{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Valgte du race fra da du sku ha hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg går udfra at folk for det meste undersøger hvilke kriterier og behov den race man er interesseret i har..

Har du prøvet at valge en virkelig ønsket race/Type hund fra pga det ikke passede til dig på nuværende tidspunkt i dit liv ?

Eksempel :

Da jeg skulle vælge hund, ville jeg MEGET gerne ha' min Rottweiler. Den passer så meget til mig og de ting jeg kræver af en hund og en hund kræver af mig...

Jeg blev også ret forelsket i Cane Corso efter at ha' læst side op og side ned..

Men begge racer blev fravalgt fordi at jeg mente at de begge ville kræve for meget af mig som mit liv er nu..
Med et lille barn og et lille på vej ( Det vidste vi selvf. ikke sidste år da vi skulle ha' hund, men vi vidste at vi ikke var færdige med at få børn )
+ At det primært ville være mig der skulle stå for hunden, hvilket også er fair nok. Men jeg måtte så og tage dét med i mine overvejelser..
Ergo så fravalgte jeg de 2 krævende racer og valgte lille Laura, som også har vist sig at være det perfekte valg til vores liv ligenu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valgte du race fra da du sku ha hund?
  • #1   18. jan 2008 Ja jeg ville helt vildt gerne have en samojede, men den passer først til mig om mange år, men faldt så for Japansk Spids.

  • #2   18. jan 2008 Jeg var vild med collien, men tænkte på at den var for stor da jeg skal bo i lejlighed, derfor skulle det være en mindre hund og så så jeg en "mini-collie" og så faldt jeg for den og heldigt, så passer den til mig.. Aktiv hund som kan løbe med på ture men også en hund som kan ligge i sofaen andre dage... smiley


  • #3   18. jan 2008 Nej det har vi desværre ikke gjort :o( Taler ikke om newfen men vi havde på et tidspunkt cockere, dem skulle vi aldrig have haft. Deres jagtinstinkt var ved at taget livet af os og vores pengepung .....

  • #4   18. jan 2008 Jeg er ret vild med rottweilere og bull mastifs - men i en to værelses lejlighed og så bruge dem til agility som jeg dyrker ?? Nej vel...

  • #5   18. jan 2008 Jeg har altid været vild med alaskan malemut - men må erkende at mit temperament ikke er til den type hund smiley Heldigvis har jeg fundet den perfekte race til vores familie. Jeg vil have en hund der VIL arbejde, og min mand vil have en smuk hund med "blødhedsværdi" *GGG* Vores datter er lige så bidt af racen og træning som jeg, så vi hygger os

  • #6   18. jan 2008 Jeg kigger på hund i øjeblikket .

    og jeg har altid været forelsket i den Afghanske Mynde . dog har jeg fravalgt den da den kræver utrolig meget pelspleje og det har jeg ikke tiden til på nuværende tidspunkt . men ingen tvivl om den kommer ind i mit liv om nogen år .


  • #7   18. jan 2008 Christina - Hehe, hurra for Sheltien smiley

    Marianne - Uha, ja Cockere er noget af en mundfuld smiley


  • #8   18. jan 2008 Jeg er vild med chihuahua eller den hårløse...men ingen af disse hunde ville kunne leve her sammen med mig...

    Jeg skal have hunde som kan klare alt slags vejr...uden tøj på... :o)


  • #9   18. jan 2008 Jeg bestemte mig for en mellemstor hund og gik så på internatet......og der mødte jeg min hund Zif.....:o)

  • #10   18. jan 2008 kender det alt for godt, vi måtte desværre sf med vores amstaff/ bulldog fordi den led af seprationsangst og ødelage alt nare den var alene i 15 min...

    ville super gerne ha sådan en blanding igen men........
    pga medie hysteriet om muskelhunde har jeg fravalgt den

    1 børnes legekammaraters forældre er utrygge ( de har jo fået blæst ørene fulde om det er kamphunde )

    2 alle steder jeg prøvede at ringe og melde til hundetræning var armstaff en eller blanding ikke velkommen

    3 det samme siget de fleste hundepensioner

    så valget faldt på vores lille prinsesse
    som vi selvfølgelig eleeeelsker højt


  • #11   18. jan 2008 Stine... Da vi fik et erstatningskrav på 80000 kr fra et jagtselskab ( havde forsikring, men jeg fik en bøde og en masse trusler" ) Fandt vi nye familier til dem.... Herefter satte vi os ned, og snakkede om hvad der passede bedst til familien. Kikkede på vores newf Bamse og blev enige om at det bare var/ er vores race.. Siden har der kun været newfer her i huset og der kommer aldrig andet !

