{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

Fedtknuder. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Mange af jer har sikkert oplevet en eller flere små fedtknuder på hunden, som nogengange kommer og går igen. Det har jeg i hvert fald med Zuco - han har et par små, som nok aldrig forsvinder helt.

Men nu har han altså fået en rimelig stor på ryggen lige under huden, når man fatter om den er den lige så stor som en stor flad kastanje. Normalt når man tager fat i huden som en delle på ham er dellen ikke mere end 2 cm tyk, men her er der altså min. 5 cm tykt over knuden.

Mit spørgsmål er: Er der forskel på de store og små fedtknuder mht. om de er "farligere", når de er store.

Dyrlægen har kigget på de små ved lejlighed, og siger at de sagtens kan forsvinde af sig selv og at det ikke hjælper at tømme dem, da de kan komme igen. Men er der andre af jer, der har oplevet så stor en fedtknude, som altså er ligeså normal som de små, eller skal man være mere skeptisk jo større de er?

Mvh. Sonja og Zuco


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedtknuder.
  • #1   21. nov 2007 Tror jeg ville køre en tur til dyrlægen og få ham til at kigge på den. Kan du få fat hele vejen ned om den og rykke den??

  • #2   21. nov 2007 S jeg tror ikke at der er forskel på farligheden af de store og små, mener det afhænger af om de "hænger" fast eller kan rykkes lidt rundt på, men jeg ville da nok få den undersøgt. Battie har en på det ene baglår, den har været større end den er nu, nu er den vel ca som en 2 krone, men man kan ligesom løfte den lidt når man tager fat om den..

  • #3   21. nov 2007 Ja, ligesom med de små, men den er fast og hård. Den er ikke vokset yderligere siden jeg opdagede den igår.

  • #4   21. nov 2007 Jeg tror det er præcis med hunde som med mennesker, at man skal følge sin sunde fornuft, og måske nok reagere ved en knude der er dobbelt så stor som dem den plejer at få.
    Jeg tror jeg ville få den tjekket - bare for en sikkerheds skyld.


  • #5   21. nov 2007 Skal forbi dyrlægen lørdag og tanke op med fodersække, så hvis den stadig er ligeså stor eller vokset mere kunne jeg da lige tage Zuco med i samme omgang (det er nemlig uden tidsbestilling om lørdagen).

  • #6   21. nov 2007 Tror det lyder som en god ide lige at besøge dyrlægen. Vores gamle oswald, som desværre døde i aftes, havde også op til flere fedtknuder. Vi fik dog afvide af dyrlægen at så længe de var bløde og man kunne tage fat og rundt om dem, var de uskadelige. - de måtte bare ikke blive hårde.

    Afsted til dyrlægen med jer, på lørdag smiley


  • #7   21. nov 2007 Oswald, Vax & Louise B: Tak for tippet, det er en god huskeregel. Jeg er ked af at høre at I har mistet Oswald, men flot at han blev 13 år.

  • #8   21. nov 2007 Tak for din tanke smiley Det er bare svært at miste en hund, som netop har levet i 13 år. Heldigvis var han som blommen i et æg, og nød et hvert sekund af hans liv.

  • #9   21. nov 2007 Det er rigtigt at de helst ikke må være hårde og de må heller ikke sidde fast, man skal kunne smutte rundt med dem. Men det kan godt være at de virker godartede og så alligevel ikk er det, så det bedste ville være at få taget en prøve af knuden, hvis du vil være helt sikker.

    Og sørg for at få prøven sendt ind til undersøgelse, da dyrlægerne ikke altid kan se det ordentligt selv.

    En godartet fedtknude kan også være farlig, hvis den sidder et sted hvor den genere organer, rygrad eller lignende.


Kommentér på:
Fedtknuder.

Annonce