{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

fortvivlet.... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen....

Jeg sidder her til aftens med en fortvivlet og underlig følelse i kroppen - efter at have været akut til dyrlægen sidst på eftermiddagen....

Jeg kommer hjem fra arbejde 15.30 og undrer mig over at der ikke står en glad og logrende Balou og møder mig i døren....
Da jeg kommer ind finder jeg ud af at han stadig ligger inde på sin pude i stuen, jeg kalder på ham, men han bliver bare liggende og kigger underligt på mig og ryster og dirrer over hele kroppen... Jeg kalder på ham og han prøver 5-6 gange at rejse sig og kommer til sidst op at sidde, dog meget anstrengt og stadig rystende overalt! (meget meget uhyggeligt syn skulle jeg hilse og sige)
Jeg prøvede at kalde ham til mig, men han ville slet ikke rejse sig eller flytte sig fra puden, sad bare og peb og "græd" hvilket han ellers aldrig gør... Balou siger ikke ret meget, og er ikke specielt pivet...
Jeg ringer akut til dyrlægen og får lov at komme med ham med det samme.
Til at starte med ville han slet ikke rejse sig, men så snart jeg fandt snoren frem, sprang han op og nærmest løb ud i bilen og satte sig.
Da vi kom ud til dyrlægen var alt normalt. Hun undersøgte ham i alle ender og kanter, tog temp og tjekkede at alt var normalt - hvilket det var... Og kommenterede endda at han var meget meget fin af en snart 6 årig GD at være...
Hun kunne ikke lige sige hvad der var galt, men har taget blodprøver for at tjekke nyrer, lever osv....

Hun nævnte at epilepsi måske kunne være en mulighed...

Er der nogen andre der har oplevet noget ligende eller kan hjælpe med at opklare disse mærkelige symptomer....
Hilsen Joan og Balou


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortvivlet....
  • #1   9. mar 2010 skal lige tilføje at han to gange inden for de sidste dage (hvor han har ligget og sovet) pludselig er faret sammen og har udstødt et hyl, nærmest som om der var nogen der har trådt på ham/sparket til ham....

    Det har han ALDRIG gjort før .....


  • #2   9. mar 2010 Min første tanke var mavedrejning, da jeg startede med, at læse dit indlæg...
    MEN det er det HELDIGVIS ikke...
    Groggy lavede engang det samme, han væltede dog også... Dyrelægen kunne ikke sige hvad det var... 2 dage efter var den gal igen og TP var 41, han fik prednisolon og og pencillin for en evt. infektion.. dagen efter var han bedre.. Hvad det var ved ingen..
    Så nej! Kan ikke hjælpe dig, men hvordan har han det nu??


  • #3   9. mar 2010 Hvad med et røngten??

  • #4   9. mar 2010 jamen han sover bare som han plejer...
    og har ikke rystet siden... men virker ikke glad....
    -tror han lå og kiggede på mig i næsten en time da vi kom hjem... lå bare på puden og kiggede, og så trist ud... og så lagde han sig om på siden og faldt i søvn....

    Syns det er så mærkeligt det hele.... smiley
    Efter dyrlægen kørte jeg forbi mine forældre.. Og min mor syns pludselig at han virkede meget gammel... men det kommer da ikke så hurtigt vil jeg mene...

    Normalt rejser han sig fint, og er meget smidig og bestemt ikke stivbenet... Han løber og leger og er ikke besværet på nogle måder...
    Men i løbet af de sidste par dage er han pludselig on-off stiv i kroppen, primært bagtil....

    Dyrlægen nævnte ikke røngten, kun blodprøver...



  • #5   9. mar 2010 Balou havde ingen feber - og dyrlægen sagde at hans led var meget fine.... Dem tjekkede hun, og han viste ingen tegn på ømhed nogen steder overhovedet.....

    Er helt fortvivlet og bange for hvad der er galt....

    Ved jo godt at Gd ér ikke bliver så gamle, men syns bare at det er nogle underlige tegn, for hvis det var gigt, burde han jo have ondt det meste af tiden.... og så forstår jeg stadig ikke de ryste ture som virkelig var meget meget kraftige....


  • #6   9. mar 2010 hvornår får du svar på BP??

  • #7   9. mar 2010 fredag eller mandag først... synes det er ulidelig lang tid at skulle vente....


  • #8   9. mar 2010 Ka det kan jeg godt forstå!! Vi må håbe at der findes et svar.. Et lille uskyldigt svar smiley
    Ellers ville jeg få taget et røntgen..


  • #9   9. mar 2010 Jeg tænker det kan være hans ryg/ben eller hofter der er noget galt med, så han får smerter. Jeg vil foreslå at få taget et røngtenbillede af ryg, hofter osv. Måske er det noges en kiropraktor eller lignende kan behandle ham imod, hvis det nu er noget der sidder i klemme, måske.

    Vores gamle GD fik epilepsi, de sidste to til tre måneder inden han døde fra os. Men det viste sig noget anderledes end det du beskriver.
    Han faldt simpelthen om og fik krampe og blackout´s. Det to fra få sekunder til et par minutter og så kom han til sig selv igen.