  • #12   18. jan 2008 Ja, jeg har valgt en del fra pga. størrelse - bl.a. newfen ;O)

  • #14   18. jan 2008 Lykke - Kan godt følge din tankegang...

    Marianne .- Erstatningskrav.. hvorfor ?


  • #15   18. jan 2008 Jeg gjorde...
    Valgte Rottweiler, da jeg ikke havde råd til at tage til Frankrig og købe en Beauceron, efter den tæve,
    jeg gerne igen vil have en hvalp efter.

    Nemlig hende her
    (link fjernet)


  • #16   18. jan 2008 Helle - Den race har jeg aldrig set før... Den ser pudsig ud når den er ørekuperet.. Som et kuperet gadekryds ( Ikke for at fornærme dig ) ... Synes at den er rigtig smuk med ører ..

  • #17   18. jan 2008 stine p
    tak *S*

    de som kendte vores valde vidste han var den dejligste famillie hund og han fulgte vores 3 .
    drenge i tykt og tyndt

    men når den mindste10 år kommer hjem og siger den og den må ikke komme hjem og lege for vi har en kamphund
    så tager man selvfølgelig tlf og ringer og siger til de pågældene forældre de er mere end velkommen til at komme og hilse på dræber hunden
    har det ingen interesse

    så har det pludselig høje sociale problemer, at skulle tage kampen op til forældre fra klassen
    fodbold
    klub
    håndbold

    så derfor vil jeg ikke udsætte vores børn/ os for den kamp igen

    bare surt det er blevet sådan



  • #18   18. jan 2008 valgte jagthunde fra. Jeg er ikke jæger. Og fravalgte racer md pelspleje.

  • #19   18. jan 2008 Vi ved med sikkerhed herhjemme, at vi ikke skal have en jagt-hunde race. Jeg havde ellers en idé om, at jeg gerne ville have en cocker når jeg bliver gammel, men nej, det vil være synd for hunden.
    Grand danois har jeg forelsket mig i, og kæresten er vild med hvide schäfere....
    Vi har haft en amerikansk bulldog stadard type, og Gud, hun var dejlig og god ved børn og idiot sikker- lige til vi kom hjem med en GD tæve. Det slog klik og hun skambed den nye hund fuldstændig. Det tør jeg ikke igen. Men derfor dømmer jeg ikke racen- de er dejlige. Og det viser omtanke, at man planlægger hvilken race man passer sammen med temperaments mæssigt. det kommer hunden til gode


  • #20   18. jan 2008 Jeg er vild med de små chihuahuaer, men de blev valgt fra, fordi de er for små . Jeg er også vild med border collier og flere schæfertyper, men de er så noget større end dem, vi har nu. Den sorte spids er en fin mellemstørrelse, som både kan ligge hos os i sofaen og kan rende med os til agility, løbeture og anden træning. Lykke er pga. sin størrelse rigtig god til redningshundetræningen og kommer fint omkring i rør og i ruiner osv.

  • #21   18. jan 2008 Lykke - Ville heller ikke ha' en 'muskelhunde' type.. Synes at de er flotte og mange af dem har rigtigt gode egenskaber ( Nu er det jo meget bredt, hvad folk synes er 'kamphunde' eller såkaldte muskelhunde ) - Men jeg ville heller ikke orke at tage den diskusion i 10-15 år...

    Bonnie - Nej hvor forfærdeligt for alle parter smiley


  • #22   18. jan 2008 Stine... I første omgang sagde jagtselskabet at der intet var sket, men efter 3 dage ringede politiet til os og sagde at de påstod at x antal hundrede fasaner var bidt ihjel.... Top danmark kørte sagen for os.. De havde vist haft besøg af nogle ræve og forsøgte at hænge den på vores hunde.. Jagtselskabet sagde direkte til os, at vi bare skulle erkende det, for det kostede jo ikke os noget ! Der var så meget ballade.. Der var også nogle fra politiet i det selskab, så vidner blev ikke afhørt.... Mener de indgik forlig på 15000 kr...

  • #23   18. jan 2008 Det er vist 5 år siden det skete....

  • #24   18. jan 2008 Marianne - Jamen var jeres hunde stukket af eller var de med til en jagt, siden at selskabet fik lyst til at melde jer ?

