{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.805 visninger | Oprettet:

Bider sig i poterne {{forumTopicSubject}}

Jeg har en japansk spids hvalp på 5 mdr. Han er ved at skifte tænder for vi har fundet et par tabte kindtænder her på det seneste (falder de normalt ud inden de 4 hjørnetænder ?)

Den sidste uges tid eller lidt mere er han begyndt at bide/gnubbe voldsomt med tænderne på sine poter. Det er primært på forpoterne men også indimellem på bagpoterne (mest på siderne eller ovenpå dem). Han slikker ikke bare poterne men nærmest gnaver ivrigt i dem....og er svær at komme i kontakt med mens det står på. Det er især lige i selve ledene på benene at han gør det.

Er der nogen der har oplevet dette eller har et bud på hvorfor ?

Han får endnu ikke loppekur men når vi tjekker pelsen kan vi ikke se noget utøj.... Men måske er det en måde at lindre kløende gummer/tænder på - men han har masser af gode bideting så hvorfor poterne ?

Han gør det ikke konstant - men alligvel flere gange om dagen....især morgen og aften. Jeg synes ikke vi kan se eksem eller lignende på poterne....men nu har han gnavet så meget at det begynder at blive rødt og ligesom komme lidt sår på dér hvor han bider mest (i "knæ-leddet")...

Hva tror i ?

Mvh Gitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider sig i poterne
  • #1   12. dec 2007 KAN det være ræveskab?? Eller kan det være manglende motivation eller en dårlig vane?? Når der er sår, vil jeg råde dig til at køre til dyrlægen:-))

  • #2   12. dec 2007 det er normalt at det er hjørnetænderne de taber til sidst. og vær opmærksom på om de ryger ud af sig selv.

    ang gnaveriet i poterne ville jeg tage til dyrlæge med ham. det er jo ikke nemt at sige hvad det kan være. tror ikke det er tænder, det har jeg i hvert tilfælde aldrig set.
    det kan være svamp, eksem, stress, lopper, hårsækkemider,....... vil du lige oprette en tråd om hvad det er, hvis du får det undersøgt evt inde på gruppe japansk spids


  • #3   12. dec 2007 de er begyndt at salte. vasker i poterne rene efter gåture? for det kan irriterer meget.

  • #5   12. dec 2007 salter de hos jer, det tror jeg ikke de gør her. for nogle uger siden var der glat og da var de ude.

  • #6   12. dec 2007 Svea har også haft bidt sig i poterne, men det er mere det hår der sidder mellem trædepudderne..

  • #7   12. dec 2007 Jamen, han bider mest i knæledet?? der burde søreme da ikke komme salt op??

  • #8   12. dec 2007 Gitte - skal du ikke have oprettet din hund?

  • #9   12. dec 2007 da han er en ung hund som stadig vokser kan det også være vokseværk, det gør nemlig ondt på hunden. hvis det er en mild form for vokseværk bidder han sig i ledene fordi det genere ham.. lidt smerte stillende kan hjælpe ham over det der er jo kun en kort periode..

    Men søg dyrlæge de kan jo se hvordan hunden reagere det kan vi ikke


  • #10   12. dec 2007 Det lyder lidt underligt.

    Jeg ville gætte på noget svamp. det er meget normalt. Men i må hellere tage forbi dyrlægen. Hvis det er svamp, så er der jo lige et gammelt husråd om at bruge atamon på det.


  • #11   12. dec 2007 Hvis det er svamp, så glem da for guds skyld alle disse gamle husråd. Svamp behandles med tabletter Nicoral.
    Men det lyder som at hunden har potedemikocose.


  • #13   12. dec 2007 Da Thea var lille, brugte hun det med at bide i poten, når hun var bange. Hun tyggede ikke rigtig men brugte den mere som en slags sut. Det kaldes pika (staves?) og er noget man skal vænne dem fra.
    Ved ikke om det evt kan være noget nervøst i det her tilfælde, men prøv at tale med dyrlægen og hvis de ikke finder noget, kunne det måske være det.


  • #14   13. dec 2007 Der kan være rigtig mange grunde og jeg syntes stadig du skal tage til dyrlæge. men vil du slet ikke deltage i din egen tråd?

  • #15   13. dec 2007 Ja jeg ville smutte til dyrlæge.. Som Mette siger, burde det vel ikke være salt eller svamp, hvis det er i leddene han bider/gnaver.



  • #16   13. dec 2007 Tak for alle kommentarene.... hva er ræveskab og potedemikocose ? Jeg tror ikke det er salt da det som sagt er langt oppe af benene (omkring leddende)....stress og usikkerhed tror jeg heller da han ellers er en meget rolig og harmonisk hund... det er ikke sådan at han bider eller snapper hvis jeg prøver at få ham til at stoppe - men hvis jeg bare kalder hans navn så reagere han ikke mens det står på. Jeg tror jeg følger rådet om at svinge forbi dyrlægen og høre hvad de sir.....jeg spurgte derinde i sidste uge men de mente bare jeg skulle se tiden lidt an og om det ikke stoppede af sig selv - men da var der heller ikke sår på og hellere ikke noget rødt at se - og det er der altså antydninger af nu. Jeg gir lyd igen når jeg har fået et svar...... Mvh Gitte

Kommentér på:
Bider sig i poterne

Annonce