Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor gir i jeres hund tøj på?:)
  • #1   28. dec 2007 Gør jeg bestemt heller ikke!

• #2   28. dec 2007 Min hund er født med tøj på :o)

• #3   28. dec 2007 Hej Melissa,
    Min dværg gravhund får tøj på når det er rigtig koldt (ikke endnu) smiley Hun fryser simpelthen så frygteligt, så derfor.

• #4   28. dec 2007 Det gør jeg ikke.. synes det er synd for dem. de er jo ikke dukker smiley Kan acceptere et 'dækken' men det er jo ogå til de mindste som fryser. min shcæfer får ikke noget på smiley Han har også en dejlig lang og tyk pels (;

• #5   28. dec 2007 Fordi han fryser .. men han får også kun sin jakke på nar der er meget meget koldt udenfor.. eller når han har løbet og leget længe henne i parken.. så får han jakke på når vi gå hjem så han ikke bliver kold....

• #6   28. dec 2007 Happy har en trøje + et dækken, fordi han er så tynd, så han fryser meget når han er ude

• #7   28. dec 2007 Udelukket fordi de fryser, og kun derfor ville aldrig give dem noget på med mindre der var en grund til det:o), og her snakker vi en strik pullover eller et dækken:o)

• #8   28. dec 2007 Det er også et dækken min gravhund har.....

Må indrømme at man godt kunne blive fristet af alt det smarte tøj der ellers kan købes, men er sikker på at det så mest ville være for min skyld, og den går jo ikke.

• #9   28. dec 2007 Nicki går ikke i tøj. Han har kun siddet model med tøj på til bladet vi med hund engang, men han ejer ikke selv et stykke tøj eller noget. Hna kan godt holde sig varm selvom det er koldt.

• #10   28. dec 2007 Kunne ikke drømme om det!!

• #11   28. dec 2007 Lotus ville vist få at hysterisk anfald, hvis hun fik tøj på, tror jeg.....*GG*

• #12   28. dec 2007 Mette H, jeg kan lige forestille mig hvordan den nærmest ville slå koldbøtter for at kommer ud af det smiley

• #13   28. dec 2007 Molly har et dækken...den bliver brugt hvis hun fryser..Men der hvor jeg ved jeg vil komme til at bruge den mest er til agillity stævner udenfor for at hendes muskler ikke bliver kolde

• #14   28. dec 2007 Jeg har faktisk altid været imod folk som gav deres hunde tøj på. Men efter jeg har haft Anna i snart et år, har jeg måtte erkende at til ganske almindelige gåture skulle hun have et dækken på. Jeg mener der er forskel på tøj til pynt og tøj til hunden fordi det er praktisk. Anna ryster meget nr vi går normalt og derfor har hun fået et termodækken på. Skal siges at det KUN er om vinteren. Men når hun løber i skoven eller leger med andre hunde er hun helt "nøgen".
    Så jo, jeg har "tøj" på min hund, men kun af praktiske årsager og bestemt ikke til pynt.
    Mette

• #15   28. dec 2007 Pia:

Ja, hun ville gøre ALT for at slippe af med det. Hun elsker vand og mudder og er altid møgbeskidt.....Men hun har det skønt....*GG*

• #16   28. dec 2007 Til alle. Okay.

Ja hader også de mennesker der klæder ens hund ud som var det en påklædnings dukke.. Der er granser for hvad man kan gøre mod ens hund. Og jeg ville bestemt ikke udsatte nathja eller sif for noget. Synes i det hele taget ikke at f.eks. en flot hundekjole til (små hunde) ser flot ud.. det synes jeg ikke og ved ikke hvorfor. men der er da også rimelig mange hundeejere der klæder ens hund på fordi den ser så sød ud. Men min hunden synes det samme.. Arhh tror jeg ikke. Så er super glad for at se alle de dejlige kommentarer og at i skriver at i kun klæder jeres hunde på når det er koldt og kun med dækken eller en trøje, det er rart at vide. Tænk, jeg har set, bi tøj til hunde, brudekjole og jakkesæt og jeg ved ikke hvad. og endda rigtige smykker til hunde, altså sådan som vi går med..
    Tak fordi i skrev alle sammmen. Godt nytår igen:)

• #17   28. dec 2007 Hvis vi ska et sted hen hvor vi måske kommer til at stå lidt stille, så kommer han til at fryse, da han ik har den store pels pragt.

