{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

"katten i sækken".. {{forumTopicSubject}}

åh ja.. ved nu ikke snart med mickey...
var imod min mor købte hund..
blev nu alligevel lidt glad da den så var hjemme.
Da pdagede vi den havde brok.. øv..
Men nu har jeg også fundet.. øremidere på ham.. hvad bliver det næste :(..

godt vi skal til dyrelæge på mandag.. så skal min kat og anden hund også have en tur..

øre midere smitter jo som bare fanden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "katten i sækken"..
  • #1   4. jan 2008 Kan kun sige, at brok, det havde den formentlig ved købet og er noget som man selv ser efter som en god hvalpekøber. Det samme med øremider. Såååå.

• #2   4. jan 2008 Øh mider smitter da ikke nødvendigvis??

Min ene kat havde øremider, men den anden fik det ikke

• #3   4. jan 2008 Altså vil bare sige, at jeg ikke ville ane hvad jeg skulle kigge efter. Jeg ville jo bare se om hunden virkede glad og tilpas mv. Vi er jo ikke alle uddannede til at se de ting endnu.......bare en tanke smiley

• #4   4. jan 2008 Der står som regel i den medfølgende sundhedsattest fra dyrlægen, om hvalpen har brok, hvis den har det. Er den ikke blevet chekket, før hun fik den?

• #5   4. jan 2008 Så tag en god ven med som har forstand på det, eller læs om det.
    Går man ud og køber en brugt bil, sådan lige, hvis man ikke selv har forstand på hvad man skal se efter. Hvis man gør,ja så ber man selv om at blive snydt.

• #6   4. jan 2008 brok er jo da noget af det dyrlægen kikker efter ved sundhedstjekket.
    så forlang der er en sådan, når man køber hund.

• #7   4. jan 2008 Hvorfor siger I at hun skal kigge inden hun henter?? Hunden er da hentet hjem.. som jeg forstår det

• #8   4. jan 2008 Jeg kører altid direkte fra sælger til dyrlægetjek ved min egen uanset hvalpebog eller ej.

På den måde når jeg ikke at knytte mig til hunden hvis der er store problemer.

Det har kostet mig dyrt ikke at gøre det før i tiden.

• #9   4. jan 2008 Jeg var til dyrlæge dagen efter jeg fik Luna hjem (fik hende hjem på en helligdag).. Så enig med Janie.. få den tjekket asap

• #10   4. jan 2008 Fordi hun skriver købt katten i sækken. Det jeg mener er at man som god hvalpekøber har en forpligtigelse til selv at vide på forhånd hvad man skal se efter, bare det.
    Jeg er måske lidt træt af alle de tråde om dårligt avl. Jeg mener at den ikke ville findes hvis der var bedre hvalpekø bere, for de vill ikke købe den dårlige avl.

• #11   4. jan 2008 Jeanette - jeg svarede egentlig Pia, der skrev hun som hvalpekøber ikke ville vide hvad hun skulle kikke efter

jeg kan godt se hvalpen er kommet hjem.
    jeg kender ikke omstændighederne omkring "katten i sækken"

• #12   4. jan 2008 altså nogle gange virker folk en anelse hellige herinde. I der har haft hunde i mange år og måske endda kenneler skal huske at vi også er en masse som måske har hunde for første gang. Selvfølgelig prøver man da at læse så meget som muligt når man vælger at anskaffe sig en hund, men når man måske ikke er så øvet som andre så ved man jo ikke på forhånd nødvendigvis hvad man skal kigge efter.

Det var bare lige det jeg ville sige smiley :) smiley men nu er jeg jo allerede blevet klogere ved at læse jeres indlæg.

• #13   4. jan 2008 jah..
    Min mor er ikke god.. Hun ville bare ´have en hund..
    Og for at være ærlig .-. så ja.. så kiggede jeg i ørene.. og de så fine ud.. men da den blev ved med at klø tog jeg et papir.. og tak helt ned i øret.. bogstavligeste forstand..

