{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Hvad kan man gøre ...?? Hjælp ... {{forumTopicSubject}}

Hei

Jeg har lige fået af vide at en ældre mand (der dårlig kan gå) der bor i min mors række, har fået en Jack Russel hvalp ...!!
Og så vidt jeg ved om denne race, så er de meget glade, livlige og legesyge ... Har så fået af vide at han ik går tur med den, og kan slå den over snuden når den river ham på armene som selvfølgelig er for at lege ... Jeg kan ik holde tanken ud at den lille krop skal være hos sådan en mand der ik vil lege, gå tur eller noget ... Bare ligge på sofaen ... Hvad kan man gøre ....?! Vil så gerne ha fjernet den lille krop fra det hjem, da han ik fjerner at sku være sådan et sted ... Har deværre ik set ham endnu, da han sjældent er ude og jeg bor jo ik hos min mor ...

Mange hilsner
Helene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man gøre ...?? Hjælp ...
  • #1   2. aug 2005 Så meget snakker hun ik med ham ... Men jeg kan da prøve og hører hende ad ... Ja, for søren ... Kan slet ik forstå hvordan han kan finde på at købe den race ... Eller dem der har solgt ham til manden ... Det er jo forrykt ... Man kan jo tydelig se at han dårlig kan gå ...

• #2   2. aug 2005 ja det er sgu sørgeligt... der burde være regler om hvem der kan købe en hund!!!
    har dog desværre ingen gode forslag til dig!

• #3   2. aug 2005 Du kan jo kontakte dyrenes Beskyttelse, og høre hvad de mener?

• #4   2. aug 2005 Hmmm, vil da mene at man ikke bør holde snuden ude af andres ting, hvis det betyder at et dyr mistrives?????

• #5   2. aug 2005 er fuldstændig enig med belinda... man skal da passe på andre levende væsner end bare lige sin egne!!!

• #6   2. aug 2005 Er lidt enig med Thomas. Man skal i hvert fald have et meget godt kendskab til sagen inden man blander sig. Man kan jo faktisk sagtens stimulere en hund på andre måder end ved at gå tur med den, og en hund skal opdrages til ikke at hoppe op. Hvis en hund overhovedet ikke bliver stimuleret er det selvfølgelig synd og så skal der gøres noget, men det skal man være helt sikker på inden man blander sig. Tit har hunde det jo fint ved ældre handicappede personer hvor der er nogen hos dem, istedet for alle de hunde som er alene hjemme i 10-12 timer dagligt

• #7   2. aug 2005 Stop dog det dér mudderkastning ;-(
    Hvis i ikke har nogle forslag til hvad Helene
    evt. kunne gøre, når hun nu er i besiddelse af
    nogle informationer, hvad enten de er rigtige eller
    ej, så er der vel ikke noget at skrive.....

• #8   2. aug 2005 Mon ikke han har have....altså hvis han ikke går tur med den?!!

• #9   2. aug 2005 Altså hvis hun ved at manden dårligt nok kan gå. så ville han jo nok havde et lille problem med at komme ud og lufte den ret meget.
    Den race hund skal luftes omkring 60 til 80 min om dagen + den også skal aktiveres. det tror jeg nu næppe af sådan en mand for gjort. uden og kende ham.

Sitat om den race hund:
    Førstegangsejer eller erfaren hundeejer der har GRUNDLÆGGENDE ERFARING med hundehold, hundetræning og hundeopdragelse. Ejeren er villig til at sætte sig ind i racens adfærdsmæssige særpræg.

Det ville måske være en god ide og snakke med ham. men selvfølge kan det da også være svært. for man skal jo også passe på med at blande sig alt for meget i folks ting.

Men hvis manden ikke har sat sig ind i hvad for en hund det egentligt er han har købt. kan han måske få store porblemer med den i fremtiden.

• #10   2. aug 2005 Ja, selvfølgelig skal man vide præcis hvad det er, der sker inden man roder Dyrenes Beskyttelse ind i det. Enig..
    Men ved man at nogen har en hund, der aldrig bliver luftet, så synes jeg at det er ens pligt at gøre noget ved det.

• #11   2. aug 2005 hej folkens....
    jeg har for nogle år siden arbejdet på dyreinternatet i rødovre.... og for at sige det ligeud... du får dem IKKE til at køre ud til den gamle mand.... det kan godt være han ikke lufter den eller leger med den.... men det er peanuts i forhold til hvad MANGE at de hunde, der bliver taget fra deres ejer.... tro mig når jeg siger at den hund du beskriver har en GUDETILVÆRELSE i forhold til de hunde jeg har set igennem tiderne derude.....

sad but true

• #12   2. aug 2005 hmmm kender til mange folk hvis hunde kun kommer i deres have.... dyreplageri????? nej....højest et kedeligt liv....

Lykke

Kommentér på:
Hvad kan man gøre ...?? Hjælp ...

Annonce