• #18   28. dec 2007 gad vide hvad hunde gjorde for bare 10 år siden. da så man aldrig hunde med tøj på.

og ja et dækken kan jeg gå med til, skal heller ikke spille klog, men alle dem med jakker og tingel tangel, det er da kun mode og ikke andet

• #19   28. dec 2007 Fejl Men mon hunden synes det samme.

• #20   28. dec 2007 Der er gået mindst lige så meget mode i at være modstander af tøj til hunde, som der er i at give dem det på... Nogle gange virker det som om, at folk har brug for at have en stærk holdning om et eller andet, som de så ytrer for at få opbakning.. (bare en tanke jeg ofte har gjort mig her inde)

Husk lige at vi heller ikke er født med tøj på ;o) Og nogle racer har mere el. mindre pels/underuld end andre.. og nogle racer er også mere kuldskære..

Mine hunde får dækken på hvis de fryser.. og jeg mener at det som en selvfølge, såmænd bare er en del af at tage vare på sine dyrs velbefindende. (her taler jeg ikke om udklædning).
    Jeg kan så til gengæld ikke se den helt store forskel på, om man giver sine hunde et gråternet dækken på, eller et fint og smart et....

• #21   28. dec 2007 Mine har da et nyt sæt tøj til hver dag, og sandelig også nisse kostyme : )

• #22   28. dec 2007 Lilly får sin trøje på når der blæser meget udenfor - kold vind altså. Og sin regnfrakke hvis de regner. Ellers har hun ikke tøj på.

• #23   28. dec 2007 tænk jeg havde en dværgpincher som barn, den havde aldrig tøj på, sikke en dyreplager vi har været

• #24   28. dec 2007 Ja jeg kan sagtens accepter at man giver sin hund et dækken på fordi den fryser og sådan, men alt sådan noget pynt og andet. hvad skal det til for? mode?, fordi det ser sødt ud, fordi man skal vise sin hund frem med det flotteste sæt tøj til hunde?? ja de mennesker kan jeg skam ikke forstå, altså dem der udsætter deres hunde for sådan noget. men ja vi mennesker er jo ikke alle ens omkring det her emne;)

• #25   28. dec 2007 Heste står også med dækken på når det er koldt. THI HI

Godt nytår til jer alle smiley

• #26   28. dec 2007 Mine heste har også altid haft dækken på om vinteren, men de har altså ikke haft halloween kostume på......Eller nissedragt.......*GG*

• #27   28. dec 2007 Mette: Ja heste går med dækkener, så hvorfor ikke hunde.
    Syntes du ik også det vil se dumt ud hvis en hest havde en strikketrøje på? he he, hvis den overhovedet ku få den på.
    Det er lidt nemmere at lave tøj til hunde end heste.
    Conni: selvfølgelig var i da ikke dyrplager, da bilen blev opfundet var der sikkert også mange der syntes det var underligt ik.

• #28   28. dec 2007 Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg har bare slet ikke fornemmelsen af, at det står så galt til her i DK med at klæde hunden ud?? Jeg har endnu ikke set en hund på gaden i pyntetøj..

• #29   28. dec 2007 Nææh... Har nu osse stadig tilgode at se en hund i festtøjet... Har da set en enkelt herinde med strutskørt -men det er jo en ud af pænt mange hunde.

• #30   28. dec 2007 tvært imod synes jeg at det er fantastisk dejligt, at så mange mennesker er blevet rigtig gode til at tage ordentligt vare på deres dyr.. Det skulle vi hellere glæde os over =o)
    Og så kan jeg hurtigt komme i tanke om rigtig mange frygtelige ting, som mennesker gør ved dyr, som efter min mening er noget værre end at man giver en hund tøj på..