    AnneMette - Hehe, kender det mht størrelse....
    Har altid svoret at jeg aldrig skulle ha' en lille hund.. Men alligevel ligger der en lille fis ovre på sofaen og slumrer nu smiley


  • #25   18. jan 2008 Jeg valgte en Flatcoatet Retriver fra. Dels har jeg haft en tidligere, der blev rigtig ked af det, da jeg fik børn og ikke så megen tid den til som før. Flaten er en KANON familiehund. Dels ville resten af familien gerne have en vagthund, da vi er uden "mand" det meste af ugen og børnene kommer hjem til et tomt hus efter skole.
    Derfor blev vi efter længere overvejelser og "studier" enige om en dober, hvis vi fandt en med rette sind. Vi har tiden til aktivering, dober er en god familie- og vagthund. Og vi har aldrig fortrudt.


  • #26   18. jan 2008 Stine.. De stak af konstant... Bed eller gravede sig ud af indhegningen .. Med marker omkring os, var det et håbløst projekt..Åbnede man bare lågen og ikke obs på hundene, så var de væk... Børnene kunne ikke gå med dem i stor, de vred sig simpelthen ud af hænderne på dem....

  • #27   18. jan 2008 Stine P:

    Hende jeg havde var heller ikke kuperet. Hun er også på siden under info nederst.
    Der er heller ikke så mange af dem i DK. Tror det første kuld i DK bliver født i år;)


  • #28   18. jan 2008 Her er det nu mest manden, der gerne ville have en hund, der var minimum tæt på knæhøjden, så han kunne se den og ikke faldt over den ;o) I dag er jeg nu glad for, at jeg ikke valgte de helt store hyrdehunde/schæfere. Vi havde jo regnet med bare at have en, men nu har vi 3.

  • #29   18. jan 2008 Jeg fravalgte en korthåret hønsehund. Han var ellers bestilt, lige hos den opdrætter jeg gerne ville have hund fra.
    Men savnet over den korthår jeg havde mistet, var så stort, at jeg ikke ville have den alligevel. Den ville aldrig kunne leve op til den jeg havde mistet, og det ville være synd for hunden.
    Opdrætter var helt indforstået med det, da tæven ikke var parret endnu.
    Men han var ked af jeg ikke ville have hunden, for han ville så godt have set en af sine hvalpe i mine hænder


  • #30   18. jan 2008 Jette - Ja Dober er også en dejlig hund hvis man har tiden til den smiley

    Marianne - Milde himmel en mundfuld smiley
    Vidste godt at Cockere er energiske, men sgu ikke SÅ meget...

    Helle - Altid sjovt at se en 'ny' race smiley


  • #31   18. jan 2008 Stine... Det var vores cocker heller ikke i mit barndomshjem.... Har siden mødt en anden som havde fuldstændig samme problem med racen...

  • #32   18. jan 2008 ja det gjorde jeg, jeg ville gerne ha haft en amstaff, men efter at havde læst om dem og passet min venindes så fandt jeg ud af den race passede så ikke til mig, jeg ville ikke kunne give den det som den havde brug for, for at vi kunne blive et godt team hehe..
    så ja læste så om hvilke der passede til mig og fandt en der passede på alle områder smiley og den har jeg så nu smiley



  • #34   18. jan 2008 Stine P:
    så ny er den nu ikke...
    Den er en af stamfædrene til Dobermannen;)


  • #35   18. jan 2008 Lykkelig ejer - Iiih det er så dejligt når man gør sit hjemmearbejde ordenligt *G*

    Metomica - Ja, 3 måneder henne og forhåbenligt snart fri for kvalme *G*

    Helle - Nej mente heller ikke ny på den måde.. Mere ny for mig smiley
    Ja hvis der er en race der er ny, så må det være Doberen *G*


  • #37   18. jan 2008
    Klan Lhaghana .... Den skal jeg lige have en ekstra gang ... I kennelen ? og herhjemme ??


  • #38   18. jan 2008 Metomica - Taark ... Tror heller ikke at jeg har proglameret det i det offentlige *G*

    Klan - Uha ja, nogengange er det svært at lade være *G*


  • #39   18. jan 2008 stine P: ja jeg tror ikke at hverken mig eller hunden havde fået en god oplevelse ud af det... og en chihuahua er jo en dejlig hund, og nu kan jeg slet ikke forstille mig en anden hunderace.. men er stadig forelsket i amstaffen men nøjes med at kigge og beundre dem, på afstand hehe

  • #40   18. jan 2008 Vi valgte også en del racer fra i vores søgen efter hund. Nogle var for små, nogle for store, og vores valg blev en Kooiker, der er en mellem størrelse hund. Han er utrolig kærlig, social, lærenem osv.

  • #42   18. jan 2008
    Klan Lhaghana .... Takker for info... så er jeg med igen *g*


Kommentér på:
Valgte du race fra da du sku ha hund?

Annonce