frit valg... :o) Og avisen var fordi jeg jo ved hun nok ikke kan holde sig når jeg arbejder... den er der ikke når jeg er hjemme... :o)

• #10   17. nov 2007 Channie:

Det er otupi at tro at en 10 ugers hvalp kan holde sig i 5 timer. Det sker vist kun meget sjældent, men det lyder som om hun er meget usikker?? Har du trænet "alene hjemme" nok?? Ellers må du starte forfra og bruge weekenden her på at gå fra hende i korte intervaller:-))

• #11   17. nov 2007 Daisie L - Mange tak, men går ud når hun vækker mig morgen, så spiser hun, så sover vi 1/2 -1 time, så går vi inden jeg skal arbejde, kommer hjem og går med det samme, får mad, går inden arbejde igen, så kommer jeg hjem og vi går igen, får aftensmad, og går igen inden hun skal sove...

• #12   17. nov 2007 Jeg synes også det lyder som meget at en 10 ugers hvalp er alene 5 timer, men det er nok meget an på hunden smiley

• #14   17. nov 2007 Mette H - Synes ikke hun virker usikker på noget tidspunkt, men tværtimod altid glad og frisk og skal snakke med alt og alle - elsker at lege hjemme og bare hygge.. Og forventer slet ikke hun kan holde sig endnu, og ja har trænet meteg alene hjmme, da jeg tog fro en hel uge til at træne dette hvilket fungerede fint... Derfor denne uge hvor jeg arbejder 2 gange, lidt i stedet for at gå direkte til en hel arbejds dag...

• #15   17. nov 2007 Dorte B - Har desværre ikke have, da jeg bor i lejlighed, men der er græs lige over vejen...

Anja H - kan jo ikke gå hjemme til hun er gammel nok - skal jo stadig arbejde så jeg kan have råd til at bo og have mine dyr...

Daisie L - Desværre lejlighed... Og ja selvom der er alt dette er hun da stadig det hele værd og betyder alt for mig! Hader at skulle på arbejde og forlade hende! (Og kattene selvfølgelig, men de er jo lidt mere uafhængige)

• #16   17. nov 2007 Channie

Nej det kan du selvfølgelig ikke.. Jeg har Pyt på 12 uger, jeg er først nu begyndt at arbejde igen, og stadig har jeg en der er hjemme ved hende hele tiden... Kender du ikke nogen der kan hjælpe dig lidt ?

• #18   17. nov 2007 Anja H - Jou, men vil ikke have nogen hjemme hele tiden, for hun skal jo lære og være alene, som jo ikke er problemet....

• #19   17. nov 2007 Daisie L - Tak, er jo bare så bekymret om at det ikke er godt nok og undrer mig over det går tilbage... Men håber det hjælper her i weekenden hvor jeg intet skal! Håber dog at hun bliver lidt mere begejstret over at se snoren end nu smiley

• #21   17. nov 2007 Dorte B - Tror jeg gerne hjælper en del, men desværre! Og er nu også sikker på det lykkedes... Har aldrig haft problemer med det før, så vidt jeg husker... De andre hunde jeg har haft har jo været da jeg boede hjemme og var mindre, så husker ikke helt hvordan, så prøver jo så godt jeg kan :o)

• #22   17. nov 2007 Daisie L - Dejligt at vide... Så kan jeg jo kun se fremad! Sikke det lille puds da ligger og snorker lige nu! smiley

• #24   17. nov 2007 Daisie L - He he tro mig, har haft det kuller lææææænge! Skulle jo have den gamle aflivet, og var total ned over det, han var mors lille baby... Og lige fra den dag det blev bestemt at han ikke skulle lide mere, har jeg ønsket mig ny, og min kæreste lovede mig en... Så først ventede jeg på at der skulle fødes, og se om der var nok hunner, da jeg var skrevet op, men nej, blev sendt til anden der lige havde fået hvalpe, og måtte så vente igen igen... øj hvor var det hårdt! Og dagen hvor hun skulle hentes, var jeg bare såå dårlig, fordi jeg var spændt! Og nu er hun min! Wee min lille Prinsesse!

• #26   17. nov 2007 he he kender det skam godt! :o)

• #27   17. nov 2007
    (¯`'·.¸Channie¸.·'´¯)
    Det lyder som om du har en helt normal lille hvalp der stadig er usikker. Du skal væbne dig med en masse tålmodighed og en god gulvklud, og så aldrig tro at hvalpen gør noget for at "drille" dig.........det er en lille-bitte hvalp der følger sine behov og instinkter.........bliv ved med at rose og være nærværende så du ser tegnene på at den skal ud.
    Rigtig god fornøjelse med dit lille pus...

• #28   17. nov 2007 Lise Ø - Super og tak fro det! :o)

Dennis W - Snakkede med opdrætter som mente at un uge var fint, da hun normalt sendte hvalpe hjem til ny ejer op til weekend, og så startede de ellers på arbejde, derfor jeg havde fri i en uge, og nu har en vagtplan hvor jeg i stedet for at være væk i 8 måske 9 timer på en gang så delt den i 2, for at det ikke er så længe af gangen og det ahr jeg haf hele denne uge og fortsætter i næste...

Men tak for alle de gode råd. :o)

• #29   17. nov 2007 Når du nu siger at hun gør lige efter I kommer hjem after en tur, tænker jeg på om du går steder hvor der kommer mange andre hunde... Hvalpe er ikke meget for at tisse hvor der lugter af andre hunde - det er jo ikke gode "hvalpemanerer" at tisse oveni voksnes dufte.

• #30   17. nov 2007 Altså vi går da i en park, hvor eg har mødt i alt 3 hunde på de 2 uger... så det er ikk voldsomt... Men går jo flere steder... Og hun har en ide med at skulle lugte til hvor andre har tisset, og er jeg ikke hurtig, så giver hun sig til at slikke på det.. ader!

• #31   17. nov 2007 Channie:

Det gør vores hunde da også.......*GG*.. Det er almindelig hundeadfærd, tror jeg...

Kommentér på:
Hvalp - Tisseri - hjælp?

Annonce