• #14   4. jan 2008 Ah okay:-) Var blot nysgerrig *S*

Men igen, ville bare lige fremhæve at øremider ikke nødvendigvis er smitsomme *S*

• #15   4. jan 2008 Pia. Hellig, er jeg da aldrig blevet kaldt før. Men måske, loo. Det er da godt du er blevet klogere.
    Jeg synes det er så indlysende at se sin hvalp efter inden man for alvor bestemmer sig.
    Og så lige det med ikke at vide hvad man skal se efter ja, der er det at hvis man ikke kender nlogen som ved noget om det så hjælper det altid at bruge sin sunde fornugt, Hvis man har sådan en når alle de bedårende små vu´ffer vrimler om fødderne på en.

• #16   4. jan 2008 hi hi...........ja det er lige det om man kan det, når alle de søde hvalpe render rundt om fødderne af en smiley

• #17   4. jan 2008 En god opdrætter sælger ikke sine hvalpe uden et dyrlægetjek som er foretaget lige inden hvalpen rejser hjemme fra. En god opdrætter fortæller selv sine købere hvis der er noget galt med en hvalp.
    Jeg har aldrig mødt en hvalpekøber, der kigger mine hvalpe i ørerne eller mærker dem efter for brok inden de køber, så det synes jeg da godt nok der er noget vrøvl.
    Øremider forvæksles meget tit med snavs i ørerne, så det er bestemt ikke bare noget alm. mennesker der ikke har set øremider før kan bedømme.

• #18   4. jan 2008 tja..
    fik papir på at han var vacineret. osv.
    Men ikke selv sundhedsbogen..
    Så ved ikke rigtigt..

vil godt møde den dyrelæge..

• #19   4. jan 2008 Britta. Ok, så er det noget fornuftigt vrøvl jeg skriver. Jeg tjekker da selv inden jeg køber en hvalp. Og jeg forventer også at mine hvalpekøbere tjekker mine havlpe inden købet. Det viser mig hvem der er gode hvalpekøbere.
    Bar fordi det ikke findes i din verden etr det ikke det samme som vrøvl er det???????

• #20   4. jan 2008 Blancka, ring da til den dyrlæge der har vac. hvalpen og spørg, det koster ikke noget.

• #21   4. jan 2008 deet vil jeg gøre ..

• #22   4. jan 2008 kender forresten godt forskellen på øremidere og snavs..

Min killing vi fik gratis havde ørermider.. og det ligner kaffegrus.. grums.. hvad i nu kalder det..

om det er anderledes på hunde.. ved jeg så ikke :(/

• #23   4. jan 2008 Synes at det er trist at alt for mange køber en hvalp uden nogen særlig forudgående kontakt = besøg hos opdrætter....

I mange tilfælde kunne der måske undgås senere uenigheder......

Mange ting ville nok bedre komme frem i dagens lys hvis man stod ansigt til ansigt,,,,,det gælder både som opdrætter og køber....

Selve dagen når mine hvalpe bliver afhentet, er de "nye" ejer informeret om at de i hvert fald ikke kommer ud af min dør den første times tid.....

Jeg gennemgår altid alle parpier = sundheds attest, stamtavle osv...osv....

Synes da det må være en tryghed for alle, at vide at de ting er iorden......

Så hvis ikke lige mine hvalpekøber tjekker øre og navle og hvad ved jeg, så gør jeg det for dem....Det gør dem ikke til dårlige hvalpekøbere i mine øjne.....Tror at de har meget at tænke på netop i det øjeblik....De stoler på mig og min erfaring, heldigvis......

Men det var da fint nok hvis de havde overskudet til den del.......

• #24   4. jan 2008 Mener at alle parpier gennemgås med med hvalpekøberne inden de går ud af min dør med hvalpen...

Kommentér på:
"katten i sækken"..

Annonce