{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.687 visninger | Oprettet:

Hans  c
Hans c
Tilmeldt:
24. jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hvordan vælger vi vores boxer hvalp ? {{forumTopicSubject}}

hej i fredags var vi ude og se på boxer hvalpe vi har valget mellem to han hvalpe. Vores dilemma er hvilken skal vi vælge da de begge er søde, tillidsfulde og faktisk lige fremme i skoene... men den ene lyder lidt underlig når den trækker vejret men kun nogle gange og den er bestemt ikke snottet eller virker syg på nogen måde.Det lyder nærmest lidt som en gris der grynter. Det eneste vi kunne se på den var at næseborene ikke så ud til og være lige så åbnet som på de andre hvalpe den var tør på næsen hvor de andre var våde. Sælger har snakket med en dyrlæge som siger at det med 95 % chance er fordi der er noget i svælget som endnu ikke er groet helt sammen endnu. Kan det være grunden ? Hvalpene bliver 6 uger i morgen. Sælger virker reel og både hunde mor og de 8 hvalpe ser fine ud hvilken skal vi vælge ?

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan vælger vi vores boxer hvalp ?
  • #1   2. dec 2007 Hans.. Hvis den ene hvalp måske fejler noget,havde jeg ikke valgt den.. Havde nok ikke valgt nogen fra det kuld;-)

  • #2   2. dec 2007 Hans: skal jeg være helt ærlig??? så ville jeg altså give de par 1000´ene mere for, at få stamtavle på hunden.

  • Hans  c
    Hans c Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   2. dec 2007 ved ikke om de er blevet tjekket kan kun sige at moren så sund og fin ud og så billeder af faren fin tigerstribet han som skulle have stamtavle

  • Hans  c
    Hans c Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   2. dec 2007 de får ormekur bliver chippet og vacc. inden vi henter

  • #6   2. dec 2007 Uha, jeg tror godt nok også, jeg ville ofre en smule flere penge og så få en hund med tavle, som er blevet tjekket for de arvelige sygdomme, der er relevante for racen.

    At der er en lidt skidt hund i kuldet betyder ikke at hele kuldet er dårligt, meeeen - det er ti-tolv år det drejer sig, om... Jeg synes udgangspunktet skal være perfekt og ikke et kompromis.

    Min anbefaling er at lede lidt længere og betale en smule mere, som i til gengæld i højere grad ved, hvad er.


  • #7   2. dec 2007 selvom hundene ser sunde og fine ud, så er det vigtig at de bliver tjekke inden man avler. Eks. HD (hofte dyplasi) er en avelig sygdom, som kan give hunden mange smerter, derfor er det så vigtigt at forældrehundene er tjekket

  • #8   2. dec 2007 Havde valgt den hvalp uden tydelige helbredsproblemer.
    Mht andre der her benytter lejligheden til at prædike, så glem disse og nyd i stedet at i skalhave hvalp.
    -Henrik


  • Hans  c
    Hans c Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   2. dec 2007 TAK HENRIK !!!!!!!!!!!!


  • #10   2. dec 2007 Lea og...: det kan godt være vi prædker, men det er jo ikke fedt at stå med en hund på 2 år, som man skal aflive p.g.a sygdom som er arvlig vel....
    Eller synes jeg også at du skal vælge den, som ikke grynter, hvis du fortsat ønsker en fra det kuld...


  • #11   2. dec 2007 Hans

    Hvis du vil lytte til Henriks "gode" råd, så synes jeg li'så godt du kan ta' et par terninger og rafle om hvilken hvalp du vil ha'.

    Eller hva' med ælle-bælle-mig-fortælle-du-slap-fri...


  • #12   2. dec 2007 Synes bestemt du skal vælge den hvalp der ikke "grynter" .,

    Og ligeledes er jeg enig med de andre at smide et par penge oveni og købe en med stamtavle og hvis forældre er tjekket for diverse ting ., Så du er større chance for at få en sund og rask hund i sidste ende også .,


  • #13   2. dec 2007 Da jeg syntes alle hunde har ret til et godt liv, Ville jeg ikke sige du skal anskaffe dig en stamtavle hund men jeg ville nok bede om at se papirne for evt. sygdomme som der kan være.

    Spørg evt. dyrelæge hvad der evt. kan ske på længere sigt med den der grynter.

    Men eller's held og lykke med valget af jeres kommende hund.


  • #14   2. dec 2007 Ville ikke købe nogen hunde fra dét kuld !

