{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Nyt omkring valg af hund. {{forumTopicSubject}}

Da mit andet indlæg omkring valg af hund blev pænt meget misforstået vil jeg lige prøve at omformulere det.

I det andet skrev jeg at hunden minimum ville komme ud en gang dagligt. Med følgende mener jeg ud at opleve noget MINIMUM en gang dagligt. Og så vil der selvfølgelig være haven som den frit kan røre sig i + de løse gå/løbe ture.

Så det jeg mener er altså ikke at den kun kommer ud en gang dagligt. Men MINIMUM en gang hvor den kommer ud og ser omverdenen og får oplevet noget. Og så har man jo haven ikke. Samt de løse gå/løbe ture.

Håber i forstår det bedre nu.
Og der er tale om at få en hvalp - og der skal den selvfølgelig ikke ud SÅ meget i løbet af den lille alder, men det vil så blive opbygget jo ældre den bliver.

Knus.
Skriv hvis der er noget man kan misforstå.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt omkring valg af hund.
  • #1   12. jan 2008 En hvalp skal ud maaaaange gange dagligt... Bare ike så længe af gangen..

    en ung/viksenhund skal efter min mening gåes med flere gange dagligt, ellers er livet simpelthen for kedeligt..


  • #2   12. jan 2008 Nina: Giver dig helt ret. Det med hvalp, den skal selvfølgelig ud og opleve noget så meget som muligt *Smiler* Ja en voksen skal ud så meget som muligt.

    Det er også det jeg selv prøver at komme frem til. Er måske bare ikke helt så god til at få det formuleret rigtigt.


  • #3   12. jan 2008 Ja jeg misforstod dig i hvet fald =)

    Ingen siger at det skal være 50 km gåtur 17 gange om dagen, men aktiviterne tilpasses den enkelte hund/race..

    Bare 3 ture (morgen, eftermiddag, aften) på 30 min kan jo sagtens være nok, men synes altså hunden bør komme ud fra grunden glere gange dagligt =)


  • #4   12. jan 2008 Enig med dig.
    Min gamle dame kommer ud flere gange om dagen. Både til noget hjemmelavet agility og løbetur eller måske ud at opleve noget. Og ellers more hun sig i haven eller vi træner indendørs.

    Så der vil jo blive en masse morskab.


  • #5   12. jan 2008 ud minimum 1 gang dagligt og opleve noget nyt......???

    det er vigtigt når man får en lille hvalp at den netop kommer ud meget i løbet af dagen, ikke lange ture men korte og nye steder, i den hvalpe periode er det vigtigt at de får så mange nye gode oplevelser,


  • #6   12. jan 2008 Sheila: Enig. Men som sagt er jeg ikke lige helt fancy til at formulere mig korrekt i mine indlæg.

    Hvad jeg mener er at hvalpen selvfølgelig skal ud så meget som muligt, men den skal heller ikke overlastes med nye oplevelser på en gang. Små ture et par gange dagligt og så kan man sætte det op til flere og længere. Den skal jo ikke ud i den helt store bølge lige med det samme.


Kommentér på:
Nyt omkring valg af hund.

Annonce