• #31   28. dec 2007 Connie -tror da de hårløse kunne få problemer.

• #32   28. dec 2007 jeg har 3 chihuhauaèr , og jeg må med skam , selv om jeg ikke er meget for det, indrømme at min Nemo befinder sig meget dårligt uden dørs i kulde, og jeg har derfor , vurderet at han her i vinter halvåret på gå ture , har dække på , for sit eget bedste ( alternativet er at han er stiv som en pind, og nægter at krydse dør trinet ) men de 2 andre klare sig super uden , så jo der er hunde der fryser, og kan have behov for et dækken :o)

• #33   28. dec 2007 Connie -skrev TROR... jeg kender nemlig ikke nógen af racen *S* Men har da svrt ved at forestille mig n hårløs uden tøj på i kulden

• #34   28. dec 2007 'I gamle dage' var det også mere normalt at hunden boede udenfor i et hundehus, ikke fik ordentligt foder og blev 'opdraget' med tæsk...
    Vi er da bare blevet bedre til at passe på dyrene og har fået en anden respekt for dem som levende væsener, på mange forskellige områder..

• #36   28. dec 2007 fordi han fryser selvfølgelig... og så kan det vel være ligemeget om det er et grimt dækken den har på eller man køber noget som samtidig ser sødt ud... jeg køber da i hvert fald dækkner/jakker som ser søde ud

• #37   28. dec 2007 de hårløse har ikke de store problemer i forhold til så mange andre racer, de har en højere kropstemperatur og udstråler varme, ja det er altså noget jeg har læst mig til.

nu kan jeg huske hvorfor jeg aldrig deltager i tråde om hundetøj eller muskelhunde, der er jo alligevel aldrig nogen der bliver enige og man sidder her i hver sin lejer

slut herfra og godt nytår

• #38   28. dec 2007 Conni: men du har jo deltaget. Smil.

• #39   28. dec 2007 har lige siddet og læst hele tråden igennem.. og jeg syntes det lyder som om folk egentlig er meget enige om at det er ok hvis hunden har behov for at holde varmen, og ja mange gange går der mode i fænomenet, var på støget i dag og så den kæreste lille vovse med et dækken på som havde en lille hat hvor der var en "pels"krave på.. det var jo egentlig både mode og praktisk.. så det kan jo godt forenes.. men det er jo lige med at holde tøj og overøj adskilt..

syntes heller ikke om tøj, men overtøjet kan jeg godt gå med til..

• #40   28. dec 2007 Havde min gamle chi i 8 år... Oplevede aldrig han var syg, før til sidst (hjertelidelse). Han havde aldrig nogensinde haft tøj på og havde ingen problemer med at holde varmen.
    Jeg håber af hele mit hjerte at det bliver det samme med Jamie.
    Men selvfølgelig, hvis det bliver nødvendigt, så må jeg overgive mig.
    Men han får absolut ingenting på, så længe han hygger sig og trives med at være ude i "alt slags vejr".
    Bliver han våd, så får han lige en tur med føntørren.

Vil nødig vænne ham til noget, som muligvis er overflødigt.

• #41   28. dec 2007 Jeg har et dækken til min hund, som hun skal have på, når vejret bliver rigtigt slemt.....
    Jeg har ikke andet tøj end dækkenet til hende, men hvis jeg mente at hun skulle have "tøj" på, ville jeg da også give hende det.... og så ellers bede folk om at respektere at det er min beslutning!
    Har svært ved at se, hvorfor man har så travlt med at blande sig i det.....
    Har forøvrigt både skridtdækken, staldækken, sommerdækken, vinterdækken, sveddækken m.m. til mine heste....*SS*

• #42   28. dec 2007 Tinka har dækken på når det er koldt... jeg ved ikke om hun fryser... hun har jo ingen underuld, så tænker det er muligt..

