{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.932 visninger | Oprettet:

Vores hvalp spiser af kattebakken {{forumTopicSubject}}

Også selvom vi er hjemme.. Hun har mad i sin skål, så kan ikke forstå det... Hvad gør jeg forkert? Det kan umuligt være sundt at spise det plus kattegrus?
jeg skælder hende ud hver gang hun gør det og siger nej det er min men det hjælper ikke..jeg har flyttet kattebakken men hun er stadigvæk snu..hva er det der for hunde til det ?
håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hvalp spiser af kattebakken
  • #1   13. dec 2007 Fordi Katte lort er som slik for hunde. De elsker simpelthen smage af det. Få nogle piller hos dyrlægen, de får det til at smage dårligt og så stopper hun. Du kan jo heller ikke skælde et barn ud for at spise slik hvis det står lige foran det smiley

  • #2   13. dec 2007 De piller, man kan få hos dyrlægen virker kun på hundens egen afføring ;o)

    Man kan kun afskærme hunden fra at spise lorten.. andet er der ikke rigtig at gøre ved det.
    Man kan trøste sig med, at de fleste vokser sig fra det...


  • #3   13. dec 2007 Havde nu ellers hørt de hjalp på katte lort også smiley
    Nå men Silver spiste katte lort og jeg så bare på ham og grinte og sagde, hvor er du godt nok klam. Men han voksede fra det smiley


  • #4   13. dec 2007 Det hjælper ved at give smagsstoffer til afføringen - den forstyrrer ikke smagssansen så alt afføring smager skidt ;o)

  • #5   13. dec 2007 Nå jamen så lad hende da bare spise det. Det kan da være lige meget. Det mætter jo alt sammen smiley
    Hun skal nok stoppe med det.


  • #6   13. dec 2007 jeg ville ikke lade hende forsætte med det syntes det er rimeligt ulækkert at hun slæber det rundt i hele huset
    det må der være andet man kan gøre for at hun stopper med det?


  • #7   13. dec 2007 Ja, forhindre hende i at kunne komme til kattebakken...



  • #8   13. dec 2007 JEG HAR LIGE SNAKKET MED DYRELÆGEN OG VI SKAL KOMMER DER NED I MORGEN SÅ NU MÅ VI SE HVA HAN SIGER ANGÅENDE DET MED ALT DET HER .....

  • #9   13. dec 2007 ha ha jamen det er da ikke nemt når der nu står en snackbar lige midt i det hele .
    Min simpson æder også lort . Ikke hundelort men alt andet og jeg regner bestemt med at det går over med tiden . Men nu er det jo heller ikke hver dag han gør det så noget stort problem er det ikke her


  • #11   13. dec 2007 Vores katte,har deres bakke,ude i fyrrummet,og i døren,har jeg sat en 60 cm. høj, planke i spænd. Katten kan jo sagtens hoppe over. Så er det bal forbi.
    Sådan gør,jeg hveergang,at i har hvalpe,men u står den der bare fast.


  • #12   13. dec 2007 jeg har sat vores kattebak ud i fyrrummet også har vi taget vores kattelem i brug men pejse kan sku komme igennem dem så vi måtte sætte en plade op så kun katten kan komme igennem.men er spændt på hvad dyrelægen siger i morgen for da jeg snakkede med ham i telefonen lød det som om det bliver en lang tur i morgen når vi skal der ned tror virkelig ikke det er sundt at de spiser fra kattebakken.......

  • #13   13. dec 2007 Jimmi, der sker ikke det store ved det.. De kan måske blive smittet med orm, men det er da til at tage at føle på...

    Mange hunde gør det.. rigtig mange..

    Jeg selv har en hund, der æder sin egen, kattenes, harenes, då- og rådyrenes, andre hundes - ja alle slags lorte, når han kan komme afsted med det...

    Ulækkert.... Men en fuldvaccineret hund klarer den som regel uden problemer...


  • #14   13. dec 2007 kan hun også klar det selvom om hun kun er 10 uger???????????

