Sebatin Kur Sebatin Kur
Vi skal ha taget blodprøve for skab på onsdag men fik idag noget Sebatin til behandling da vores japanske spids bider helt vildt i poterne og klør sig...
Han har fået 1. bad idag og skal igen om 7 dage. Nogen der har erfaring med hvor hurtig man plejer at kunne se en virkning af denne kur og man kan forvente han stopper eller nedsætter bideriet og blir mindre følsom (han spjætter vildt med bagben så snart man nærmer sig hans mave/bryst) ?
Tak for input.
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
I dag findes der jo pour-on produkter til at dryppe i nakken ligesom loppemidler.
Det ville jeg klart have fortrukket frem for sebacil (som er det produkt du bruger til at vaske i?).
Der ses meget hurtig lindring af kløen, i løbet af ganske få døgn.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Jeg har hørt om hunde med skab, som BÅDE skal vaskes og have pour on...?? Det synes jeg lyder lidt mærkeligt. Jeg TROEDE egentlig kun at man brugte Advocate nu??
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Min gamle labrador fik meget voldsom skab engang, og vi prøvede alverdens ting, og det eneste der virkede var sebacil, hvor virkningen kom i løbet af et par dage :o).
Det var i 1996 - ved ikke om der er kommet noget der er bedre på markedet nu ?!?.
/Carina
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Der findes absolut bedre produkter på markedet nu, endda flere forskellige slags for det vil selvfølgelig altid være sådan at enkelte hunde ikke reagerer ordentligt på en slags medicin, men så er der jo altså mulighed for at vælge noget andet.
Mette: Jeg synes generelt set det lyder underligt (og lidt gammeldags) at bruge sebacilvask mod skab. Advocate bør i langt, langt de fleste tilfælde være effektivt (man kan dog også sprøjte hundene med et middel som minder om Advocate, det er effektivt men ikke godkendt til hund og derfor er der nogle dyrlæger som er lidt tilbageholdende med det).
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Sebatin Kur