    "noget i svælget der ikke er froet sammen endnu"
    lyder som om at sælger meget let og elefant skøjter henover et problem der kan være meget værre end noget "der bare lige skal gro sammen"

    Jeg ville da i hvert fald som minimum vide hvad der faktisk var galt med hvalpen og ikke bare få det fejet hen som "et eller andet"
    Og hvis der så er noget galt med de andre, så er det vel også bare "et eller andet der går over"


    Ja undskyld , kan godt se at du og andre bliver fornærmet over at der er en del der råder dig til ikke at købe fra dén sælger... Men det samme vælger jeg så at sige... Så kan du bruge det eller la' vær' smiley


  • #15   2. dec 2007 Froet = groet :-S

  • #16   2. dec 2007 Julie: når du mener alle hunde har ret til et godt liv, vil jeg på sin vis give dig ret. Men hvis man så køber en hvalp hos et sted, hvor den ikke har det godt, så vælger man jo at støtte dem, som har hvalpen, så de kan lave endnu flere... Det skal man jo også huske på

  • #17   2. dec 2007 Er det ikke meget normalt for hunde med underbid at grynte lidt?jeg har 2 med underbid og de begge grynter af og til

  • #18   2. dec 2007 Gitte skal have endnu en samojede - Smilla:-) :

    Hvis jeg fik hvalpe der var fejl på ville jeg gå den grusomme tur til dyrelægen og den aflivet og få resten af hvalpene tjekket for så meget som muligt.

    Men Hvis de ikke ser det som en fejl på hunden så gider jeg ikke prædikere om det,folk uden stambogs hunde bestemmer jo selv hvad fejlerne på hvalpene er der er ingen regler.


  • #19   2. dec 2007 Hvis jeg ikke har misforstået noget så kommer hvalpe da til verden og er groet helt sammen.........................

    Når en sælger siger om hans hvalp at dyrlægen har sagt at der "er et eller andet i svælget det lige mangler at gro sammen" havde mine alarmklokker da bimlet i eet væk !
    Hvis hunden har noget der ikke er groet sammen i svælget så kommer man da ikke med sådan ligegyldigt svar.......

    Laura grynter da også engang imellem og snorker også en del, men hun var da i det mindste groet sammen... Ellers havde jeg aldrig købt hende....


  • Hans  c
    Hans c Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #20   2. dec 2007 de sagde også at den skulle tjekkes ved dyrlægen for at se om der er noget galt nården skal vacc.


  • #21   2. dec 2007 Hans C

    Jeg ville forslå dig at spørger om ikke de vil få tjekket alle hvalpe på kryds og tværs.



  • #22   2. dec 2007 Jep alle hvalpe har fortjent et godt liv - men jeg skal bare ikke være den, der betaler prisen for det.

    Det kan godt være, det er egoistisk, men jeg bliver glad for mine hunde og har ikke lyst til at miste dem til en sygdom, jeg kunne have gjort meget mere for at undgå.

    Men - først og fremmest ville jeg tjekke om forældredyrene er HD-fotograferet og har de mere end B, ville jeg ikke købe en hvalp.
    Andre arvelige sygdomme for racen er jeg ikke bekendt med, men jeg ved, der er nogle herinde, der har forstand på boxere...

    Personligt ville jeg ikke købe en racehund uden tavle. Racerne er temmelig belastede af diverse sygdomme, og tavlen er den eneste måde man kan se, om man er landet mit i løvens hule.

    Giver man penge for en racehund, synes jeg næsten man er forpligtet overfor racen til at gå hele vejen. Det er den bedste måde at bevare dens sundhed på, så vi får alt skidtet sorteret fra.

    Det er i mine øjne ikke snobberi, men sund fornuft..

    Hans, dette er ikke ment som kritik, men som velment råd...
    Man bliver så ked af det...


  • #23   2. dec 2007 jeg ville slet ingen gang overveje at vælge hunden med fejlen... tag en af de andre hvis du vil have derfra

  • #24   2. dec 2007 Hvad med forældrenedyrene er de tjekket for nogen af de arvelige sygedomme.Hvis ikke de er det vil jeg vælge at købe hund et andet sted fra.Er de medlem af Dansk Kennel Klub,eller er det bare nogen der avler,uden at hundene er avlsgodkendt har i undersøgt det.

Kommentér på:
hvordan vælger vi vores boxer hvalp ?

Annonce