  • #15   13. dec 2007 Silver spiste katte lort fra han var 8 uger, og det var ikke det han døde af. Beni spiser, alt slags lort udover lige præcis sin egen + alle døde dyr han kan få fat i. klamt er det, men det er jo en hund.

  • #16   13. dec 2007 Hmm det har intet med sult at gøre.. det er som C H siger.. kattelort er guf for hunde.

    Da Luna var hvalp, havde jeg Oliver's (katten) katte bakke stående ovenpå vaskemaskinen ude på toilettet, så hun ikke kunne komme til den..

    Nu står bakkerne (Han har to) på gulvet og Luna tager ikke fra den..


  • #17   13. dec 2007 Sorry, det var Tue og SIgne, der sagde det *S*

  • #18   13. dec 2007 Skæld ud hjælper hvert fald ikke, har prøvet det på Tue og han spiser stadig alt slik som kommer ind i huset hvis han kan få fat på det smiley så det gælder om at være smart smiley

    som sagt får, sæt kattebakke højt eller i andet rum, være jo ike længe får hun ikke kan komme igennem en kattelem og hun skal nok lægge den vane fra sig smiley


  • #19   14. dec 2007 ok jeg siger mange tak for alle jers råd...glad for at man kan hjælpe hinanden her

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #20   14. dec 2007 Jimmi A
    Kan se at mange skriver at de vokser fra det... det er mine ikke.... og den ældste af mine hunde er er en cairnterrie på 14 år..
    Du skal passe meget på med at de gør det, kattelort er ikke farlig... men det er kattegrus... det opløser sig ikke i systemet, så det kan ophøbe sig og sætte sig som en klump i tarmen... Således var vores ældste hund ved at dø for et par år siden. Den havde total forstoppelse og smerter... fik noget olie ved dyrlægen, som den skulle have i meget stor dosis.. og fik det ikke proppen til at opløse... var der kun operation som udvej... ellers ville den dø...
    Jeg fik hældt mere en dobbelt så meget olie i hunden, som dyrlægen havde sat som minimum.. og så ud og trave lidt med den..selvom jeg kunne se den havde ondt... men det hjalp... der kom hul... og hun er idag 14 år.
    Vi har købt en "babylåge" og sat i døren ud til kattebakken, så den ikke er tilgængelig for hundene... for alle mine hunde er vilde hvis de kan komme derud...


  • #21   14. dec 2007 hej lena..mange tak for rådet
    min kæreste havde det på fornemmeren at det ikke må være 100 % sundt for hvalpen at spise kattegrus..
    men vi skal til dyrlægen 15.30 så nu må vi se hva han siger men hendes afføring er meget normalt...


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #22   15. dec 2007 Jimmi.
    Det var så lidt.... ja det kan være lidt problematisk at have både hund og kat... men der findes løsninger... hvis der opstår problermer...
    Foder kan også være et problem... kattefoder indeholder mange flere proteiner i forhold til hundemad... stiller man en skål af hver ned på gulvet.. så vil hunden med stor garanti, tage kattemaden... men det er ikke sundt i længden...
    Det er ikke nemt at lære hunden hvis der er hvis... og man kan ikke stole på at den lystre et nej eller fy og føj... og det slet ikke når man ikke er hjemme...
    Kattene har her deres foder stående på bryggersbordet... og så har vi som før skrevet sat en låge i døren ud til bakken... den kostede i Babysam 500 kr. og de er givet godt ud... og så er den 100% sikker...
    I haven har vi hønsetråd lagt ud på jorden i bedene... så heller ikke her kan de få lort med jord på... for det er heller ikke sundt... det er kun en gang at gøre det og man kan sagtens luge alligevel...
    Vi prøvede først at sætte en krog i døren ud til kattebakken... men nu er vores hunde på størrelse med kattene... så når kattene kan komme igennem... så kan hundene også...så den gik ikke...
    Jo vi har forebygget alle problermer med de kattelorter... for vi blev godt og grundig bange da vi var ved at miste vores hund...


Kommentér på:
Vores hvalp spiser af kattebakken

Annonce