• #43   28. dec 2007 Mine har jo temmelig god pels til vintervejr.... men jeg ville ikke tøve med at købe "sko/sokker" til dem, hvis de skadede deres poter ved et løb... Det er vel også en slags tøj. Og tøj, der er til hundens beskyttelse, kan jeg kun gå ind for!

Nissekostumer og pyntetøj hører ikke til hunde. Hunde skal behandles som hunde!! Dukker er til dukketøj!

• #44   28. dec 2007 Tja - jeg er normalt også imod tøj, mine har tykke vinterdækkener til når de er nytrimmet!

Jeg er flyttet i et ældre hus i foråret og har ikke tænkt videre over det før jeg bundstrippede mine dværgschnazuere - specielt den stakkels dreng frøs *GG*

Han vækkede mig om natten fordi han frøs, så jeg prøvede med vinterdækken, som selvfølgelig blev for varmt, dynen var for varm og det var for koldt uden.
    Han lå konstant foran en radiator og kom ikke ud andet end når jeg gik med (jeg har en kæmpe indhegnet fold de kan rende i hele dagen)
    Løsningen, ja den blev 2 stk lækre puppia hættetrøjer, som han elsker over alt på jorden - og nå ja at jeg hang hvalpevarmelampen op i soveværelset til om natten

Altså tøjet kan have et fornuftigt formål og så må det jo gerne sidde godt og så smart ud - når nu det ikke kan undværes!
    Se bare om han ser generet ud? (link fjernet)

tøsen som pt er højgravid synes de der trøjer genere hendes meget hævede babse, så hun har kun sin på når vi går vores luftetur - ellers ligger hun tæt med brændeovnen eller sin varmelampe..
    Se evt. flere bilelder på http://blog.schnauzers.dk/

• #45   29. dec 2007 Vores lille chi på 12 uger har tøj.. Han er polo trøjer, hættetrøjer og dækkener, og han har flere end en håndfuld. De er i mange farve og mønstre.. Han har dem fordi han ellers ikke vil gå udenfor hvis han ikke har noget tøj på, fordi han ryster som et espeløv.. Det kan jeg ikke se hvad der er galt i, det er fint at andre ikke bruger tøj til deres hunde, men jeg gør til min?.. Og hvad så?..

• #46   29. dec 2007 Titan får også tøj på, nu er han bare blevet meget stor så, jeg har klippet 2 ekstra huller i alle mine gamle T-shirts og dem får han så på når vi skal ud, det er lidt nemmere når han bliver så beskidt, så tager jeg bare t-shirten af igen så er han ren og fin LOOOOOOOOOOOOOL hahaah ( just a joke)

• #47   29. dec 2007 Når vi går tur herhjemme og slipper hundene fri på markerne har de aldrig jakker på...uanset hvor koldt det er.
    Vi bruger kun jakkerne når vi kører en tur med hundene for at gå tur et eller andet sted...og de så måske sidder i en kold bil efter de er løbet varme... lidt det samme som når man giver en hest dækken på efter en ridetur...
    De kommer hurtig til at fryse hvis de sidder stille...

• #48   25. jan 2011 Jeg bruger kun dækkener til mine Yorkies. Det er en hunderace der ikke har nogen underuld. Netop fordi jeg blev sur over at man kun kunne få dækkener, jakker og trøjer med alt muligt tuttenuttet ragelse, har jeg selv designet deres.
    Det er vind og vandtæt og sikret ned til -15 grader.

I gamle dage gav man da ikke hunde tøj på! Og i gamle dage var hunde mere hårdføre De var mange timerdagligt ude i hundegården og vænnede til vind og vejr. Det byder man ikke ret mange hunde i dag. Selv en jagthund, er til dagligt et indekæledyr og bør efter jagten, når far lige skal ha en gl. dansk og gule ærter, beskyttes med et varmt og tørt dækken. Ellers udvikler den både gigt og andre lidelser.

Kommentér på:
Hvorfor gir i jeres hund tøj på?:)

Annonce