563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Magtkampe... hanner imellem Magtkampe... hanner imellem

Til jer med flere hanner i hytten... Øh altså de 4 benede.. hæ hææ
Oplever i, at jeres hunde har magtkampe indbyrdes??
Nu har vi haft flere hanner på samme tid før, men aldrig så tæt på hinanden aldersmæssigt.. Bufas er 6 mrd ældre end Groggy..
Bufas er kastrat, og Groggy er det meget snart..
Men Groggy er begyndt at dominere Bufas, iform af pinky panky og hvis Bufas hopper op fordi han leger er glad eller andet, hopper Groggy på ham sådan lidt...hmm agressiv. Aldrig bid mere markering..
Igår da vi havde været oppe i min træningsklub og træne/løbe lege med alle 3 hunde.. kørte vi hjem i bilen.. Bufas skal absolut fylde det hele og ligge på siden og snorke når vi køre bil.. Groggy havde så plantet sin brede røv ovenpå Bufas og Bufas knurrede, at han skulle skride, det gjorde herren ikke, så de kom mere eller mindre op ig slås i bilen, ingen skrammer kun markering, men der var det Bufas der startede og Groggy var noget betuttet bagefter og skulede til ham resten af aftenen..
Groggy er lige blevet 1 år, så herren er ved, at blive voksen.. Han bliver dog kastreret i starten af Januar, men tilbage til spørgsmålet:
Oplever i med hanhundene disse magtkampe tit??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Magtkampe... hanner imellem
  • #1   29. dec 2007 Jeg har før haft 3 hanner sammen. Den mellemste blandede sig helt uden om magtkampene, men den ældste og den yngste tog sig en tur med 1-1½ års mellemrum,...Det var, så de måtte lappes sammen. Og når man havde skilt dem ad, var de fine venner igen og sad sammen bag i bilen ned til dyrlægen for at blive lappet:-)

• #3   29. dec 2007 Ofte og ofte ved jeg ikke rigtig, synes for en måned siden havde mine det rimelig meget Caspar dengang 8mdr og Micki 21/2 år, men synes de er ved at find ud af det nu... Når Micki ligger og sover i sofaen og Caspar bare går tæt forbi, eller træder på ham, knurre han også nogle gange, han gider kun putte når han selv vil, caspar er mest ligeglad, nogle gange gir han lige Micki et slik på hoved når han går forbi, men synes det er meget lidt magt kampe jeg har haft på det sidste, selvfølgelig er der lidt om legetøjet engang imellem, ikke noget vildt, men synes de finder ufattelig godt ud af det sammen nu faktisk:o)

• #4   29. dec 2007 Til hverdag er de uadskellige.. De har så meget glæde af hinanden og leger 22 timer om dagen, trækker bamser, spiller fodbold, og bare løber rundt, men det er her indenfor de sidste par dage de også er begyndt at vise hinanden hvad de står for he he

• #5   29. dec 2007 Jo, for jeg har været så "dum" (læs uerfaren) at købe 2 hanhunde som aldersmæssigt har en forskel på 2 dage. De kommer fra samme opdrætter. Det er Belvedere og Baloo. Belvedere er meget rolig og tager alting uden problemer.

Derimod har Baloo aldrig accepteret at Belvedere bor under samme tag som ham. Det giver til stadighed nogle magtkampe. Men mest på grund af dominans over for mig. Baloo tåler ikke at Belvedere vil tale med mig. Han knurrer af ham, når han nærmer sig mig, men det når ikke til mere end det. Han udviser stress symptomer bl.a. ved at samle legetøj op og holder det i munden.

Da de var mindre skete det at Belvedere ordnede rangordenen når vi ikke var til stede, så han må være alfahan, og det vil Baloo prøve at lave om på.

Hvis jeg ikke er til stede, så opfører Baloo sig meget bedre.

Det der virker bedst er at afvise Baloo når han ikke er sød, så ved han godt han er galt på den.

Havde jeg været klogere dengang, så havde jeg nok kun købt Baloo. Men nu har vi dem begge to, og så er det mit ansvar at sørge for at de har det godt begge to.

• #6   29. dec 2007 Ja det er da sket en enkelt gang eller 2...

Men hos vores hanner er det så ikke direkte magtkampe, det er boerboelen der vil jage GDen ud af flokken, da han er det svageste led...

I naturen ville vores GD være skyld i flokkens udslettelse..

Vores GD er en meget sart, langsom og kastereret hanhund og det ville i naturen betyde at han ikke kan jage, beskytte, parre osv dvs han er = ingenting i andre hundes øjne.

• #8   29. dec 2007 Lillen jeg tror at det kommer an på hvordan hannen er...

Min GD er meget svag af sind, han lader sig dominere af alle og siger ikke fra...

Det er sikkert det din ikke gør smiley

• #9   29. dec 2007 Nu kastrere vi jo Groggy her om et par uger, så har vi 3 kastrater... hmmm så bliver der da først kludder i det...

• #10   29. dec 2007 Lillen - træningen hos dig med Baloo har hjulpet så meget, at han ikke er så sur på andre hanner mere. Det går faktisk rigtig godt. Men herhjemme handler det jo mere om mig og det er der Baloo får ejerfornemmelser.

• #11   29. dec 2007 Ja det må man sige smiley

Kommentér på:
Magtkampe... hanner imellem

Annonce