{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Vores hvalp "spiser" i vores bukseben {{forumTopicSubject}}

Hejsa :o)

Vi har lige fåpet hvalp for 2 dage siden, og har ikke prøvet det før.

Første dag var han helt ved sidenaf sig selv, men da jeg stod op med ham kl. 6.15 dagen efter, var han en helt anden hund. Totalt glad i hovedet. Det var skøøønt.

Men tænkte lige. Han følger jo en (ísær mig) overalt. Han elsker at bide i bukseben. Hans er jo enormt sød ud nu, når han gør det, og kan heller ikke forudrette skade da tænderne er så små.

Så jeg tror nok at det bedste er at vænne ham fra det. Men hvordan gør man det?

En anden ting.. Jeg har et par gange taget ham i at tygge i ledningerne, og det er jo ikke skide smart. Siger NIX til ham og fjerner ham, men han vender hele tiden tilbage igen flere gange..

I bund og grund.. Hvordan opdrager man på en hvalp??

Og er det rigtigt at det er forkert at have en hund i sofaen? Havde ellers besluttet at det måtte han gerne, da han jo ikke bliver en kæmpe hund. En veninde sagde noget om hirakiet i familien og sådant...

På forhånd tak :o)

Krammer fra nybagt hundeejer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hvalp "spiser" i vores bukseben
  • #1   10. apr 2009 Jeg tror du vil have stor gavn af at læse "Hvalpen" af Lone Greva - kan lånes på biblioteket.

    Med hensyn til bukseben så er en hvalps koncentrationsevne lille. Når du ser de første tegn på den vil i buksebenet så lav en afledning. Gør den opmærksom på noget den gerne må :o)

    Held og lykke med lillepus


  • #2   10. apr 2009 Vi har også lige fået en hvalp og vi har aftalt at hun kun kommer op i sengen/sofaen hvis det er med os (altså i skødet) ikke noget med at ligge og fylde sofaen helt alene (;

  • #3   10. apr 2009 Min hvalp er også HELT vild med alt i hvalpehøjde der bevæger sig - dvs tæer, bukseben, sko, snørebånd osv - det er meget meget irriterende hehe men prøver som også nævnt før at give hende noget hun gerne må bide i og roser hende når hun bider i det istedet. Kan også være en god idé at prøve at ignorere hvalpen mens den gør det (den "hopper" jo tit på bukserne når de er i bevægelse) så prøv at stå stille og lade være med at kigge på den - holder den efter lidt tid op af sig selv så ros ros ros. Prøv også stille og roligt når i mener det er tid at gå i gang med nej-øvelser - ellers ved den ikke hvad nej er jo smiley Hvis min hvalp går HELT amok tager jeg en time-out - sætter hende eller mig selv "udenfor døren" til hun er rolig - i meget kort tid og går tilbage igen/lukker hende ind igen.

  • #4   10. apr 2009 Har i øvrigt aftalt med mig selv at hvalpen IKKE må være i sengen men gerne må være i sofaen - det er nok mere op til jer, hvad i har lyst til - der er delte meninger, men i moderne hundeopdragelse er man gået lidt mere væk fra hieraki-tingen - "før i tiden" skulle hunden have mad efter familien, gå sidst ind ad døren osv osv. I skal bare være enige om det og efterfølgende være konsekvente - tager man først hunden op i sengen/sofaen er det naturligvis svært for den senere at forstå at nu må den ikke være der. Tror heller ikke en hund vil kunne forstå at den kun må være der sammen med jer - når katten er ude danser musene på bordet smiley

  • #5   10. apr 2009 Har du overhovedet ikke fået nogen information med fra opdrætteren ? hvalpe bør ikke være i sofaen uden opsyn, da de kan skade deres ben / ryg hvis de springer ned. og ja der er meget fristende i et hjem ledningerne m.m. de må skjules så godt man nu formår, nu ved jeg ikke hvad det er for en hund, men hvis der er hyrdehund i ham ,er det helt normal adfærd ,som du selvfølgelig skal vænne ham af med, ved at bruge nej kommandoen og ros når han holder op igen.og ja hvalpebogen er en god ide.

  • #6   10. apr 2009 Jeg har ikke fået så meget info fra opdrætter. Det er ikke en kennel eller noget. Det er privat som har fået et kuld hvalpe.

    Jeg må få fat i den der bog tror jeg :o)


  • #7   11. apr 2009 Maiken hvad race er det, det er lidt svært at se ,og du skriver ikke noget om den.

  • #8   14. apr 2009 Det er en lille Japansk Spids :o)

Kommentér på:
Vores hvalp "spiser" i vores bukseben

Annonce