{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblem.. hvad ville i gøre?? {{forumTopicSubject}}

En af vores tæver er efterhånden ved at give os grå hår, fordi vi ikke aner hvad vi skal stille op med hende..

Hun er et år gammel nu..

Siden vi fik hende da hun var 9½ uge har hun været ekstremt dominerende.. sådan tolker vi det i hvert fald..

Hun VIL ikke respektere at ældre hunde sætter hende på plads, så går hun fuldstændig amok (angriber).

Hvis vores ældste tæve ligger og sover og hun kommer trampende op i hovedet på hende og den ældste hund knurrer for at få hende til at gå, så angriber hun hende og de kommer op at slås..

Hvis katten bare så meget som kigger på madskålen, styrter hun over i hovedet på den og går til angreb..

Hvis en af hvalpene ligger med et tyggeben, springer hun op af sin søvn og ud af det blå farer hun i hovedet på dem, knurrer osv. og tager benet fra dem.. Hvis de gør det mindste modstand, går hun helt agurk og angriber dem og stopper ikke selv om de hyler og skriger =o(

Vi har flere gange været på nibbet til at finde hende et andet hjem uden andre hunde, men er blevet rådet til at vente på hendes første løbetid.. for 2 mdr. siden kom den så og hun blev helt anderledes i en periode og gjorde ikke alle de ting.. men nu er det vendt tilbage 100 gange værre..

Hun har også angrebet en af vores vennepars lille chi hvalp på 10 uger, uden umiddelbar grund (i deres hjem) =o/

Vi er så glade for hende, men er bange for at hun forvolder psykisk skade på vores andre hunde.. suk...

Hvad søren skal vi stille op, med hende.. vi har efterhånden prøvet det meste.. hun fejler intet fysisk..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsproblem.. hvad ville i gøre??
  • #1   19. nov 2007 hvor meget lydighedstræning gør i med sådan en bitte? for mig lyder det som om hun ikke ved hvad ben hun skal stå på

• #2   19. nov 2007 Har i haft kontakt til en adfærds behandler? Ellers synes jeg da nok at i skal til og få det....
    Det er næsten mit bedste råd til jer,.....
    Ellers lyder det til at i må af med hende. Men mon hun har smerter? siden hun er sådan efter alt og alle?

• #3   19. nov 2007 Vi har gået til hvalpemotivation med hende og hun kan de gængse kommandoer.. Vi træner til udstilling med hende og genopfrisker de triks hun allerede kan.. ellers får hun lov til at søge godbidder og sådan.. Samt træner at lægge mad foran hende som hun ikke må tage for der bliver sagt værs'go..

De tre andre hunde er super velfungerende, så forstår bare ikke hvad der er galt..

Vil du ikke uddybe: 'for mig lyder det som om hun ikke ved hvad ben hun skal stå på'

• #4   19. nov 2007 at hun er skide usikker af en eller anden årsag.. men jeg ville osse gå til en profesionel, det lyder voldsomt og hun har det jo heller ikke godt med den opførelse... held og lykke med hende og håber det løser sig.. jeg kan heller ikke give et godt råd...

• #5   19. nov 2007 Ja vi har talt med en adfærdsbehandler, men vi er ved at kontakte en anden =o/

Hun er tjekket fra ende til anden hos dyrlægen og fejler intet.. hun er en fysisk meget stærk hund.. (af en chihuahua at være)

• #6   19. nov 2007 hvad sagde de til den????

• #7   19. nov 2007 At hun bare skal finde sin plads i flokken og at det er helt normalt.. det var også der vi fik at vide, at vi skulle regne med at det ville gå over når hun havde været i løb, fordi der skulle komme mere styr på hormonerne..

• #8   19. nov 2007 Tak det vil vi prøve!

• #9   19. nov 2007 Vi vil gøre hvad vi kan for hende og har arbejdet med hende lige fra vi fik hende.. men idag var det dråben da hun angreb vores lille han hvalp 'uden grund'.. han hylede og hylede og hun stoppede ikke.. så min kæreste måtte fjerne hende fra ham =o( Jeg er bare så ulykkelig over det... suk..