    Han blev undersøgt på kryds og tværs, da der normalt er en årsag til epilepsien, når en ældre hund pludselig får det. Han fik taget blodprøve og han lever, hjerte osv. var som hos en ung hund. Han fik også taget afførimgsprøver for hjerte/lunge orm, som kan gi´mange mærkelige symptomer. Men der var heller ikke noget. Tilsidst kom de frem til at han nok havde en svulst i hjernen eller havde fået små hjerneblødninger.
    Vi kunne få ham hjernescannet i københavn, hvis vi ville vide hvad det var, men det ville ikke kunne behandles af ligevel. Så vi syntes ikke vi ville byde ham den lange tur til KBH. Vi fik stesolid stikpiller, hvis han fik et voldsomt anfald, men vi nåede kun at bruge en, den aften vi mistede ham. Epilepsi gør ikke ondt på hunden, Tjalfe peb ikke, men nogle gange sagde han som en ulv.

    Han blev 10 år gammel og døde under et krampeanfald i sin seng, med os ved sin side, det to få sekunder. Det var vanvittig trist, men den bedste måde, når det nu skulle være. )o:

    God bedring. (o:


  • #10   9. mar 2010 Hvis nu der er noget der sætter sig i klemme i hans ryg eller lignende, så kan det sagtens være der kun kommer smerter en gang imellem.
    Med gigt kan der også være gode og dårlige dage, det kan svinge i forhold til temperatur, længden på gåture osv osv.


  • #11   9. mar 2010 dyrlægen lavede øvelser med hans ben og hofter, og der var ingen symptomer på at han skulle have ondt....
    -vi skal også aflevere afføringsprøver på mandag af hensyn til hjerte lungeorm....
    Dyrlæge fortalte at der var to former for epilepsi, hvor hun sagde at den mildeste form ikke giver black outs, men kraftig rysten osv....

    gigt er jo næsten ikke til at undgå med de store hunde, men syns bare at det ikke rigtig hænger sammen med den "rystetur" han fik....


  • #12   9. mar 2010 Det er heller ikke sikkert at det er noget med ryg, hofter mm. Men rart hvis det kan blive udelukket. Hvis det nu er noget der sætter sig i klemme en gang imellem, kan det jo være at smerterne giver rystelser.
    Men det er svært at sige hvad det kan være, så det er godt du får ham tjekket grundigt.

    God bedring.


  • #13   9. mar 2010 takker for de søde svar.... nu er det jo bare at vente og se hvad prøverne siger...
    skal nok opdatere når der er nyt....


  • #14   10. mar 2010 Hej igen...

    Så blev det lige til en tur mere til dyrlægen igen i morges...

    Balou havde det rigtig dårligt, havde ondt og ville ikke rejse sig igen i morges.
    Da han endelig kom op haltede han kraftigt på sit højre bagben og ville ikke spise ret med morgenmad.... Så vi kørte til Dr. Dyr igen og denne gang resulterede det i at vi gik hjem med to recepter. En på penicillin og en på smertestillede medicin.
    Vi venter stadig på resultat af blodprøver, men dyrlægen mente at han er kommet til skade med benet, og at smerterne endten stammer fra knæet eller hoften...
    Han skal holdes i ro, og så håber vi at smerterne i benet er væk om 10 dages tid når kuren er overstået....


  • #15   10. mar 2010 hej.
    nogenlunde det samme skete med hugo i sommers. kom hjem fra arbejde og han ville ikk rejse sig og var bare ked af det. han ville ikk støtte på bagbenet
    drønede til dyrlæge med ham. det viste sig at være en infektion i bagbenet. det gik væk med en pencilin kur og smertestillende. hugo havde dog også feber.
    kan jeg forstå balou ikke har? men lad os håbe det er en infektion der går væk smiley så han blir glad igen


  • #16   11. mar 2010 Dejligt at høre at det måske kan være noget mindre alvorligt. (o:
    Håber det hjælper nu.


  • #17   12. mar 2010 Ja kan man ikke sige, at man håber der "bare" er lidt med benet...
    God bedring


  • #18   17. mar 2010 En lille opdatering.....

    Balou får stadig penicillin og smertestillende... Han er glad igen, aktiv og kontaktsøgende... -men trækker/humper stadig lidt på benet indimellem smiley
    Er derfor spændt på hvad der sker når han om nogle dage er færdig med sin medicin....

    Udover det har vi fået svar på hans blodprøver....
    Er lidt i tvivl om hvad det helt præcist betyder det som dyrlæge sagde, men der var nogle tal som var for høje, som har noget at gøre med endten hans galdeblære/galdeveje eller hans bugspytkirtel.... smiley
    Hun kunne ikke sige noget konkret om hvad det var.... Men foreslog at vi scannede ham næste gang han skal i narkose....
    Er der nogle der eventuelt ved hvad det kan betyde???

    Hun sagde at hans tal lå på 7, og helst skulle ligge på 5-6.... Dette kunne betyde at han muligvis døjer med irritation i galdevejene... -men hun var ikke sikker....
    -nogle der kender til dette "fænomen" og hvad det eventuelt kan gøres ved det... ???


  • #19   23. mar 2010 Der er jo en lidelse, der skyldes problemer med bugspytkirtlen, som kan forudsage en masse symptomer. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder.
    Men skriver det, når jeg kommer i tanke om det. (o:


  • #20   23. mar 2010 Jeg huskede forkert, det var ikke bugspytkirtlen. Men du får lige linket alligevel. (o:
    (link fjernet)


Kommentér på:
fortvivlet....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce