839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Hvordan opførte din hund sig Nytårs af Hvordan opførte din hund sig Nytårs af

Babett, Cobra, Og Iza opførte sig, som de plejer, de var total ligeglad med nytårs skyts. Men de ville meget gerne i lag med de mennesker der skød det af. De var bare oppe at køre, da vi var ude at gå, aftens sidste tisse-tur.

Ellers reagerede de overhovedet ikke på det, de lagde sig og gloede ud af vinduet, for ligesom at holde øje med hvad der forgik udenfor.

Der kan man se hvor vigtigt træning og miljøtræning af hunden betyder, og det kommer til stor betydning netop sådan en aften, som nytårs aften.

Hvordan reagerede din hund på nytårs aften..

Rigtigt godt nytår fra Babett & Co

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan opførte din hund sig Nytårs af
  • #1   1. jan 2008 joe var ligeglad med skyderiet, men han var noget over stimuleret af alle gæsterne, inkl min brors hund, som han legede med

trixi var ikke så stolt af al påstyret, og valgte flere gange at gå op i soveværelset hvor der var ro, både for hunde, mennesker og larm

• #2   1. jan 2008 totalt ligeglad - kigge på det, som ren underholdning. De var med ude og kigge kl 12 og fik lige tisse og pøllet inden natten - det kan godt ordnes mens man beundre himlen

• #4   1. jan 2008 De tog det faktisk pænt begge to. De var nok lidt mere stille end de plejer at være, men det kan lige så vel være fordi de var ude på en god lang gåtur tidligere på dagen.

Det var faktisk mest lysglimtene de reagerede på, så vi valgte at rulle gardinerne ned.

Så alt i alt en dejlig og hyggelig aften.

• #5   1. jan 2008 Jamen i lige måde.
    Hverken Julie Bs Fie eller min Angel er bange for brag , drøn eller andet fyrværkeri... De tog det med knusende ro , de var lidt mere opmærksomme end ellers , men ingen gøen hyl , eller piben... De kikkede undrende op på os og det var så det...

• #6   1. jan 2008 Hverken Kenzo eller Hector sage noget til det de sad og kiggede ud af vinduet og betragtede raketterne c",)
    De var os med ude flere gange, og de var total lige glad med at folk fyrede af på den anden side af vejen c",)

• #7   1. jan 2008 Mine er fuldstændig ligeglade med buller brag og hyl, men fandt ud af de ikke er så glade for at gå ude når store raketter springer over hoved på os, men når det så er sagt rør det dem faktisk ikke, de klarede det flot, og kl 12 da det hele gik løs lå begge drenge i mine arme og sov sødt, så det kunne næsten ikke være gået bedre:o)

• #9   1. jan 2008 Jeaci var rigtig dygtig:)
    Det var hendes første nytårs aften, og hun klarede det så flot!
    I starten var hun lidt nervøs, men så lidt efter, faldt hun bare i søvn og sov det meste af aftenen:)

• #10   1. jan 2008 Emma hyggede sig ved vinduet. Hun var total ligeglad, som sædvanligt.......hun havde faktisk mere travlt med at kigge efter vores vennes katte........men vi var da ude mange gange og tisse i løbet af aftenen og hun kiggede bare op på himlen når en raket fløj afsted :o)

• #11   1. jan 2008 Tulle blev forskrekket et par gange, men klarede det fint med sin madbold, samt mad på gulvet da det helt store brag kom.....

• #12   1. jan 2008 Det eneste jeg kunne registrere på Lady, var at hun var lidt mere stille den time naboerne gik amok uden for.
    Det var også vildt som de skød af. Men de har også alt for mange penge. Vejen lignede noget som var løgn her i formiddags da vi fik øjne. Men nu er der skam ryddet op igen.
    Så jeg synes hun klarede det flot.

• #13   1. jan 2008 Mia var skrækslagen så meget at hun tissede 2 gange i min seng..... den stakkel.... Kurt var ligeglar han sad i vinduet og så på fyrværkeri og gøede om kap med bragendene.....

• #14   1. jan 2008 Og for nogen hunde virker træning overhovedet ikke.

• #15   1. jan 2008 Anita. Jeg må tro på at træning virker, med mindre hunden er arvelig nervøs anlagt, så er det nok svært.
    Ellers tror jeg meget på at det handler om hvad den unge hund oplever, Hvis der der jævnligt trænes med div brag så tror jeg også det lønner sig.
    Men hvis unghu nden møder sin første nytårsaften uden nogen form for fortræning kan det gå galt, også fordi dens mennesker kan være i ret så opløftet stemning.
    Det er ikke altid det viser sig den første nytårsaften men året efter viser hunden så stærke tegn på uro og angst.

• #16   1. jan 2008 Gik fint her - men vi har så også "trænet" det lige siden vi fik hende:-) - Eiii, vi bor lige ved siden af et stort kryds, hvor der af og til er tumper der gasser op og larmer utroligt meget - og Trøffel er bare vant til høje lyde!! - Lysglimtene ænsede hun ikke - så det var hyggeligt at have hende med ude kl. 12 for at kigge!!

• #17   1. jan 2008 Ludvig var så dygtig , det havde jeg ikke forventet .. han er normalt meget nervøs .. men han var rigtig dygtig smiley meget stolt !!

• #18   1. jan 2008 Har trænet mange ting med hende for at hun kan få en nemmere nytårsaften.
    Dog er det langt fra alle som kan stå på en mark og skyde løs så hunden vænner sig til det og jeg er så en af dem ;o)
    Men cd med fyrværkerilyde og den slags har jeg prøvet. Hun reagerer slet ikke på samme måde som med rigtig fyrværkeri.
    Der kan komme et tog som hyler helt vildt så man næsten skal holde sig for ørerne, det rører hende heller ikke.
    Hun kan gå i Tivoli hvor folk råber og skriger og forlystelserne larmer, hun går som om intet rager hende en skid. Synes da jeg har gjort hvad der er muligt for mig
    Men fyrværkeri... Det kan hun ikke klare.
    Det er vel også lidt forskelligt hvad det er for en race det drejer sig om?

Er bare så træt af folk som synes det er såååå let. Der er bare nogle hunde der er bange.
    Min GD var ikke en skid bange nytårsaften...

• #19   1. jan 2008 Oden er bedøvende ligeglad med alt, han er så rolig og klog.
    Shkhan slappede af og nød synet, tror jeg.
    Holger syntes det var helt fint, bare ikke lige da der blev smidt et stort kanonslag ned ved vores hestestald, men han kom med ud og fik masser af godbidder, når han var rolig.
    Vilya, mærkede vi heller ikke meget til, tog det i stiv arm (forben).
    Efter vi selv havde fyret af, hvor hundene bliver indendørs, tager vi dem med ud i den lukkede have. Vi har lommerne fyldt med godbidder og sidder og nyder synet, mens hundene bliver belønnet for deres ro. Det var sørme lidt koldt at sidde udenfor i går, men hvad gør man ikke for, at hundene trives og ikke bliver angste for nytåret.

• #20   1. jan 2008 Smutter igen. Ved alligevel hvad der bliver skrevet om lidt "du gør ikke nok for din hund. det er din skyld at din hund er bange" og bla bla bla..
    Og så hundefryser jeg (er syg) så vil smide mig på sofaen med et tæppe over mig og se tv.

Hygge og godt nytår :o)

• #21   1. jan 2008 Her blev nytåret taget i stiv arm.
    Chips kom godt igennem det, til trods for at han ik er helt begejstret for knaldene, og godt kan blive lidt utryg, men med lidt gobidder kom han fint igennem knald og brag.

Laika er bedøvende ligeglad med bulder og brag. Hun skulle med mor ud kl. 12. Anderledes ku det ik være.
    Der blev sågar tid til en tissetår under det hele.

• #22   1. jan 2008 Mine sov igennem det hele men det har de nu gjort hver år.. Og hvalpene sov også bare og da de vågende gik de bare igang med at lege...

• #23   1. jan 2008 Django blev total tændt. Han ville lege og ville løbe efter raketterne osv. Ingen negative ting, smiley så det var godt

• #24   1. jan 2008 Costa han tog det i stiv arm - sagde ikke en lyd og det var virkelig vildt er i Helsingborg smiley Han ville bare gerne med ud, men det måtte han ikke smiley
    Men dejlig positiv oplevelse for hans 1. nytårsaften..

• #25   1. jan 2008 Har ikke noget problemer med mine hunde,de er fuldstændige lige glade med hvor meget de skyder udenfor.De ligger bare og sover eller leger de så ingen problemer i det.

• #26   1. jan 2008 Jeg har en ligeglad hund, og en der er ved at dø skræk.

HØØØJ musik og en hule nær musikken plejer at redde den bange af dem.

• #27   1. jan 2008 Anita Æ:

Ikke fra mig....... Jeg VED hvordan det er at have en hund, som man har prøvet alt med og som stadig er skrækslagen nytårsaften:-)) Det er ikke spor sjovt:-))
    Heldigvis er Blackie og Lotus totalt kolde overfor fyrværkeri, så det nyder vi meget:-))

• #28   1. jan 2008 Lidt sent, men se nu der igen..

Nu skal vi IGEN have skylden for at vores hunde er bange... Nu var min det ikke i år.. Men var det sidste år..

Og det var fileme ikke noget jeg var skyld i.. Som Anita siger er det langtfra alle der har muligheden for at stå på en mark og skyde.. OG for den sags skyld, så kan min Luna også vade rundt i Tivoli på hundens dag, køre i s-tog ofte, gå inde i Køge by, gå langs befærdede veje, høj musik og larm på trapper.. osv osv.. uden nogle problemer..

Jeg er SÅ træt af at folk altid skal dømme..

Fedt at I har hunde, der ikke er bange,, Men hvis I ikke selv har haft en bange hund, så har I ingen anelse...

Argh og nu går jeg ud og ryger ....

• #29   1. jan 2008 En skrækslagen, og en som skældte ud.

- enig med Anita.

• #30   1. jan 2008 HELT enig med Jeanette.
    Alle mine hunde har været totalt skudfaste, men 2 af dem har altså været skrækslagne nytårsaften. Hvis man så dagen efter gik ud og skød hundeproppistolen af lige ved siden af dem, reagerede de ikke. Så NEJ, man skal nok have prøvet det før man ved hvad andre mener, når der tales om skræk for fyrværkeri. Og JEG har også prøvet CD`en.....Ingen respons fra nogen hunde.. Men så snart det var den ægte vare, kom skrækken. Så JEG dømmer ikke!! :-))

• #31   1. jan 2008 Trille var meget bange sidste aar , men i aar var det kun katten der var lidt nervøs.

Godt nytaar

Kommentér på:
Hvordan opførte din hund sig Nytårs af

Annonce