{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

fortvivlet :( {{forumTopicSubject}}


Jeg her ikke for så længe siden lavede en post om
Hund VS kat..

De ud ad til ser ud til at have det godt sammen..
Men nogen gange går "legen" alt alt alt forvidt.
og jeg føler mig fortvivlet.. for katten kom jo her først.. men det er ham der får alle slagene..
Her idag.. legede de, hvalpen hoppede rundt og bjæffede fordi katten legede med hans bideben.. han blev hidsig og snappede.. bed i øret og ruskede til.. Jeg råbte højt og bestemt nej, og han stoppede og kiggede på mig med det samme og lårede med halen??, er han stolt af hans handlinger?.. katten flýgtede, og hunden sad i halen på katten, tog hunden væk og sagde igen.. NEJ. han lårede bare ENDNU mere med halen. og var helt ivrig.. så satte hunden ud i køkkenet, og lukkede døren til så katten kunne få lidt fred..
der kom hurtig ro over huset, selv om hvalpen hylede som en gal. jeg tog den ind efter han var blevet stille. og han faldt i søvn.. ´
senere da han så vågende og var i hopla, legede ham og katten med kattens legetøj.. hunden blev så gal at katten legede med, han over mandede katten og lå oven på ham, tog fat i ørede på ham og trak ham hen ver gulvet.. har aldrig hørt en kat hyle så meget, skældte hvalpen ud og hævede stemmen til et højt og bestemt niveau , han slap med dett samme , og igen det der stole udtryk i hoved..
Ved i hvad jeg kan gøre?..

Kan være det er magt kamp. men, ingen af dyrene burde komme til skade under det..
Holder nemlig rigtigt meget af min putte mis, og hund..

**Blancka**


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortvivlet :(
  • #1   19. nov 2007 Tror du læser din hund heeelt forkert.... Din hund leger... og den logrer ikke med halen fordi den er stolt over sin handling, men fordi den syntes det er sjovt, og nok ikke rigtig forstår hvad du siger til den......

    Hvor gammel er den?!


  • #2   20. nov 2007 ja han er lidt ung , 10½ uge.
    Kunne godt være jeg læser ham hel forkert,
    Men hvordan kan jeg så få ham til at forstå at katten ikke er et legetøj der gerne må trækkes i ørene hen af gulvet?.

    Det ikke rart at hører sine små venner skrige så højt..


  • #3   20. nov 2007 jeg har også to katte, som dog ikke har noget imod svenne leger og overfalder dem... men jeg tror bare du skal vente til hunden en dag får en klo i næsen og bliver sat på plads.. de skal selvfølgelig være der begge to, men jeg tror heller ikke han er stolt af sine handlinger, han forstår nok som sagt bare ik hva han gør forkert... måske skulle i træne nej øvelsen noget mere?

  • #4   20. nov 2007 ja det rigtigt nok..

    jeg prøver at være der hele tiden..
    men nogle gange smutter det jo lige .
    jeg bor ikke i det største hus, faktisk er det ret småt her ;). men for os 3 + en mor smiley (som aldrig er hjemme) så er der plads nok, og hvis jeg foreksempel er i den ene ende af huset og roder med vaske tøj og de er i den anden, er jeg tit og ofte forsent ..

    Det jo også nogen gange omvendt , hvor hunden piver højt, men han piver allerede hvis man vil give ham halsbånd på -.-


  • #5   20. nov 2007 ååh, jeg får nok mange høvl nu.. MEN havde det samme problem med zitca, og lige meget hvad jeg gjorde hjalp det ikke... Prøvede alt det der med BESTEMT nej, osv.. Og det virkede også lige i det, det blev sagt. Men en dag havde han altså fat i katten for alvor, (han var nok ca et halvt år der), Så tog jeg altså fat i nakken på ham.. Han har ikke gjort det siden... Det er ikke dermed sagt at det er det du skal gøre..... Men det virkede for mig, fordi det var blevet så slemt......

    Og NEJ Zitca er ikke underkuet eller bange for mig!! Så er det på det rene....

    Ville bare af med min erfaring på det punkt....


  • #6   20. nov 2007 Når du ikke kan være der og overvåge dem, så ville jeg ikke lade dem være alene sammen..

    Først når hunden har lært at katten også må være der..

    Ved ikke at lade dem være alene sammen, vil du også få stoppet det der med at være for sent på den til at stoppe det.


  • #7   20. nov 2007 tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
fortvivlet :(

Annonce