• #10   19. nov 2007 Har I blandet jer, når hun har forsøgt at dominere den ældre hund?

• #11   19. nov 2007 Det virker som om hun slet ikke forstår andre hundes signaler..

• #12   19. nov 2007 Vi har både prøvet at lade dem klare det selv.. (de to ældste).

Men vi har også flere gange taget hende væk når hun er gået helt amok =o/

Vi kan mærke på den ældste at det har påvirket hende.. og jeg kan bare ikke have, hvis det også skal gå ud over de to små..

• #13   19. nov 2007 Jeg vil også sige at det er IKKE normal adfærd at overfalde hvalpe.

• #14   19. nov 2007 Nej vel?? og så helt umotiveret....
    hvis den ældste leger med de små og det bliver lidt vildt og der bare kommer det mindste piv.. så farer hun væk og går over og slikker bag efter..

• #15   19. nov 2007 Hvis hun reagerer på at den hun hapser i piber, så er der absolut håb forude...

I så fald har hun bidehæmning og så er det ikke så slemt.

Har hun nogensinde bidt hul?

• #16   19. nov 2007 Jamen, det er jo ikke "problemhunden" der går væk, når den lille piver, vel?? Det er en af de ældre hunde??

• #17   19. nov 2007 CH..
    Citat: Vi vil gøre hvad vi kan for hende og har arbejdet med hende lige fra vi fik hende.. men idag var det dråben da hun angreb vores lille han hvalp 'uden grund'.. han hylede og hylede og hun stoppede ikke.. så min kæreste måtte fjerne hende fra ham =o( Jeg er bare så ulykkelig over det... suk..

• #18   19. nov 2007 Åhhh - sorry, Mette... Mig der læste galt smiley

• #19   19. nov 2007 Nej det er den ældste der gør det.. og det vil jeg jo mene er det der er normalt..

Vores 'problem' hun stopper IKKE!!! =o(

Ja hun har lavet en 'rift' i øret på annabell.

• #20   19. nov 2007 Hun 'beskytter' også vores ting.. hvis vi har handlet ind og posen står på gulvet og katten går forbi, så er hun der med det samme.. eller hvis vi sidder og spiser og katten kommer for tæt på, så farer hun efter den og knurrer..

• #21   19. nov 2007 'problemhund' skulle der stå..

• #22   19. nov 2007 Hey...
    Det kunne jo være at din hund som du omtaler som en "problemhund" har for mange hommoner inde i sig... Det har jeg hørt om fra den tidligere ejer af min hund og det er derfor at min hund blev sterilseret.

• #23   19. nov 2007 Det er helt klart at du skal søge noget hjælp hos en prof... - med de dejlige søde hunde du har dig.
    Jeg har til dels selv oplevet et par konflikter mine hunde imellem. Jeg har mor og datter. Jeg kan nu sagtens se på den lille inden det er lige før det går galt (Hun står med lidt sænket hoved og kigger meget intens på hendes mor). Der kan jeg nu nå at stoppe hende, - bare ved at sige tydeligt - Du kan godt stoppe.
    Det er svært, at finde grænserne hvis ikke moderhunden formår at sætte den lille på plads og du skal jo klart stoppe hende ved at gå i mellem dem, når det bliver voldsomt. Men ellers skal de have lov til at lege de mindre voldsomme knurrerlege og nænsomme bidelege. Min hundetrænder siger, at man ikke må flytte hundene fra hinanden - men at man skal gå imellem og aflede opmærksomheden på den aggressive. Men det findes der nok utallige versioner af. Men det har hjulpet os. Held og lykke med det.

• #24   19. nov 2007 Hvad med at prøve at finde et andet hjem til hende,hvor der ikke er andre hunde som hun skal være sammen med.

Kommentér på:
Adfærdsproblem.. hvad ville i gøre??

Annonce