{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Vores hvalp spiser ALT fra jorden {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Vi har en lille hvalp på snart 4 mdr. Han går og snuser i alt, hvilket jo også er helt okay, da det jo er den eneste måde han kan lære hvad der er hvad.
Problemet er, at hvert lille fnug/sten/blade, stort set ALT hvad der kan findes på jorden spiser han. Når vi er ude (f.eks. et sted han HAR været før) så starter han med at støvsuge hele hytten, -han går nærmest helt i selvsving den lille gut.

Er det noget i kan nikke genkendende til og kan man gøre noget for at undgå det? Jeg ved at mops er slemme til at spise græs, men lille Valther spiser alt!

På forhånd tak,
Sandra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hvalp spiser ALT fra jorden
  • #1   14. jul 2011 Du skal lærer din hvalp kommandoen - NEJ - eller AD- og så feks gøre det som man kan ved at ligge godbidder og sige nej, og så må den først tage det når du siger værsgo.. så kan du sige nej/ad hver gang den vil spise noget fra jorden og dermed lærer den at den kun må spise det når den har fået lov af dig..

    Det virker på Tulle smiley


  • #2   14. jul 2011 Vi er ved at lære ham "det min" og kan sagtens lade være med at tage godbidderne før vi siger værsgo. Han ved uuuuudenærket godt hvad "nej" betyder og vi siger det konsekvent hver gang, men det er sjovt som hørelsen går tabt, når der er noget på jorden der kan spises.. smiley Tak for det gode råd!

  • #3   14. jul 2011 Jeg lærte da jeg fik Tulle af en hundeklog veninde, at man ikke måtte bruge ordet nej konstant da hunden så vil ignorere det til sidst og ikke forstå det som en kommando- det er derfor jeg siger ad- til ting hun ikke må spise og nej når der er noget hun gør forkert eller lign..
    Ved ikke om det så kan hjælpe hos jer måske??
    For det død farligt for en hund at sluge selv meget små sten og andet smiley Så håber i finder en løsning...


Kommentér på:
Vores hvalp spiser ALT fra jorden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce