1.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Plaster på øret? Plaster på øret?

Hejsa

Nu har jeg efterhånden set nogen kun billeder af hvalpe som har plaster omkring deres ører...

Eks.:
http://www.hundegalleri.dk/uploads_large_wm/252275.jpg?16-08-2007 07:24:09

Nogen som kan fortælle mig hvad det gør godt for? Nu <b>må</b> jeg bare have stillet min nysgerrighed smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plaster på øret?
  • #1   17. nov 2007 CH >> Nåååeeee smiley Tak *S* Er det noget man kan se de er ved at udvikle eller gør man (nogle) det bare automatisk? *s* Har selv haft boxer og vi havde da ikke plaster på hehe...

• #2   17. nov 2007 Ch >> Ahhh okay *S* Tak for hjælpen *S*

• #4   17. nov 2007 Bat-fuglene >> *G* Hehe okay... Men det er vel en fejl hvis de skal i ringen og de stritter til hver sin side i mærkelige retninger?

• #6   17. nov 2007 Louise og bat-fuglen: Det med avlen kan jeg kun give dig ret i... Jeg er eks blevet opfordret til at studse hårene på halen af min hund, da de ikke giver så flot et udtryk, men det vil jeg ikke, da det skjuler min hunds fejl hvis du forstår.

Jeg vil gerne give tæveejeren en chance for at vurdere min hanhund som han faktisk er. Hvis hans tæve har samme problem er det jo ikke optimalt at parre dem - det vil der jo kun komme "langhårede" individer ud af, som ikke er racetypiske...

Jeg ved godt, at det er en frygtelig lille ting, men en lille fejl eller det som med tiden kan udvikle sig til det er vel værd at tage med i overvejelserne...

Hvad er vigtigst? Racens fremtid eller om lige vores hunde kan snige sig med?

• #7   17. nov 2007 Bat-fuglene >> Det vil jeg så give dig ret i... Altså at det ikke ændrer på hvordan hunden avler videre selvom de får hjælp med deres flyvører smiley

• #8   17. nov 2007 Ja, det er hjælp til korrekt ørestilling, vi bruger det også på schnauzerne, generelt skal siges det som regel er noget med at man ikke får holdt øje med ørestillingen ved tandskift og de derfor skal "hjælpes" når de falder forkert!
    Ører og halestillingen er da en vigtig ting ifm hundesn udseende.. men ikke dens brug.
    Personlig vil jeg hellere tillade høje ører end krøllhaler på mine avlshunde, men sådan er man jo forskellig smiley

• #9   17. nov 2007 Louise & bat-fuglen

Fordi du ikke færdes på udstillinger med dine hunde og er fuldstændig ligeglad med hvordan dine hundes øre sidder, kan jeg sg.... se noget galt i at andre retter hundens øre under tandskift.
    Og det har intet med avl eller genetik at gøre, men åbenbart uvidenhed fra din side.

• #11   17. nov 2007 Og at man retter dem med diverse hjælpemidler ændre jo ikke på hvordan hunden avler det videre....

Det her - Tegn på din uvidenhed

• #13   17. nov 2007 Mennesker der bliver født med stritører kan vælge at få dem opereret ind... men det eneste det ændrer på er da rent kosmetisk!

Og hvad har dette lige med hundens øre at gøre........

jesus

• #15   17. nov 2007 øhmm, ørefejl er arveligt, så at rette på hundens ører ændrer ikke på at den kan nedarve fejlen til dens hvalpe

• #17   17. nov 2007 Louise: ja, jeg burde jo vide det *G*

har jo en hund med kæmpe ørefejl, der var umulig at gøre noget ved. desværre, men han er nu meget sød alligevel...........til tider

• #18   17. nov 2007 Dette her indlæg handler om hvorvidt normal ører folder forkert på det ene øre under evt. tandskift hos hvalpen, og at dette kan rettes med tape i ca 14 dage.
    Jeg går da ud fra at ingen mennesker regner med at hunden kan få oprejste øre, hvis den har hængeører med tape.
    Så derfor læs starten og spørgsmålet på denne tråd.

• #19   17. nov 2007 dig der skrev at det Louise skrev ikke passede, og det gør det jo netop

ørefejl kan være arveligt, og så kan du rette nok så meget på de ører under tandskiftet, den fejl kan stadig nedarves til hvalpene

• #20   17. nov 2007 Et knapøre der laver en forkert fold er sg...... ikke en fejl.
    Men helt normalt på hvalpestadie og under tandskift.

• #21   17. nov 2007 Gitte H >> Det var nu ikke det jeg spurgte om *G* Jeg spurgte om hvorfor nogle hunde havde tape/plaster om ørene smiley Og om man kan se at de er ved at udvikle det smiley *S*

Kommentér på:
Plaster på øret?

Annonce