810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hvad skal man hvad skal man

være opmærksom på når hunden efter en kastration skal have skærmen af?

Mine hunde har på fredag haft skærm på i 10 dage, som dyrlægen sagde..
Men hvad hvis de vil slikke sig i såret når de får den af? skal man bare lade dem gøre det? (stingene sidder stadig i, da de selv skal falde af)..

Håber nogle har erfaring med dette..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal man
  • #1   17. dec 2007 skærmen skal sidde til den har fået stingene ud ved dyrlægen

• #2   17. dec 2007 Det er for at han jo ikke må begynde at slikke i det før dyrlægen er helt sikker på at det er helet fint op

• #3   17. dec 2007 Såret er kun ganske overfladisk efter 10 dage, så der skulle ikke ske noget, hvis de slikker lidt i det.

Oskar havde slet ikke skærm på da han blev kastereret og slikkede kun ganske lidt smiley

• #4   17. dec 2007 Ellers spørg din dyrlæge smiley

• #5   17. dec 2007 renser det ikk også, hvis hunden slikker på det (bare et spørgsmål) :o)

• #6   17. dec 2007 Jeg fik at vide af dyrlægen at stingene ikke skal tages ud, men at de opløser sig selv på et tidspunkt.. det er kun hvis det bliver til gene for hunden at han skal fjerne dem...

Deres sår ser ellers rigtig fine ud, de er hverken røde eller noget- så det er bare rigtig dejligt!

• #7   17. dec 2007 nå ok jeg har selv fået kastereret min han for mindre end en måned siden og han skulle beholde skærmen på til stingene blev taget .
    Så det er nok forskellgt alt efter hvilke tråd de bruger

• #8   17. dec 2007 Jeg er mere bange for om de kunne finde på selv at prøve at bide stingene ud!

Ja det er sådan noget lilla tråd de har brugt til det..

• #9   17. dec 2007 Går ud fra du har tjekket såret og hvis det ser fint ud skal du ikke være så obs på det. Han må gerne vaske sig men naturligvis ikke slikke sig konstant.

Zanto er blevet kastreret for 3 uger siden og han har ikke haft skærm på. Han var så ked af den og vi stoppede ham bare i det hvis han slikkede for meget. Hunden må jo gerne holde såret rent. Zanto blev syet med nogle tråde der forsvandt af sig selv.

Du skal også være obs på hunden hvis I f.eks. er i skoven - det er ikke så smart at han i starten springer for meget over/igennem krat (det vil ikke være så heldigt at han river såret op)

• #10   17. dec 2007 okay.. mine hunde var også rigtig kede af at have skærm på i starten, men de har affundet sig med det.. Jeg prøver at se hvordan de reagerer når de får den af på fredag smiley

• #11   17. dec 2007 Nej det er en gammel skrøne, at hundens mund er ren, den er smækfyldt med baktusser, og det gør jo ikke sagen bedre, at vuffer ordner hullet bagtil og så bagefter slikker på såret.. mht colibakterier.
    Bufas havde ikke skærm på, og hans sting var også opløselige, men der gik alligevel infektion i idet at tråden ikke opløste sig selv , så efter 2 uger måtte jeg selv fjerne stingene.

Kommentér på:
hvad skal man

Annonce